oneskypemen Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 (edytowane) Witam serdecznie, zauważyłem u siebie wyciek oleju w lewym tylnym rogu silnika od strony pompy Vacum pod kolektroem wydechowym na łączeniu głowicy z blokiem silnika. Czy może to być uszkodzona uszczelka? Dodam że silnik w tym miejscu wytarlem i po przejechaniu około kilku km znów się pojawił. Prawdopodobne właśnie tam przebiega kanał olejowy. Lecz nie jestem pewien. Zamierzam wymienić uszczelkę pod głowicą bez planowania. Czy powinienem może planować? Uszczelka z tego co widzę ma dwa otworki. Czyli po planowaniu ewentualnym musiał bym kupić z trzema? A Tutaj zdjęcie wycieku. Bardzo proszę o pomoc. Edytowane 28 Maja 2018 przez oneskypemen
wesz82 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Umyj to dobrze o wtedy lukaj skad dokladnie leci. Jak myslisz zdjac czapke a nie liznac jej to od razu odpusc sobie ta robote... Tak uszczelke daj grubsza z 3 otworami.
misiek95 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Jest możliwy wyciek w tamtym miejscu. Widziałem jeden na żywo i kilka przypadków tu na forum
oneskypemen Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Opublikowano 28 Maja 2018 (edytowane) 2 godziny temu, wesz82 napisał: Umyj to dobrze o wtedy lukaj skad dokladnie leci. Jak myslisz zdjac czapke a nie liznac jej to od razu odpusc sobie ta robote... Tak uszczelke daj grubsza z 3 otworami. Czyli będę musiał zwrócić bo kupiłem z dwoma otworami. Czyli reasumując uszczelka z trzema otworami i planowanie ? Edytowane 28 Maja 2018 przez oneskypemen
piotrsob1 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 3 godziny temu, oneskypemen napisał: Czyli będę musiał zwrócić bo kupiłem z dwoma otworami. Czyli reasumując uszczelka z trzema otworami i planowanie ? Absolutnie NIE ! To diesel z bezpośrednim wtryskiem , nie benzyna ! Tutaj grubość uszczelki pod głowicą dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku w GMP ( górnym martwym punkcie ). Ta wartość się nie zmienia podczas obróbki głowicy , założenie grubszej uszczelki odpręży silnik ( zmniejszy stopień sprężania ) i zaraz po remoncie założysz temat " dlaczego ciężko pali, dymi na niebiesko i spaliny śmierdzą jak ze Stara " Co innego jakbyś planował powierzchnię bloku do której przylega uszczelka , wtedy wtedy grubsza uszczelka miała by logiczne uzasadnienie
wesz82 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 19 minut temu, piotrsob1 napisał: Absolutnie NIE ! To diesel z bezpośrednim wtryskiem , nie benzyna ! Tutaj grubość uszczelki pod głowicą dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku w GMP ( górnym martwym punkcie ). Ta wartość się nie zmienia podczas obróbki głowicy , założenie grubszej uszczelki odpręży silnik ( zmniejszy stopień sprężania ) i zaraz po remoncie założysz temat " dlaczego ciężko pali, dymi na niebiesko i spaliny śmierdzą jak ze Stara " Co innego jakbyś planował powierzchnię bloku do której przylega uszczelka , wtedy wtedy grubsza uszczelka miała by logiczne uzasadnienie Piotrek masz racje co do zakladania uszczelki przez fabryke. Swego czasu bylem zdziwiony dlaczego mam uszczelke z 3 kropkami czyzby ktos juz tyle razy glowice robil... Pojezdzilem po tych co robia juz pare dziesiat lat przy tym i dowiedzialem sie tego co Ty piszesz tzn w zaleznosci od polozenia tlokow. Ale zaraz zadalem pytanie to jaka mam dawac nastepna uszczelke jakbym musial i usłyszałem ze o oczko wieksza a ze mam juz max to mam przy niej zostac.. Duzo czytalem ze specjalnie daja wieksza uszczelke dla tego by zwiekszyc kompreche,nawet daja dwie na klej. U mnie stopien jest o 2 bary wiekszy od tego co podaje fabryka wiec juz zglupialem..
djmesiu Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 8 godzin temu, oneskypemen napisał: Witam serdecznie, zauważyłem u siebie wyciek oleju w lewym tylnym rogu silnika od strony pompy Vacum pod kolektroem wydechowym na łączeniu głowicy z blokiem silnika. Czy może to być uszkodzona uszczelka? Dodam że silnik w tym miejscu wytarlem i po przejechaniu około kilku km znów się pojawił. Prawdopodobne właśnie tam przebiega kanał olejowy. Lecz nie jestem pewien. Zamierzam wymienić uszczelkę pod głowicą bez planowania. Czy powinienem może planować? Uszczelka z tego co widzę ma dwa otworki. Czyli po planowaniu ewentualnym musiał bym kupić z trzema? A Tutaj zdjęcie wycieku. Bardzo proszę o pomoc. Ten wyciek to na 100% z pod uszczelki?? bo mam taki sam i trochę się wkur... tym bardziej ze uszczelkę wymieniałem rok temu
piotrsob1 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 (edytowane) 11 godzin temu, wesz82 napisał: Duzo czytalem ze specjalnie daja wieksza uszczelke dla tego by zwiekszyc kompreche,nawet daja dwie na klej. No jest dokładnie odwrotnie dwie uszczelki zmniejszą stopień sprężania i kompresję zarazem, toć to z logiki wynika... Nie wiem gdzie takie bzdury wypisują , możesz podać źródło ?? W dieslu zakłada się taką samą uszczelkę jak była ( chodzi o grubość ), jeżeli nic nie było z blokiem i układem korbowo-tłokowym ruszane podczas wymiany uszczelki. Koniec i kropka PS Chyba że silnik ma wytłuczone panewki , wtedy zakładając grubszą uszczelkę możemy go " naprawić " i tłoki nie będą napier**lać o czapkę Do tego ze dwa motodoktory do oleju, ot taka sobie lichwa przed sprzedażą auta .... Edytowane 29 Maja 2018 przez piotrsob1 1
machina Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Tak jak pisze Piotr uszczelkę dobiera się do wystawania tłoka ponad blok w gmp. Co do tego wycieku to zacznij od uszczelki kolektora wydechowego.
wesz82 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 7 godzin temu, piotrsob1 napisał: No jest dokładnie odwrotnie dwie uszczelki zmniejszą stopień sprężania i kompresję kompresję zarazem, toć to z logiki wynika... Nie wiem gdzie takie bzdury wypisują , możesz podać źródło ?? W dieslu zakłada się taką samą uszczelkę jak była ( chodzi o grubość ), jeżeli nic nie było z blokiem i układem korbowo-tłokowym ruszane podczas wymiany uszczelki. Koniec i kropka PS Chyba że silnik ma wytłuczone panewki , wtedy zakładając grubszą uszczelkę możemy go " naprawić " i tłoki nie będą napier**lać o czapkę Do tego ze dwa motodoktory do oleju, ot taka sobie lichwa przed sprzedażą auta .... Akurat mialem na mysli ludzi co nie trzepia walkow ala doktor itp.. Dobra to tylko potwierdza to ze w dzisiejszych czasach trzeba sie naszukac dobrego mechanika.. Do autora; Sorki za wprowadzenie w blad..
oneskypemen Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) 19 godzin temu, oneskypemen napisał: Edytowane 29 Maja 2018 przez oneskypemen
oneskypemen Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Dobra Panowie, czyli jeśli ktoś założył taką uszczelkę więc jest wystarczająco w tym przypadku. Także nie ruszam tego i zakładam z dwoma otworami. Czekam Jeszce na części, prawdopodobnie jeszcze dziś dostanę. Wymieniam wałek rozrządu, panewki, szklanki kompletny rozrząd. Pasek klimy alternatora zobaczymy po wymianie, czy wszytko gra. A co do planowania widzę wszyscy zgodni. Czyli uszczelkę zakładam 2 bo bloku nie ruszam, no i oczywiście planowanie. Wyżej oczywiście zgadzam się z autorem, co do wysokości wystawiania tłoków masz tutaj zupełną rację. Pomiar dokonuje się w najwyższym punkcie tłoka czujnikiem zegarowym.
kamil-vag Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 I nawet po VINie się nie dobierze uszczelki ? trzeba namacalnie , czyli tak jak Piotr napisał: 11 godzin temu, piotrsob1 napisał: Tutaj grubość uszczelki pod głowicą dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku w GMP ( górnym martwym punkcie ). 1
piotrsob1 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 3 minuty temu, oneskypemen napisał: Dobra Panowie, czyli jeśli ktoś założył taką uszczelkę więc jest wystarczająco w tym przypadku. Także nie ruszam tego i zakładam z dwoma otworami. Czekam Jeszce na części, prawdopodobnie jeszcze dziś dostanę. Wymieniam wałek rozrządu, panewki, szklanki kompletny rozrząd. Pasek klimy alternatora zobaczymy po wymianie, czy wszytko gra. A co do planowania widzę wszyscy zgodni. Czyli uszczelkę zakładam 2 bo bloku nie ruszam, no i oczywiście planowanie. Wyżej oczywiście zgadzam się z autorem, co do wysokości wystawiania tłoków masz tutaj zupełną rację. Pomiar dokonuje się w najwyższym punkcie tłoka czujnikiem zegarowym. Tak .
oneskypemen Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 4 minuty temu, piotrsob1 napisał: Tak . Dobrze w takim razie dziś zbieram się za demontaż pasa przedniego. Następnie zdejmuje górę. Wszystko czyszczę i lecę do gościa planować głowice. Przy okazji postaram się wrzucić jakieś fotki ? Dzięki wszystkim za cenne sugestie i uwagi co do mojego tematu ?
oneskypemen Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Oczywiście tutaj taki materiał, nie wiem może już ktoś oglądał spoko gość. Wszystko na temat wymiany uszczelki. Tak dla zainteresowanych odnośnik do filmiku bodajże 28minuta ?
piotrsob1 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 Kris to jeden z lepszych mechaników prowadzących swój kanał na YT, tylko że ma swoiste poczucie humoru i czasami wkręca oglądających niemiłosiernie Jak ktoś się co nieco zna to tego nie kupi , a reszta oglądających zostaje wpuszczona w maliny.... 1
oneskypemen Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) 12 minut temu, piotrsob1 napisał: Kris to jeden z lepszych mechaników prowadzących swój kanał na YT, tylko że ma swoiste poczucie humoru i czasami wkręca oglądających niemiłosiernie Jak ktoś się co nieco zna to tego nie kupi , a reszta oglądających zostaje wpuszczona w maliny.... To prawda ma swoje poczucie humoru, ale też gdy coś mówi mało poważnie np o smarowaniu klocków hamulcowych smarem. Później tlumaczy żeby w żadnym wypadku tego nie robić. Gość jest autentyczny za to lubię oglądać jego kanał na YOUTUBE Edytowane 29 Maja 2018 przez oneskypemen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się