Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana uszczelki pod głowicą a planowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie, zauważyłem u siebie wyciek oleju w lewym tylnym rogu silnika od strony pompy Vacum pod kolektroem wydechowym na łączeniu głowicy z blokiem silnika. Czy może to być uszkodzona uszczelka? Dodam że silnik w tym miejscu wytarlem i po przejechaniu około kilku km znów się pojawił. Prawdopodobne właśnie tam przebiega kanał olejowy. Lecz nie jestem pewien. 

Zamierzam wymienić uszczelkę pod głowicą bez planowania. Czy powinienem może planować? Uszczelka z tego co widzę ma dwa otworki. Czyli po planowaniu ewentualnym musiał bym kupić z trzema? 

A Tutaj zdjęcie wycieku. 

IMG_20180528_135335.jpg

Bardzo proszę o pomoc. 

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Umyj to dobrze  o wtedy lukaj skad dokladnie leci.

Jak myslisz zdjac czapke a nie liznac jej to od razu odpusc sobie ta robote...

Tak uszczelke daj grubsza z 3 otworami.

Opublikowano

Jest możliwy wyciek w tamtym miejscu. Widziałem jeden na żywo i kilka przypadków tu na forum

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, wesz82 napisał:

Umyj to dobrze  o wtedy lukaj skad dokladnie leci.

Jak myslisz zdjac czapke a nie liznac jej to od razu odpusc sobie ta robote...

Tak uszczelke daj grubsza z 3 otworami.

Czyli będę musiał zwrócić bo kupiłem z dwoma otworami. Czyli reasumując uszczelka z trzema otworami i planowanie ?

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Tak.

Opublikowano
3 godziny temu, oneskypemen napisał:

Czyli będę musiał zwrócić bo kupiłem z dwoma otworami. Czyli reasumując uszczelka z trzema otworami i planowanie ?

Absolutnie NIE !

To diesel z bezpośrednim wtryskiem , nie benzyna !

Tutaj grubość uszczelki pod głowicą dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku w GMP ( górnym martwym punkcie ).

Ta wartość się nie zmienia podczas obróbki głowicy , założenie grubszej uszczelki odpręży silnik ( zmniejszy stopień sprężania ) i zaraz po remoncie założysz temat " dlaczego ciężko pali, dymi na niebiesko i spaliny śmierdzą jak ze Stara " :tongue4:

Co innego jakbyś planował powierzchnię bloku do której przylega uszczelka , wtedy wtedy grubsza uszczelka miała by logiczne uzasadnienie :hi:

Opublikowano
19 minut temu, piotrsob1 napisał:

Absolutnie NIE !

To diesel z bezpośrednim wtryskiem , nie benzyna !

Tutaj grubość uszczelki pod głowicą dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku w GMP ( górnym martwym punkcie ).

Ta wartość się nie zmienia podczas obróbki głowicy , założenie grubszej uszczelki odpręży silnik ( zmniejszy stopień sprężania ) i zaraz po remoncie założysz temat " dlaczego ciężko pali, dymi na niebiesko i spaliny śmierdzą jak ze Stara " :tongue4:

Co innego jakbyś planował powierzchnię bloku do której przylega uszczelka , wtedy wtedy grubsza uszczelka miała by logiczne uzasadnienie :hi:

Piotrek masz racje co do zakladania uszczelki przez fabryke.

Swego czasu bylem zdziwiony dlaczego mam uszczelke z 3 kropkami czyzby ktos juz tyle razy glowice robil...

Pojezdzilem po tych co robia juz pare dziesiat lat przy tym i dowiedzialem sie tego co Ty piszesz tzn w zaleznosci od polozenia tlokow.

Ale zaraz zadalem pytanie to jaka mam dawac nastepna uszczelke jakbym musial i usłyszałem ze o oczko wieksza a ze mam juz max to mam przy niej zostac..

Duzo czytalem ze specjalnie daja wieksza uszczelke dla tego by zwiekszyc kompreche,nawet daja dwie na klej.

 

U mnie stopien jest o 2 bary wiekszy od tego co podaje fabryka wiec juz zglupialem.. 

Opublikowano
8 godzin temu, oneskypemen napisał:

Witam serdecznie, zauważyłem u siebie wyciek oleju w lewym tylnym rogu silnika od strony pompy Vacum pod kolektroem wydechowym na łączeniu głowicy z blokiem silnika. Czy może to być uszkodzona uszczelka? Dodam że silnik w tym miejscu wytarlem i po przejechaniu około kilku km znów się pojawił. Prawdopodobne właśnie tam przebiega kanał olejowy. Lecz nie jestem pewien. 

Zamierzam wymienić uszczelkę pod głowicą bez planowania. Czy powinienem może planować? Uszczelka z tego co widzę ma dwa otworki. Czyli po planowaniu ewentualnym musiał bym kupić z trzema? 

A Tutaj zdjęcie wycieku. 

IMG_20180528_135335.jpg

Bardzo proszę o pomoc. 

Ten wyciek to na 100% z pod uszczelki?? bo mam taki sam i trochę się wkur... tym bardziej ze uszczelkę wymieniałem rok temu

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, wesz82 napisał:

Duzo czytalem ze specjalnie daja wieksza uszczelke dla tego by zwiekszyc kompreche,nawet daja dwie na klej.

No jest dokładnie odwrotnie dwie uszczelki zmniejszą stopień sprężania i kompresję zarazem, toć to z logiki wynika...:naughty:

Nie wiem gdzie takie bzdury wypisują , możesz podać źródło ??

W dieslu zakłada się taką samą uszczelkę jak była ( chodzi o grubość ), jeżeli nic nie było z blokiem i układem korbowo-tłokowym ruszane podczas wymiany uszczelki.

Koniec i kropka :cool1:

PS

Chyba że silnik ma wytłuczone panewki , wtedy zakładając grubszą uszczelkę możemy go " naprawić " i tłoki nie będą napier**lać o czapkę :decayed:

Do tego ze dwa motodoktory do oleju, ot taka sobie lichwa przed sprzedażą auta ....

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak jak pisze Piotr uszczelkę dobiera się do wystawania tłoka ponad blok w gmp. Co do tego wycieku to zacznij od uszczelki kolektora wydechowego. 

Opublikowano
7 godzin temu, piotrsob1 napisał:

No jest dokładnie odwrotnie dwie uszczelki zmniejszą stopień sprężania i kompresję kompresję zarazem, toć to z logiki wynika...:naughty:

Nie wiem gdzie takie bzdury wypisują , możesz podać źródło ??

W dieslu zakłada się taką samą uszczelkę jak była ( chodzi o grubość ), jeżeli nic nie było z blokiem i układem korbowo-tłokowym ruszane podczas wymiany uszczelki.

Koniec i kropka :cool1:

PS

Chyba że silnik ma wytłuczone panewki , wtedy zakładając grubszą uszczelkę możemy go " naprawić " i tłoki nie będą napier**lać o czapkę :decayed:

Do tego ze dwa motodoktory do oleju, ot taka sobie lichwa przed sprzedażą auta ....

Akurat mialem na mysli ludzi co nie trzepia walkow ala doktor itp..

 

Dobra to tylko potwierdza to ze w dzisiejszych czasach trzeba sie naszukac dobrego mechanika..

Do autora;

Sorki za wprowadzenie w blad..

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, oneskypemen napisał:

 

 

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Dobra Panowie, czyli jeśli ktoś założył taką uszczelkę więc jest wystarczająco w tym przypadku. Także nie ruszam tego i zakładam z dwoma otworami. Czekam Jeszce na części, prawdopodobnie jeszcze dziś dostanę. Wymieniam wałek rozrządu, panewki, szklanki kompletny rozrząd. Pasek klimy alternatora zobaczymy po wymianie, czy wszytko gra. A co do planowania widzę wszyscy zgodni. Czyli uszczelkę zakładam 2 bo bloku nie ruszam, no i oczywiście planowanie. 

Wyżej oczywiście zgadzam się z autorem, co do wysokości wystawiania tłoków masz tutaj zupełną rację. Pomiar dokonuje się w najwyższym punkcie tłoka czujnikiem zegarowym. 

 

Opublikowano

I nawet po VINie się nie dobierze uszczelki ? trzeba namacalnie :P, czyli tak jak Piotr napisał:

11 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Tutaj grubość uszczelki pod głowicą dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku w GMP ( górnym martwym punkcie ).

Bez tytułu.png

tmp.fpi.png

DF.png

DG.png

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 minuty temu, oneskypemen napisał:

Dobra Panowie, czyli jeśli ktoś założył taką uszczelkę więc jest wystarczająco w tym przypadku. Także nie ruszam tego i zakładam z dwoma otworami. Czekam Jeszce na części, prawdopodobnie jeszcze dziś dostanę. Wymieniam wałek rozrządu, panewki, szklanki kompletny rozrząd. Pasek klimy alternatora zobaczymy po wymianie, czy wszytko gra. A co do planowania widzę wszyscy zgodni. Czyli uszczelkę zakładam 2 bo bloku nie ruszam, no i oczywiście planowanie. 

Wyżej oczywiście zgadzam się z autorem, co do wysokości wystawiania tłoków masz tutaj zupełną rację. Pomiar dokonuje się w najwyższym punkcie tłoka czujnikiem zegarowym. 

 

Tak .

Opublikowano

O, Kamil pojechał konkretnie ... :wink:

Opublikowano
4 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Tak .

Dobrze w takim razie dziś zbieram się za demontaż pasa przedniego. Następnie zdejmuje górę. Wszystko czyszczę i lecę do gościa planować głowice. Przy okazji postaram się wrzucić jakieś fotki ?

 

Dzięki wszystkim za cenne sugestie i uwagi co do mojego tematu ?

Opublikowano

Oczywiście tutaj taki materiał, nie wiem może już ktoś oglądał spoko gość. Wszystko na temat wymiany uszczelki. Tak dla zainteresowanych odnośnik do filmiku bodajże 28minuta ?

 

Opublikowano

:decayed:

Kris to jeden z lepszych mechaników prowadzących swój kanał na YT, tylko że ma swoiste poczucie humoru i czasami wkręca oglądających niemiłosiernie :P

Jak ktoś się co nieco zna to tego nie kupi , a reszta oglądających zostaje wpuszczona w maliny.... :naughty:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, piotrsob1 napisał:

:decayed:

Kris to jeden z lepszych mechaników prowadzących swój kanał na YT, tylko że ma swoiste poczucie humoru i czasami wkręca oglądających niemiłosiernie :P

Jak ktoś się co nieco zna to tego nie kupi , a reszta oglądających zostaje wpuszczona w maliny.... :naughty:

To prawda ma swoje poczucie humoru, ale też gdy coś mówi mało poważnie np o smarowaniu klocków hamulcowych smarem. Później tlumaczy żeby w żadnym wypadku tego nie robić. Gość jest autentyczny za to lubię oglądać jego kanał na YOUTUBE

Edytowane przez oneskypemen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...