Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pakiet startowy: plukanka vs czyszczenie smoka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 godzin temu, kami050 napisał:

A jeśli cisienie oleju jest odpowiednie to jaki jest sens ściągania misy olejowej i czyszczenia smoka? 

Taki, że możesz znaleźć różne ciekawe artefakty jakie np. ja znalazłem u siebie.

image.jpeg.6bc10baeee8e352934f7ec140e43d795.jpeg

Opublikowano
47 minut temu, Emejcz napisał:

Taki, że możesz znaleźć różne ciekawe artefakty jakie np. ja znalazłem u siebie.

image.jpeg.6bc10baeee8e352934f7ec140e43d795.jpeg

To są resztki połamanej plastikowej odmy, ja bez ściągania misy to usunąłem  przez czujnik ciśnienia oleju wezykiem i wyciagarka oleju

Opublikowano
11 minut temu, kami050 napisał:

To są resztki połamanej plastikowej odmy, ja bez ściągania misy to usunąłem  przez czujnik ciśnienia oleju wezykiem i wyciagarka oleju

Bzdura.

To są akurat pokruszone zęby zębatki wałka rozrządu.

Opublikowano
6 minut temu, Emejcz napisał:

Bzdura.

To są akurat pokruszone zęby zębatki wałka rozrządu.

A to przepraszam w takiej sytuacji trzeba ściągać miche a jakie miałeś objawy? 

Opublikowano

Żadnych - wszystko działało i działa dobrze.

Po prostu zdejmowałem miskę, bo w tych jednostkach warto to zrobić i mieć lekko na sercu.

Opublikowano
4 godziny temu, Emejcz napisał:

Żadnych - wszystko działało i działa dobrze.

Po prostu zdejmowałem miskę, bo w tych jednostkach warto to zrobić i mieć lekko na sercu.

Pokruszone zęby na walkach żadnych objawów? O matko... 

Opublikowano

No niestety :)
Spokojnie, to nie jest raczej norma. U mnie akurat tak się trafiło i do dziś jest dla mnie zagadką dlaczego takie coś miało miejsce.

Opublikowano

Jestem konstruktorem i jeśli kupiłbym dół silnika 1.8T z misa i smokiem to zapeojektowalbym narzędzie do czyszczenia smoka i misy przez otwór na czujnik ciśnienia oleju, nie rozumiem dlaczego w innych silnikach w zasadzie nie ma takich problemów a 1.8T praktycznie wszystkie na to cierpią.. 

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, kami050 napisał:

nie rozumiem dlaczego w innych silnikach w zasadzie nie ma takich problemów a 1.8T praktycznie wszystkie na to cierpią.. 

Wytłumaczenie jest bardzo proste - wymiany oleju w trybie LL, kijowy olej zalewany przez użytkownika oraz bardzo wysokie temp. w silniku, które sprzyjają osadzaniu się nagaru, obiektywnie mała pojemność oleju w układzie smarowania. Jakby wszyscy wymieniali olej co 10tys i ASO zabroniło w tych silnikach serwisu LL to problemu by raczej nie było. Poza tym to jest smoczek, a nie smok olejowy.

Takie narzędzie może by zdało egzamin tylko w przypadku przytkania samego sitka. Co jeśli nagarem zalepiona jest rurka za sitkiem?

 

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 25.09.2019 o 14:05, przem8 napisał:

Takie narzędzie może by zdało egzamin tylko w przypadku przytkania samego sitka. Co jeśli nagarem zalepiona jest rurka za sitkiem?

Tak jak kolega pisze przedstawiam zdjęcie jak wyglada smog po oryginalnych 210 tys. 

1FE3016A-0EC5-42FE-A584-E7A631936388.jpeg

18FB3DD7-3CCA-4F05-8C6C-4C973B33A61E.jpeg

Opublikowano

A przy odkreceniu smoka trzeba wymienić jakąś uszczelke? 

Opublikowano

Jak jest cała to nie.

Opublikowano

W mojej A4 B7 2.0TFSI przy ok. 200k zapalała się kontrolka silnika ale co ciekawe tylko jeśli przekraczałem prędkość 140km/h. Jeśli jechałem poniżej to wszystko było ok. Okazało się, że po zdjęciu miski smok był tak zawalony syfem, że nie dało się go odczyścić. Wymiana na nowy rozwiązała problem. Teraz nakulałem już 273k i zastanawiam się nad wymianą smoka. Jak myślicie czy to już pora? Nic się nie dzieje, chcę to zrobić profilaktycznie. 

Opublikowano

Jak wymieniasz olej co 10-13k to nie ma w ogóle takiej potrzeby.

Opublikowano

Olej wymieniam co 10K nie przekraczam tej granicy. Może warto zrzucić miskę żeby zerknąć czy wszystko ok? Jak myślicie?

Opublikowano (edytowane)

Jak masz spać spokojnie to mozesz albo kamerką inspekcyjną probuj zerknąć otworem po czujniku w misce. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Oto ofekty wczorejszej płukanki i czyszczenia smoka.
Przebieg auta 170 tys.
Oprócz sporej ilości silikonu znalazłem niestety jakieś plastikowe elementy (czarne i brązowe). Czy ktoś potrafi je zidentyfikować i podpowiedzieć skąd mogą pochodzić ?

IMG_20210902_194506.jpg

IMG_20210902_201219.jpg

Edytowane przez Niclaus
Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, Niclaus napisał:

Czy ktoś potrafi je zidentyfikować i podpowiedzieć skąd mogą pochodzić ?

Zapewne resztki połamanej rurki bagnetu i kolanka odmy, w gorszym przypadku jakieś kawałki slizgów z napinacza łańcucha ale wątpliwe przy tym przebiegu. CHyba, że napinacz był już zmieniany?

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Auto świeżo po zakupie.
Sprzedawca twierdził, że wymienił niedawno rozrząd: pasek (sprawdzone, potwierdzone) i łańcuch (jeszcze nie dotarłem).

Edytowane przez Niclaus
Opublikowano

Te śmieci to z miski czy były przyklejone do smoka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...