Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 B5 1.9 TDI PD AJM 1.9 - Spalanie 11l !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie, moja a4 pali 10.8l/100, macie może jakieś sugestie co to może być? Pozdrawiam.

Opublikowano

Sprawdź błędy, a w szczególności wskazania czujnika temperatury.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Błędów nie pokazuje żadnych, jest możliwość, że pompowtryskiwacze leja? Dodam, że skrzynia tiptronic, ale wydaje mi się że jak na diesla to i tak dużo za dużo. 

Edytowane przez MATI0195
Opublikowano

Przy pałowaniu ten silnik nie powinien spalać więcej niż 7-8l. Sprawdź pompki vagiem.

Opublikowano

Tak zrobię bo to już jest masakra przy teraźniejszych cenach on ;)

Opublikowano

Witam ponownie, panowie powiedzcie dlaczego temperatura nie chce wejść mi wyżej niż 70 st? Chodzi mi o kanał 49 na CT z góry dzięki 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź czujnik G2 i G62 (te dwa czujniki są zespolone w jednej obudowie)  jak to zrobisz znajdziesz na forum lub u wujka google.

Jeśli czujniki są w porządku to do wymiany termostat bo przyciął się w pozycji otwartej i masz cały czas duży obieg cieczy chłodzącej, a w takiej sytuacji silnik będzie niedogrzany i więcej palił.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

podłączę się bo mam podobny problem.

Wyniłem juz G62 (dwukrotnie) oraz termostat. Teraz zarówno na VAG, na CT i na desce temperatura jest OK. W granicach 90 stopni. Wyglada na to, że poprawnie pracuje w całym zakresie, od odpalenia do pełnego nagrzania temperatura zmienia sie płynnie tak samo jak wskaźnik zegarowy. NIe pamiętam jak było wczesniej ale teraz wydaje mi się, że dość późno przestaje działac "automatyczne stanie". Dopiero po przekroczeniu 70 stopni wolne obroty spadają do wartości 861.

Dodam, że problem ze spalaniem u mnie zaczął się od momentu wymiany rozrządu i pseudoczyszczenia turbiny u wrocławskiego mechanika. Od razu podejrtzewałem, że źle złożył rozrząd, ale już dwóch innych renomowanych sprawdzało i potwierdziło, że do wymiany rozrządu nie można się przyczepić. Wymianiany na blokadach i jest bezbłędnie.

Co do czeszczenia turbiny to auto przestało wpadać w tryb awaryjny ale już wiem, że mnie oszukał i nigdy nie demontował turbiny choć wziął za to kasę.

Tak czy siak od tamtego momentu mój AJM pali w miescie 13 l/100kg (przed robotą palił 9- 9,5 - tiptronic więc to standard)

Teraz jestem na etapie szukania czegoś związanego z tym "automatycznym ssaniem". Zanim auto sie nie dogrzeje całkowicie podczas przyspieszania słyszę w pewnym momencie "cykanie" jakiegoś przekaźnika (chyba). Już sam nie wiem co robić bo takie wysokie spalanie po prostu mnie dobija. O dziwo w trasie spalanie nie zwrosło, czyli podejrzewam, że te maksymalne przepały mają miejsce w trakcie dogrzewania sie auta.

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6
Opublikowano

Ogarnąłem temperaturę, spalanie takie samo. 

Opublikowano

MATI0195 - czy zauważyłeś moment w którym auto zaczęło więcej palić? Paliło kiedyś mniej? czy w międzyczasie cos wymieniałeś, naprawiałeś itp. ? Czy robiłeś logi statyczne i dynamiczne? Mamy te same furmanki, może dopadła ich ta sama choroba.

Opublikowano (edytowane)

Dużo zależy od stylu jazdy :cool1:

To prawa noga kierownika jest najważniejszym regulatorem spalania, moje BPW w zależności od tego jak ona go traktuje, to w trasie potrafi spalić od 5,8 do 11 litrów na 100 km, ale zazwyczaj w dziesięciu się mieści :decayed:

Po mieście nią nie jeżdżę , bo na pewno by się kręciło w okolicach 15l :P

W jeździe po mieście kluczowe są długości pokonywanych odcinków, stopień zakorkowania miasta , styl jazdy, sprawność termostatu i jeszcze parę innych .

Dla tego ciężko jest cokolwiek porównywać ... :whistling:

Przeważnie to mało palą te przymulone silniki , ale wystarczy je nieco usprawnić , lub zastosować coś w płynie do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego by odzyskały sporą ilość koników i by spalanie poszybowało w górę :D

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
52 minuty temu, piotrsob1 napisał:

 

Przeważnie to mało palą te przymulone silniki , ale wystarczy je nieco usprawnić , lub zastosować coś w płynie do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego by odzyskały sporą ilość koników i by spalanie poszybowało w górę :D

Ciekawa koncepcja przymulone palą więcej siła rzeczy skoro nie ma mocy to trzeba więcej butować. 

Opublikowano
32 minuty temu, Axel1 napisał:

Ciekawa koncepcja przymulone palą więcej siła rzeczy skoro nie ma mocy to trzeba więcej butować. 

No to ja mam zgoła odmienne odczucia, jak nie ma w co jechać to się nie depcze bo i tak skutek będzie żaden , a jak pod butem moc czuć to się depcze z przyjemnością :D

A podeptany sprzęt swoje wciągnąć musi, przecież na samym powietrzu śmigał nie będzie :P

Chyba że ktoś uprawia eco-driving , w takiej sytuacji możesz mieć rację :hi::)

Opublikowano

Pany zrobić komplet logów, zobaczyć czy parametry nie odbiegają od normy... jeśli to wyjdzie OK, to przejrzeć układ napędowy, sprawdzić czy koła się swobodnie kręcą itp, itd... 

Pamiętam jak kiedyś w A3 ALH padła mi grucha turbo... auto mułowate i spalanie od razu w górę na FIS... 

Druga sprawa TDI PD w porównaniu do VP palą niestety więcej... i dziwi mnie jak ktoś opisuje, że mu PD-ek spala poniżej 6 na 100km w stylu mieszanym - przecież to musi być żółwia jazda ?

Ale coś za coś... potem nagle check bo geometria się przycina... 

Dlatego ja tam wolę dołożyć na stacji, niż potem grzebać przy samochodzie :P

Opublikowano (edytowane)

Wszyscy powyzej macie sporo racji, ale:

1. Autem jeżdzę po tym samym zakorkowanym Wrocławiu od 8 lat a wzrost spalania pojawił się z dnia na dzień (po wizycie u mechanika). Nigdy na trasie nie zszedłem poniżej 6,2 ale w mieście nie przekraczałem 9,5-10. Teraz jest 13 ?

2. Komplet logów robiłem, statyczne i dynamiczne - na tej podstawie wiem, ze facet oszukał mnie z czyszczeniem turbiny. Coś rozruszał, bo auto nie wpada już w awaryjny ale czyszczenia na 100% nie zrobił bo potwierdzone, że nie była demontowana. Poza tym logi pokazuje brak regulacji doładowania a N75 i EGR sa nówki sztuki. Rozrząd sprawdzany i jest na tip-top. Pozostałe parametry w normie lub leciutko poza nią (blok 023)

3. tesrmostat, G62 - wymienione. Temp na zegarach i VAG 90 stopni

Nie spotkaliście sie nigdy z takim charakterystycznym cykaniem z okolic bezpieczników podczas przyspieszania? Szczególnie zanim auto sie nie nagrzeje do min 80 stopni? jak przyspieszam to w okolicy 2 - 2,5 tys obrotów (wtedy kiedy tiptronic zbiera się do zmiany biegu z 3 na 4) słychać jakby cykajacy przekażnik a po odpuszczeniu gazu słychać go ponownie przy schodzeniu z obrotów.

 

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6
Opublikowano

No to pokaż te logi. Sprawdzałeś króciec na pompie vacum czy nie jest luźny czasami ? 

Opublikowano

Auto kupiłem z takim spalaniem, wszystkie logi w normie jedynie co to pompowtryskiwacze mnie denerwują, auto klepie w zimę jakbym miał z 5.0 w benzynie, dodam gazu i jest ok. 

Opublikowano

Coś ten MAF mało mierzy mi się wydaje, zrób log razem 003+008+011 (chociaż w 008 na pograniczu, ale dawki nie tnie).

Do tego ten rozrząd dopiero robiony, ale nie wiem czy pasek dobrze napięty, to synchro skacze dość mocno... 

Opublikowano (edytowane)

Na synchro też zwróciłem uwagę. Po pierwsze jest na "+" gdzie wolałbym delikatny "-" to jeszcze mocno pływa, ale wielu forumowiczów przekonywało mnie że w PD to dość powszechne. Byłem też u innego mechanika i też mnie przekonywał że to normalne. NIe znam się na tym aż tak dobrze więc musiałem zaufać. Przeciez po mojemu napięcie go bardziej to mała korekta rolki napinającej a resztę załatwiłby już hydronapinacz, mylę się? Rozrząd to miał być komplet INA.

Rozumiem, ze chodzi Ci o jednoczesne logi 003+008+011 dynamiczne?

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...