Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy w A4 B8 2.0TDI 120KM występuje usterka mechanizmu napędu pompy olejowej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W żadnym motorze nie rozpinamy rozrządu do wyciągnięcia pompy olejowej(modułu wałków)

Opublikowano

Mi mechanik polecił aby co druga wymiana oleju czyli co jakieś 30tys po prostu ten imbus wymienić, koszt samego imbusa w ASO to grosze.

Opublikowano (edytowane)

Może i można wymienić inbusik, ale ile jest więcej roboty dodatkowej oprócz wymiany oleju?

Edytowane przez skrab
Opublikowano

Witam:)

Postanowiłem podpiąć się pod ten wątek, mam pytanie ,dzisiaj wyjeżdżając z garażu zgasło mi auto...ale po kolei wyjechałem z garażu na podwórko ,wyłączyłem silnik , po kilku minutach uruchomiłem silnik i zacząłem cofać do tyłu , po przejechaniu ok. 15 metrów -w bramie wyjazdowej silnik mi zgasł ( wyjeżdżałem praktycznie na wolnych obrotach -bez gazu) odwróciłem głowę do przodu i kątem oka zobaczyłem na wyświetlaczu kontrolkę ciśnienia oleju...ale po sekundzie zgasła, przestraszyłem się , nie wiem czy silnik zgasł bo po prostu miałem za mało czy coś się stało z napędem pompy oleju , próbowałem po chwili uruchomić silnik ,ale nie załapał - kręciłęm stosunkowo krótko bo się bałem ,teraz go nie uruchamiam ,co mam zrobić ,wołać kogoś z laptopem ,czy od razu do mechanika ,aby lucknąć na pompę , autem przejechałem po zakupie ok.100 km:( , przebieg to 125 tys. udokumentowany ,ale wiadomo jak jest.Poradźcie , spróbować jeszcze raz go uruchomić np. jutro?

Opublikowano

Ja bym zobaczył teraz czy zapali ,jak się miało coś zesrać to i tak by nie zapalił ,a może jakaś błahostka ,typu lipne paliwo, idź i zapal spróbuj ,co masz do stracenia.

Opublikowano

Wiesz ,obawiam się ,że jak "poszedł' imbusik to mogę pogorszyć sprawę...

Opublikowano (edytowane)

Wiesz ,obawiam się ,że jak "poszedł' imbusik to mogę pogorszyć sprawę...

Sprawdź olej czy jest w pierwszej kolejności skoro widziałeś kontrolkę..

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

sprawdzałem ,poziom jest ok, w tej audi jest bagnet ,w poprzedniej nie miałem bagnetu ,tylko na wyświetlaczu można było sprawdzić....

Opublikowano

Dominik :) Ja nie oglądałem czerwonej, dałem zadatek na niebieską ,której nie kupiłem... ta jest ciemny brąz ,:)

Opublikowano

Sorki już mi się wszystko miesza :) - nie odpalaj auta, ogólnie to szukaj dobrego mechanika w okolicy. Popytaj chłopaków ze śląskiego czy mogą kogoś polecić - sam tu nic nie zdziałasz a i podłączenie VAG-a nic nie da. Szukaj lawety i wieź do dobrego mechanika ja nie widzę innej opcji.

Opublikowano

Dziękuję ,rozsądek mi podpowiada ,że tak należy zrobić , chociaż pokusa jest aby spróbować jeszcze raz go uruchomić:)

Opublikowano

A ja bym zobaczył czy zagada ,tak jak wcześniej napisałem może coś z paliwem ,albo coś podeszło jak jest coś nie tak to chyby od zakręcenia wałem nic się więcej nie mogło by stać , ale to jest twoja sprawa życzę oby nic poważnego nie było. :wink:

Opublikowano

Witam:)

Postanowiłem podpiąć się pod ten wątek, mam pytanie ,dzisiaj wyjeżdżając z garażu zgasło mi auto...ale po kolei wyjechałem z garażu na podwórko ,wyłączyłem silnik , po kilku minutach uruchomiłem silnik i zacząłem cofać do tyłu , po przejechaniu ok. 15 metrów -w bramie wyjazdowej silnik mi zgasł ( wyjeżdżałem praktycznie na wolnych obrotach -bez gazu) odwróciłem głowę do przodu i kątem oka zobaczyłem na wyświetlaczu kontrolkę ciśnienia oleju...ale po sekundzie zgasła, przestraszyłem się , nie wiem czy silnik zgasł bo po prostu miałem za mało czy coś się stało z napędem pompy oleju , próbowałem po chwili uruchomić silnik ,ale nie załapał - kręciłęm stosunkowo krótko bo się bałem ,teraz go nie uruchamiam ,co mam zrobić ,wołać kogoś z laptopem ,czy od razu do mechanika ,aby lucknąć na pompę , autem przejechałem po zakupie ok.100 km:( , przebieg to 125 tys. udokumentowany ,ale wiadomo jak jest.Poradźcie , spróbować jeszcze raz go uruchomić np. jutro?

i jaka diagnoza?

Opublikowano (edytowane)

Witam:)

Postanowiłem podpiąć się pod ten wątek, mam pytanie ,dzisiaj wyjeżdżając z garażu zgasło mi auto...ale po kolei wyjechałem z garażu na podwórko ,wyłączyłem silnik , po kilku minutach uruchomiłem silnik i zacząłem cofać do tyłu , po przejechaniu ok. 15 metrów -w bramie wyjazdowej silnik mi zgasł ( wyjeżdżałem praktycznie na wolnych obrotach -bez gazu) odwróciłem głowę do przodu i kątem oka zobaczyłem na wyświetlaczu kontrolkę ciśnienia oleju...ale po sekundzie zgasła, przestraszyłem się , nie wiem czy silnik zgasł bo po prostu miałem za mało czy coś się stało z napędem pompy oleju , próbowałem po chwili uruchomić silnik ,ale nie załapał - kręciłęm stosunkowo krótko bo się bałem ,teraz go nie uruchamiam ,co mam zrobić ,wołać kogoś z laptopem ,czy od razu do mechanika ,aby lucknąć na pompę , autem przejechałem po zakupie ok.100 km:( , przebieg to 125 tys. udokumentowany ,ale wiadomo jak jest.Poradźcie , spróbować jeszcze raz go uruchomić np. jutro?

Moim zdaniem to nie napęd pompy oleju,gdyż wiem z relacji ludzi jak im padała pompa w A4 B7 to nie było takich objawów jak gaśnięcie silnika,ba niektórzy przejeżdżali jeszcze parę km od zaświecenia się kontrolki oleju i sygnału na desce rozdzielczej(co skutkowało np.przytarciem panewek).

Podepnij kompa może pokaże co jest grane.

Ja bym próbował go na chwilę odpalić a gdyby po odpaleniu pokazywał kontrolkę oleju i piszczał wtedy rzecz jasna wyłącz natychmiast.

Druga sprawa to nie słyszałem jeszcze o tym żeby padła pompa oleju w A4 B8 ....moim zdaniem przyczyny trzeba szukać gdzie indziej. :eusathink:

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano

Czekam na mechanika z laptopem ,za godzinę ma przyjechać ,zobaczymy co sie rozwinie dalej...:)

Opublikowano

Bez obaw bedzie dobrze moze to jakiś czujnik np.położenia wału :wink:

Opublikowano

Witam.

Kurcze mechanik miał przyjechać z laptopem wczoraj , nie przyjechał.... dzisiaj dzwonię do niego ,ale jest nieuchwytny , macie może kogoś ogarniętego z okolic Rybnika,Raciborza,Gliwic ? Bo już zaczynam wątpić w tego mechanika...

Opublikowano (edytowane)

Nie czekaj na żadnego mechanika z "laptopem".

Odkręć korek wlewu oleju,wsiadź do samochodu,odpal(jeśli kręci i zechce odpalić),wysiądź z samochodu,połóż rękę na wlewie oleju i poczuj "buchanie,chlapanie" na dłoni.Jeśli tego nie ma to jest problem.Możesz obrucić silnikiem czy stoi w miejscu??

Edytowane przez FUTURUM
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Siemka.

Był mechanik ,podłączył laptop i nie pokazało żadnych błędów... uruchamiał silnik , może za trzecim razem coś jakby chciał załapać ,tak było chyba kilkanaście razy, po czym silnik został uruchomiony , na lapku pokazało mu za wysoką dawkę paliwa na czwartym cylindrze ,ale po chwili się wyrównało , szczerze to nie wiem co było przyczyną , mechanik pracuje w aso audi i mówi ,że jeszcze nie miał przypadku awarii pompy oleju w tych modelach tzn. b8 , zwróciłem uwagę na jedną rzecz ,na lapku miał napisane coś zbliżonego jak:

Wartość powietrza rzeczywista ( była w jednostkach g/s)

Wartość powietrza potrzebna czy jakoś tak ( była w jednostkach mg/stroke)

wg. mechanika ta wartość rzeczywista była zbyt mała i mówił ,że może czujnik masy powietrza czy jakoś tak ( ten który jest w obudowie filtra powietrza)jest zepsuty..

jakie powinny być te wartości ,napiszcie jak ktoś wie:)

Pozdrawiam.Felek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...