Athrenalineee Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Od pewnego czasu poci mi się podwozie. Może ktoś doświadczony jest w stanie zdiagnozować problem na tych zdjęciach ? Audi a4 b5 96r 1.9 tdi sedan. Olej castrol 10w40
Langista Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Zrób zdjęcia spod maski, po pierwsze, po drugie wymień olej na 5W40, bo taki ma tam być, a nie jakieś 10W40. Może cieknąć z zaworu EGR, trzeba z góry zobaczyć.
Athrenalineee Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2019 (edytowane) Tutaj mam kilka zdj z ostatniego czasu. Dodatkowo dodam ze ucieka mi plyn od chlodnicy i zlamana jest obudowa od bagnetu i bagnet lata. Edytowane 14 Stycznia 2019 przez Athrenalineee
Langista Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Przewód prowadzący do odmy ułamany, wymień go i powinno być po sprawie. Oczywiście po wymianie umyj silnik (są odpowiednie środki do tego) na zimnym silniku, możesz nawet na myjnie bezdotykową pojechać i bez wciskania mocnego strumienia na pistolecie spokojnie możesz czystą wodą obmyć silnik, nie zalewając filtrów i elektroniki oczywiście. 1
Athrenalineee Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2019 Sprawdze jutro ten przewód bliżej. A co z płynem do chłodzenia? Miesiąc temu dolewalem na pomiędzy i ubyło ok 400ml. Uszczelka miski olejwej i sama w sobie miska wyglada na ok? Uszczelka pod pokrywą zaworów?
Langista Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Jest zbyt brudno żeby stwierdzić gdzie jeszcze cieknie. Wymień tą rurkę, obmyj silnik i potem się zobaczy. Co do płynu to musisz sprawdzić wykładając komorę silnika ręcznikami papierowymi. Pod zbiorniczkiem i z tyłu silnika przy grodzi. Tam gdzie będzie czerwone, tam może cieknąć. 1
Athrenalineee Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 W tym tygodniu kupie rurke i przeokazji plastik trzymający bagnet, spróbuje dostać się do tego i umyje komore silnika u jakiegoś mechanika. Zobaczymy co dalej. Może jak ogarne wycieki, to zacznie spalać normalnie, a nie po 9,5 litra w mieście.
Langista Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Mechanik Ci silnika nie umyje, jedź na myjnie bezdotykową albo do jakiejś firmy co zajmuje sie autodetailingiem. 1
Athrenalineee Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 A jeszcze co do oleju, dlaczego zalać 5W40 , a nie 10W40? I najlepiej jakiego producenta ?
przem8 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Temat o olejach masz bardzo obszerny w odpowiednim dziale. Silniki z turbo powinny jeździć na syntetykach, tak w skrócie. 1
Langista Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Bo inżynierowie, którzy projektowali ten silnik, obliczyli że taki będzie potrzebny. 5W40 ma odpowiedniej grubości film smarny, który przy jednostkach turbodoładowanych jest kluczowym wyznacznikiem oleju.
Athrenalineee Opublikowano 16 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2019 (edytowane) Mechanik z ulicy obok twierdzi, że przewód jest okejnm i cieknie cos z podstawy filtra oleju. Mowił ze trzeba wymienic filtr i olej bo moze ktos źle przykrecił i zobaczyc co dalej. Może to po prostu uszczelka chlodniczki oleju została rozwalona ? Edytowane 16 Stycznia 2019 przez Athrenalineee
sitar Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zainwestuj kilkanaście złotych i kup sobie lusterko inspekcyjne i na pewno zlokalizujesz wyciek - a mały nie jest
Langista Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 4 godziny temu, Athrenalineee napisał: Mechanik z ulicy obok twierdzi, że przewód jest okejnm i cieknie cos z podstawy filtra oleju. Mowił ze trzeba wymienic filtr i olej bo moze ktos źle przykrecił i zobaczyc co dalej. Może to po prostu uszczelka chlodniczki oleju została rozwalona ? Pierwsze słyszę żeby wymieniać filtr oleju i olej, tylko po to, żeby filtr oleju dobrze dokręcić.. wymień tą rurkę bo na zdjęciu ewidentnie widać, że ona puszcza, a co pod tą gumą jest co niby uszczelniać ma to nie wiadomo.
Athrenalineee Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Kupilem w sklepie olej i filtr paliwa i oleju oraz plastik obudowy bagnetu no i tak tego nie wymienialem od zakupi auta. Pan z hurtowni wyszedl, spojrzal i stwierdzil ze rurka jest okej, od gory do podstawy nie cieknie nic, tylko jest zepsuty ten czujnik. To jest czujnik poziomu oleju tak ? Faktycznie na jego spodzie jest mokro. @edit Już kupilem Edytowane 17 Stycznia 2019 przez Athrenalineee
Helga Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 W dniu 15.01.2019 o 23:48, Langista napisał: Bo inżynierowie, którzy projektowali ten silnik, obliczyli że taki będzie potrzebny. 5W40 ma odpowiedniej grubości film smarny, który przy jednostkach turbodoładowanych jest kluczowym wyznacznikiem oleju. Gdzie tak napisane? 10w40 w zupełności wystarcza,norma lepkości minimum SF 505.00,jak w silniku był zalany 10w40 to niema sensu zmieniać na rzadszy bo panowie ci co doradzają nie naprawią potem za free. Zalej valvoline max life 10w40. 1
Langista Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 3 godziny temu, Helga napisał: Gdzie tak napisane? 10w40 w zupełności wystarcza,norma lepkości minimum SF 505.00,jak w silniku był zalany 10w40 to niema sensu zmieniać na rzadszy bo panowie ci co doradzają nie naprawią potem za free. Zalej valvoline max life 10w40. Jak jesteś mądrzejszy od nich, to lej 10W40, tylko potem nie płacz że turbawka Ci padła
Leopold27 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 5 minut temu, Langista napisał: Jak jesteś mądrzejszy od nich, to lej 10W40, tylko potem nie płacz że turbawka Ci padła Kolego czego piszesz pierdoły ja jeżdzę od 2008r na 10w40 i jakoś turbina się kręci,szkoda pisać,kolego mało widziałeś ale coś słyszałeś,szkoda dyskusji z tobą pewnie masz oleje 5w na zbyciu a to zrozumiałe,koniec tematu. 1
Pablo1809 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 W dniu 15.01.2019 o 21:55, Athrenalineee napisał: A jeszcze co do oleju, dlaczego zalać 5W40 , a nie 10W40? I najlepiej jakiego producenta ? Jeżeli olej spełnia normę VW to możesz spokojnie lać 10w40. Ja jeżdżę na Lotosie 10w40 i jakoś nie mam wycieków. Turbina też śmiga. Wytrzyj silnik. Wymień uszkodzony wąż i obserwuj gdzie masz wycieki. 1
Athrenalineee Opublikowano 20 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2019 Wymieniłem olej, filtry paliwa i oleju oraz obudowe bagnetu. Miałem zalane około 2.5 litra oleju w aucie, masakra ! Silnik teraz lepiej pracuje, chyba był troche już zapowietrzony filtr paliwa. Wycieki były z czujnika cisnienia oleju, więc go wymieniłem. Jest jeszcze troche ze śrub przy pokrywie zaworów, ale to wymienie podkładki. Jak narazie obserwuję. Szkoda tylko, że dalej pali po mieście po 9 litrów, a w trasie po 7 litrów ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się