Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże korekcje dawek paliwa audi a4 b7 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Mam problem z Audi A4 B7 2.0TDI otóż na VCDS pokazuje dużą korektę w dawkach paliwa na 2 pompowtrysku, dodam że najpierw były wymieniane wszystkie pompki na regenerowane problem nie ustał następnie zamiana 1 i 2 pompki że sobą i dalej problem jest z 2 pompką. Kompresja w cylindrach jest 28barow. Dodatkowo cały czas pokazuje błąd sondy lambda o zbyt bogatej mieszance. Dodam ze w kolumnie 018 po odpuszczeniu gazu powinno teoretycznie pokazywać 4.0 a pokazuje 128. Auto jezdzi moc jest tylko podczas jazdy zaświeci się kontrolka od trakcji na chwilę a potem gaśnie. Ktoś może mieć pomysły jak ruszyć ten temat?

20190125_194116.jpg

Edytowane przez DamianG94
Opublikowano

8V czy 16V?

Opublikowano

8V - BPW - widać w VCDS

Opublikowano

Dokładnie 8v BPW 

1 minutę temu, kamil-vag napisał:

8V - BPW - widać w VCDS

 

Opublikowano

A gniazda nie są już nadmiernie wyrobione ? Może już nie wystarcza nowy oring ? 

Sprawdziłbym też wiązkę, przewody po kolei, czy mają tą samą rezystancję mniej więcej... 

Ciśnienie na tandemie było mierzone ? 

A z 2 cylindrem nie ma żadnych błędów ? Wypadanie zapłonów ? 

Opublikowano

Jedyny problem to ta za bogata mieszanka. Podmienilem też sondę i dalej to samo. Spróbuje jeszcze wymienić całą wiozke do pompek bo mam do podmianki. A może mi ktoś wytłumaczy dlaczego w tej gr 018 wychodzi 128 tzn jakiś błąd w komunikacji?

Opublikowano (edytowane)

Mi to wygląda na problem z wiązką pompowtryskiwaczy .

Jej słabym punktem jest połączenie wszystkich przewodów "masowych" w jej wnętrzu, na którym w miarę upływu czasu wzrasta rezystancja.

Przerabiałem w lato temat w Audi A2 1,4 TDI .

Pojawia się przez to zwiększona korekcja na którymś  z cylindrów i właśnie zaświecanie się kontrolek , szczególnie na ciepłym silniku .

 

20180730_130952.jpg

 

I błędu :

 

20180730_185901.jpg

Ja to rozwiązałem poprzez zeszlifowanie końcówki połączenia tych przewodów w wiązce i ich zlutowaniu :)

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
8 minut temu, DamianG94 napisał:

 A może mi ktoś wytłumaczy dlaczego w tej gr 018 wychodzi 128 tzn jakiś błąd w komunikacji?

W nowszych sterownikach ( bodajże EDC16 jak dobrze pamiętam ) zamiast czwórek pokazuje się właśnie 128 w takiej sytuacji :)

Opublikowano

Dobra podmienie tą wiozke i napisze jakie są efekty ale dzięki za podpowiedź.

Opublikowano

Podmienilem wiązke i dalej to samo ciągle na 2 pompowtrysku.

20190128_130931.jpg

Opublikowano

A te wtryski po tej regeneracji są na 100% ok ?

 Bo już nie jedne kwiatki wychodziły "po regeneracji"

Opublikowano

Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, DamianG94 napisał:

Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2.

Hmmm to nie chce Cię martwić ,ale ja z identyczną sytuacją tylko ,że w 16V walczę od Października.

na 3 Cylindrze u mnie dzieje się analogicznie jak u Ciebie na 2. Korekta po nagrzaniu idzie max w +. Zamieniałem pompki miejscami, wymieniłem całe kompletne pompowtryskiwacze (4x), oringi i śruby , wiązkę w głowicy, sterownik silnika, sprawdziłem wiązkę idącą między głowicą a ECU podejrzenie padło na głowicę ,ale to zostało wykluczone i na razie rozkładam ręcę .... :(

Edytowane przez TomekTdi
Opublikowano
Godzinę temu, TomekTdi napisał:

Hmmm to nie chce Cię martwić ,ale ja z identyczną sytuacją tylko ,że w 16V walczę od Października.

na 3 Cylindrze u mnie dzieje się analogicznie jak u Ciebie na 2. Korekta po nagrzaniu idzie max w +. Zamieniałem pompki miejscami, wymieniłem całe kompletne pompowtryskiwacze (4x), oringi i śruby , wiązkę w głowicy, sterownik silnika, sprawdziłem wiązkę idącą między głowicą a ECU podejrzenie padło na głowicę ,ale to zostało wykluczone i na razie rozkładam ręcę .... :(

Miał ktoś podobny problem i znalazł rozwiązanie? Dodam że tuleje też są nowe.

Opublikowano

Bipy na tym cylindrze największe, korekcje największe... może coś z kanałem paliwowym na tym 2 cylindrze ?  Można by było - w zasilanie głowicy od strony filtra paliwa na wyjętych pompkach - spróbować dmuchnąć i zobaczyć czy z każdej dziurki leci tak samo mniej więcej... bo skoro korekcje nie wędrują za pompką i podmiana wiązki nic nie daje, to musi być inna przyczyna niż pompowtrysk...

Opublikowano
2 minuty temu, kamil-vag napisał:

Bipy na tym cylindrze największe, korekcje największe... może coś z kanałem paliwowym na tym 2 cylindrze ?  Można by było - w zasilanie głowicy od strony filtra paliwa na wyjętych pompkach - spróbować dmuchnąć i zobaczyć czy z każdej dziurki leci tak samo mniej więcej... bo skoro korekcje nie wędrują za pompką i podmiana wiązki nic nie daje, to musi być inna przyczyna niż pompowtrysk...

Ale w teorii to pompka przecież dawkuje porcje paliwa więc może to mieć jakieś znaczenie?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, DamianG94 napisał:

Podmienilem wiązke i dalej to samo ciągle na 2 pompowtrysku.

2 godziny temu, DamianG94 napisał:

Podmienialem 1 z 2 i dalej pokazuje za duża korekcja na 2.

 

No curva ciężki przypadek... :naughty:

 

Coś chyba musi być nie tak z gniazdem pompki w głowicy.

Chętnie obejrzał bym logi grup 013,018 i 023 , jeden zrobiony rano z odpalania ,drugi na rozgrzanym silniku z 30 sekundową przegazówką na 2,5 k RPM po środku .

Oba logi po kilkanaście minut długości .

 

P.S.

Przypomniał mi się jeden przypadek, który by pasował do tej sytuacji..

Spotkałem się kiedyś z głowicą , która miała wytłuczone dwa łoża panewek wałka rozrządu , było to na tyle duże wyklkepanie że nie można było wyciągnąć sąsiadujących z nimi szklanek popychaczy z głowicy :whistling:

Takie uszkodzenie też będzie skutkowało dużą korekcją na tym cylindrze, bo zanim pompka zacznie pompować to wałek musi skasować swój luz na tej panewce :eusathink:

Żeby było jasne o czym piszę to zaznaczyłem miejsce problemu na zdjęciu :

 

 

773124968_1_644x461_glowica-20-tdi-8v-bpw-audi-vw-seat-skoda-plock_rev003.jpg

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
12 minut temu, piotrsob1 napisał:

Spotkałem się kiedyś z głowicą , która miała wytłuczone dwa łoża panewek wałka rozrządu , było to na tyle duże wyklkepanie że nie można było wyciągnąć sąsiadujących z nimi szklanek popychaczy z głowicy :whistling:

Heh, Piotr a pamiętasz przypadek mojej Polo ? Też korekcja 2,99 mg :P i przytarte panewki ^^ ale BPW chyba nie ma problemu pompy olejowej ? Prawdę mówiąc, chyba bez rozebrania części silnika będzie ciężko coś stwierdzić... a jakby mu tak spróbować podlać coś na zmniejszenie tarcia ? ? ? i sprawdzić czy cokolwiek zejdzie korekcja ?

Opublikowano

Teraz zastanawiają mnie te wysokie ujemne bipy na każdym z cylindrów spróbujemy podmienić vacu pompe bo podobno założona jest z 1.9.

W tym silniku był robiony generalny remont także wszystkie elementy która moga się zużyć byly wymieniane, gniazda pompowtryskow nabijanie nowe mosiężne tuleje.

Opublikowano
7 minut temu, kamil-vag napisał:

Heh, Piotr a pamiętasz przypadek mojej Polo ? Też korekcja 2,99 mg :P i przytarte panewki ^^ ale BPW chyba nie ma problemu pompy olejowej ? Prawdę mówiąc, chyba bez rozebrania części silnika będzie ciężko coś stwierdzić... a jakby mu tak spróbować podlać coś na zmniejszenie tarcia ? ? ? i sprawdzić czy cokolwiek zejdzie korekcja ?

No pamiętam.

Tylko u Ciebie były jakieś dziwne odgłosy zacierania się ,a tu kolega nic nie pisze o jakichś dziwnych odgłosach :decayed:

Zresztą byłby pewnie problem z ciśnieniem sprężania na tym cylindrze ...

Dodałem zdjęcie do tego co wcześniej napisałem .

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...