Marciol Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 (edytowane) Cześć, ostatnimi czasy silnik pobierał mi za dużo oleju, przy wcześniejszej wizycie u mechanika wyszło już że turbina troche rzyga olejem. Teraz po ponownej, wyszło coś na jednym cylindrze i co można zrobić, jedynie rozebrać wszystko wysłać do analizy a jesli sie decydować to + regeneracja turbiny ale z tego co usłyszałem to łączny koszt lekko licząc ponad 5-6k więc troche bez sensu się robi ;/ Teraz jestem troche w kropce, nie wiem co robić. Zastanawiam się czy taniej nie wyszłoby kupić drugi 1.8T i wsadzic zamiast tego, tylko... czy kolejny będzie ok też nie mam pewności. Jeżeli wymiana na inny to jak to wszystko "ugryść" ? Proszę o porade co zrobilibyście na moim miejscu ? A4 B6 Avant 2002 1.8T 150KM AVJ Edytowane 12 Lutego 2019 przez Marciol
przem8 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Najpierw ustal co się zesrało i jaki będzie koszt naprawy, bo może nie będzie tak źle. W gorszym przypadku kupisz drugi słupek, pasuje też z innych oznaczeń np. bfb, bex.
AndrzejK. Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 54 minuty temu, przem8 napisał: ajpierw ustal co się zesrało i jaki będzie koszt naprawy, bo może nie będzie tak źle Też myślę,że tak będzie najsensowniej i po dokładnej weryfikacji będziesz wiedział co i jak.... Wtedy podejmuj decyzję co zrobisz.
Patryk94 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 "Wyszło coś na jednym cylindrze" rozwiń bardziej, w jaki sposób to wyszło, jak zostało zdiagnozowane.
Langista Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 (edytowane) Najlepiej remont zrobić tego co masz, w tedy będziesz pewien że silnik Cie nie zawiedzie, branie innego silnika to zawsze kupowanie kota w worku. Edytowane 12 Lutego 2019 przez Langista 1
Marciol Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 Juz dokladnie to co mechanik mi mowil nie powtorze ale chyba olej chociaz nie wiem, i na pewno pierscienie. Suma sumarum jesliby sie dexydowac na naprawe to z tego co mówił trzebaby rozkrecic ,wyslac do analizy. Oprocz tego luzy na wirniku z turbo wiec to tez byloby do zrobienia razem z reszta. W skrocie diagnoza byla taka ze pewnie ktos wczesniej go zarznal, dawal po garach i teraz taki efekt ? Woem troche bez ladu i skladu pisze ale zbieram wszystkie informacje ktore pamiętam, trocje duzo tego bylo ;/ Koszta mniej wiecej znam lekko liczac 5,6k + turbo
Patryk94 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Turbo to najmniejszy koszt, i problem w tej sytuacji. Obys miał fart i tylko pierścienie do wymiany, ważne by mechanik zmiezyl owal cylindra zanim zacznie co kolwiek robić, jak jajko to dał bym sobie spokoj i szukal słupka, auto po prostu blaga sie o stroker ?
Langista Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) Moim zdaniem mniej powinno wyjść. Planowanie głowicy ok 300 zł full opcja, honowanie cylindrów ok 100 zł, tłoki + pierścienie ok 1200 zł, regeneracja turbosprężarki ok 1100 zł, uszczelnienie silnika z robocizną powinien zamknąć się w 4k. Edytowane 13 Lutego 2019 przez Langista
Patryk94 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) 8 minut temu, Langista napisał: Moim zdaniem mniej powinno wyjść. Planowanie głowicy ok 300 zł full opcja, honowanie cylindrów ok 100 zł, tłoki + pierścienie ok 1200 zł, regeneracja turbosprężarki ok 1100 zł, uszczelnienie silnika z robocizną powinien zamknąć się w 4k. Cena jaka podal mechanik przwiduje horror Dolicz najtansze pierdoly: Olej Plyn chlodniczy Masa uszczelek, uszczelniaczy Uszczelniacze zaworów przy takiej naprawie prosza sie o zmiane Odkreci korby to panewki moga dojść. Śruby głowicy... i cena rośnie.... Ale w najlepszym wypadku masz racje. ? Edytowane 13 Lutego 2019 przez Patryk94
Langista Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Na moje w tym silniku nawet przy katowaniu dół silnika jest nie do zajechania, dlatego specjalnie go pominąłem, no ale może być i tak, że panewki do wymiany i wał przeszlifowaniu trzeba będzie poddać, w tedy koszta poszybują do 6k.
Marciol Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) Trudno chyba bede musial sie na to zgodzic bo inny silnik to kolejna niespodzianka plus przekladka rozrzad to bez sensu, auta calkiem zmieniac tez mija sie z celem kto kupi za normalna cene samochod z silnikiem do remontu :d wiec tez bezsens do tego szukanie nowego ale tez pewności nie mam ze bedzie super. A budy szkoda bo zdrowa a przynajmniej na taka wyglada. Kurcze a w planach byl downpipe ic wieksze wtryski i chip a docelowo lpg ,ehh to sobie poczekam ? No nic poczekam do marca, wyplata i bede musial sie pozegnac na jakos czas z samochodem i oszczednosciami Turbo z robocizna w 1500 sie zamknie? W sumie robocizna ogolna bedzie za caly remont ale tak orientacyjnie pytam Edytowane 13 Lutego 2019 przez Marciol
Repik Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Przy kosztach jakie zamierzasz ponieść, nie oszczędzał bym na naprawie turbo. Ostatnio bardzo fajny artykuł czytałem, ze za 1200 zł turbo naprawiają handlarze., a osoba która chce auto dla siebie nie oszczędza. Przede wszystkim cały układ dolotowy do czyszczenia jest. Samo wymienienie turbiny bez znalezienia przyczyny jej zajechania troche mija się z celem bo za chwilę możesz mieć kolejną wymienioną.
Marciol Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 22 minuty temu, Repik napisał: Przy kosztach jakie zamierzasz ponieść, nie oszczędzał bym na naprawie turbo. Ostatnio bardzo fajny artykuł czytałem, ze za 1200 zł turbo naprawiają handlarze., a osoba która chce auto dla siebie nie oszczędza. Przede wszystkim cały układ dolotowy do czyszczenia jest. Samo wymienienie turbiny bez znalezienia przyczyny jej zajechania troche mija się z celem bo za chwilę możesz mieć kolejną wymienioną. Tak z ciekawości zapytałem, samochód i tak do jednego mechanika pojedzie gdzie on turbine pośle dalej do regeneracji. Po wszystkim też wszystko sam do kupy zbierze i ogarnie więc nie mam żadnej możliwości "zrobienia taniej" I też nie chciałbym oszczędzać na turbo w 100% sie z Tobą zgadzam.
Patryk94 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 27 minut temu, Repik napisał: Przy kosztach jakie zamierzasz ponieść, nie oszczędzał bym na naprawie turbo. Ostatnio bardzo fajny artykuł czytałem, ze za 1200 zł turbo naprawiają handlarze., a osoba która chce auto dla siebie nie oszczędza. Przede wszystkim cały układ dolotowy do czyszczenia jest. Samo wymienienie turbiny bez znalezienia przyczyny jej zajechania troche mija się z celem bo za chwilę możesz mieć kolejną wymienioną. To teraz przeczytaj artykuł z k03 to małe ustrojstwo i cena zależy od tego co trzeba wymienic 1200 to nie wiem czy regeneracja serjnego turbo z zeliwem wyniesie.
Marciol Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 48 minut temu, Patryk94 napisał: To teraz przeczytaj artykuł z k03 to małe ustrojstwo i cena zależy od tego co trzeba wymienic 1200 to nie wiem czy regeneracja serjnego turbo z zeliwem wyniesie. Narazie wiem tylko tyle ze sa luzy na wirniku i ze rzyga olejem troche. Wiadomo jak sie wyjmie to dopiero bedzie wiadomo. Narazie nic wiecej.
Langista Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Ja płaciłem nie całe 1200 zł, jeździ już od 3 lat i nic się nie dzieje.
Marciol Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Opublikowano 18 Lutego 2019 Byłem kilka dni w Zakopanem, podczas powrotu zauważyłem coś niepokojącego. Przy prędkości ok 120km/h silnik dziwnie buczał, nie było to normalne. Po zwolnieniu do 90-100 już było ok. Tak czy owak czeka mnie większy remont, ale tak z ciekawości wie ktoś co to może być?
Langista Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 Z fusów nikt nie wywróży. Możliwe, że sprzęgło pada, może być co innego. Kiedy i co ile olej zmieniany, na jaki olej?
damian_27 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 2 godziny temu, Marciol napisał: Byłem kilka dni w Zakopanem, podczas powrotu zauważyłem coś niepokojącego. Przy prędkości ok 120km/h silnik dziwnie buczał, nie było to normalne. Po zwolnieniu do 90-100 już było ok. Tak czy owak czeka mnie większy remont, ale tak z ciekawości wie ktoś co to może być? Jaki jest przebieg auta?
Marciol Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Opublikowano 18 Lutego 2019 (edytowane) 5 godzin temu, Langista napisał: Z fusów nikt nie wywróży. Możliwe, że sprzęgło pada, może być co innego. Kiedy i co ile olej zmieniany, na jaki olej? Samochód mam od Października zeszłego roku, wymieniany od razu po zakupie. Później dolewałem dwa razy. Castrol 5W40 4 godziny temu, damian_27 napisał: Jaki jest przebieg auta? Według blatu +262tys Według prawdy jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Edytowane 18 Lutego 2019 przez Marciol
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się