Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, ostatnimi czasy silnik pobierał mi za dużo oleju, przy wcześniejszej wizycie u mechanika wyszło już że turbina troche rzyga olejem.

Teraz po ponownej, wyszło coś na jednym cylindrze i co można zrobić, jedynie rozebrać wszystko wysłać do analizy a jesli sie decydować to + regeneracja turbiny ale z tego co usłyszałem to łączny koszt lekko licząc ponad 5-6k więc troche bez sensu się robi ;/

Teraz jestem troche w kropce, nie wiem co robić. Zastanawiam się czy taniej nie wyszłoby kupić drugi 1.8T i wsadzic zamiast tego, tylko... czy kolejny będzie ok też nie mam pewności.

Jeżeli wymiana na inny to jak to wszystko "ugryść" ?

Proszę o porade co zrobilibyście na moim miejscu ?

A4 B6 Avant 2002 1.8T 150KM AVJ

Edytowane przez Marciol
Opublikowano

Najpierw ustal co się zesrało i jaki będzie koszt naprawy, bo może nie będzie tak źle. W gorszym przypadku kupisz drugi słupek, pasuje też z innych oznaczeń np. bfb, bex.

Opublikowano
54 minuty temu, przem8 napisał:

ajpierw ustal co się zesrało i jaki będzie koszt naprawy, bo może nie będzie tak źle

Też myślę,że tak będzie najsensowniej i po dokładnej weryfikacji będziesz wiedział co i jak....

Wtedy podejmuj decyzję co zrobisz.

Opublikowano

"Wyszło coś  na jednym cylindrze" rozwiń bardziej, w jaki sposób to wyszło, jak zostało zdiagnozowane. 

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej remont zrobić tego co masz, w tedy będziesz pewien że silnik Cie nie zawiedzie, branie innego silnika to zawsze kupowanie kota w worku.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Juz dokladnie to co mechanik mi mowil nie powtorze ale chyba olej chociaz nie wiem, i na pewno pierscienie. 

Suma sumarum jesliby sie dexydowac na naprawe to z tego co mówił trzebaby rozkrecic ,wyslac do analizy. Oprocz tego luzy na wirniku z turbo wiec to tez byloby do zrobienia razem z reszta.

W skrocie diagnoza byla taka ze pewnie ktos wczesniej go zarznal, dawal po garach i teraz taki efekt ? Woem troche bez ladu i skladu pisze ale zbieram wszystkie informacje ktore pamiętam, trocje duzo tego bylo ;) ;/ 

Koszta mniej wiecej znam lekko liczac 5,6k + turbo 

Opublikowano

Turbo to najmniejszy koszt, i problem w tej sytuacji. Obys miał fart i tylko pierścienie do wymiany, ważne by mechanik zmiezyl owal cylindra zanim zacznie co kolwiek robić, jak jajko to dał bym sobie spokoj i szukal słupka, auto po prostu blaga sie o stroker ?

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem mniej powinno wyjść. Planowanie głowicy ok 300 zł full opcja, honowanie cylindrów ok 100 zł, tłoki + pierścienie ok 1200 zł, regeneracja turbosprężarki ok 1100 zł, uszczelnienie silnika z robocizną powinien zamknąć się w 4k.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Langista napisał:

Moim zdaniem mniej powinno wyjść. Planowanie głowicy ok 300 zł full opcja, honowanie cylindrów ok 100 zł, tłoki + pierścienie ok 1200 zł, regeneracja turbosprężarki ok 1100 zł, uszczelnienie silnika z robocizną powinien zamknąć się w 4k.

Cena jaka podal mechanik przwiduje horror

Dolicz najtansze pierdoly:

Olej 

Plyn chlodniczy 

Masa uszczelek, uszczelniaczy

Uszczelniacze zaworów przy takiej naprawie prosza sie o zmiane 

Odkreci korby to panewki moga dojść. 

Śruby głowicy... i cena rośnie....

Ale w najlepszym wypadku masz racje. ?

 

 

Edytowane przez Patryk94
Opublikowano

Na moje w tym silniku nawet przy katowaniu dół silnika jest nie do zajechania, dlatego specjalnie go pominąłem, no ale może być i tak, że panewki do wymiany i wał przeszlifowaniu trzeba będzie poddać, w tedy koszta poszybują do 6k.

Opublikowano (edytowane)

Trudno chyba bede musial sie na to zgodzic bo inny silnik to kolejna niespodzianka plus przekladka rozrzad to bez sensu, auta calkiem zmieniac tez mija sie z celem kto kupi za normalna cene samochod z silnikiem do remontu :d wiec tez bezsens do tego szukanie nowego ale tez pewności nie mam ze bedzie super. A budy szkoda bo zdrowa a przynajmniej na taka wyglada. 

Kurcze a w planach byl downpipe ic wieksze wtryski i chip a docelowo lpg ,ehh to sobie poczekam ?

No nic poczekam do marca, wyplata i bede musial sie pozegnac na jakos czas z samochodem i oszczednosciami :D

Turbo z robocizna w 1500 sie zamknie? W sumie robocizna ogolna bedzie za caly remont ale tak orientacyjnie pytam

Edytowane przez Marciol
Opublikowano

Przy kosztach jakie zamierzasz ponieść, nie oszczędzał bym na naprawie turbo. Ostatnio bardzo fajny artykuł czytałem, ze za 1200 zł turbo naprawiają handlarze., a osoba która chce auto dla siebie nie oszczędza. Przede wszystkim cały układ dolotowy do czyszczenia jest. Samo wymienienie turbiny bez znalezienia przyczyny jej zajechania troche mija się z celem bo za chwilę możesz mieć kolejną wymienioną.

Opublikowano
22 minuty temu, Repik napisał:

Przy kosztach jakie zamierzasz ponieść, nie oszczędzał bym na naprawie turbo. Ostatnio bardzo fajny artykuł czytałem, ze za 1200 zł turbo naprawiają handlarze., a osoba która chce auto dla siebie nie oszczędza. Przede wszystkim cały układ dolotowy do czyszczenia jest. Samo wymienienie turbiny bez znalezienia przyczyny jej zajechania troche mija się z celem bo za chwilę możesz mieć kolejną wymienioną.

Tak z ciekawości zapytałem, samochód i tak do jednego mechanika pojedzie gdzie on turbine pośle dalej do regeneracji. Po wszystkim też wszystko sam do kupy zbierze i ogarnie więc nie mam żadnej możliwości "zrobienia taniej" I też nie chciałbym oszczędzać na turbo w 100% sie z Tobą zgadzam.

Opublikowano
27 minut temu, Repik napisał:

Przy kosztach jakie zamierzasz ponieść, nie oszczędzał bym na naprawie turbo. Ostatnio bardzo fajny artykuł czytałem, ze za 1200 zł turbo naprawiają handlarze., a osoba która chce auto dla siebie nie oszczędza. Przede wszystkim cały układ dolotowy do czyszczenia jest. Samo wymienienie turbiny bez znalezienia przyczyny jej zajechania troche mija się z celem bo za chwilę możesz mieć kolejną wymienioną.

To teraz przeczytaj artykuł z k03 to małe ustrojstwo i cena zależy od tego co trzeba wymienic 1200 to nie wiem czy regeneracja serjnego turbo z zeliwem wyniesie. 

Opublikowano
48 minut temu, Patryk94 napisał:

To teraz przeczytaj artykuł z k03 to małe ustrojstwo i cena zależy od tego co trzeba wymienic 1200 to nie wiem czy regeneracja serjnego turbo z zeliwem wyniesie. 

Narazie wiem tylko tyle ze sa luzy na wirniku i ze rzyga olejem troche. Wiadomo jak sie wyjmie to dopiero bedzie wiadomo. Narazie nic wiecej.

Opublikowano

Ja płaciłem nie całe 1200 zł, jeździ już od 3 lat i nic się nie dzieje.

Opublikowano

Byłem kilka dni w Zakopanem, podczas powrotu zauważyłem coś niepokojącego.

Przy prędkości ok 120km/h silnik dziwnie buczał, nie było to normalne. Po zwolnieniu do 90-100 już było ok.

Tak czy owak czeka mnie większy remont, ale tak z ciekawości wie ktoś co to może być?

Opublikowano

Z fusów nikt nie wywróży. Możliwe, że sprzęgło pada, może być co innego.

Kiedy i co ile olej zmieniany, na jaki olej?

Opublikowano
2 godziny temu, Marciol napisał:

Byłem kilka dni w Zakopanem, podczas powrotu zauważyłem coś niepokojącego.

Przy prędkości ok 120km/h silnik dziwnie buczał, nie było to normalne. Po zwolnieniu do 90-100 już było ok.

Tak czy owak czeka mnie większy remont, ale tak z ciekawości wie ktoś co to może być?

Jaki jest przebieg auta?

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Langista napisał:

Z fusów nikt nie wywróży. Możliwe, że sprzęgło pada, może być co innego.

Kiedy i co ile olej zmieniany, na jaki olej?

Samochód mam od Października zeszłego roku, wymieniany od razu po zakupie.  Później dolewałem dwa razy. Castrol 5W40 

 

4 godziny temu, damian_27 napisał:

Jaki jest przebieg auta?

Według blatu +262tys 

Według prawdy jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. 

Edytowane przez Marciol

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...