Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie myślałem nad czerwonym :decayed: ale nie wiem.. Są podobno farby ułatwiające odprowadzanie temperatury ale słyszałem, że są tylko czarne a pozostałe kolory mogą tylko utrudniać :eusathink:

Opublikowano

Pomiędzy kolorami różnica współczynnika emisyjności wynosi do kilku %. Istotna jest grubość i współczynnik przewodności cieplnej. ;) 

Pomalowanie IC na czarno powoduje obniżenie oddanego ciepła o 3%.

Opublikowano
57 minut temu, george napisał:

 

Pomalowanie IC na czarno powoduje obniżenie oddanego ciepła o 3%.

Za to muszę się zabrać i sprawdzić bo pomalowałem :)

Opublikowano
11 minut temu, Ivanek napisał:

Za to muszę się zabrać i sprawdzić bo pomalowałem :)

To wynika z obecności dodatkowej warstwy aniżeli zmiany współczynnika emisyjności (radiacja zaczyna być istotna dopiero przy ~800 °C).

Opublikowano

O ile dół bloku to pikuś, tak głowice przy wylotach to nieźle się nagrzewają, tam chyba temperaturową musiałbym malnąć :eusathink:

 

Opublikowano

uszczelki pod głowice juz masz ?

Opublikowano

Jeszcze nie, mam tylko głowice, z których zebrano 0,1mm przy planowaniu, nie wiem ile z bloku wezmą. Z tego co wiem są dwa rozmiary, 1,2 Victor Reinz lub 0.9 Erling

 

Opublikowano

UPG tylko ori

Opublikowano

Chodzi o grubości, czy o samo kupno z ASO?

Opublikowano

O jakość, poza tym jest tylko jeden OE nr uszczelek, nie ma dwóch grubości.

Opublikowano
19 godzin temu, george napisał:

To wynika z obecności dodatkowej warstwy aniżeli zmiany współczynnika emisyjności (radiacja zaczyna być istotna dopiero przy ~800 °C).

Zmierzyłem to dziś, delta temperatury wyniosła 1*C

Opublikowano
2 minuty temu, Ivanek napisał:

Zmierzyłem to dziś, delta temperatury wyniosła 1*C

Mieści się to w zakresie błędu pomiarowego czujnika. ;) Oznacza to, że warstwa farby nie zwiększa na tyle grubości ścianki, żeby powodować opory transportu ciepła.

Opublikowano

Dokładnie, wrzuciłem do siebie screen z loga. 

Pomalowałem go całego z każdej strony i żadnych zmian działania a wygląda dużo lepiej. 

Opublikowano
W dniu 29.05.2022 o 15:08, Dev napisał:

O jakość, poza tym jest tylko jeden OE nr uszczelek, nie ma dwóch grubości.

Dopłacać ekstra 200 zł za dwie uszczelki ? podobno Ori też są z Victora ? no i skoro Ori ma jeden wymiar, nie będzie problemu z wymiarem? W końcu minimum 0,1 z bloku zdejmą, czyli łącznie już 0,2 mm na grubości powinna uszczelka zyskać, względem nominału, czy się mylę?

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj wyjątkowo znalazło się kilka chwil na naprawę wiązki, która już wcześniej uszkodzona przez mega profesjonalny serwis 'Hans & Peter', mnie siłą rzeczy rozpadła się do końca. Dobre zestawy przeznaczone nawet dla osób, które wymieniają całą wiązkę. U mnie otulina już była trochę sztywna i wiem, że za kilka lat będzie prosić się o wymianę, to na tą okazję zachowałem sobie piny z uszczelkami ?

IMG_20220531_175516.thumb.jpg.e75729345c8e232098c65bd8519402df.jpg

IMG_20220531_165916.thumb.jpg.e1da7837dd278df0381f9b2344e53b27.jpg

IMG_20220531_165933.thumb.jpg.134786c7e199960f0f0292c8ae0f7665.jpg

IMG_20220531_170041.thumb.jpg.9e4d0621060f15bf4a1ea9ac4c9f2391.jpg

Wtyczki zamienniki, bo oryginalne kosztują krocie (48 zł za sztukę a tu za 6 zapłaciłem 69 zł z przesyłką) :whistling:

Jakby ktoś chciał to rozebrać i próbować ocalić te kostki - da się. Po wyciągnięciu zabezpieczeń, z których jedno też mi się rozpadło przy próbie wyciągania go, mamy dwa ząbki, po jednym na pin (w odróżnieniu od innych pinów, które mają w swojej konstrukcji blaszkę trzymającą je na miejscu)

IMG_20220531_174511.thumb.jpg.e1921395b67c3039db5a305ee39dd8a6.jpg

Mnie praktycznie w każdej kostce te piny pękały przy próbie odgięcia ich ale nie miałem też na tyle cienkich wyjmaków, aby z łatwością je podważyć.

Tak się to prezentuje 

IMG_20220531_172755.thumb.jpg.d45f7f1c880aed53ab9b32f3aa0ecdf5.jpg

Widać tu różnicę że zamiennik jednak idealnie w zapadki nie pasuje i nadgorliwi mogli by to minimalnie spiłować.

IMG_20220531_173245.thumb.jpg.0f8e23b74194adffa9d9d335b6637420.jpg

IMG_20220531_173227.thumb.jpg.98fb942d81c331d17fef2fdb74f26fee.jpg

IMG_20220531_175356.thumb.jpg.2f362e78151ca8766179a010e1df9a74.jpg

Zostało jeszcze dobrze wyczyścić komorę silnika, założyć zestaw naprawczy wysprzęglika, założyć zestaw naprawczy wodzika (przegub). Niby pierdoły ale jak się nadgodziny robi, żeby to wszystko ogarnąć, to praca zmianowa nie ma litości, ciężko sobie zorganizować czas nawet na tak krótkie naprawy ?

 

 

Edytowane przez Langista
Opublikowano

daj skraplacz na proszek

Opublikowano

Akurat skraplacz wisi sobie za mocowania, pod nim nic nie ma także nie ma czym się uszkodzić :hi:widzę teraz na ostatnim zdjęciu wygląda, jakby jedna rurka była uszkodzona ale to tylko mucha ?

Opublikowano

jak dasz na niego proszek to Ci wytrzyma dwa razy dłuzej

Opublikowano

Chodzi Ci o pomalowanie go? Jest to w sumie dodatkowa warstwa zabezpieczająca przed utlenianiem się tej chłodnicy.. tyle że układu klimatyzacji nie rozszczelniałem, szkoda to teraz robić, zwłaszcza jak nie wiem kiedy bym to poskładał z powrotem ? 

Opublikowano

aaaaa myslałem ze zakładałes nowy...

teraz juz po ptokach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...