Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Twój sterownik 5F ma jakiś problem z zasilaniem.
Tom A4 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Sprawdź ładowanie aku kiedyś walczyłem z podobnym tematem i problemem był altek. Zobacz ładowanie na aku i na altku niech ktoś obserwuje ładowanie czy przypadkiem nie masz ładowania powyżej 14,4 w tym aucie które robiłem były skoki do 19V i mmi gasło i wywalało identyczny błąd.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Na to wygląda tylko gdzie szukać zielonej kostki o której pisałeś. w sterowniku 5F wskazuje za wysokie napięcie ale przy pomiarze w sterowniku 19 w bloku 018 wartość ładowania prawidłowa 14,5 - 14,6 przez prawie 20 min nie zauważyłem wahań dużego napięcia mimo samoczynnego wyłączania i włączania MMI. Następnie zrobiłem pomiar miernikiem napięcia w trzech punktach w ramach informacji sterownika 5F czyli wartość ładowania przy alternatorze i prawidłowa też 14,6 tak samo w punkcie miejsca ładowania "+" i "-" jak również z tył w bagażniku na aku i wartości prawidłowe nawet przy długim 20 min pomiarze.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 gdzie dokładnie może znajdować się zielona kostka ?
Tom A4 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Może mmi już oberwało i głupieje przy normalnym napięciu. Ja miałem skoki nawet po godzinie sprawdzałeś na włączonych i wyłączonych odbiornikach ?
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Sprawdzić przy mmi jaka wartość napięcia dochodzi.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 ok, sprawdzę jeszcze raz alternator ale był regenerowany razem z wymianą regulatora napięcia na taki jaki ma być w tym modelu.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 sterownik 5F pokazał "001 górną wartość skrajną przekroczoną - sporadyczny" i napięcie rzędu 17,70 V taka wartość się zapisała podczas błędu.
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 To alternator źle zregenerowany. Przepuszcza raz na jakiś czas za wysokie napięcię. Jak napisałeś, że miałeś zregenerowany alternator od razu podejrzenie na przyczynę padło na niego. Miernik może tego nie wychwycić bo tu może chodzić o ułamki sekund gdy impuls jest za wysoki. Wtedy elektronika odcina mmi żeby nie poszło z dymem.
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Dlaczego regenerowałeś alternator? Co było przyczyną?
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Miernikiem mierzyłem i nie idzie tego uchwycić, napięcie jest i pokazuje prawidłowo 14,5 oraz 14,6 V. Spróbuje wyciągnąć altek i dostać się do regulatora ewentualnie wymienić na nowy kolejny, a jest nowy BOSCH BR14-C-L F OOM 144 197 To może jaki wadliwy się udał czy co .....
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Przyczyną regeneracji alternatora było słabe ładowanie a w zasadzie zanikające co też objawiało się podwyższonymi obrotami silnika przy starcie na biegu jałowym. A przy tej usterce MMI pracowało bez zakłóceń.
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 (edytowane) 5 minut temu, TMD S napisał: Miernikiem mierzyłem i nie idzie tego uchwycić, napięcie jest i pokazuje prawidłowo 14,5 oraz 14,6 V. Spróbuje wyciągnąć altek i dostać się do regulatora ewentualnie wymienić na nowy kolejny, a jest nowy BOSCH BR14-C-L F OOM 144 197 To może jaki wadliwy się udał czy co ..... Miernikiem nie wychwycisz chyba że masz miernik monitorujący i zapisujący skrajne wartości (peak). Ewentualnie vcds scope może będzie na wykresie widać. Edytowane 14 Grudnia 2020 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Teraz, Muskel1 napisał: Miernikiem nie wychwycisz chyba że masz miernik monitorujący i zapisujący skrajne wartości (peak). Ewentualnie vcds scope może będzie na wykresie widać.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Muskelt1 - obstawiasz wadliwy regulator napięcia przy alternatorze ? jakiś felerny się udał czy co ?
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Nie wykluczam skoro mmi 17.7 V zapisało.
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 (edytowane) Wejdź sobie w sterownik 5F później w rozszerzone bloki pomiarowe, zaznacz tam w okienku napięcie zacisk 30 i w głównym oknie na Diagramm/wykres. Będziesz monitorował w czasie rzeczywistym napięcie. Pokaże Ci także zapisane wartości max i min. Edytowane 14 Grudnia 2020 przez Muskel1
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 O widzisz .... o tej funkcji nie wiedziałem w VCDS - ok pomierzę wartości. Ale i tak nie minie mnie ponowne wyciąganie altka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się