Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samoczynne wyłączanie się MMI !?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Twój sterownik 5F ma jakiś problem z zasilaniem. 

Opublikowano

Sprawdź ładowanie aku kiedyś walczyłem z podobnym tematem i problemem był altek.

Zobacz ładowanie na aku i na altku niech ktoś obserwuje ładowanie czy przypadkiem nie masz ładowania powyżej 14,4 w tym aucie które robiłem były skoki do 19V i mmi gasło i wywalało identyczny błąd.

Opublikowano

Na to wygląda tylko gdzie szukać zielonej kostki o której pisałeś. w sterowniku 5F wskazuje za wysokie napięcie ale przy pomiarze w sterowniku 19 w bloku 018 wartość ładowania prawidłowa 14,5 - 14,6 przez prawie 20 min nie zauważyłem wahań dużego napięcia mimo samoczynnego wyłączania i włączania MMI. Następnie zrobiłem pomiar miernikiem napięcia w trzech punktach w ramach informacji sterownika 5F czyli wartość ładowania przy alternatorze i prawidłowa też 14,6 tak samo w punkcie miejsca ładowania "+" i "-" jak również z tył w bagażniku na aku i wartości prawidłowe nawet przy długim 20 min pomiarze.

Opublikowano

gdzie dokładnie może znajdować się zielona kostka ?

Opublikowano

Może mmi już oberwało i głupieje przy normalnym napięciu. Ja miałem skoki nawet po godzinie sprawdzałeś na włączonych i wyłączonych odbiornikach ?

Opublikowano

tak, i pomiary w normie.

Opublikowano

więc co radzicie ?

 

Opublikowano

Sprawdzić przy mmi jaka wartość napięcia dochodzi. 

Opublikowano

ok, sprawdzę jeszcze raz alternator ale był regenerowany razem z wymianą regulatora napięcia na taki jaki ma być w tym modelu.

Opublikowano

sterownik 5F pokazał "001 górną wartość skrajną przekroczoną - sporadyczny" i napięcie rzędu 17,70 V taka wartość się zapisała podczas błędu.

Opublikowano

To alternator źle zregenerowany. Przepuszcza raz na jakiś czas za wysokie napięcię. Jak napisałeś, że miałeś zregenerowany alternator od razu podejrzenie na przyczynę padło na niego. Miernik może tego nie wychwycić bo tu może chodzić o ułamki sekund gdy impuls jest za wysoki. Wtedy elektronika odcina mmi żeby nie poszło z dymem. 

Opublikowano

Dlaczego regenerowałeś alternator? Co było przyczyną?

Opublikowano

Miernikiem mierzyłem i nie idzie tego uchwycić, napięcie jest i pokazuje prawidłowo 14,5 oraz 14,6 V.

Spróbuje wyciągnąć altek i dostać się do regulatora ewentualnie wymienić na nowy kolejny, a jest nowy BOSCH   BR14-C-L   F OOM 144 197

To może jaki wadliwy się udał czy co .....

Opublikowano

Przyczyną regeneracji alternatora było słabe ładowanie a w zasadzie zanikające co też objawiało się podwyższonymi obrotami silnika przy starcie na biegu jałowym. A przy tej usterce MMI pracowało bez zakłóceń.

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, TMD S napisał:

Miernikiem mierzyłem i nie idzie tego uchwycić, napięcie jest i pokazuje prawidłowo 14,5 oraz 14,6 V.

Spróbuje wyciągnąć altek i dostać się do regulatora ewentualnie wymienić na nowy kolejny, a jest nowy BOSCH   BR14-C-L   F OOM 144 197

To może jaki wadliwy się udał czy co .....

Miernikiem nie wychwycisz chyba że masz miernik monitorujący i zapisujący skrajne wartości (peak). Ewentualnie vcds scope może będzie na wykresie widać. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał:

Miernikiem nie wychwycisz chyba że masz miernik monitorujący i zapisujący skrajne wartości (peak). Ewentualnie vcds scope może będzie na wykresie widać. 

 

Opublikowano

Muskelt1 - obstawiasz wadliwy regulator napięcia przy alternatorze ? jakiś felerny się udał czy co ? 

Opublikowano

Nie wykluczam skoro mmi 17.7 V zapisało.

Opublikowano (edytowane)

Wejdź sobie w sterownik 5F później w rozszerzone bloki pomiarowe, zaznacz tam w okienku napięcie zacisk 30 i w głównym oknie na Diagramm/wykres. 

Będziesz monitorował w czasie rzeczywistym napięcie. Pokaże Ci także zapisane wartości max i min. 

 

20201214_110745.jpg

20201214_110830.jpg

20201214_111501.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

O widzisz .... o tej funkcji nie wiedziałem w VCDS - ok pomierzę wartości. Ale i tak nie minie mnie ponowne wyciąganie altka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...