Morius Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Witam , chcę przejść przy zmianie rozrządu z 10w40 na 5w40, lecz trochę się boje czy to nie zepsuje mi silnika ? Obecnie mam przejechane 518 000 km zregenerowałem sobie turbinę i gościu co regenerował mi turbo powiedział, abym pomyślał nad 5w40. Fakt faktem obecnie mi pobiera 1l oleju na miesiąc gdzie (jako że jestem listonoszem) chodzi on codziennie po około 8-10 godzin non stop większość czasu na wolnych obrotach ( podjazdy itp). Czy taka wymiana na 5w40 nie zepsuje mi coś ? silnik nie dymi ni nic tylko nie wiem gdzie znaleźć ten wyciek (lub pobieranie?) a jest dość żwawy i nigdy w życiu nie miałem z nim problemu. z góry dziękuje za pomoc
Langista Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Zmień na 5w40 bo taki ma tam być właśnie ze względu na turbo. Swoją drogą, używasz własnego auta do pracy? O.o
Morius Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Opublikowano 11 Marca 2019 Teraz, Langista napisał: Zmień na 5w40 bo taki ma tam być właśnie ze względu na turbo. Swoją drogą, używasz własnego auta do pracy? O.o Tak , ale za to płacą nam w miarę dobrze. A "reprezentacyjny" mam 2 którym moja dziewczyna jeździ, bo mi w audi za dobrze
Langista Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Tylko spójrz na to, jaki masz już przebieg. Taki diesel na miasto to średnio, co z tego że ciągle na chodzie jak prędkość średnia to Ile, 30 km/h będzie? Diesel na trasy dobry. Wypłata spoko, ale powiedz szczerze, ile więcej zarobisz przez używanie własnego auta? 500 zł ekstra? To teraz policz co dwa sezony nowe opony, co sezon nowe hamulce, co sezon nowy olej, sprzęgło co 2 lata do wymiany przy takich przebiegach po mieście, zawieszenie to samo.
Morius Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Opublikowano 11 Marca 2019 26 minut temu, Langista napisał: Tylko spójrz na to, jaki masz już przebieg. Taki diesel na miasto to średnio, co z tego że ciągle na chodzie jak prędkość średnia to Ile, 30 km/h będzie? Diesel na trasy dobry. Wypłata spoko, ale powiedz szczerze, ile więcej zarobisz przez używanie własnego auta? 500 zł ekstra? To teraz policz co dwa sezony nowe opony, co sezon nowe hamulce, co sezon nowy olej, sprzęgło co 2 lata do wymiany przy takich przebiegach po mieście, zawieszenie to samo. Tylko ja nie jeżdżę po mieście tylko po wioskach, więc jest tam jest w ogóle inaczej bo nie muszę go w ogóle gasić.
Jano8504 Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Witam, przyłącze się do tematu, czeka mnie zmiana oleju, kupiłem motula 5w40 tylko że z normą 505.01 a powinno być 505.00 czy mogę zalać tym pierwszym bez szkody dla auta
wyzyk83 Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 (edytowane) W dniu 11.03.2019 o 20:18, Jano8504 napisał: Witam, przyłącze się do tematu, czeka mnie zmiana oleju, kupiłem motula 5w40 tylko że z normą 505.01 a powinno być 505.00 czy mogę zalać tym pierwszym bez szkody dla auta pewnie że możesz olej z normą 505.01 spełnia poprzednią normę 505.00 a nawet ją przewyższa Edytowane 16 Marca 2019 przez wyzyk83
Jano8504 Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 12 minut temu, wyzyk83 napisał: pewnie że możesz olej z normą 505.01 spełnia poprzednią normę 505.00 a nawet ją pzewyższa Dziękuję bardzo za podpowiedź
Undisclosed Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 (edytowane) Zmieniaj śmiało, mój jeździł od nie wiadomo kiedy do 346 tys. km na Mobilu 10W40, teraz mija rok jak jeżdżę na Liqui Moly 5W40, różnica była znacząco odczuwalna przy odpalaniu zimą. Edytowane 13 Marca 2019 przez Undisclosed
Langista Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 I turbina na starcie ma lepsze smarowanie.
rikardo Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 Możesz śmiało zmieniać sam po zakupie przechodziłem na lepkość 5W40 a obecnie eksploatuje swojego AFN-a na 0W40.
Hezen Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) W dniu 11.03.2019 o 20:27, wyzyk83 napisał: pewnie że możesz olej z normą 505.01 spełnia poprzednią normę 505.00 a nawet ją pzewyższa Przewyższać w czym? W ochronie góry silnika jak to jest w PD? W VP jest to nie potrzebne a w dodatku 505.01 ma mniejszy TBN od 505.00 co zwykle skutkuje że m.in. taki olej szybciej wypełni swoją "pojemność" płuczącą silnik. Ja leje do AFN Valvoline 5W40 i pi razy drzwi do 7 tys. km nie spija go, aż nagle traci swoje właściwości i silnik zaczyna go przepalać w ilości 100ml na 1000km. Przebieg... grubo powyżej 650tys. Wymiana co 10-11tys. Olej z normą 505.01 jakiegoś lipnego producenta nie jest w stanie zapewnić nawet średniej ochrony silnika przy trasy interwale jego wymiany, czyli 15tys. km 505.01 może być, nie zaszkodzi byle jakiejś renomowanej firmy np. ML, Valvoline, Motul Edytowane 14 Marca 2019 przez Hezen
Jano8504 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 2 godziny temu, Hezen napisał: Przewyższać w czym? W ochronie góry silnika jak to jest w PD? W VP jest to nie potrzebne a w dodatku 505.01 ma mniejszy TBN od 505.00 co zwykle skutkuje że m.in. taki olej szybciej wypełni swoją "pojemność" płuczącą silnik. Ja leje do AFN Valvoline 5W40 i pi razy drzwi do 7 tys. km nie spija go, aż nagle traci swoje właściwości i silnik zaczyna go przepalać w ilości 100ml na 1000km. Przebieg... grubo powyżej 650tys. Wymiana co 10-11tys. Olej z normą 505.01 jakiegoś lipnego producenta nie jest w stanie zapewnić nawet średniej ochrony silnika przy trasy interwale jego wymiany, czyli 15tys. km 505.01 może być, nie zaszkodzi byle jakiejś renomowanej firmy np. ML, Valvoline, Motul Dzięki za konkretną odpowiedź, olej Motula.
Undisclosed Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Po co przepłacać za oleje IV grupy olejowej, poczytaj o Fuchsie XTL z V grupy olejowej, czyli olej na bazie estrowej. Ja dotychczas jeżdzę na LM, ale raczej przepłacam się tu za markę i zmienię. Edytowane 15 Marca 2019 przez Undisclosed
Helga Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) W dniu 11.03.2019 o 19:25, Langista napisał: Tylko spójrz na to, jaki masz już przebieg. Taki diesel na miasto to średnio, co z tego że ciągle na chodzie jak prędkość średnia to Ile, 30 km/h będzie? Diesel na trasy dobry. Wypłata spoko, ale powiedz szczerze, ile więcej zarobisz przez używanie własnego auta? 500 zł ekstra? To teraz policz co dwa sezony nowe opony, co sezon nowe hamulce, co sezon nowy olej, sprzęgło co 2 lata do wymiany przy takich przebiegach po mieście, zawieszenie to samo. Nie interesuj się kto ile zarabia,każdy robi co chce. Edytowane 15 Marca 2019 przez Helga 1
Langista Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 22 minuty temu, Helga napisał: Nie interesuj się kto ile zarabia,każdy robi co chce. Widać moja rada nie jest na Twój poziom inteligencji. Przeczytaj to jeszcze kilka razy może zrozumiesz co tam napisałem.
Leopold27 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Ty kolego też nie rozumiesz co kolega pisze,obaj odbiegacie inteligencją równo w różne strony,a kto bardziej to niech inni osądzą ale nie ty bo nie jesteś obiektywny,bo brak jasnej odpowiedzi tylko coś motasz. 1
Helga Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Ty, ekonomia i ASN,kupa śmiechu,koniec tematu bo normalnie brak słów.
Leopold27 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 7 minut temu, Helga napisał: Ty, ekonomia i ASN,kupa śmiechu,koniec tematu bo normalnie brak słów. No,dobry pomysł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się