Randor Opublikowano 9 Maja 2019 Opublikowano 9 Maja 2019 (edytowane) Witajcie. Nadszedł chyba czas żebym założył temat ze swoim autem. Grzebie się w nim coraz więcej i mam z tego niezła radochę (jak na razie:)). Nie jest to żaden wypas ale według mnie zdrowa i co najważniejsze prosta baza do budowy fajnego dupowozu. Auto kupiłem w styczniu za 14tys od chłopaka który prowadzi z bratem myjnie/studio detailingowe. Jest to quattro 1.8t ANB z marca 2000r przebieg 280tys w kolorze LZ5L (lakier trochę ściemniał i nabrał głębi po nałożeniu ceramiki). Silnik jest na oko w dobrej kondycji, nie jest zalepiony syfem i nie bierze oleju (kompresja 12-12,5). Mimo to od kupna dostał już dwie płukanki (BG 109 oraz LM pro). Z wyposażenia bieda edition (nie ma co nawet wymieniać, klima i jakaś elektryka jest) ale za to ma prawie nowa instalacje lpg (Stag qbox, AC R01 RED, AC W03). Wymienię co w aucie było zrobione w ciągu ostatniego roku: -nowe cewki Beru -nowa pompa paliwa -zwalenie miski i wymiana pompy oleju na swag/febi (standardowa opcja przy tych silnikach) -gwint ta technix -wydech 2,5 cala kwas -nowe oleje skrzyni, dyfra, silnika (Meguin 0w40 + Archoil 9200v2) -nowe wszystkie filtry -nowy rozrząd, napinacz razem z łańcuchem od strony grodzi czeka aż mi się zachce go wymieniać, nie ma z nim tragedii ale delikatnie słychać już łańcuch. Zestaw oczywiście ori aso. -nowa chłodnica Nissens -wrzucone jakieś car audio, poprowadzona instalacja do bagażnika, skrzynia CL z audio system hx10sq + wzmak kenwood ps300. Jak skończę część mechaniczną wezmę się za wygłuszanie drzwi i wymianę głośników przednich. -korekta lakieru i ileś tam warstw ceramiki, od kupna auta jeszcze ani razu go porządnie nie umyłem. Opłukuje je tylko na myjni bezdotykowej. Całe jest w zaciekach itp. Zanim się za to wezmę muszę się dokształcić w temacie kosmetyków. Auto nie jest idealne. Ma kilka wgniotek i mikro zaprawek ale prezentuje się bdb jak na swój wiek i ori lakier (malowany przedni lewy błotnik i maska, jeszcze w Niemczech kilka lat temu). Po kupnie auto sprawdziłem na ramie w aso Peugeot, jest proste jak stół. Plany na przyszłość: -podniesienie mocy na 210-230km zależy na ile słupek pozwoli, fmic 550x180x65, wywalenie SAI i drugiej sondy z ecu, DP, TIP i turbo K03S (hybryd nie uznaje raczej), z miejsca podziękowania dla kolegi Łukasz13. Pomógł mi z wieloma sprawami. Ma chłopak cierpliwość:) Będzie mi robił soft przy okazji jak wszystko poskładam. -konwersja na cewki z tfsi -wstawienie dodatkowych zegarów od ciś. doładowania i coś. oleju. Gdyby ktoś był w temacie chętnie dowiem się jakiej firmy zakupić wskaźniki i gdzie się najlepiej wpiąć. Montaż zapewne w kratki nawiewu. Nie chcę nic na słupku. -swap hebli na minimum 320/288. Obecne wołają o pomstę do nieba -lepsze wyposażenie środka, jakaś skóra, może Recaro jak budżet pozwoli -wymiana gwintu na coś z wyższej półki, ten obecny jest ok i w dobrej kondycji ale mógłby być trochę twardszy do lepszych spasów -wywalenie wydechu, wszystkich osłon, tylnych sanek z dyfrem i zabezpieczenie podłogi porządnymi środkami. Póki co jest dzwon i chcę żeby tak zostało. Nawet ranty gdzie podstawia się lewarek są jak nowe i nie pokaleczone:) -dokończenie audio -bixenon (zapewne Hella Intemo) Ogólnie nie chcę z auta zrobić festynu. Może wpadnie jakaś lotka typu rs4 na klapę, może jakieś progi z S4. Nie wiem jeszcze. To są pierdoły, skupiam się na sferze mechanicznej. Docelowo ma być tip top. Kupiłem je na alu 16. Z miejsca wrzuciłem nowe opony zimowe Pirelli. Następnie wparowały 18 z nowymi oponami (również Pirelli) 225/40. Niestety te felgi szybko mi się znudziły i wpadły takie fajne ori z audi A3 8v. Foto poprzedniego właściciela (jeździł na takich samych, sprzedał je oddzielnie zanim przyjechałem po auto) Na tą chwilę auto czeka na graty do podniesienia mocy i jest lekko rozbebeszone:) Wczoraj wyrwałem spod maski trochę niepotrzebnych śmieci i odebrałem pierwsze paczki z klockami lego:) Czekam jeszcze na turbo, DP, TIP i czarne silikony zamiast niebieskich. W międzyczasie myślę jaki sposób mocowania fmic wybrać żeby to miało ręce i nogi. Będę na bieżąco przedstawiał postępy z prac. Edytowane 23 Maja 2020 przez Randor
Przemo c Opublikowano 9 Maja 2019 Opublikowano 9 Maja 2019 zapowiada się ciekawie, powodzenia w modzeniu ?
Randor Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Opublikowano 9 Maja 2019 (edytowane) Dziękuję Ja wiem czy ciekawie? Po prostu odchwaszczanie. Nie będzie tu grubego projektu jak u niektórych z tego forum. Zależy mi aby zachować auto w jak najlepszym stanie jak długo się da. Edytowane 9 Maja 2019 przez Randor
krzysiek_f Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 11 godzin temu, Randor napisał: Zależy mi aby zachować auto w jak najlepszym stanie jak długo się da. Klasyka gatunku w świetnym stanie.
Randor Opublikowano 10 Maja 2019 Autor Opublikowano 10 Maja 2019 (edytowane) Dzięki. Zapomniałem napisać, że głównym powodem tuningu silnika był skopany soft z którym kupiłem auto (180/270). Auto poszarpywało w zakresie 2-3tys rpm, wtryski zapętlały powyżej 5tys, cofało zapłon. Dopiero druga w kolejności jest frajda z jazdy. Postanowiłem, że jak już to robić to w miarę porządnie. Co z tego wyjdzie czas pokaże Oby nie okazało się, że czapka jest do zdjęcia albo słupek do remontu;-) Dotarły kolejne paczki z gratami. Teraz tylko znaleźć czas na złożenie wszystkiego. Edytowane 10 Maja 2019 przez Randor
Randor Opublikowano 12 Maja 2019 Autor Opublikowano 12 Maja 2019 (edytowane) Mimo, że pada u mnie od rana nie wytrzymałem i posadziłem wstępnie turbo. Mam nadzieje, że do przyszłego weekendu złożę wszystko na gotowo. Co ciekawe poprzednie turbo okazało się być w bdb stanie, minimalny luz na wirniku i nie puszczało oleju. Miałem je zostawiać ale trochę by mnie ograniczało. Edytowane 17 Maja 2019 przez Randor
Maxero Opublikowano 12 Maja 2019 Opublikowano 12 Maja 2019 Zmień śruby trzymające turbo ,bo będą ci się odkręcały. Sam miałem tak z takimi i kupiłem w aso 3 nowe oraz uszczelkę. Co 2 miesiące musiałem je przykręcać ,bo się turbo opuszczało i uszczelkę wydmuchało w końcu. I DP sobie owiń bandażem termo. 1
Randor Opublikowano 12 Maja 2019 Autor Opublikowano 12 Maja 2019 (edytowane) No tak właśnie myślałem o owinięciu DP bandażem. TIP też warto owinąć? Możesz wytłumaczyć mi czym różnią się śruby z aso? Na oko są identyczne z tymi zamiennikami. Te które mam wyciągają się czy coś? Specjalnie wybrałem te twardsze bodaj 10.9 Edytowane 12 Maja 2019 przez Randor
Maxero Opublikowano 12 Maja 2019 Opublikowano 12 Maja 2019 (edytowane) No właśnie różnica na oko to że są czarne i też zamiennika użyłem z zestawu naprawczego. Ale stawiam że rdzeń jest inny. Czytałem tutaj http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t135190.html Po czytaniu tam kupiłem w aso śruby i już mi się nie odkręcają. Na testy mam teraz din 931 10.9 czernione i zobaczę czy też będą się odkręcać. I dokręcenie to 30Nm tych śrub. Na razie sprawdź jak będzie. Jak będzie poluzowane to usłyszysz. Wymiana jest banalna tylko przy odkręcaniu śrub trzeba turbo przytrzymać do góry by się nie kosiło ,bo można śruby po urywać od naprężeń. Tu masz numer oem tych śrub na wszelki 058145540 i one mają podkładki już. Tip bandażem nie ale złota taśma termoizolacyjna myślałeś? Edytowane 12 Maja 2019 przez Maxero 1
Randor Opublikowano 13 Maja 2019 Autor Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) Dzięki za wyjaśnienie. Te śruby naprawdę dokręca się zaledwie momentem 30NM? Szczerze mówiąc dociągnąłem je na oko ale dość mocno. O folii na TIP myślałem i chyba go okleję. Zwykła aluminiowa sprzedawana w rolkach zda egzamin? Bandaż na DP zamówiłem z linku poniżej (2x2mm, podobno lepszy niż 1x4mm). Do tego lakier termiczny bezbarwny: https://allegro.pl/oferta/bazaltowy-bandaz-termiczny-max-4mm-turbo-tasma-7578615591?snapshot=MjAxOS0wNS0xM1QwODoxNTozMy45OTJaO2J1eWVyOzdkNWJhZmExOTNkN2M0NDg4MWQ3ZTA1NzM4M2MwODExMjZiYWFjYmM3NmU3ZGU5OTBiMzQwNjRhMThmNDQxYjI%3D Edytowane 13 Maja 2019 przez Randor
Maxero Opublikowano 13 Maja 2019 Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) Bandaż ok ,bo wytrzymuje 1400c oraz brałem taki sam. Tylko nie mierzyłem ile ,ale zmoczyłem i w rękawiczkach. I jak dawałem następne owinięcie to na połowę poprzedniego wchodziło. Ja lakieru nie dawałem tak naprawdę wystarczy sam bandaż. https://www.youtube.com/watch?v=Sqmga0hXpco Taśma może być taka https://allegro.pl/oferta/tasma-termoizolacyjna-samoprzylepna-zlota-5m-50mm-7748639720 I napisz czy te orurowanie do FMIC pasuje do samochodu. Edytowane 13 Maja 2019 przez Maxero
Randor Opublikowano 16 Maja 2019 Autor Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) Dam znać co z orurowaniem. Wstępnie pasuje jako tako. Na pewno sai musi wylecieć. Trzeba też wyciąć wspornik który trzyma ta cała dmuchawę od niego. Miały wpaść wtryski z BEX ale będą jednak z BAM żeby był jakiś zapas. Edytowane 16 Maja 2019 przez Randor
Randor Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Opublikowano 17 Maja 2019 Pierwsze przymiarki fmic'a za mną. Zacząłem nawet docinać już zderzak ale deszcz mnie pogonił. Pogoda niestety mi ostatnio nie sprzyja i prace się przeciągają:/
Randor Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Opublikowano 18 Maja 2019 (edytowane) Działam dalej z montażem IC. Wstępnie siedzi na swoim miejscu. Robota przyjemna o ile ktoś ma trochę narzędzi i nie jest mocno nerwowy:) Zderzak też jest w trakcie przeróbki. Muszę jeszcze mocniej naciąć alu wzmocnienie i kilka plastików. Do ogarnięcia. Edytowane 18 Maja 2019 przez Randor
radi88PL Opublikowano 20 Maja 2019 Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) Auto już jeździ ? co planujesz zrobić z czujnikiem temp zewnętrznej ? jak chcesz to zamontować ? Pokaż proszę jak wygląda orurowanie pod maską. Edytowane 20 Maja 2019 przez radi88PL
Randor Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) Auto jeszcze nie jeździ. Dokucza mi brak czasu, a że mam drugie auto nie pali mi się. Chce zrobić wszystko na tip top. Czujnik temp zewnętrznej to mały problem. Da się go upchać nad ic. Gorzej z chłodnica płynu wspomagania. Niedługo wrzucę jakieś foty jak wygląda to pod maską. Czasu braknie ale przynajmniej owinąłem DP bandażem. Może super to nie wygląda ale jest zrobione chyba dość porządnie. Poszło całe 5m bandaża. Edytowane 21 Maja 2019 przez Randor
Maxero Opublikowano 20 Maja 2019 Opublikowano 20 Maja 2019 Dużo tego użyłeś mi zostało jeszcze z 2m tego bandaża. Tylko te opaski nie wytrzymają temperatury ,która tam panuje. Stosuje się opaski ball-lock one wytrzymują dużą temp. Trochę za grubo wyszło Ja zanim owinąłem to kupę filmów na yt się na oglądałem np. Profesor Chris jak w kolektor bmw owija. Jak zrobię zdjęcie mojego to wrzucę abyś miał jak to wygląda pod maską u mnie.
Randor Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Opublikowano 20 Maja 2019 Ogólnie stosuje się zakładkę na połowę szerokości bandaża ale tylko z powodu kosztów. Podobno im więcej tym lepiej. Co do opasek to powinny dać radę bez problemów. Przy dobrym założeniu bandaża da się dotknąć dp ręką po jego rozgrzaniu także nie wiem co miałoby stać się tym opaskom. Chyba wszystkie sklepy sprzedają w zestawach piaski skręcane i ball lock zamiennie.
Maxero Opublikowano 20 Maja 2019 Opublikowano 20 Maja 2019 No dobra finalnie i tak wychodzi to samo. Tak u mnie wygląda pod maską już 1
Randor Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Opublikowano 20 Maja 2019 Bardzo ładnie:) Czym dokręcasz dolną śrubę od DP tą od strony turbo? Ledwo ją odkręciłem oczkową 17.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się