Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaz DP i wtryskowz bam


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ok polowy sierpnia  zakladam gaz w swoim bex.Przedtem chce troszke podniesc moc wiec kupilem wtryski Bam ,ori uszczelki,oraz DP Fmic 3” . Wtryski to z tego co czytalem to wymienic najlepiej na stole po wyciagnieciu listwy,ale co do zamiany kata na dp cos ciezko znalezc opis.jedni pisza o opuszczeniu sanek,inni ze rozpiac pod spodem obejme.odkrecic od turbo i wyjdzie do gory. Mamy tu na forum jaki opis?kupilem else ale puki co mecze sie z instalacja.

sama wymiana bedzie przed wyjazdem do tunera.mam do niego ponad 200 km ale mowil ze spokojnie bez szalenstw dojade.Dlatego tez pytam o podmiane kara by po uzgodnieniu terminu cos nie wyskoczylo przy robocie.

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Wymienić DP możesz już teraz, nie musi to być przed samą korektą softu. Wtryski najlepiej wrzucić już u niego.

Sanek na pewno nie trzeba opuszczać do wyciągnięcia kata.

Opublikowano (edytowane)

Musze sie doinformowac jak to z wymiana wtryskow wyglada.Dla mojego spokoju tez bym wolal wtryski wymienic  po dejechanou do tunera.Jaesli wymiana jest bezproblemowa,”do latwego ogarniecia w warunkach polowych” to graty do auta i na miejscu wymienie

aaa bylbym zapomnial.Jesli zaloze u siebie w garazu wtryski to  mi od razu wyjda ewentualne bledy i nie pojade do tunera.Wymieniajac juz obok tunera moze sie okazac ze jakis wtrysk jest wadliwy i nie dosc ze zrobie ok 450km to jeszcze zawale termin modyfikacji.

Edytowane przez adam1974
Opublikowano (edytowane)

Dp  wymień teraz  A wtryski już na miejscu. Wymiana wtryskiwaczy to 10min roboty 2 śruby (5 imbus)

Edytowane przez Adamek4119
Opublikowano

Co do wydechu to kata chyba najłatwiej wyciągnąć z rurą wydechu: 3 śruby od turbo, 2 sondy i złączkę od rury wydechowej, powinno wyjść od strony maski jak nie to w drugą stronę. Później DP dokręcasz od strony wydechu do rury i wkładasz całość, skręcasz przy turbo, 2 sondy i złączka. Ja tak wyciągałem tylko pierw zdemontowałem turbo - szło do regeneracji, więc było trochę więcej miejsca. Po zmianie na DP trzeba "wyciąć" drugą sondę z softu.

Listwa tak jak kolega wyżej pisze to chwila roboty, kostki od wtrysków, 2 śruby imbus i ciągniesz go góry całą listwę, każdy wtrysk siedzi na metalowej zawleczce - powinien, ściągasz zawleczkę i ciągniesz wtrysk, uważaj na paliwo bo będzie leciało trochę (tyle ile w przewodzie i listwie się napompowało), jak Ci to tuner będzie robił to raczej będzie wiedział co i jak. Generalnie wtryski lepiej na miejscu ogarnąć.

Na Twoim miejscu puściłbym wtryski do czyszczenia i sprawdzenia, przed wizytą u tunera, tam gidze robią takie rzeczy. Będziesz miał pewność czy są ok.

PS. Na forum jest osoba - pewnie nie jedna, co modyfikuje wsad zdalnie, tylko to wymaga więcej zaangażowania od Ciebie, logi, zgrywanie, wgrywanie i tak do uzyskania efektu. Ja tak robiłem i jestem zadowolony, cena też dobra. Minus to nie będziesz miał hamowni w pakiecie i wykresiku.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Polecam Łukasz13. Zrobiliśmy zdalny chip. Faktycznie było trochę pracy z mojej strony, ale efekt wart każdej złotówki przy bardzo przystępnej cenie. Już miałem zrobiony chip w jednej z pobliskich firm i niestety nie byłem zadowolony. Łukasz ich zamiótł pod dywan. Teraz to auto naprawdę jedzie ?

Edytowane przez adamm_85
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, adam1974 napisał:

nie dosc ze zrobie ok 450km to jeszcze zawale termin modyfikacji.

Robiłeś podstawowe logi i masz w pełni sprawny osprzęt? Jeśli nie to zacznij od tego, bo na miejscu może się okazać, że nici z "c*pa" :P Chyba, że to taki tuner, któremu to nie przeszkadza i zrobi program na niesprawnym aucie, a to często się zdarza niestety.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

przy odkręceniu kata od turbo z góry jest ciężko odkręcić jedną śrubę , dosłownie idzie po troszkę i trzeba klucz obracać. Ja z kanału wziąłem na grzechotkę z dość długą przedłużkę i wtedy kręcisz bez problemu tą śrubę:) polecam taki zabieg

no logi podstawa bez tego nawet niech Ci tuner nic nie robi bo potem same problemy chyba że ogarnięty;)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Auto mam ok miesiaca z czego wiekszosc stalo.po zakupie. Czyscilem smok(zasyfiony),ogarniete zostalo podwozie oleje itp. Autem zrobilem max200 km. Nie znam nikogo kto by pomogl w rozsadnej cenie ogarnac logi.Kiedys pytalem to chyba 170zl podpiecie do komp itd.

Tuner do ktorego jade to Gregor.

Dzis przyszedl dp.ktora sonde wlozyc do do a ktora niech sobie „wisi” az do wizyty u tunera.

Czy nie lepiej zrobic logi przed zalozeniem dp? 

Zdalna modyfikacja to raczej nie dla mnie z uwagi na niedostateczna wiedze i umiejetnosci z pracy z vag itp.a na dodatek  niecwiem jak z moim vag.W vw nie moglem pewnych blokow otworzyc.teraz mam inny ale czy wszystko chodzi to nie wiem.

Czy ktos wie gdzie w okolicach Katowic idzie sprawdzic  wtryski? 

Fizyczne odkrecenie katalizatora itd z uwagi na to ze mam troche gratow nie powinno  byc uciazliwe.Tylko wczesniej musze wiedziec co i jak by pol auta nie rozebrac.

Edytowane przez adam1974
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, adam1974 napisał:

znam nikogo kto by pomogl w rozsadnej cenie ogarnac logi.Kiedys pytalem to chyba 170zl podpiecie do komp itd.

A samemu taki problem? Kabel potrzebny do diagnostyki w a4 b6 to koszt 30-50zł, a program i instrukcje za free na forum. Uwierz, że ta inwestycja zwróci się momentalnie i z każdą pierdołą nie będziesz jeździł po "komputerach" u pseudo fachowców, bo większość sam ogarniesz.

Sonda za katem niech Ci "wisi" ?

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Kabelek mam,program niby  tez.Ale juz jakis czas przegladam to forum,Jest wiele prosb uzytkownikow o ocene logow i odpowiedzi alba sa po dluzszym okresie albo zero dopowiedzi.

Ja termin na gaz mam na ok 15 sierpnia.A wczesniej podniesienie mocy. Do tego czasu musze ogarnac temat z dp,wtryski,logi itp.

Opublikowano
3 minuty temu, adam1974 napisał:

Jest wiele prosb uzytkownikow o ocene logow i odpowiedzi alba sa po dluzszym okresie albo zero dopowiedzi.

Nie spróbujesz to się nie dowiesz ?

Opublikowano

Dzis mialem probowac dzialac z logami ale pod sklepem wyskoczyl mi blad 16706 wiec musze kupic czujnik i go wymienic(napaisalem zapytanie w dziale Diagnostyka)

A wracajac do tematu to wtryski przyszly,Dp tez.Wtryski chcialem dac gdzies do czyszczenia ale obdzwonilem kilka warsztatow i jesli juz robia to z silnikow wysokopreznych.

Na yt sa filmiki jak samemu czyscic wtryski.Moze choc tak je odswieze.

 

Opublikowano

Wtryskiwacze daj do firmy Top Setup Krosno 

Opublikowano

Zadzwonie do tej firmy i spytam co i jak.Wedlug zapewnien sprzedawcy wtryskow auto przyjechalo na kolach i z silnikiem a wiec i kupionymi wtryskami bylo wszystko ok. Jesli dam do regeneracji to juz nie bede mogl oddac w przypadku gdyby jakis wtrysk byl uszkodzony. 

Czujnik g28 jest w drodze.Wymieniajac go z kanalu chce wymienic  odrazu dp. Tylko co z logami? Wszedzie sa informacje ze aby robic logi silnik  musi byc bez bledow,a z pewnoscia wyskoczy blad sondy ktora  nie bedzie wkrecona w dp. Chce zrobic te logi jak tu mi polecano aby juz spokojnie udac sie do tunera.Wiec chyba ppwinno byc kolejno tak:wymieniam wadliwy czujnik g28,potem robie logi,nastepnie wywalenie kata i wstawienie dp. A juz u tunera wymiana wtryskow na te z Bam-a. 

Opublikowano (edytowane)

Co do błędów to chodzi tylko o to żeby wyzerować korekcje. Kasując błędny nawet jak ich nie masz zerujesz korekcje paliwowe i wtedy robisz loga.

Edytowane przez Kamil1997
Opublikowano

Kata da się wyjąć i włożyć nawet od góry ;) co do wtrysków to lepiej zrobić to u tunera, ale z drugiej strony jazda na 380 tragedii nie zrobi. Ecu jako tako sobie poradzi z tym. 

Opublikowano

Po 200km od zakupu, idziesz w takie inwestycje, wow. Szybko. Nie lepiej najpierw trochę się "wjeździć" w sprzęt? Sprawdzić czy jest warty dalszych inwestycji? Napisz koniecznie, co tam po wizycie u Gregora. Planuję na jesieni zrobić sobie wycieczkę do niego na program.

Pozdro! i udanych modów!

Opublikowano (edytowane)

Czujnik g28 wymienilem i jak narazie bledow nie ma.

Katalizator juz jest podmieniony na dp. Bez problemu wyszedl dolem z kawalkiem rury. ale 4 godziny roboty bo dp troche "skretnie"pasuje.

Zastanawia mnie fakt ze po odpaleniu troche kopci-taki bialy dymek.Przejchalem  ok 5 km i juz z rur nic nie leci.Ale jakos mi z nawiewow zasmierdzialo,Dzwigam maske a tam z dp sie kopci.Widocznie musza jakies pozostalosci olejow,moje odrdzewiacze itp odparowac. Moze i  z wewnatrz dp  na poczatku dymek na koncowkach wydechu  lecial.

Jak wspomnialem ok 15 sierpnia mam gaz.Wiec przed zagazowaniem warto podniesc moc zeby to mialo rece i nogi i gazownik ustawil sprzet juz do wlasciwej modyfikacji silnika.Dlaatego tak sie z koniecznosci spiesze.

Auto do konca 2017roku bylo serwisowane w niemczech w audi,Wszystko co wymienialem mialo logo audi Teraz ma 200tys,.Mysle ze stan silnika jest w miare ok.Jeszcze jutro logi po poludniu postaram sie jakos zrobici wrzuce na forum.

Swoja droga katalizator nie wyglada  na zanieczyszczony,przynajmniej przez dwa konce nic nie widac.Zostawie go gdyby w przyszlosci byla nagonka na tych co wycinaja dpf,katalizatory....Druga sonde-ta za katem wykrecilem i jest opieta z wtyczki.O dziwo po tych 5 km zadnego bledu ze cos nie tak z katalizatorem.

 

Po modach pewnie ze dam znac.

Mam pytanie co to jest-fotka.Umiejscowione jest mniejwiecej po lewej stronie prawego intercoolera.

Jak odpalam zimny silnik to chodzi to i troche wyje przez ok 2 min. Pozniej czasami tez sie na chwilke sie  uruchamia.

IMG_1364.JPG

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Pompa SAI. Będziesz miał to wyłączone razem z drugą sondą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...