Lomax211 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Witam, Planuje samodzielnie wymienić zawieszenie w mojej b6 wiecie może na jakie problemy się przygotować? Dostęp do wszystkich śrub jest w miarę dobry? Skręcić wszystko jak samochód będzie stał na kołach? Czy bez kanału dam radę?
Langista Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Popsikaj jakimś rost offem wszystkie śruby kilka dni przed demontażem i dzień przed. Składaj na opuszczonym aucie (możesz coś pod koła podłożyć) i bez kanału dasz radę. Zarezerwuj sobie cały dzień. Zapamiętaj jak drążki kierownicze są wkręcone (ilość zwojów) żebyś w miarę bezpiecznie na geometrię dojechał.
quattro71 Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Polecam rusolwent. Naprawdę świetnie penetruje i ulatwia dokręcanie. Trochę zabawy jest ale dasz rade...... niczym nie psikać śruby co trzynaście górne wahacze. Zoksydowane aluminium pije i zaciska. Dobrze podgrzać opalarka i dasz rade
Lomax211 Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2019 (edytowane) Palnik na zapleczu będzie jak coś Bardziej interesuje mnie kwestia składania, mianowicie na start podnoszę auto stawiam klocki lub "koziołki" zdemontowuję wszystko następnie wkładam nowe i wkładam śruby podnoszę lewarkiem tarcze do poziomu jakby było założone koło i wtedy skręcam śruby? Edytowane 10 Sierpnia 2019 przez Lomax211
kamil-vag Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 13 godzin temu, Lomax211 napisał: podnoszę lewarkiem tarcze do poziomu jakby było założone koło i wtedy skręcam śruby? Ja dokładnie tak robiłem, odmierzyłem sobie wysokość do środka feli, potem podniosłem do góry na tą samą wysokość za tarczę. Kilka wskazówek: Tulejki metalowo-gumowe posiadają ograniczony obszar dokręcenia. Elementy osi z tulejkami metalowo-gumowymi muszą być przed dokręceniem ustawione w pozycji odpowiadającej ich normalnej pracy (nieobciążony samochód). W przeciwnym razie tulejka metalowo-gumowa będzie naprężona, następstwem tego jest zmniejszenie jej żywotności. Zmierzyć przed rozpoczęciem prac, na przykład za pomocą taśmy mierniczej, wymiar -a- od środka koła do dolnej krawędzi nadkola. Pomiar należy przeprowadzić przy nieobciążonym samochodzie (niezaładowanym) Zanotować zmierzoną wartość. Wartość ta jest potrzebna do dokręcenia śrub/nakrętek Odpowiednie śruby / nakrętki można dokręcać tylko wtedy, gdy osiągnięty zostanie zmierzony przed rozpoczęciem prac wymiar -a- pomiędzy środkiem piasty koła a dolną krawędzią nadkola. Zestawienie montażowe: Głównie momenty dokręcania śrub Zawieszenie - Zestawienie montażowe.pdf Górne wahacze: Tu pewnie mało kto wie, że te wahacze można ustawić na sztywno względem kolumny, co znacznie ulatwia montaż. Bo dostep do tych śrub gdy kolumna jest już w aucie jest dość trudny... Zawieszenie - Wymontowanie i zamontowanie górnego wahacza.pdf Wahacz nośny tzw. prosty: Wymontowanie i zamontowanie wahacza nośnego, wszystkie wersje silników oprócz 3,0 l TDI i 3,2 l FSI.pdf Wahacz prowadzący tzw. banan: Wymontowanie i zamontowanie wahacza prowadzącego.pdf No i tu warto obejrzeć i poczytać: https://www.youtube.com/watch?v=p3t6sii8TDA https://www.youtube.com/watch?v=OSN2KhKjqtE http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/33/ http://turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/32/ http://dailydriver.pl/porady/technika/wymiana-wahaczy-w-audi-a4-b5/ 4
Lomax211 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2019 8 godzin temu, kamil-vag napisał: Ja dokładnie tak robiłem, odmierzyłem sobie wysokość do środka feli, potem podniosłem do góry na tą samą wysokość za tarczę. Kilka wskazówek: Tulejki metalowo-gumowe posiadają ograniczony obszar dokręcenia. Elementy osi z tulejkami metalowo-gumowymi muszą być przed dokręceniem ustawione w pozycji odpowiadającej ich normalnej pracy (nieobciążony samochód). W przeciwnym razie tulejka metalowo-gumowa będzie naprężona, następstwem tego jest zmniejszenie jej żywotności. Zmierzyć przed rozpoczęciem prac, na przykład za pomocą taśmy mierniczej, wymiar -a- od środka koła do dolnej krawędzi nadkola. Pomiar należy przeprowadzić przy nieobciążonym samochodzie (niezaładowanym) Zanotować zmierzoną wartość. Wartość ta jest potrzebna do dokręcenia śrub/nakrętek Odpowiednie śruby / nakrętki można dokręcać tylko wtedy, gdy osiągnięty zostanie zmierzony przed rozpoczęciem prac wymiar -a- pomiędzy środkiem piasty koła a dolną krawędzią nadkola. Zestawienie montażowe: Głównie momenty dokręcania śrub Zawieszenie - Zestawienie montażowe.pdf 89 kB · 0 pobrań Górne wahacze: Tu pewnie mało kto wie, że te wahacze można ustawić na sztywno względem kolumny, co znacznie ulatwia montaż. Bo dostep do tych śrub gdy kolumna jest już w aucie jest dość trudny... Zawieszenie - Wymontowanie i zamontowanie górnego wahacza.pdf 54 kB · 0 pobrań Wahacz nośny tzw. prosty: Wymontowanie i zamontowanie wahacza nośnego, wszystkie wersje silników oprócz 3,0 l TDI i 3,2 l FSI.pdf 72 kB · 0 pobrań Wahacz prowadzący tzw. banan: Wymontowanie i zamontowanie wahacza prowadzącego.pdf 75 kB · 0 pobrań No i tu warto obejrzeć i poczytać: https://www.youtube.com/watch?v=p3t6sii8TDA https://www.youtube.com/watch?v=OSN2KhKjqtE http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/33/ http://turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/32/ http://dailydriver.pl/porady/technika/wymiana-wahaczy-w-audi-a4-b5/ Bardzo Ci dziękuję, naprawdę mi pomogłeś Teraz tylko zostało brać się do pracy. Pozdrawiam.
kqba Opublikowano 12 Marca 2021 Opublikowano 12 Marca 2021 A nie będzie wygodniej odkręcić dolne wahacze, półoś i zacisk, końcówkę drążka i wyjąć całą kolumnę na stół?
Langista Opublikowano 12 Marca 2021 Opublikowano 12 Marca 2021 Na co Ci całą zwrotnice wyciągać? Bo chyba pomyliłeś podzespoły, kolumna to nie zwrotnica (do której jest zacisk przykręcony).
Runii Opublikowano 20 Marca 2021 Opublikowano 20 Marca 2021 Witam, podłącze się do tematu... Posiadam w swojej Audi zawieszenie S-Line 1BV i przyszedł czas na wymianę amorków i sprężyn, podpowie ktoś gdzie dostane taki komplet z oznaczeniem 1BV ? Dzięki za pomoc :)
kamil17 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Cześć. Używacie jakiegoś smaru w miejscu styku aluminium i stali np. w połączeniach śrubowych ? (np. aby przy następnej wymianie łatwiej wybić śrubę z aluminiowej zwrotnicy) A jak tak to jakiego? Wystarczy jakiś zwykły ŁT-43 czy polecacie coś innego bardziej wyrafinowanego?
Muskel1 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Unknown Tikal Tef Gel/PTFE Base/Screw Paste | Prevents Corrosion, Lubricant, Dissolves in Saltwater, white: Amazon.de: Sport & Freizeit WWW.AMAZON.DE Unknown Tikal Tef Gel/PTFE Base/Screw Paste | Prevents Corrosion, Lubricant, Dissolves in...
kamil-vag Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Też smarowałem czymś na bazie PTFE z tego co pamiętam.
Arek8888 Opublikowano 10 Marca 2022 Opublikowano 10 Marca 2022 Witajcie. Potrzebuję kupić sanki do mojego B6 (Avant, AVF, napęd przód, skrzynia manual 6-bieg., zawieszenie 1BE). ETKA podaje, że będą to 8E0399313BD. Mam możliwość kupić sanki o numerze 8E0399313F, ale w ETCE nie odnajduję sanek z numerem kończącym się na F. Sprzedawca deklaruje, że pochodzą one z takiego auta jak moje. Wiecie może czy na pewno będą pasowały? Poniżej link do tej oferty: części samochodowe z demontażu - auto części - autozłom - części używane CZESCI.AMBIT.PL
troleslaw Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 (edytowane) Siema, wymieniałem zaciski, przewody giętkie hamulców z tyłu i zauważyłem kilka rzeczy. Górne wahacze sa w takim stanie jak na obrazkach. Kwalifikują się do wymiany? Luzów nie ma. Jeździć czy wymieniać? Znalazłem swag, febi, moog, skf, nk, delphi wszystkie w granicach 130zł -170 sztuka. Które wziąć jak coś? Edytowane 4 Kwietnia 2022 przez troleslaw
Langista Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Nie ich wygląd decyduje o wymianie a stan tulei.
Damlok24 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 A nie można w nim samych tulei wymienić jak już? Po co cały?
troleslaw Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Własnie nie wiem, bo się dopiero uczę mechaniki samochodowej. Wymieniłem już parę rzeczy przy silniku, pompę paliwa, sprężyny zawieszenia, piaste, tarcze klocki, zaciski itp. ale wahaczy nie wymieniałem. Nie wiem jeszcze jak to jest z zawieszeniem - oceną stanu. Wyglądają na grubo skorodowane, szczególnie miejsce spawane kształtownik - rura na tuleje. Piasta trzyma się w osi na jednej śrubie przez tuleje tego wahacza. Guma tuleji też w słabym stanie. Stąd zapytanie, może pęknąć i lepiej wymienić czy zostawić jak nie ma luzów?
franc321 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 (edytowane) Najlepiej pojechać na szarpaki i wtedy określić w jakim są stanie, koszt 20zl. Gumy nie powinny być spękane czy porwane. U mnie były dobre, ale wymienialem poduszki całej belki, wiec przy wyciąganiu jej z auta dostrzeglem, ze gumy byly porwane mimo braku luzow. Wymienilem wszystkie i problem z glowy. Edytowane 4 Kwietnia 2022 przez franc321
troleslaw Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Byłem w połowie lutego na zimówkach - 58, 55%. Potem wymieniłem poduszki amortyzatorów i odboje. Ale z koleji jak w październiku miałem założone letnie runflaty ze wzmocnieniem xl, to na szarpaku wyszło po 30 pare procent.
franc321 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Ale Ty mówisz chyba o sprawności amortyzatorów, a ja o wahaczach zawieszenia tylnego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się