Osaa Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Cześć. Kupiłem mam problem z moją a4 b8 2010 rok. A problem dotyczy temperatury silnika bo wisi cały czas na poziomie około 70 stopni, do 90 nawet nie dobije. Czy to problem z termostatem czy moja być inne usterki ?
AndrzejK. Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Najpewniej termostat....Sprawdz węże od chłodnicy (górny i dolny) czy są gorące .
Osaa Opublikowano 29 Października 2019 Autor Opublikowano 29 Października 2019 A wiesz może ile kosztuje sam termostat plus wymiana średnio?
AndrzejK. Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 Nie,nie wiem, ale bez problemu sprawdzisz to czy to w ASO czy w każdym innym sensownym sklepie po nr VIN. Jest też kwestia co chcesz kupić....Termostat najlepiej oryginał (trzyma parametry) lub bdb zamiennik. Co do kosztów wymiany, to pojęcie względne, bo dużo zależy od rejonu kraju i samego warsztatu, który by to wykonywał. Najlepiej kup i wymień sam, będziesz wiedział jak masz zrobione....
Osaa Opublikowano 30 Października 2019 Autor Opublikowano 30 Października 2019 A takie pytanie czy wasze audi trzymają temperatury na 90 idealnie cały czas?
kkt Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 (edytowane) Witam. Moja trzyma 89, 88 st. C. Edytowane 30 Października 2019 przez kkt
Mefzii Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Witam, Czy problem z uszkodzonym termostatem tak jak u kolegi może mieć wpływ na to, że auto gdy jest rozgrzane czasem nie chce odpalić od razu tylko za 2 razem ?
RALF76 Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 3 godziny temu, Mefzii napisał: Witam, Czy problem z uszkodzonym termostatem tak jak u kolegi może mieć wpływ na to, że auto gdy jest rozgrzane czasem nie chce odpalić od razu tylko za 2 razem ? nie ma wpływu
stanek90 Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Tez nie dobija mi do 90.Kupilem juz termostat behr za 110 zl,okazuje sie ze w srodku jest oryginal z startymi numerami i znaczkiem oryginalu.Niedlugo będę wymienial.Sama wymiana nie wyglada na skomplikowana. Odkrecasz waz doladowania, spuszczasz plyn,wtyczke elektryczna z mocowanie za alternatorem,sztywna rure chlodzenia jest przykrecona do bloku za filtrem oleju,nastepnie dwie sruby termostatu, wyciagasz z bloku i delikatnie wysuwasz w lewo termostat aby zszedl z tej plastikowej rurki..Akcja tyczy sie termo z obudowa
robert000 Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 Cześć. Ja w Exeo CAHA manual wymieniłem oba termostaty na oryginały i było ok, dopóki temperatura nie spadła poniżej 10 stopni. Dziś wyglądało to już tak jak na zdjęciu... 90 dociąga w trasie przy prędkości ponad 100km/h. Na starym termostacie nawet w lato było max 80 stopni. Sprawdziłem jeszcze wąż przy chłodnicy i kiedy wskazówka była przed 90, był zimny. Podejrzewam, że jak będzie -15 to wskazówka się nawet nie podniesie...
Osaa Opublikowano 26 Listopada 2019 Autor Opublikowano 26 Listopada 2019 Ja wymieniłem termostat i już wszystko ok z temperaturą. Trzyma 90. Problem w tym starym był taki że otwierał się przy 70 stopniach
robert000 Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 W takich temperaturach jak teraz czyli ok 0 też? Po ok ilu km dociąga Ci 90? Oczywiście jak wiadomo wskazówka pokazuje 90 jak faktycznie jest między 80 a 100. Ja zanim zamontowałem nowy termostat sprawdziłem w gorącej wodzie z termometrem i otwierał przy ok 87-88
daw9 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 26.11.2019 o 22:41, robert000 napisał: Cześć. Ja w Exeo CAHA manual wymieniłem oba termostaty na oryginały i było ok, dopóki temperatura nie spadła poniżej 10 stopni. Dziś wyglądało to już tak jak na zdjęciu... 90 dociąga w trasie przy prędkości ponad 100km/h. Na starym termostacie nawet w lato było max 80 stopni. Sprawdziłem jeszcze wąż przy chłodnicy i kiedy wskazówka była przed 90, był zimny. Podejrzewam, że jak będzie -15 to wskazówka się nawet nie podniesie... Poradziłeś sobie z tym problemem? Możesz podać lokalizacje i numer OE drugiego termostatu? Też mi nie dogrzewa w Exeo. Nr OE termosatu to 03L121111AD tylko pytanie gdzie jest drugi o którym piszesz EDIT: Znalazłem. Mały termostat znajduje się z tyłu silnika przy grodzi pod wężami, które idą do nagrzewnicy jego nr OE to 1K0121113A (??? do potwierdzenia, bo w etce tego nie ma tylko na forum znalazłem) . Muszę sprawdzić czy mam go u siebie Edytowane 27 Grudnia 2019 przez daw9
robert000 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Drugi jest w zestawie węży 23. Etka nie rozbija tego na elementy i wg niej wymienia się cały zestaw w którym jest termostat chłodnicy Egr (1K0 121 113 A) i jeszcze zawór zwrotny(1J0 122 351) , który mechanik mi wymienia przy okazji rozrządu. Jutro pewnie będę wiedział czy to pomogło. Tego zaworu nie kupisz w necie, ja kupiłem w ASO VW za chyba 110zł. Może bardziej opłaca się kupić komplet, ale nie sprawdzałem. Robiłem różne testy i zauważyłem że temperatura dociąga do 90 i się utrzymuje po odłączeniu dodatkowej elektrycznej pompy wody (19 na schemacie), mimo że nie działa wtedy z powodu błędu cały układ EGR, więc silnik powinien się dogrzewać jeszcze słabiej. Zawór jest w tym właśnie obiegu więc mam nadzieję, że to jest to. Dam znać co i jak, kiedy odbiorę samochód
robert000 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Odebrałem samochód. Niestety bez zmian... Stary zawór działał tak samo jak nowy.
aprox99 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 26.11.2019 o 22:51, robert000 napisał: W takich temperaturach jak teraz czyli ok 0 też? Po ok ilu km dociąga Ci 90? Oczywiście jak wiadomo wskazówka pokazuje 90 jak faktycznie jest między 80 a 100. Ja zanim zamontowałem nowy termostat sprawdziłem w gorącej wodzie z termometrem i otwierał przy ok 87-88 Przy temp. blisko zera zrobiłem 36km i nie miałem 90 stopni w a4b8 tdi z 2014.Teraz mam euro6 z roku 2015 i po 6 km jest 90 stopni. Po prostu dupiata konstrukcja Edytowane 28 Grudnia 2019 przez aprox99
robert000 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Kuzyn ma A4 B8 CAGA 2008 i po ok 10km łapie mu 90 i trzyma, więc raczej to nie kwestia konstrukcji. Na forum też jednym trzyma innym nie... U mnie zauważyłem jeszcze chłodne węże chłodnicy spalin, a wydaje mi się, że powinny być gorące, przecież powinno być do nich oddawane ciepło ze spalin które mają 250-400 stopni. Gruszka mechanicznie działa i przełącza, ale zastanawiam się czy nie jest jakoś uszkodzona sama klapka obejścia w środku ale nie wiem jak to zdiagnozować
mariusz9 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Witam wlacze sie.przy temp ok. 0 stopni po przejechaniu wiecej niz 10 km lapie silnik 90 stopni.dodam ze pare dni temu zmienialem termostaty obydwa.
aprox99 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Też mi to nie dawało spokoju i dużo na ten temat czytałem. Niektórzy wszystko powymieniali i nie pomogło. Audi twierdzi że diesel jest taki oszczędny i po prostu wydaje mało ciepła??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się