humptydumpty Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 Raz na jakiś czas zdarza mi się że po długiej przerwie od zatrzymania (np. przez noc ) wracam i święci mi się komunikat a'la " N - możliwość stoczenia pojazdu .. włącz P i Ręczny" Jakiś czas temu żona powiedziała mi że wyświetlił jej się taki komunikat wiec stwierdziłem że pewnie źle zatrzymała auto ( nie wcisnęła P).... Ale ostatnio i mi to wystąpiło - sprawdziłem w instrukcji czy dobrze zatrzymuję auto i wygląda że tak ( z resztą nie da się wyjść z auta zapominając o P - bo od razy wali ostrzeżeniem; zatrzymuję się nożnym, wciskam P, wyłączam zapłon ; na wzniesieniu dodatkowo Ręczny). Wczoraj zaparkowałem w garażu, włączyłem P i zamknąłem auto .... potem w odstępach kilkunastu/kilkudziesięciu min wróciłem by sprawdzić czy po otworzeniu jest nadal P ( i tak było). Rano otwieram auto i świeci się N ( i komunikat o możliwości stoczenia pojazdu......) ale fizycznie auto/ skrzynia jest w pozycji Parkingu ( nie da się przepchnąć auta jak na luzie). Wsiadam, odpalam i jadę, żadnych błędów czy też problemów w zmianie biegów itp nie ma. Ktoś ma jakiś pomysł o co chodzi ? może jednak coś robię nie tak bo w wystąpieniach nie ma jakieś powtarzalności....
RALF76 Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 23 minuty temu, humptydumpty napisał: Wczoraj zaparkowałem w garażu, włączyłem P i zamknąłem auto .... potem w odstępach kilkunastu/kilkudziesięciu min wróciłem by sprawdzić czy po otworzeniu jest nadal P ( i tak było). Rano otwieram auto i świeci się N ( i komunikat o możliwości stoczenia pojazdu......) ale fizycznie auto/ skrzynia jest w pozycji Parkingu ( nie da się przepchnąć auta jak na luzie). Wsiadam, odpalam i jadę, żadnych błędów czy też problemów w zmianie biegów itp nie ma. zrób to samo dzisiaj i zaciągnij ręczny, zobacz czy ten sam komunikat wystąpi kolejnego dnia
humptydumpty Opublikowano 20 Listopada 2019 Autor Opublikowano 20 Listopada 2019 taką sytuację miałem już, wracam na parking po pracy wsiadam i świeci się N , ale ręczny zaciągnięty ( stwierdziłem że nic się nie dzieje , stoczyć się nie stoczy bo Ręczny zaciągnięty i pewnie zapomniałem o P - teraz juz wiem że zapomnieć nie mogłem) nie ma w tym jakiejś prawidłowości - teraz po kilku godzinach wróciłem do auta i wszystko jest jak należy ( może za krótko stało ; może wykonuję coś ( co ?) źle , a może coś elektroniką ?)
RALF76 Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 może coś z elektroniką faktycznie, jak jest gwarancja to jedź do ASO
humptydumpty Opublikowano 20 Listopada 2019 Autor Opublikowano 20 Listopada 2019 9 minut temu, RALF76 napisał: może coś z elektroniką faktycznie, jak jest gwarancja to jedź do ASO niestety nie ma już, dlatego robię rozpoznanie czy takie zjawisko występuje u kogoś lub czym może być powodowane ( błędów na desce nie ma)
vvalery Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 Przecież bez przyciskania, P sam się uruchamia, po wyłączeniu silnika. Często gaszę bez przyciskania P i sam automatycznie zmienia na P. Nigdy takich jaj nie miałem, żeby przechodziło na N. Nie ma tu pewnie żadnej zasady, czy przyciśniesz P, czy nie, bo on zawsze powinien się włączyć po wyłączeniu silnika.
RALF76 Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 ale chyba nie przechodzi koledze samo z P na N tylko się świeci N a przekładnia w pozycji P co oznacza problem z elektroniką - bynajmniej tak zrozumiałem opis
RALF76 Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 1 godzinę temu, humptydumpty napisał: taką sytuację miałem już, wracam na parking po pracy wsiadam i świeci się N , ale ręczny zaciągnięty co to znaczy? samo się przełącza z P na N? czy N się świeci a przekładania w położeniu P
humptydumpty Opublikowano 20 Listopada 2019 Autor Opublikowano 20 Listopada 2019 9 minut temu, RALF76 napisał: co to znaczy? samo się przełącza z P na N? czy N się świeci a przekładania w położeniu P wiec tak : zostawiam auto na P ( czy sam nacisnę P czy też wyłączając zapłon samo się uruchomi - to nie ma znaczenia - auto po wyłączeniu zostaje w pozycji Parking )- co sygnalizuje deska i "P" przy dźwigni zmiany biegów. Wracam, otwieram po dłuższym czasie i świeci się N z komunikatem o możliwości stoczenia się auta. Fizycznie jednak skrzynia jest zablokowana - nie da się przepchnąć auta tak jak można to zrobić na luzie (N) Czyli mówimy o samoczynnym przełączeniu się wskazania P na N.
RALF76 Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 (edytowane) to chyba faktycznie samo się przełącza i coś z elektroniką się dzieje - jaki przebieg? jakby fizycznie było na P a elektronika N wskazuje Edytowane 20 Listopada 2019 przez RALF76
marcin01pol Opublikowano 3 Maja 2023 Opublikowano 3 Maja 2023 Witam udało się coś ustalić bo mam ten sam problem od 2 tygodni.
Muskel1 Opublikowano 3 Maja 2023 Opublikowano 3 Maja 2023 Podepnij pod komputer diagnostyczny, wykonaj pełny autoscan i go tu wrzuć. Może będą zapisane jakieś błędy.
marcin01pol Opublikowano 7 Maja 2023 Opublikowano 7 Maja 2023 Ja wyciągnąłem 3 wtyczki które są podłączone do skrzyni biegów od spodu samochodu (dojście łatwe po ściągnięciu osłony silnika) i przedmuchałem oraz potraktowałem kontaktem je i ponownie przedmuchałem. Od 3 dni problem nie powraca a dochodziło już do tego, że nie mogłem wpić P w ogóle i zamknąć samochodu.
hmb Opublikowano 16 Listopada 2023 Opublikowano 16 Listopada 2023 Mam Audi B9 z roku 2016 , Diesel 190KM i mam ten sam problem. Dziś nie mogłem wrzucić na parking i nie mogę zamknąć samochodu. Czy przeczyszczenie wtyczki pomogło na dłuższy czas? Dzwoniąc do mechanika, dowiedziałem się, że pozycjoner ( czujnik zmiany biegów ) może być do wymiany , a to podobno koszt 3 - 4 tysięcy.
patryciusz Opublikowano 16 Listopada 2023 Opublikowano 16 Listopada 2023 To nie to Czujnik położenia zmiany biegów pozycjoner 0CK 0CL AUDI A4 A5 A6 A7 Q5 | 0CK927753K 0CK927753G | VAG247.com VW Audi Seat Skoda WWW.VAG247.COM NR OE: 0CK927753K 0CK927753G 0CK927753J 0CK927753H trochę drogo jak z wymianą 3-4 tyś
Lukaa5 Opublikowano 16 Listopada 2023 Opublikowano 16 Listopada 2023 (edytowane) 30 minut temu, patryciusz napisał(a): To nie to Czujnik położenia zmiany biegów pozycjoner 0CK 0CL AUDI A4 A5 A6 A7 Q5 | 0CK927753K 0CK927753G | VAG247.com VW Audi Seat Skoda WWW.VAG247.COM NR OE: 0CK927753K 0CK927753G 0CK927753J 0CK927753H trochę drogo jak z wymianą 3-4 tyś Dokładnie nie wiem to jest chyba jakiś sterownik pozycjonera ? To można zapewne samemu wymieni nie ma filozofii . Ale sam pozycjoner jest w środku skrzyni i trzeba zrzucić skrzynie i całą rozebrać obie strony skrzyni i przy takiej akcji głupio nie wymienić filtrów wątpię że się zamknie wtedy w 4k. Edytowane 16 Listopada 2023 przez Lukaa5
patryciusz Opublikowano 16 Listopada 2023 Opublikowano 16 Listopada 2023 Obstawiam że to ten co przesłałem w środku to są nastawniki biegów, ale one z przełączaniem P N nic wspólnego nie mają. Jeszcze może być problem z zapadką że coś nie wskakuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się