Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI V6 272KM


bar72

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli teoretycznie,  po wymianie f.paliwa wystarczyło by otworzyć drzwi aby uruchomić pompę :decayed:

Jeśli się nie dysponuje programem diagnostycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jest włączyć i wyłączyć 3 razy zapłon, nie naciskając nogą na hamulec (w przypadku skrzyni automatycznrj), lub na sprzęgło (skrzynie manualne). Wtedy sterownik uruchamua pompę ale nie startuje silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nerwos napisał:

Czyli teoretycznie,  po wymianie f.paliwa wystarczyło by otworzyć drzwi aby uruchomić pompę :decayed:

Jeśli się nie dysponuje programem diagnostycznym.

 

3 godziny temu, Muskel1 napisał:

Najprościej jest włączyć i wyłączyć 3 razy zapłon, nie naciskając nogą na hamulec (w przypadku skrzyni automatycznrj), lub na sprzęgło (skrzynie manualne). Wtedy sterownik uruchamua pompę ale nie startuje silnika. 

Tak czy inaczej i tak nie odpali gładko tylko będzie trzeba go męczyć rozrusznikiem, najlepiej użyć VCDSa bądź napełnić paliwem filtr przed montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę bez vcds :wink:Po ściągnięciu wężyków przed i po filtrze trzeba je zacisnąć albo zakorkować. Montujesz najpierw filtr na wąż idący od pompy, uruchamiasz zapłon by nabić filtr paliwem. Po napełnieniu filtra podpinasz drugi wąż. Później 3 x zapłon i gotowe. Pompa podaje wystarczająco dużo paliwa by odpowietrzyć taką małą ilość. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał:

Da radę bez vcds :wink:Po ściągnięciu wężyków przed i po filtrze trzeba je zacisnąć albo zakorkować. Montujesz najpierw filtr na wąż idący od pompy, uruchamiasz zapłon by nabić filtr paliwem. Po napełnieniu filtra podpinasz drugi wąż. Później 3 x zapłon i gotowe. Pompa podaje wystarczająco dużo paliwa by odpowietrzyć taką małą ilość. 

Tak da się jak najbardziej, myślałem że piszecie o montażu filtra i o późniejszej próbie napełnienia go po przekręceniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pelonek1 napisał:

Tak da się jak najbardziej, myślałem że piszecie o montażu filtra i o późniejszej próbie napełnienia go po przekręceniu zapłonu.

Pisałem tak z czystej ciekawości..:)w instrukcji napisano aby po wymianie filtra uruchomić pompę w zbiorniku na 20s. za pomocą urządzenia diagnostycznego.

 

2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Da radę bez vcds :wink:Po ściągnięciu wężyków przed i po filtrze trzeba je zacisnąć albo zakorkować. Montujesz najpierw filtr na wąż idący od pompy, uruchamiasz zapłon by nabić filtr paliwem. Po napełnieniu filtra podpinasz drugi wąż. Później 3 x zapłon i gotowe. Pompa podaje wystarczająco dużo paliwa by odpowietrzyć taką małą ilość. 

Twoja odpowiedź Muskel1 to dobry patent na samodzielną wymianę filtra paliwa  :thumbup1:  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz tylko szybko działać i po rozpięciu wężyków jak najszybciej je zatkać, żeby jak najmniej paliwa z nich wyleciało. Powietrze w pompie CR to jej przedwczesna śmierć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Temat jest o silniku 272KM, natomiast czy ktoś miał do czynienia z silnikiem 3.0 Diesel 218 KM? Montowany w A4 B9 Quatro z 2017 roku.

Warto się nim interesować?

Nie mogę znaleźć nic ciekawego w sieci.

Dziękuję

Edytowane przez Anon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2021 o 12:41, Anon napisał:

Witam,

Temat jest o silniku 272KM, natomiast czy ktoś miał do czynienia z silnikiem 3.0 Diesel 218 KM? Montowany w A4 B9 Quatro z 2017 roku.

Warto się nim interesować?

Nie mogę znaleźć nic ciekawego w sieci.

Dziękuję

Ten sam silnik zdławiony softem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto szukać tego silnika z mocą 218KM. Nie będzie dużo lepszy od 2.0 tdi 190KM 400Nm a spalanie wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2021 o 19:43, Muskel1 napisał:

Musisz tylko szybko działać i po rozpięciu wężyków jak najszybciej je zatkać, żeby jak najmniej paliwa z nich wyleciało. Powietrze w pompie CR to jej przedwczesna śmierć. 

Można zainwestować w szczypce do zaciskania przewodów :D

Ja tak robię właśnie i jeszcze dodatkowo, dla własnej satysfakcji odpalam vcdsa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2021 o 17:06, Muskel1 napisał:

Da radę bez vcds :wink:Po ściągnięciu wężyków przed i po filtrze trzeba je zacisnąć albo zakorkować. Montujesz najpierw filtr na wąż idący od pompy, uruchamiasz zapłon by nabić filtr paliwem. Po napełnieniu filtra podpinasz drugi wąż. Później 3 x zapłon i gotowe. Pompa podaje wystarczająco dużo paliwa by odpowietrzyć taką małą ilość. 

Nic z tych rzeczy,  musisz uruchomic pompe vcds-em, po kluczyku pompa odpala na sekunde i sie zatrzymuje.

Bmw opel czy fiat ma to o czym piszesz po kluczyku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście procedura mówi o odpowietrzaniu układu po wymianie filtra. Kto tego nie robi, robi to na własną odpowiedzialność. Zgodnie ze sztuką powinno się odpowiezrzyć. 

Aż z ciekawości sprawdziłem dziś vcdsem w blokach pomiarowych zachowanie się pompy. (B8 CDUC) Zarówno po otwarciu drzwi jak i po uruchomieniu zapłonu, pompa podaje 80l/s przez ok. 4 sekundy. Dla porównania na silniku pracującym na wolnych obrotach wartośc podawanego paliwa była 24-25 l/s. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Muskel1 napisał:

Oczywiście procedura mówi o odpowietrzaniu układu po wymianie filtra. Kto tego nie robi, robi to na własną odpowiedzialność. Zgodnie ze sztuką powinno się odpowiezrzyć. 

Aż z ciekawości sprawdziłem dziś vcdsem w blokach pomiarowych zachowanie się pompy. (B8 CDUC) Zarówno po otwarciu drzwi jak i po uruchomieniu zapłonu, pompa podaje 80l/s przez ok. 4 sekundy. Dla porównania na silniku pracującym na wolnych obrotach wartośc podawanego paliwa była 24-25 l/s. 

 

tak ale to tylko przez sekunde i nie napełni to filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej odpowietrzyć tak jak piszesz  żeby nie było lipy. To żaden problem a może zaoszczędzić sporo pieniędzy i nerwów. Wszystko inne to eksperymenty, podobnie jak cofanie silniczków tylnych zacisków na krótko:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ostatniej wymianie filtra paliwa w mojej C6 silnik CDYA nie zalałem go paliwem, zamontowałem wszystkie przewody, myślałem że jak kilka razy przekręcę zapłon to się odpowietrzy, tak też gdzieś przeczytałem. W sumie odpalił jednak trochę czasu to zajęło i wiem że nie jest to dobre dla CR. Następnym razem tego błędu nie popełnię już na pewno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2020 o 13:12, Muskel1 napisał:

Mieliście już problemy ze stukającymi wałkami rozrządu? Najczęściej po stronie pasażera się zaczyna. Prawie wszystkie CRT sa tym problemem dotknięte. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2020 o 18:02, Muskel1 napisał:

O zaworach nic nie słyszałem, natomiast o wałkach jest 291 stron na jednym z forum motoryzacyjnych. Wałki się nie wycierają tylko mają luz w miejscu łączenia się wałków z kołami zębatymi napędzającymi rozrząd co przyczynia się do stukania.

Stosowane były dwa rodzaje wałków w tych jednostkach, różniące się sposobem osadzenia i zabezpieczenia zębatek na wałkach. Pierwszy wieloklin a drugi na seegeringu. W zależności od tego, które zostały zastosowane, ASO zaleca albo wymianę wszystkich czterech lub gdy masz już na seegeringach to tylko te 2 po stronie wylotowej. 

20201011_181122.jpg

Witam, u mnie zaczyna terkotać/grzechotać w silniku przy ok 2 tys obrotow na 7 biegu podczas dodawania gazu, czasami slychac to przy niższych obrotach, a także na 8 biegu. Silnik 3.0 tdi quatro, 231 KM, Audi Q7, rok 2018, przebieg 71 tys km,samochod na gwarancji, w ASO powiedzieli mi, że to spalanie stukowe i ten typ już tak ma i jest to cecha produktu. Sam nie wiem co robić - odnoszę wrażenie ze ASO mnie zbywa. Wiadomo, że w samochodzie byl regulowany napinacz rozrządu-widać to w historii napraw. Może ktoś coś podpowie, co robić, jak zachować się w ASO, co zgłosić aby dokładnie zbadali rozrząd ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam sie do kupna WAUZZZF42HA063261, pokazuje mi ze ten silnik ma 268KM czy to jest ten sam silnik ktorego dotyka ta wada? Poza tym na cos szczegolnego mam zwracac uwage? Numer silnika CRTC108920 Ogloszenie : 

WWW.AUTOTRADER.CO.UK

Price: £17,000. Floret silver, metallic, COMING SOON! PLEASE read the Distance Selling guide on our website to see how we administer Social Distance Sales) This 3.0 TDi Quattro benefits from some nice factory...

 

Edytowane przez marekcamaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...