Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

grequ22 ja jak miałem wcześniej zalany olej ELF to też komunikat OIL MIN pojawiał się kiedy chciał; zmieniłem na Valvoline Max Life 5W40 spełniający normę VW/Audi i komunikat OIL MIN pojawia się rzeczywiście wtedy kiedy stan oleju jest nie wiele powyżej minimum na bagnecie. Nie mówię że musisz zmieniać na Valvoline ale proponuję zalać olej spełniający normę VW/Audi i wtedy zobaczysz co i jak z OIL MIN-em

będę o tym pamiętam przy następnej wymianie, ale znowu:

ja bym się skusił na stwierdzenie, że co olej to inna reakcja silnika. Nie znam się na składzie chemicznym oleju, ale wydaje mi się że oleje niektórych producentów uspokajają silnik ALT. Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba tak jest z Mobilem. Ktoś pisał, ze na olejach premium kontrolka poziomu szalała, a na Mobilu już nie. U mnie po przejściu z x-cessa 5w40 na Motula 6100 S+ 10w40 spokój po przejechaniu 5000 km - poziom niezmieniony, czyli MAX. A na x-cessie zbrzydło mi podnoszenie maski.

mam zalanego Motula 6100 S+ 10w40 i "oilmin" mi się pojawia :(

Czyli co kraj to obyczaj. Jedni polecają jedno a inni drugie. Jedni leją 5W40 a inni 10W40. Brat miał 2 lata temu też 2.0 ALT (rozwalił ją) i jeździł na 10W40 i nic mu się nie pojawiało, więc się trochę dziwi, że akurat mnie się przytrafiło.

Opublikowano

pobór oleju w ALT jest wieloczynnikowy. Wadliwa odma to już legenda ale i coś nie tak z pierścieniami te silniki miały. No i dochodzi jeszcze klasyczne "Zarżnięcie i Zużycie". Ja u siebie widzę, że różnica między 5W40 a 10W40 jest namacalna zarówno w tym co widzę na bagnecie jak również w reakcji czujnika poziomu. Bez względu na jazdę - czy to na wysokich podwyższonych obrotach na autostradzie, czy "klasycznie" na trasie, czy w mieście poziom jest w miarę stały. Bo zatrzymywanie się na trasie co 100 km z powodu sygnału z czujnika normalne nie jest. Myślę, że chodzi tu też o to że ten Motul może mieć minimalnie wyżsżą lepkośc w podwyższonych temperaturach i w czasie jazdy na długich dystansach ten czujnik inaczej pracuje. Poza tym, zauważyłem że u mnie pobór Motula 5W40 zaczął gwałtownie rosnąć po przejechaniu kilku tyś. kilometrów. Z tego co czytałem Motul 6100S+ ma zwiększoną trwałość. Nie znam się na tym, ale wytrzymuje on u mnie w normalnym stanie od wymiany do wymiany bez żadnych problemów.

Opublikowano

Co ile Ci się pojawia OIL MIN?

W tej chwili co 100km, czyli tyle ile interwał do wykrywania różnicy oleju od ostatniego otwarcia maski - bo otwarcie resetuje go na kolejne 100km. Ale jak pisze kilo79 zatrzymywanie się na trasie co 100km mało mi się uśmiecha.

Silnik suchy, nie widać żadnych zacieków, VAG nie wykrywa uwalonego czujnika a on po prostu wariuje. Ewidentnie coś nie tak z lepkością i "spływaniem" oleju, bo poziom mam cały czas MAX po postoju. To i tak jest chyba lepsze i mniejsze zło niż jakby silnik "zjadał" mi olej gdy byłby on za rzadki.

Opublikowano

A jaki masz poziom oleju po zatrzymaniu się od razu?

Ja jak jeździłem na 5W40 to zaraz po zatrzymaniu poziom był nieco ponad min, dopiero po godzinie może do połowy dochodziło, rano może miałem maksa.

Teraz po zmianie na Motul 10W40 6100 Synergie maks mam od razu po zgaszeniu silnika, nie czekałem nawet 3 minur, wyjąłem wczoraj miarkę od razu po przejehcaniu 100 km i ku mojemu zdziwieniu maks. :)

Tak czy inaczej na razie jestem pozytywnie nastawiony, mam nadzieję, że to wyeleminuje problem OIL MIN.

@Kiko - masz podobnie?

Opublikowano

A jaki masz poziom oleju po zatrzymaniu się od razu?

Ja jak jeździłem na 5W40 to zaraz po zatrzymaniu poziom był nieco ponad min, dopiero po godzinie może do połowy dochodziło, rano może miałem maksa.

Teraz po zmianie na Motul 10W40 6100 Synergie maks mam od razu po zgaszeniu silnika, nie czekałem nawet 3 minur, wyjąłem wczoraj miarkę od razu po przejehcaniu 100 km i ku mojemu zdziwieniu maks. :)

Tak czy inaczej na razie jestem pozytywnie nastawiony, mam nadzieję, że to wyeleminuje problem OIL MIN.

@Kiko - masz podobnie?

mam identycznie

Opublikowano

Wątek jest dość długi więc po prostu zapytam. Mi wywala ostrzeżenie równo co 1000 km i wlewamy pół litra Castrolu 10w40 ( takim zalał mechanik przy wymianie), da się jakoś zmniejszyć zużycie do akceptowalnego poziomu np 0.5L na 2-3km?

Opublikowano

po pierwsze pozbać się tego castrola i spróbuj oleju z wyższej półki. Tutaj rozmawiamy o "dobrych" właściwościach Motula 6100S+ 10w40. Możesz tego spróbować, mamy już coraz częstsze sygnały, że pomaga.

Opublikowano

miało być castrol 5w40 ale to i tak nie zmienia tego że to słaby olej, pytałem się gościa dlaczego go wlał to powiedział że taki miał na stanie.

co ciekawe dzisiaj co prawda samochód z rana zakrzyczał że niski poziom oleju ale co tam pojechałem do roboty, zostawiłem samochód na 10h i potem sprawdziłem poziom i jest prawie maks :facepalm: jak podniosłem maskę to zapewne zresetowałem czujnik na następne 100 km i komunikat znikł, zobaczę co będzie za jakiś czas :naughty:

ogólnie to nie widzi mi sie pochłanianie oleju przez ten silnik w szwajcarii, olej strasznie drogi jest :kwasny:

Opublikowano

ogólnie, czy to w Polsce czy w Szwajcarii czy gdziekolwiek indziej w każdym przeciętnym warsztacie znajdziesz Castrola albo Mobila. Te oleje to zwykła masówka pchająca się do kazdego serwisu za wszelką cenę. O dobry olej musisz sam poprosić albo sobie sam przywieźć a dodatkowo mieć zaufanie że akurat to wleją. Spróbuj z Motulem, myslę ze w śzwajcarii nie trafisz na trefne podróbki.

Opublikowano (edytowane)

z tym że za 5L oleju (najtańszego) w szwajcarii zapłacę tyle co za 20l w polsce i to takiego lepszego.

1 grudnia zjeżdżam do polski, kupie gdzieś na stacji litr tego castrolu i będę próbował wrócić do polski i wtedy wymienię olej na tego motula i zdam relacje.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Nie zapomnij o filtrze Manna lub Knetch, żebyś jakiegoś filtrona nie założył! :)

Opublikowano

U mnie tak jak u kiko79 i u staszek_kolasa tzn. po zatrzymaniu minimum po jakimś czasie powiedzmy połowa a po nocy max. Coraz bardziej mnie nachodzi na tego Motula 10w40 :)

Opublikowano

Maciek, zawsze możesz spróbować. A jak będzie brzydził Cię fakt, ze masz półsyntetyk pod maską, to zlejesz i wrócisz do syntetycznego "dolewania"

Opublikowano

Dokładnie, ja tak zrobiłem jak proponuje Kiko.

Stary olej 5W40 zlałem na wypadek gdyby było coś nie tak z tym Motulem.

Założyłem filtr filtrona i nie wiem dlaczego go nie polecacie.

Jak jeździłem na 5W40 i filtrach Mana/Knechta, to musialem dolewać pół litra co 900-1200 km, po zmianie na Filtrona dolelwałem dalej pół litra z tym, że co 2000 - 2200 km :wink:

Na Motulu przejechany już 1 tys. km od wymiany i olej w stanie! :banan:

Dam znać o dalszych efektach testowania, ale jak narazie jestem pozytywnie nastawiony.

Nawet jak mi to cholerne OIL MIN się zapali i będę musiał dolać te pół litra na 5-7 tys. km to tragedii nie ma.

Pragnę też zaznaczyć, że jakieś 250 km przejechałem na autostradzie z prędkością 130-160 km/h, żeby trochę pokręcić silnik i sprawdzić apetyt na ten motul -> jak mówię, olej jest w stanie, a zaraz po zatrzymaniu i odczekaniu może 3-4 minut, maks na miarce! :hi:

Opublikowano

No z tym filtrem to przegięcie. Toż on nie wysysa wam oleju. Jedyne rozsądne wytłumaczenie że jest z jakiegoś rzadkiego materiału i powoduje niższe ciśnienie w układzie a wtedy nie wypycha oleju gdzie indziej. Ale to oznacza że właściwości filtrujące też ma gorsze. I kuzwa nie piłowac na mnie paszczy bo próbuje zrozumieć czemu wam lepiej na takim filtrze i oleju. [emoji12]

Opublikowano

Kris,

Nie zamierzam na nikogo wylewać "paszczy", jestem zwykłym śmiertelnikiem samochodowym, żadnym mechanikiem.

Widziałem poprawę, to taki teraz też założyłem. Z resztą w sklepie od razu mi powiedzieli, że ten będzie lepszy do tego silnika.

Z resztą to tylko filtr, jak na razie nie zauważyłem żadnego przepalenia oleju czy zanieczyszczeń.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

No z tym filtrem to przegięcie. Toż on nie wysysa wam oleju. Jedyne rozsądne wytłumaczenie że jest z jakiegoś rzadkiego materiału i powoduje niższe ciśnienie w układzie a wtedy nie wypycha oleju gdzie indziej. Ale to oznacza że właściwości filtrujące też ma gorsze. I kuzwa nie piłowac na mnie paszczy bo próbuje zrozumieć czemu wam lepiej na takim filtrze i oleju. [emoji12]

a jak pisałem o tym Motulu to już nie będę pokazywał palcem kto na kim paszczę piłował. Podobnie jak staszek_kolasa jestem zwykłym śmiertelnikiem a nie mechanikiem, ale moja koncepcja jest taka że ten motul 6100S+ swoimi parametrami lepiej pasuje np. do ustawień pompy oleju (wniosek taki padł również na forum VW passata). A o mniejszej lotności mowa jest też w specyfikacji tego oleju. Jeżeli technologia syntetyczna w której jest wykonany jest "czymś lepszym" niż technologia zwykłego Castrola 10w40 to mielibyśmy może nie "złoty" ale przynajmniej "pozłacany" środek na bolączki olejowe silnika ALT.

Co do filtra...nie wiem kto robi oryginały do VW/Audi. Ale na oryginalnym filtrze i motulu 6100s+ poziom max niezmieniony od ponad 5000km.

Opublikowano

Z tego co mi się kojarzy to chyba Knecht-a zakładają w ASO.
Kiko dokładnie, także jeszcze raz dzięki za wskazówkę.

Dam znać o dalszych efektach testowania. :)

Opublikowano

Ta pamiętam, ale krew zalewa jak jeden drugiemu proponuje gorszy olej że lepiej więc się nie dziw.

Mnie i tak zastanawia czy lepiej dolewać olej czy zarznac silnik zimą... Ale wasze testy może mi to wyjasnia. [emoji12]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...