spedero Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Witam. Pacjent to A4 B8 2.0 TDI silnik CAGA. Chciałem prosić o jakąś poradę bo być może ktoś się już spotkał z takim czymś. Mianowicie problem polega na tym, że po wymianie termostatu po przejechaniu około 20km temperatura wzrasta do około 110 a raz zdażyło się do prawie 120. Dopóki nie wzrośnie to ładnie trzyma 90 stopni. Jak wzrośnie i zmniejszę prędkość do około 90 to temperatura spadnie i trzyma tak około 100-110 a momentami spadnie nawet do 90 i trzyma przez chwilę albo do momentu kiedy nie trafi się jakaś górka. Tak się stało jak jechałem autostradą do pracy. Po dojechaniu zgasiłem auto a wentylator chodził jak szalony. Po odczekaniu jakiś 5 minut odkręciłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, dość mocno sykło powietrzem i poziom płynu wzrósł do ponad maksimum. Baniak był ciepły a nie gorący tak, że można było złapać go ręką i trzymać przez cały czas. Podczas powrotu z pracy trzymał ładnie temperaturę aż do przejechania około 22km. Po tych kilometrach ponownie zaczęła rosnąć do około 100-110 stopni. Zwolniłem i początkowo nie spadła do 90 tylko trzymała w okolicy 100 stopni. Po dalszej jeździe spadła do prawidłowego poziomu i mogłem normalnie zapierniczać. Po dojechaniu na miejsce zgasiłem auto, wentylator chwilę pochodził, odkręciłem zbiornik i ponownie sykło powietrzem ale zbiornik był już gorący tak, że nie można było go dłużej trzymać, nie tak jak na początku. Co to może być? Czy w Audi w odpowiedniej pozycji trzeba umieszczać ten termostat czy to raczej nie ma żadnego znaczenia? Pompę wody mogę wykluczyć ponieważ była zmieniana razem z rozrządem jakieś 3 tygodnie temu. Oczywiście termostat i rozrząd wymieniany był przez mechanika. Proszę o pomoc.
Olly30 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Sprawdź czy koła się nie grzeją, miałem podobnie i okazało się, że tylne hamulce lekko trzymały. Wymiana tłoczków załatwiła sprawę.
RALF76 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 12 minut temu, Olly30 napisał: Sprawdź czy koła się nie grzeją, miałem podobnie i okazało się, że tylne hamulce lekko trzymały. Wymiana tłoczków załatwiła sprawę. od trzymających tylnych klocków miałeś temp 120 stopni na blacie?
Langista Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 (edytowane) Albo padł czujnik temperatury cieczy chłodzącej, albo mechanik skroił Cię za nowe części, których nigdy nie zamontował. Edytowane 7 Sierpnia 2020 przez Langista
spedero Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Witam. Jak podłączam komputer to nie pokazuje żadnych błędów a gdyby faktycznie padł czujnik to wydaje mi się, że byłoby widać jakiś błąd.
Muskel1 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 (edytowane) Nie koniecznie. Często właśnie nie pokazuje błędów tylko dziwne falujące wskazania temperatury. To jest podwójny czujnik temp. G62/G2 mierzy on temp. płynu i przeszyła w 2 miejsca. Sygnał z G2 idzie na zegary a sygnał z G62 do sterownika silnika. Obie wartosci możesz odczytać vcdsem i porównać ze sobą. Musza być takie same. G62 sterownik 01 bloki pomiarowe chanell 003 G2 sterownik 17 bloki pomiarowe chanell 004 Edytowane 7 Sierpnia 2020 przez Muskel1
spedero Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Ale dlaczego tylko idzie do góry? Można to jakoś zdiagnozować w inny sposób? Dziś wsadziłem stary termostat i dalej jest to samo. Zauważyłem tylko coś takiego że jak urośnie mi temperatura i jak odkręcę zbiornik z płynem to płyn spada i to znacznie po czym w tych górnych przelech płyn kursuje jednym ciągiem a jak urośnie temperatura, płynu jest więcej i kursuje z małymi przerwami jakby aż tak układ był zapowietrzony. To możliwe? 20200807_194346.mp4
Muskel1 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Mechanik powinien po wymianie odpowietrzyc system. On sie w sumie sam odpowietrza, uruchamiasz silnik, odkręcasz korek od zbiorniczka, jak sie nagrzeje dajesz ogrzewanie wnętrza na maxa a dmuchawę na najmniejszy zakres. On sobie tak pochodzi i sie odpowietrzy. Dlaczego tylko w gòre rośnie nie wiem. Mierzenie temperatury polega sie na odczytywaniu rezystancji, czym wyższa temp. tym mniejsza rezystancja. Można to niby omomierzem zmierzyć. Czujnik ten ma 4 kontakty. Czujnik G62 to kontakty 3 i 4 sa one w niektórych czujnikach koloru złotego. Czujnik G2 to kontakty 1 i 2. Pomiary rezystancji czujnika G62: Temp cieczy 30°C ok 1500 do 2000 Ohm 50°C ok. 700 do 950 Ohm 80 °C ok 275 do 375 Ohm Pomiar rezystancji czujnika G2: 90°C ok 110 Ohm 120° C ok 50 Ohm90 Pomiar oczywiście na odpiętej wtyczce.
Dev Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Muskel1 napisał: jak sie nagrzeje dajesz ogrzewanie wnętrza na maxa a dmuchawę na najmniejszy zakres. On sobie tak pochodzi i sie odpowietrzy. to jest instrukcja z ksiazki "sam naprawiam poloneza albo innego 125p" Muskel przestan pisac głupoty
Muskel1 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Nie czytałem jej wiec nie potwierdze
Dev Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 7 minut temu, Muskel1 napisał: Nie czytałem jej wiec nie potwierdze masz okazje
Olly30 Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Opublikowano 12 Sierpnia 2020 W dniu 7.08.2020 o 15:36, RALF76 napisał: od trzymających tylnych klocków miałeś temp 120 stopni na blacie? Dokładnie tak!
spedero Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Pierwsze zdjęcie pokazuje temperatury auta jak chodzi na postoju a drugie jakie są temleratury podczas jazdy. Dodam jeszcze, że górna gruba rura od chłodnicy jest ciepła a nie gorąca.
Langista Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Pokaż jakie masz wartości zaraz po odpaleniu auta po nocy. Do tego widać, że czujnik z temperatury płynu wychodzącej z chłodnicy pokazuje co mu się podoba. Na postoju pokazuje 103 stopnie a podczas jazdy 41? Gdyby tylko o to chodziło to stawiał bym na niesprawne wisko, które na postoju nie chłodzi płynu, ale zaś podczas jazdy olej jest o 20 stopni za gorący..
spedero Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Ja chyba nie mam tego wisko. Nie mam połączonego wentylatora z silnikiem tylko wentylator jest elektryczny. Jeżeli dobrze rozumiem co to jest to wisko.
Muskel1 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 (edytowane) 23 minuty temu, spedero napisał: Ja chyba nie mam tego wisko. Nie mam połączonego wentylatora z silnikiem tylko wentylator jest elektryczny. Jeżeli dobrze rozumiem co to jest to wisko. Nie masz. Wentylatory w B8(z resztą nie tylko w B8 bo już od B6 jeżeli sie nie mylę) sa sterowane elektronicznie za pomocą czujników temp. Edytowane 17 Sierpnia 2020 przez Muskel1
Langista Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 A nie ma żadnego sterownika czasem do tego wisko? A jak z tym odpowietrzeniem, udało się?
spedero Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2020 26 minut temu, Langista napisał: A nie ma żadnego sterownika czasem do tego wisko? A jak z tym odpowietrzeniem, udało się? Odpowietrzalem już kilka razy i nic. Auto dzisiaj rano postawiłem do innego warsztatu i podkreśliłem, że tak dzieje sie po wymianie rozrządu wraz z pompą wody. Zobaczymy czy coś im się uda zdziałać. Nie chcę więcej sam kombinować i co chwilę przegrzewać auta bo zaraz będę miał uszczelkę do roboty albo i coś więcej. Obstawiałbym, że to coś z pompą wody bo do wymiany termostaty i czujniki działały jak należy i wątpię, zeby tak po prostu się wszystko zepsuło.
Muskel1 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Każdy wentylator ma swój sterownik. Który wentylator i kiedy ma się załączyć decyduja wartości temo odczytane z czujników temperatury.
Muskel1 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Sprawdzałeś czujnik G2/62 tak jak pisałem wyżej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się