Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP uszkodzonego silnika BLB na BKD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mirefire posluchaj jaro4444 ma niesamowita wiedze i ogarnia wlasnie patent na cacy silniczek .Warto sie wstrzymac i poczekac choc by i miesiac !!!

Opublikowano

bylem kilka dni temu u Gajosa w Sopocie> za zestaw naprawczy (komplet) życzą sobie 4 tysiaki :kwasny:, a za wymiane w ASO 2 tysiaki :wallbash:jaro444 pewnie nie kojarzysz, ale dzwoniłem do ciebie jakieś 2 tygodnie temu ( najpierw przed południem, a potem na wieczór miałeś więcej czasu), przedstawiłeś mi kilka rozwiązań, po naszej rozmowie zacząłem poszukiwania silnika BKD, ale nie zdążyłem >BLB klęknął :thumbdown:

wczoraj silnik został wyjemy .>jak kręci się wałem to słychać jak łańcuch gruchocze i jeszcze jakiś inny stuk :wallbash:, dzisiaj maja go otworzyć i zobaczyć jakie szkody są w silniku.

Opublikowano

Kojarzę rozmowę, ale w tej sytuacji radzę chwilę poczekać.

Opublikowano

Kojarzę rozmowę, ale w tej sytuacji radzę chwilę poczekać.

a jak prace ida ?

Opublikowano

Nie idą bo pacjent na oeprację nie dotarł dziś :wink4:

Może jutro dojedzie i podda się zabiegowi ;)

Opublikowano

Oooo jak prace potrwaja do przyszlego tygodnia to moze i ja bym sie zalapal i rzucil na to okiem na zywca :wink4:

Opublikowano

Jakby co to zapraszam w imieniu zaprzyjaźnionego warsztatu ;)

Opublikowano

Nie idą bo pacjent na oeprację nie dotarł dziś :wink4:

Może jutro dojedzie i podda się zabiegowi ;)

Jak w piątek to pisze się na ogledziny :)

Opublikowano

po zdjęciu miski >dolna zębatka o dziwo chyba prawie jak nowa, natomiast górna łysa jak kolano i napinacz tez połamany :thumbdown:(tyle powiedział mi mechanik przez telefon) jutro mam jechać z rana i podejmować decyzje w jaki m kierunku pójdą prace> czy zamawiać części Z ASO, czy czy kupować słupek BKD (chociaż to wielka niewiadoma), czekam jeszcze na podpowiedz jaro 4444 jak można to ugryźć inaczej ponoć ma jakąś koncepcje... :hi:

Opublikowano

czekam jeszcze na podpowiedz jaro 4444 jak można to ugryźć inaczej ponoć ma jakąś koncepcje...

koncepcja Jaro nic cie nie da jak sie motor zatarl , wiec najpierw musisz ocenic jego stan bo jak sie przytral to tylko slupek cie ratuje , wies nie mechanik sprawdzi najpierw stan motoru.

Opublikowano

Mirefire na 99,9% to co opracowałem będzie chodzić. Po dzisiejszej rozmowie wiem, że wóz podstawiony do roboty będzie w sobotę, więc pewnie w połowie przyszłego tygodnia będzie chodził.

Jeśli u Ciebie wał korbowodowy obraca się swobodnie i po zdjęciu pokrywy rozrządu nie widać jakieś sieczki, to można zaryzykować robotę, bo nawet jak przyłapało panewki to i tak pójdzie drugi wał i panewki do niego. Tłoki dokąd silnik się kręci raczej nie zatrą się. Więc mogę przypuszczać, że Twój motor da się zrobiś moją metodą.

Opublikowano

"napinacz tez połamany" czyli kolejny dowód na poparcie mojej teorii że zębatki wycierają się przez uszkodzony napinacz a nie same z siebie. Jeśli ktoś ma napęd łańcuchem to chyba warto wymienić na wszelki wypadek słynny imbusik oraz napinacz (jest bez problemu dostępny w aso).

Opublikowano

właśnie wróciłem od mechanika> dwumas też padnięty, silnik nie jest zatarty, wał się obracał swobodnie, dolna zębatka wizualnie ok, natomiast górna prawie łysa jak kolano, no i pęknięty napinacz, co pewnie było przyczyną szybszego zużycia się zębatki górnej na wale. natomiast były kłopoty ze zdjęciem zębatki z tej górnej z wału i trza było wał wyjąc żeby ja jakoś złapać( nie wiem dokładnie jak), co gorsza prawdopodobnie od opiłków albo części od objeżdżającej się zębatki jest rysa na 2-gej panewce, na wale minimalny ślad :kwasny:

P.S. z niecierpliwie czekam na info. od jaro4444 ponieważ niewidem na co się zdecydować?częsci z ASO, słupek z BKD lub.........?

Opublikowano
co gorsza prawdopodobnie od opiłków albo części od objeżdżającej się zębatki jest rysa na 2-gej panewce, na wale minimalny ślad

P.S. z niecierpliwie czekam na info. od jaro4444 ponieważ niewidem na co się zdecydować?częsci z ASO, słupek z BKD lub.........?

no to czekaj na recepte od Jaro skoro i tak masz wal do szlifu. Z ekstra czesci bedziesz potrzebowal wal z BKD , pompe oleju , smok , ogranicznik fali olejowej , smok AWX przerobiony jak wyzej.I tak musisz kupic nowe panewki , uszczelniacz tylni i przedni walu.Tyle w teorii reszte trzeba sprawdzic w praktyce :)

Opublikowano

Szczerze mówiąc trochę przeraża mnie ta odbudowa silnika tzn. dół z BKD i te wszystkie części, ponadto skąd je wziąć w dobrym stanie :wallbash:

co myślicie o tym motorze > :mysli:

http://www.allegro.pl/item959799387_silnik_2_0_tdi_140km_touran_passat_golf_v_bkd.html > jest niedaleko mnie, ponoć z Golfa V z 2006r, który był uderzony w tył i jutro jadę go obejrzeć.

Opublikowano
Szczerze mówiąc trochę przeraża mnie ta odbudowa silnika tzn. dół z BKD i te wszystkie części

wiem , ja tez bylem bardzo sceptyczny co do takiej operacji , i tez mowilem ( odszczekuje Jaro :embarrassed: ) ze to bezses taka rzezba i jak Jaro i inni robil swapy na BKD. Dzies wiem ze to jedyna sluszna droga , i jak tylko chlopaki przetestuja to rozwiazanie , robie to u sibie mimo ze mam sprawny silnik z niewielkimm przebiegiem.Chce miec w koncu bezawaryjny silnik taki jak powninien byc a nie jakies " overengineered " badziewie.

Opublikowano

jaro4444 bardzo interesujące silniki, tylko czy pasuje wszystko idealnie oprócz miski oleju i smoka zęby umieścić go w mojej B7? czy ktoś już może to robił, co ze sprzęgłem i Dumasem?>pasuje od blb czy kupić razem z silnikiem i będzie pasowało, jak wygląda sprawa rozrządu>słyszałem opinie że rozrząd od BLB i BKD to to samo, a jak będzie w tym przypadku?

P.S. przepraszam że jestem taki upierdliwy ale chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej zanim wydam parę tys. zł, dzięki za zainteresowanie i dotychczasowe podpowiedzi :hi:

Opublikowano

Mirefire przede wszystkim przeczytaj co napisał Piero i przełóż to 1:1 na BSY (bez DPF).

Opublikowano

Witam... :hi:

Po rozmowie tel. z jaro4444 zdecydowałem się na częściowy SWAP BLB na BKD tzn. przełożenie dołu z silnika BKD wyznacznikiem tej decyzji są koszta ponieważ przy tej operacji będzie tez wymieniany dwumas, i kompletne sprzęgło, który generuje dodatkowe koszta :kwasny:.

Prosiłbym o sprawdzenie czy czegoś nie pominąłem i ewentualne sprawdzenie w etce nr części które będą mi potrzebne przy zamawianiu w sklepach w 3miescie.

1. Wał korbowy od bkd wraz z zębatka napędzająca pompę oleju już zamówiony z allegro, (powinien pasować do mich korbowodów, trzeba go badzie dać do pomierzenia)

2. komplet panewek (jakiej firmy najlepiej kupić i jaki nr katalogowy),

3. Komplet śrub do mocowania korbowodów i wału (jaki nr katalogowy)

4. uszczelnienie przednie i tylne wału (jaki nr katalogowy?, czy nr części spisać ze starych części i będzie to pasować do wału BKD)

5. Napinacz łańcucha, (od bkd?, jaki nr części?)

6. Śruby do mocowania napinacza ( jaki nr części?)

7. Pompę oleju od BKD ( jaki nr części? i czy jest wraz z zębatką?)

8. Łańcuch napędu pompy oleju BKD ( jaki nr części?)

9. Smok oleju od bkd?AWX? (jaki nr częsci?, wiem że trzeba go odpowiednio skrócić)

10. Ogranicznik fali olejowej tzn. plastikowa rura do spływu oleju pod smok,( jaki nr części? i czy potrzebne są śruby do mocowania tego plastiku i co najważniejsze czy jest gdzie go zamontować w bloku BLB?)

11. nowa śruba centralna na wale(jaki nr części)

12. nowe łożysko na wale z tyłu )jaki nr części?)

13. Miska zostaje moja, trzeba ja troszkę podszlifwać..

aaa i jeszcze jedno> czy ktoś dysponuje momentami dokręcania w/w śrub, co prawda mam zanotowane po rozmowie z jaro4444 ale chciałbym się upewnić czy czegoś nie pokręciłem :decayed:

P.S. wszystkie wskazówki i spostrzeżenia mile widziane :notworthy:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...