jaro4444 Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 Wał, łańcuszek, pompa oleju + napinacz, ogranicznik fali olejowej - szukaj z jakiegoś świeżego BKD, BMN, BMM, AZV, BSY - wszystko musi pochodzić z jednego motoru. Panewki Glyco albo Kolbenschmidt Pierburg dobierane pod typ silnika (te same dla BKD i BLB), Uszczelnienia Oerling, Goetze lub Victor Reinz - co tańsze, bo wszystkie dobre, tył nr 038103171S, przód 038103085E, Śruby do korbowodów 045 105 425, do podpór wału N 90889701 brałem je konkretnie pod BLB, tą od napinacza masz razem z nim. Łożysko tylne wału jest identyczne jak to z AWX, możesz brać w ASO albo np. SKF nr 056 105 313C, Smok oleju z każdego wzdłużnego 1,9 TDI PD (101, 105, 115, 130 KM), 06B115251 Śruba centralna do wału 045 105 299.
mirefire Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 uszczelnienie tyłu mam 038103173A czy takie będzie pasowało do wału korbowego BKD czy musi być talie jak podał jaro 4444 tj. 038103171S[br]Dopisany: 29 Marzec 2010, 13:12_________________________________________________ Znajomy ma silnik na części 1.9 AJM czy pompa oleju, łańcuszek, smok, ogranicznik fali oleju będzie pasowało do mojego BLB
Seth25 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Witam kolegów, a o to moja historia z silnikiem blb oraz pare pytan do was jako do ludzi "siedzacych w temacie " bardziej ode mnie. A wszystko zaczęlo sie jakies dwa tygodnie temu kiedy to padla mi turbinka, oczywiscie od razu pojechalem zregenerrowac w jednej z lepszych firm na slasku, ktora chwali sie tym ze daje 2 lata gwarancji. Turbinka zostala wymieniona. Po przejechaniu 1000km zauwazylem ze plyn w chlodnicy ubywa. Mechanik, doradzil mi wymiane głowicy, gdyz mowil ze w tych silnikach byly wady tych głowic i tak wlasnie sie dzialo. Na drugi dzien głowica razem z autem stala u mechanika. Po 3dniach kiedy pojechalem odebrac samochod, po przejechaniu paru kilometrow, zauwazylem ze auto traci moc jak sie go troche mocniej depnie. Przechodzi w tzw. tryb awaryjny. przy spokojnym dodawaniu gazu szlo ladnie. Po kolejnych paru km zaswiecila sie kontrolka oleju. A, ze bylem w poblizu tego mechanika od razu do niego podjechalem. Zgasilismy motor. Po podłaczeniu jakiegos tam urzadzenia okazalo sie ze nie ma cisnienia oleju. Jest, ale minimalne. Mechanik rozebral mise. Panewki do wymiany, wał nie uszkodzony, słynny juz walek (ten za 15zł w aso) do wymiany, łancuszek od popmy oleju do wymiany (113 zł w aso). Reasumujac: Głowica ( z rocznika 2008) - wymieniona, wałek - wymieniony, łanuszek od pompy oleju - wymieniony. Powiedzcie czy jest szansa ze ten motor jeszcze pojezdzi?? Czy przy okazji wymienic cos jeszcze co moze spowodowac jakies dalsze usterki, ktore sa wadami tych silnikow? Wiem ze dobra jest wymiana silnika blb na bkd. Narazie jestem wyplukany, gdybym wiedzial od razu to nie wymienialbym glowicy itd. tylko od razu silnik. Narazie musze jezdzic tym czym jezdze. Chcialbym jedynie wiedziec czy jest jeszcze cos co mozna wymienic jak juz silnik jest na zewnatrz? i dlaczego autko przechodzilo w tryb awaryjny?? dzieki za każda pomoc. Pozdrawiam
Piero Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Sprawdź w jakim stanie jest koło zębate na wale korbowym, po którym porusza się łańcuch napędzający pompę oleju. To właśnie całkowite starcie tych zębów na tej zębatce spowodowało brak ciśnienia oleju w moim BLB... zdjęcia znajdziesz w tym wątku na poprzednich stronach.
Seth25 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Koło zebate jest ok. Czy na cos jeszcze zwrocic uwage?
ALBINEK Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Jak koło zębate na wale jest ok. to wymień zębatke na wałkach ,napinacz łańcucha ,łańcuch i imbusik.Sprawdż gniazdo imbusika w wałku.
seegi Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Panewki do wymiany, wał nie uszkodzony, słynny juz walek (ten za 15zł w aso) do wymiany, łancuszek od popmy oleju do wymiany (113 zł w aso). Reasumujac: Głowica ( z rocznika 2008) - wymieniona, wałek - wymieniony, łanuszek od pompy oleju - wymieniony. szczerze współczuje kolego Seth25, sorry że taki dociekliwy będę ale jaki masz przebieg ?
Seth25 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 210000. Trudno sie mówi. Autko i tak musze zrobic i tak. Jak teraz walnie, to wymieniam silnik na bkd.
Piero Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Dzisiaj z OLO się śmialiśmy, że jak ktoś zapyta: "Jak tam Twoje Audi?" To odpowiadasz: "Super, tylko standardowe wymiany: olej, filtry, silnik, i wszystko hula!..."
Seth25 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 ale zawwieszenia maja calkiem calkiem . Do dzis mam A3 z 1998r. 1.9 TDI, zrobilem nia ponad 150.000tysiecy, nie stosowalem sie do 10 przykazan diesla.Mrozy do -20 stopni, odpalam auto i pelen gaz, nie czekalem ani chwili jak gasilem samochod. i tak przez 4 lata. dzien w dzien. Nigdy, ale to nigdy nie mialem z nia jakichowiek problemow. Turbina, nie zmieniana od nowosci, nic nie stuka, nie klekota pod maska, odpalam od strzalu. Piekne byly te motory, bezawaryjne w 100%. A te silniki 2.0. TDI to jest ch.....j a nie silnik.
ALBINEK Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Albinek jak myslisz posmiga jeszcze?? Ja u siebie wymieniłem i hula a przebieg mam coś około 240 tyś.
mirefire Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 witam po przerwie świątecznej wał od bkd 400 zł sprawdzony jest ok( z ciekawostek to te wały nie są przewidziane do szlifu, a ściślej mówiąc nie ma panewek innych niż nominalne) dzisiaj zamówione zostały nowe panewki na korby i główne , nowe śruby do korb i podstaw walu, uszczelniacz tylni i przedni, pompa oleju i smok pójdzie od AJM-a (łańcuch , napinacz i zębatka na pompę nowa) oraz ogranicznik fali olejowej z AJM-a, nowe łożysko tylne na wał i kompletne sprzęgło z dwumasem, miska oleju zostaje moja (jak trzeba będzie to się ja podetnie) czy ta zbieranina części podejdzie do mojego BLB to się okaże w podczas składania prawdopodobnie na początku przyszłego tygodnia powinienem go odpalić wedle wskazówek jaro4444 powinno wszystko grać aaa.... koszty w/w części to około 3.5 tyś zł + jeszcze robocizna myślę że max.1 tyś zł P.S. ma ktoś może pod ręką siły dokręcania śrub wału i korb? Jak będzie gotów to napisze jakie wrażenia i na jakie problemy napotkałem....Pozdrawiam
jaro4444 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 aaa.... koszty w/w części to około 3.5 tyś zł + jeszcze robocizna myślę że max.1 tyś zł P.S. ma ktoś może pod ręką siły dokręcania śrub wału i korb? Jak będzie gotów to napisze jakie wrażenia i na jakie problemy napotkałem....Pozdrawiam Nie rozwalaj mnie. Gdzieś Ty i za co tyle zapłacił? Wał + pompa + łańcuszek + napinacz + smok + plastikowy spływ oleju - ok 800 zł, Nowe śruby - 140 zł ASO, Panewki ok 250 -300 zł komplet, Uszczelniacz przód - max. 50 zł, tył 330 zł w ASO. Teraz coś z ciekawszych rzeczy - pompa oleju AJM ma mniejszą wydajność jak ta z ASZ/ARL/BKD. Poza tym kółko zębate przy pompie ma inną ilość zębów i może nie wejść do Twojej miski olejowej. Dlatego nie ryzykowałbym tylko szukał tej od BKD/BMM/BMN. Napotkasz problem z mocowaniem ogranicznika fali olejowej/spływem koło kanałów spływowych oleju (pod filtrem oleju). Trzeba nawiercić blok, nagwintować, dać śrubkę M4 i podkładkę, przykręcić śrubką ten plastik, stosując klej Loctite.
turdzi Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Napotkasz problem z mocowaniem ogranicznika fali olejowej/spływem koło kanałów spływowych oleju (pod filtrem oleju). Trzeba nawiercić blok, nagwintować, dać śrubkę M4 i podkładkę, przykręcić śrubką ten plastik, stosując klej Loctite. ale dlatego napotka ten problem ze ogranicznik ze splywem oleju jest z AJM ? czy ogolnie ten z BKD tez nie bedzie pasowal ? A jak tam wasza ukladanka ?
jaro4444 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 ale dlatego napotka ten problem ze ogranicznik ze splywem oleju jest z AJM ? czy ogolnie ten z BKD tez nie bedzie pasowal ? BKD ma dwa spływy oleju pod filtrem, więc plastik z niego ma o jeden otwór za mało dla BLB. W AJM i chyba wszystkich 1,9 PD są trzy spływy oleju - jeden duży i dwa mniejsze. W jednym z tych mniejszych (fi ok. 11-12 mm) umieszczony jest zatrzask trzymający plastik. W tym dokładnie miejscu w BLB są dwa otwory - spływ fi 6 i otwór śruby mocującej zespół wałków. Nie ma więc jak ustalić plastiku w drugim punkcie (jeden jest na pompie olejowej). Dlatego trzeba zeszlifować zatrzask w plastiku i umocować go jak pisałem powyżej. Wówczas spływ jest drożny.
turdzi Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 ale dlatego napotka ten problem ze ogranicznik ze splywem oleju jest z AJM ? czy ogolnie ten z BKD tez nie bedzie pasowal ? BKD ma dwa spływy oleju pod filtrem, więc plastik z niego ma o jeden otwór za mało dla BLB. W AJM i chyba wszystkich 1,9 PD są trzy spływy oleju - jeden duży i dwa mniejsze. W jednym z tych mniejszych (fi ok. 11-12 mm) umieszczony jest zatrzask trzymający plastik. W tym dokładnie miejscu w BLB są dwa otwory - spływ fi 6 i otwór śruby mocującej zespół wałków. Nie ma więc jak ustalić plastiku w drugim punkcie (jeden jest na pompie olejowej). Dlatego trzeba zeszlifować zatrzask w plastiku i umocować go jak pisałem powyżej. Wówczas spływ jest drożny. o widzisz to bardzo cenna informacja czyli jak stosowac plastik to wlasnie ten z AJM a nie BKD
mirefire Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 jarro444> wszystko się zgadza z twoimi wyliczeniami, u mnie też tak mniej więcej wychodzi, zauważ tylko ze napisałem wyżej że przy okazji wymieniam dwumas z kompletnym sprzęgłem i to głównie podnośi koszta o około 2 tysiaki. dzięki za cenne info względem ogranicznika fali oleju. pozdrawiam kurde nie wiem co z ta pompa od AJM> czy ryzykować czy szukać dalej i odsuwać termin złożenia > w ASO pompa BKD prawie 700 zl
jaro4444 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Co do ogranicznika fali olejowej to AJM, AWX, ASZ, .... mają 06b103623p, czyli z trzema otworami i stabilizacją w skrajnym otworze: http://www.volkswaparts.com/06B103623CSumpRestrictor.htm Przypuszczalnie odpowiednik tego ogranicznika z AZV/BKD i bieżących 1,9 TDI jest na dwa otwory i stabilzowany w tym centralnym otworze. Czyli spływ z tego najmniejszego otworu w BLB spokojnie się wywierci w plastiku. Aby to potwierdzić muszę dorwać w łapy część 038103623 lub 038103623A. Pompa oleju powinna być 03G115105 lub 038115105B/D, kółko napędowe na 23 zęby 038115121A.
turdzi Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Aby to potwierdzić muszę dorwać w łapy część 038103623 lub 038103623A. ja mam w garazu ogranicznik z AZV sprawde nr. ale jest napewno na dwa otowry , jak cos moge c zrobic zdjecie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się