Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP uszkodzonego silnika BLB na BKD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mirefire a jaki masz przebieg że dwumas wymieniasz??

173 tyś.> mechanik powiedział że dwumas musi być wymieniony (ponoć jakieś duże luzy ma :kwasny:), sprzęgło mogło by zostać, ale to już prewencyjnie też wymienię żeby mieć spokuj na jakiś czas

Opublikowano

Dwumasy z BLB kiwają się jak starej babie ząb - one tak mają. Weź prześlij do Radzikowskiego, to Ci nabije nową oryginalną okładzinę LUK-a na tarczę sprzęgła za 100 zł i za 20 zł cofnie samoregulację docisku na "0". Dokupisz nowe łożysko wyciskowe i w drogę.

Pojeździsz jakiś czas i zobaczysz czy trzeba wymieniać. Robocina wymaiany sprzęgła to 250-300 zł. Unikniesz w ten sposób kumulacji kosztów. Tak zrobiłem jak składałem ojcu Passata B5 2,0 TDI, do dziś śmignął ponad 20 kkm i nic się nie dzieje. Dwumas, tarcza i docisk były z mojego A4 (po przelocie ok. 150 kkm)

Opublikowano

Przypuszczalnie odpowiednik tego ogranicznika z AZV/BKD i bieżących 1,9 TDI jest na dwa otwory i stabilzowany w tym centralnym otworze. Czyli spływ z tego najmniejszego otworu w BLB spokojnie się wywierci w plastiku.

Aby to potwierdzić muszę dorwać w łapy część 038103623 lub 038103623A.

tak jak obiecalem , oto 038103623

img1847s.jpg

img1849ef.jpg

co ciekawe slplyw ma 3 otwory a pochodzi z motoru AZV ktory ma tylko dwa otwory :mysli:

img1854m.jpg

Opublikowano

tak jak obiecalem , oto 038103623

Turdzi dziękuję, ale cholera podałeś przez tel chyba nr 03g103623 :confused4:

Tak czy inaczej wiadomo, że na 99,9% da się dobrać uspokajacz oleju pasujący P&P do BLB. :)

Zawsze mówiłem, że VAG są jak klocki LEGO, tylko trzeba co wziąść do układanki ;)

Jutro z rana wszystko będzie jasne, bo ma przyjść do ASO 03g103623 (mam nadzieję, że jest identyczny z 038103623.

Opublikowano
:embarrassed: no cholera tez taki jest :confused4: jak dyktowaes widocznie pomylilem 8 z G :embarrassed:
Opublikowano

ogranicznik fali olejowej od AJM-a prawie identyczny jak na zdjęciu z AZV, jeżeli chodzi o kształt otworów i wielkość to są identyczne jedynie troszkę kształtem po obwodzie plastiku się różni...

P.s. pompę zamówiłem używaną z BKD, tylko łańcuch i napinacz muszę zamówić z ASO :good:

Opublikowano

Turdzi nie stresuj się, na mojego czuja będzie dobrze, bo dzwoniłem do znajomego ze szrotu i miał 03G103623 i ma ono zaczep w najmniejszym otworze i też 3 dziury spustowe.

Opublikowano

oto otwory olejowe w BLB (przepraszam za jakość zdjęć, pod ręką miałem tylko telefon)

http:

hY5hi.jpg

nie za bardzo wiem do czego służą te dwie mniejsze dziury z lewej strony

ogranicznik fali oleju z AJM-a którego chcę zaadaptować do BLB

hMksS.jpg

hRjKS.jpg

mtr_0.jpg

czy będę musiał coś wiercić i gwintować czy to będzie pasować bez problemu :mysli:

Opublikowano

Nie wczytywałem się w to co pisaliście tak szczegółowo, ale proponuję wrócić do mojego opisu: generalnie WSZYSTKO z BKD pasuje P&P za wyjatkiem pompy oleju + smoka.

U siebie wstawiłem: smok pompy oleju od AWX kupiony wraz z pompą za 60zł, do tego lekko podcięta miska olejowa z BLB i wszystko gra. Nawet poziom oleju na bagnecie pokazuje właściciwie, a nic nie było docinane czy przerabiane. Widziałem, że wymieniasz więcej gratów ale to chyba nie ma związku w tej sytuacji.

Jeśli coś powaliłem to sorki, ale chciałbym abyś uniknął jakiś niepotrzebnych kosztów typu pompa do BKD za 700zł :shocked:

PS. Jaro - muszę u siebie zrobić ten myk z dwumasem. Generalnie na BKD auto NIC nie telepie na jałowym itd - pewnie masz to samo u siebie, tylko jak dłużej stoisz w bezruchu to czasem czuć na aucie takie mikro drgania daleikatne co kilka/kilkanaście sekund. To chyba znak, że dwumas się odzywa. Póki co na pedale gazu czy sprzęgła nie ma żadnych wibracji itp., a np. u kolegi z 2.0T z 2005r. z przebiegiem 22.000 km (!) przy lekkim dotknięciu gazu, sprzęgło wibruje całkiem odczuwalnie, więc tam dwumas już mocno daje się we znaki...

Opublikowano
nie za bardzo wiem do czego służą te dwie mniejsze dziury z lewej strony

jeden to splyw oleju a drugi to otwor otwor montazowy korpusu walkow.Niec nie bedziesz musial kombinowac , wszystko bedzie pasowac.

Opublikowano

[/url]

czy będę musiał coś wiercić i gwintować czy to będzie pasować bez problemu

U Ciebie jest zatrzask w dobrym miejscu. Więc bez kombinacji wszystko podejdzie. Ja w spływie miałem zatrzask w innym miejscu, stąd całe to zamieszanie.

59baa498156ea289m.jpg

Swoją drogą zrobię kompendium z wykazem części i fotami, wtedy oddzielimy je od tematu Piero i będzie zacny tytuł typu "Jak wyje... wałki wyrównoważające i zabierak z silnika 2,0 TDI" :polew:

Opublikowano

[/url]

czy będę musiał coś wiercić i gwintować czy to będzie pasować bez problemu

U Ciebie jest zatrzask w dobrym miejscu. Więc bez kombinacji wszystko podejdzie. Ja w spływie miałem zatrzask w innym miejscu, stąd całe to zamieszanie.

59baa498156ea289m.jpg

Swoją drogą zrobię kompendium z wykazem części i fotami, wtedy oddzielimy je od tematu Piero i będzie zacny tytuł typu "Jak wyje... wałki wyrównoważające i zabierak z silnika 2,0 TDI" :polew:

[/url]

czy będę musiał coś wiercić i gwintować czy to będzie pasować bez problemu

U Ciebie jest zatrzask w dobrym miejscu. Więc bez kombinacji wszystko podejdzie. Ja w spływie miałem zatrzask w innym miejscu, stąd całe to zamieszanie.

59baa498156ea289m.jpg

Swoją drogą zrobię kompendium z wykazem części i fotami, wtedy oddzielimy je od tematu Piero i będzie zacny tytuł typu "Jak wyje... wałki wyrównoważające i zabierak z silnika 2,0 TDI" :polew:

Jaro4444 sprzedaj pomysł grupie VAG bedziesz mial niezłą kasę :naughty::polew:

Opublikowano
Jaro4444 sprzedaj pomysł grupie VAG bedziesz mial niezłą kasę
ale po co im chodzi o to aby auta sie psuly, na czyms musza zarabiac :wink4: choc nie powiemmogl by zainkasowac niezla sumke za to aby go wyciszyc :naughty:
Swoją drogą zrobię kompendium z wykazem części i fotami, wtedy oddzielimy je od tematu Piero i będzie zacny tytuł typu "Jak wyje... wałki wyrównoważające i zabierak z silnika 2,0 TDI"

zdecydowanie bo ten manewr z tym tematem ma nie wiele wspolnego

Opublikowano

pompa będzie używana od bkd, a smok wtedy jaki tam podejdzie? bkd czy ajm? czy zamówic od awx?

Opublikowano

Wzdłużny AJM i AWX mają takie same smoki. Dajesz taki smok i obcinasz go jak pokazał Piero.

Turdzi wczoraj był dzień gagów. Ostatecznie do ASO przyszła część 038103623 :shocked:

Oczywiście pasuje P&P do bloku BLB :good:

Opublikowano

ciekawe czy po wydupczeniu wałków przestanie telepać budą? :)

pewnie sie poprawi ale zjawiska sie nie wyeliminuje bo przydalo by sie jeszcze zamienic dwumas na zwykle kolo jednomasowe :wink4:

Opublikowano

No ja obecnie nie mam żadnych wałków i auto pracuje "prawie" jak 3.0 TDI :wink4:

A na poważnie to BLB telepało na boki całym autem, lewarek chodził na boki, nawet lusterko wsteczne drgało... a teraz - SPOKÓJ! Jedynie co kilka/kilkanaście sekund zadrży lekko auto co jest winą padającego dwumasa - muszę go zregenerować. Ale nawet teraz kultura pracy silnika w porównaniu do tego co było to niebo a ziemia.

Opublikowano

kilka/kilkanaście sekund zadrży lekko auto co jest winą padającego dwumasa

nie wydaje mnie sie , dwumas do ciezka wirujaca masa obracajaca sie predkoscia obrotowa silnika wiec rytmicznie a nie przypadkowo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...