Kamilos 30 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Witam panowie potrzebuję pomocy kupiłem nie dawno audi a4 z silnikiem alt 2.0 i od wymiany zrobiłem 1000 km i zaświeciła mi się kontrolka nieskiego stanu oleju wiem że te silniki olejo żerte i wiem że po wymianie pierscieni i uszczelniaczy może być to samo a czytałem że niektóży robią jakieś przerubki w układzie dolotowym bardzo bym prosił i był wdzięczny czy przynoszą te przerubki jakiś pozytywny skutek
Hugo Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Tutaj poczytaj https://a4-klub.pl/forum/196-20/ P.S. Jak piszesz, to używaj znaków interpunkcyjnych
przem8 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 (edytowane) Nic te przerobki Ci nie pomogą. Świadomie kupiłeś sobie minę. Edytowane 13 Grudnia 2020 przez przem8
Pieterb Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 1 minutę temu, przem8 napisał: Świadomie kupiłeś sobie minę. coś czuję że nie świadomie ale już za późno i tak. Ceny alt'eków mówią same za siebie, to tak na marginesie
Kamilos 30 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2020 To najlepiej się pozbyć auta?
Kamilos 30 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2020 Nie da się z tym nic zrobić
Muskel1 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 14 minut temu, Kamilos 30 napisał: To najlepiej się pozbyć auta? Musisz przekalkulować ile stracisz sprzedająç. Może będzie taniej inną jednostkę tam wrzucić.
Kamilos 30 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2020 Trzeba bedzie przekalkulować ale narazie będę jezdził bo narazie raz mi się kontrolka zaświeciła
Yarokot Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 (edytowane) Poza olejem te silniki nie mają innych poważnych dolegliwości. Taniej wyjdzie dolewać olej i jeździć, ale jest uciążliwe. No chyba żeby wstawić sam słupek 1.8 AGN, to wyjdzie stosunkowo tanio, robiąc to samemu. Samo czyszczenie pierścieni może zmniejszyć pobór, ale i tak głowicę należy przy tym zwalać, więc już lepiej wymienić. Jak ma dobrą kompresję to ja bym jeździł i dolewał oleju. Jeszcze ktoś na forum pisał jak zalewał jakiś środek w cylindry przy wymianach oleju i trochę mu rozluźniło zapieczone pierścienie i ciut zmniejszył się pobór oleju. Edytowane 13 Grudnia 2020 przez Yarokot
Kamilos 30 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2020 Dzięki koledzy za informację będę kontrolował ten olej i zobaczymy co wyjdzie z tym wszystkim
AndrzejK. Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Jeżeli chodzi o B6 z tym silnikiem i jego problemy olejowe to temat "morze" na forum no i szczególnie z początków jego produkcji.....choć i w tych B6 niejednokrotnie czytałem,że niektórzy mają z tym spokój, więc uogólnianie zjawiska na całość nie ma sensu i jest przejaskrawione. Podejrzewam, że cena zakupu miała główny priorytet, a z serwisowaniem auta było jak to u nas....w kraju w większości przypadków. Głównym kryterium powinno być dogłębne zweryfikowanie stanu przed zakupem i .....brak zbędnych emocji. Dla przykładu powiem Ci,że ja mam auto z takim silnikiem, ale w B7 i z końca produkcji (2007r) i problemu olejowego nie mam żadnego - silnik nie zużywa oleju między wymianami, no może z dwie-trzy setki jakby "zegarmistrzowsko" mierzyć. I co również istotne kompletnie jest bezusterkowy. Jednak auto nie widziało serwisu LL i było kupowane bezpośrednio od pierwszego właściciela w Niemczech z pełną dokumentacją, ale daleko,daleko od zasięgu polskich handlarzy.... Faktem również jest, iż w B7 te silniki zostały poprawione, ale....to mogłeś doczytać przed zakupem i tym bardziej być wyczulonym w tej kwestii. Mleko jednak się wylało i kupiłeś to co kupiłeś.... Nie napisałeś również ile tego oleju Ci łyknął na te 1000km, a to ma znaczenie. Druga sprawa to na początek sprawdz dokładnie jak wygląda, w jakim jest stanie dolot i w jakiej kondycji jest odma silnika łącznie z zaworem i ezektorem, bo ma to niebagatelne znaczenie na Twój problem. Ostatnia sugestia to stosuj olej silnikowy z najwyższym możliwym TBN, pomoże to w utrzymania czystości w silniku, może nie po jednej wymianie, ale po kilku owszem i serwisuj /wymieniaj olej lepiej częściej niż rzadziej, najlepiej co 10kkm tym bardziej,że pewnie nie wiesz co wcześniej było "kombinowane" z tym silnikiem.....Tymi czynnościami na pewno nie pogorszysz obecnego stanu, a poprawić możesz. A na koniec coś optymistycznego - wiedz,że nie tylko Ty masz problem w kwestii olejowej, bo i benzynowe 1.6 i 1.8T i 1.8TFSI/2.0TFSI lubią łykać olej w różnych ilościach nie wyłączając z tego diesli ze swoimi problemami. Tak więc VAG ideałem nie jest.... Miarą braku problemów lub ich mnóstwem jest dogłębna historia danego auta i stan świadomości poprzedniego użytkownika lub użytkowników jeżeli było ich wielu. Działaj i oby Twój problem znikł lub zredukował się do akceptowalnego poziomu.
Anelson Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Tak. Faktem jest ,że te jednostki w B7 biorą znośne ilości oleju. Warto używać Antykoksa XADO i płukanek regularnie oraz nawet zalać antykoksa na noc na tłoki. Ten silnik to jedna wielka niekończąca się opowieść. Można sądzić, że wie się o nim już wszystko, a i tak zaskakuje. Ja uważam, że jak się na niego uprze to tylko mu się poprawia. Warto walczyć ,bo ten silnik w zdrowych ilościach poboru i z idealną kompresją jest bezobsługowy. Nawet na kontrolkę możesz mieć wywalone, bo pali się zbyt często i intensywnie nawet jeśli poziom nie jest na minimum czy poniżej, a całkiem sporo nad (no z drobnymi wyjątkami - czasami problem jest ,że się nie pali - więc i tak trzeba olej sprawdzać regularnie). Ogólnie to cuda się dzieją z tym silnikiem. On nie jest normalny ,ale jest bezawaryjny i długowieczny .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się