R4xx Opublikowano 7 Stycznia 2021 Opublikowano 7 Stycznia 2021 (edytowane) A4 B6 1.8T BEX 222KM/335Nm '04r Przyszła kolej i na mnie Samochód zakupiony wiosną 2019 roku. Była to uczciwa, nielakierowana powtórnie seria sprowadzona ze Szwecji. Przed zakupem oprócz pomiarów lakieru sprawdzony został również skład spalin oraz ewentualna obecność dwutlenku węgla w płynie chłodzącym z pomyślnym wynikiem. Oprócz głębokiej rysy idącej przez cały bok samochodu, „wypiaskowanych” zderzaków i niewielkiego wgniecenia na tylnej masce, nie stwierdzono innych defektów. Wnętrze świetnie utrzymane, terminowo wykonywane serwisy potwierdzone dokumentami i pisemna gwarancja autentyczności przebiegu. Znalazł się egzemplarz, w który można zainwestować sporo czasu i pieniędzy. Udało mi się kupić go w komisie (nigdy nawet nie pomyślałbym, że kupię samochód w takim miejscu). Powrotu do domu na długo nie zapomnę Kolor: LX7Z Dolphin Grey / Delphingrau Metallic Napęd: FWD z 6 - biegową skrzynią biegów Zawieszenie: Sportowe 1BE Wersja: E4J S-line Na wyposażeniu m.in.: nadwozie: hak holowniczy, zdejmowany tylny spoiler listwy progowe listwy chrom spryski reflektorów wnętrze: tempomat sportowe fotele grzane przednie fotele elektryczna regulacja lędźwi wszystkie szyby sterowane elektrycznie materiały wykończeniowe typu "Speed" i skóra aluminiowe dekory sportowa kierownica podłokietnik poduszki powietrzne z dezaktywacją poduszki pasażera boczne poduszki powietrzne dodatkowe oświetlenie wewnętrzne siatka oddzielająca strefę bagażową BEXik po zakupie przywitał mnie błaganiem o przeprowadzenie następujących napraw: wymiana szklanek wspawanie nowej plecionki wydechu wymiana końcówek drążków kierowniczych wprasowanie nowych tulei wahaczy dolnych wymiana łączników i gumek stabilizatora wstawienie nowego, przedniego błotnika wymiana mechanizmu tylnej wycieraczki nowe świece wymiana łożyska koła naprawa mechanizmu podnoszenia szyby wymiana bagnetu nowy zatrzask klapki podłokietnika wymiana popękanych kierunkowskazów bocznych wymiana rurki i zaworu odmy a od siebie: kompletny rozrząd uzupełnienie wygłuszenia maski założenie osłony podszybia nowy akumulator wymiana płynu hamulcowego i płynu wspomagania wymiana poduszek pod silnikiem Po ogarnięciu powyższych, stopniowo można było zająć się wydawaniem majątku, na rzeczy, bez których samochód pewnie i tak jeździły doskonale Lista przeprowadzonych i planowanych modyfikacji: Montaż instalacji gazowej STAG z zapasem do 250 KM - zrobione Wymiana tylnych lamp - zrobione Malowanie pokrywy zaworów i kolektora dolotowego - zrobione Letni komplet alufelg – odświeżone Audi RS4 18” - zrobione Montaż downpipe - zrobione Podłączenie wskaźników: boost, ciśnienie i temp. oleju - zrobione Wymiana TIP na silikonowy - zrobione Swap przednich hamulców na 320mm - zrobione Swap tylnych hamulców na 288mm - zrobione Wygłuszenie drzwi - zrobione Wymiana głośników - zrobione Przyciemnienie szyb - zrobione Odświeżenie lakieru (odpryski z przodu i głęboka, chamska rysa przez całe auto) - zrobione Montaż modułu bluetooth - zrobione Wymiana końcówek wydechu na Ulter N1-90RS - zrobione Montaż modułu DRL - zrobione Regeneracja przełącznika świateł i zmiana panelu regulacji dla opcji „CLH” - zrobione Zmiana wtryskiwaczy benzynowych na wydajniejsze - zrobione Chiptuning by @gregor10 - zrobione Usunięcie SAI (programowe i fizyczne) - zrobione Montaż mgiełkowych spryskiwaczy - zrobione Regeneracja reflektorów z malowaniem środka - zrobione Obniżenie przodu na talerzykach z B5 - zrobione Zimowy komplet alufelg – odświeżone DOTZ 18” - zrobione Pilot z B7 - zrobione Zaślepka zapalniczki - zrobione Ścięta kierownica z A4 B8 Lift - zrobione Nowa gałka zmiany biegów (z A4 B8) - zrobione Nowy mieszek gałki zmiany biegów - zrobione Nakładka dźwigni hamulca ręcznego - zrobione Przełącznik świateł z funkcją AUTO - zrobione Lusterko z czujnikiem zmierzchu - zrobione Aktywacja CLH - zrobione Nowe światła przeciwmgielne Ledowe oświetlenie wnętrza Konserwacja podwozia Oklejenie/wymiana zjedzonych chromów - zrobione Poprawa/budowa wydechu (względy głównie akustyczne) Rozbudowa AUDIO (może jakaś 4-kanałówka i coś mocniejszego w bagażnik) Małe fotostory: 1. Zdjęcie z dnia zakupu: 2. Wymiana hydropopychaczy, uszczelka troszkę podciekała, więc przy okazji malowanko: Po czasie kolektor uznał, że jednak chce być pomalowany raz jeszcze, więc zrobił się pomarańczowy . Trzeba było malować jeszcze raz: 3. Felgi, na których go kupiłem wyglądały przeokropnie a że mam lekką korbę na punkcie kół - od razu wpadły 18" 8J RS4: 4. Idąc za ciosem, przydałoby się też coś na zimę. Z czasem dorobiłem się ładnych DOTZ Shuriken 18" 8J: 5. Posiadacze 1.8T wiedzą, co lubi dziać się ze smokiem w Naszych silnikach. Musowo wpadł wskaźnik ciśnienia oleju i 2 inne żeby nie było mu smutno: 6. Z uwagi na planowany chip i kończące się hamulce, postanowiłem, że ogarnę to porządnie (ukłony dla @rs dziadek za rewelacyjną robotę): Swap przodu na 320mm: 7. Swap tyłu na 288mm: 8. Nadszedł czas na likwidację chamskiej rysy ciągnącej się od przedniego błotka po tylną lampę. Przy okazji aż żal byłoby nie odświeżyć frontu i tyłu auta: 9. Do pełni zadowolenia brakowało końcówek wydechu: 10. Przełącznik i panel regulacji wysokości świecenia świateł były już mocno zmęczone. Coś się poregenerowało, a coś wpadło nowe (drugi potencjometr służy za wył. modułu DRL ): 11. Nadszedł czas na kolejny krok przed wizytą u tunera: (Greta będzie niezadowolona ): 12. Nie wiem czy ten silikonowy TIP daje jakiś efekt, ale jest piękny, więc wylądował pod maską a razem z nim wydajniejsze wtryski, żeby paliwa nigdy nie zabrakło: 13. Podróż do Jasła z wizytą u @gregor10. Długo zwlekałem z tą wizytą i to był mój wielki błąd: 14. Strasznie drażnił mnie przód samochodu zawieszony dużo wyżej względem tyłu. Talerzyki z B5 ukoiły mój ból: 15. Reflektory zaczęły parować, wieczorami widoczność była tragiczna - przyszła kolej na regenerację z malowaniem środka. Zastanawiałem się nad doposażeniem samochodu w jedną z rzeczy, nad której brakiem najbardziej ubolewam - xenon, ale po relacjach widzianych na forum z montażu układu na razie się w to nie pakuję. To tyle jeśli chodzi o modyfikacje, jakie udało mi się przeprowadzić do tej pory. Plany są, chęci też. Czekamy na wiosnę A na razie cieszę się z tego co mam i delikatnie upalam Aktualne zdjęcia: Kontynuacja poniżej - zapraszam i pozdrawiam Edytowane 3 Września 2021 przez R4xx Update listy modów 8
zeflik Opublikowano 7 Stycznia 2021 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Naprawdę piękny i zadbany BEX. Widać serce które wkładasz w projekt. Powodzenia! 1
raaf Opublikowano 7 Stycznia 2021 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Ładna sztuka wyszła Graty furki Bardzo ładny wstęp tak powinno to wyglądać 1
dekiel 13 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Prawidłowe i kompleksowe podejście do tematu . Pomyśl nad gwintem , przód przydałoby się obniżyć. No i 19ki zrobiłyby tu robotę. 1
R4xx Opublikowano 7 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2021 @zeflik, @george, @Unf, @raaf, @dekiel 13 dziękuję Wam za miłe słowa! Przyjemnie czyta się pochlebne opinie na temat swojego auta 4 godziny temu, dekiel 13 napisał: Pomyśl nad gwintem , przód przydałoby się obniżyć. No i 19ki zrobiłyby tu robotę. Wiele nie brakowało a byłyby Pompei 19ki Temat w przyszłości na pewno jeszcze do rozważenia. Bałbym się jedynie wpływu Naszych cudownych dróg na te koła. A gwint.. pomyślę jak mi ten zawias wysiądzie. Bardzo nie chciałbym też z auta robić taczki (nigdy nie jechałem na porządnym gwincie przyznam szczerze). Musiałbym kiedyś zakosztować takiej jazdy i zobaczyć jak to tak naprawdę wygląda.
dekiel 13 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Mam Eibach Pro Street S i nie narzekam. Jest super , nawet powiedziałbym tył jest lekko zbyt miękki. Po za ty,m 'spasy' zrobisz tylko gwintem a auto masz dopieszczone więc jak najbardziej by tu pasował. Drogi to fakt zależy po jakich jeżdzisz.
kamil-vag Opublikowano 7 Stycznia 2021 Opublikowano 7 Stycznia 2021 (edytowane) Bardzo fajnie prowadzisz temat, kolor mega, takiego szukałem, ale niestety nie trafiłem na zadowalający mnie egzemplarz... Auto prezentuje się mega, sporo już zrobione, oby tak dalej ?? Oj bixy by się tu przydały jak nie wiem ? Będę śledził i zaglądał... Edytowane 7 Stycznia 2021 przez kamil-vag 1
R4xx Opublikowano 7 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2021 1 godzinę temu, dekiel 13 napisał: Mam Eibach Pro Street S i nie narzekam. Jest super , nawet powiedziałbym tył jest lekko zbyt miękki. Po za ty,m 'spasy' zrobisz tylko gwintem a auto masz dopieszczone więc jak najbardziej by tu pasował. Drogi to fakt zależy po jakich jeżdzisz. Samochód klepie sporo kilometrów, wozi mnie wszędzie, także drogi są mocno różnorodne, choć staram się unikać dróg lokalnych na nieznanym terenie. Zaciekawiłeś mnie tym gwintem. Na pewno pochylę się nad tematem, kiedy przyjdzie na to czas. Rewelacyjnie byłoby móc dopieścić prześwity, bo co prawda na talerzach z B5 jest lepiej, ale do ideału trochę brakuje. 19 minut temu, kamil-vag napisał: Bardzo fajnie prowadzisz temat, kolor mega, takiego szukałem, ale niestety nie trafiłem na zadowalający mnie egzemplarz... Auto prezentuje się mega, sporo już zrobione, oby tak dalej ?? Oj bixy by się tu przydały jak nie wiem ? Będę śledził i zaglądał... Dzięki wielkie! . Kolor faktycznie fascynujący, ale dostrzegłem to dopiero, kiedy zobaczyłem go "na żywo". Handlarze dobrze postarali się, żeby samochód prezentował się jak najlepiej . Później dopełnieniem było już tylko/aż lakierowanie i korekta całej reszty. Bixy mi się marzą, zwykłe lampy słabo świecą. Miałem nadzieję, że po regeneracji moich będzie lepiej, ale różnica w świeceniu powalająca nie jest. Szkoda, że wyposażyli mi auto tylko w spryski reflektorów i pożałowali pozostałych elementów układanki
george Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 8 godzin temu, R4xx napisał: Rewelacyjnie byłoby móc dopieścić prześwity, bo co prawda na talerzach z B5 jest lepiej, ale do ideału trochę brakuje. Wydaje mi się, że problem tyłu będącego niżej tkwi w ubitych sprężynach przez lata, u Ciebie jest jeszcze LPG. Podkładki i sprężyny o wyższej kategorii wagowej rozwiązałyby sprawę. Dokładki od B5 to tylko usuwanie symptomów, a nie przyczyn.
kamil-vag Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 9 godzin temu, R4xx napisał: Bixy mi się marzą, zwykłe lampy słabo świecą. Miałem nadzieję, że po regeneracji moich będzie lepiej, ale różnica w świeceniu powalająca nie jest. Szkoda, że wyposażyli mi auto tylko w spryski reflektorów i pożałowali pozostałych elementów układanki Jak masz trochę pojęcia i chęci to dołożenie samo poziomu to nie jest duży problem, schematy na forum są itd, moduł, dwa czujniki, trochę przewodów i można to zrobić jak ja na podwórku z podnośnika... Lampy jak już na swoich potrzebowałeś to też szukać kpl bixy za 600-700, trochę je odświeżyć, założyć soczewki z b8 lub evoxr i jest mega poprawa w świeceniu...
BartoszSoldier Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Bardzo schludnie napisany temat, przyjemnie się czyta a też prace wykonane konkretne przy aucie. Na pewno będę obserwował bo auto robi wrażenie. Powodzenia w dalszych modach 1
marky2552 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 (edytowane) 23 godziny temu, R4xx napisał: @zeflik, @george, @Unf, @raaf, @dekiel 13 dziękuję Wam za miłe słowa! Przyjemnie czyta się pochlebne opinie na temat swojego auta Wiele nie brakowało a byłyby Pompei 19ki Temat w przyszłości na pewno jeszcze do rozważenia. Bałbym się jedynie wpływu Naszych cudownych dróg na te koła. A gwint.. pomyślę jak mi ten zawias wysiądzie. Bardzo nie chciałbym też z auta robić taczki (nigdy nie jechałem na porządnym gwincie przyznam szczerze). Musiałbym kiedyś zakosztować takiej jazdy i zobaczyć jak to tak naprawdę wygląda. nie ni fura kozak a tak wtrącę się jeżdże na pompei 19 ET33 9J od prawie 3 lat i nic się nie dzieje i gwint na aucie fakt gówniany gwint ale gwint Edytowane 8 Stycznia 2021 przez marky2552 1
R4xx Opublikowano 9 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2021 (edytowane) W dniu 8.01.2021 o 09:58, kamil-vag napisał: Jak masz trochę pojęcia i chęci to dołożenie samo poziomu to nie jest duży problem, schematy na forum są itd, moduł, dwa czujniki, trochę przewodów i można to zrobić jak ja na podwórku z podnośnika... Lampy jak już na swoich potrzebowałeś to też szukać kpl bixy za 600-700, trochę je odświeżyć, założyć soczewki z b8 lub evoxr i jest mega poprawa w świeceniu... Będzie robione, namówiłeś mnie. Przyjdzie wiosna a wraz z nią dłuższe i cieplejsze dni. Spokojnie krok po kroku i może uda mi się cały układ dorzucić w zadawalający mnie estetyczny sposób. Widziałem na zdjęciach, jak świecą Twoje lampy - rewelacja. 14 godzin temu, BartoszSoldier napisał: Bardzo schludnie napisany temat, przyjemnie się czyta a też prace wykonane konkretne przy aucie. Na pewno będę obserwował bo auto robi wrażenie. Powodzenia w dalszych modach Dzięki za miłe słowo. Postaram się nie zawieść i temat stale rozwijać 14 godzin temu, marky2552 napisał: nie ni fura kozak a tak wtrącę się jeżdże na pompei 19 ET33 9J od prawie 3 lat i nic się nie dzieje i gwint na aucie fakt gówniany gwint ale gwint Burzycie mi światopogląd 19tki + gwint w moim wykonaniu - "przeciwniku niskich profili i sztywnych wozideł". Ale fakt jest taki, że ani na 19stkach ani na gwincie nigdy nie jeździłem a moje obecne przekonanie nie jest poparte żadnym doświadczeniem. Może faktycznie warto dać temu szansę. Kiedy mój obecny zawias będzie bliższy naturalnemu rozkładowi - będę miał się nad czym poważnie zastanawiać Edytowane 9 Stycznia 2021 przez R4xx
3r4 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Opublikowano 9 Stycznia 2021 10 minut temu, R4xx napisał: Burzycie mi światopogląd 19tki + gwint w moim wykonaniu - "przeciwniku niskich profili i sztywnych wozideł". Ale fakt jest taki, że ani na 19stkach ani na gwincie nigdy nie jeździłem a moje obecne przekonanie nie jest poparte żadnym doświadczeniem. Może faktycznie warto dać temu szansę. Kiedy mój obecny zawias będzie bliższy naturalnemu rozkładowi - będę miał się nad czym poważnie zastanawiać dokładki z cupry nie masz, więc nie ma co urywać najwyżej będziesz jeździł 3km/h na każdym spowalniaczu 1
R4xx Opublikowano 9 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2021 19 minut temu, 3r4 napisał: dokładki z cupry nie masz, więc nie ma co urywać najwyżej będziesz jeździł 3km/h na każdym spowalniaczu Już tak jeżdżę
Adam87 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Opublikowano 9 Stycznia 2021 (edytowane) O kur.. fajna B6 Żeby moja chociaż w połowie tak wyglądała... to już będzie dobrze Edytowane 9 Stycznia 2021 przez Adam87 1
R4xx Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2021 4 godziny temu, Adam87 napisał: O kur.. fajna B6 Dzięki 4 godziny temu, Adam87 napisał: Żeby moja chociaż w połowie tak wyglądała... to już będzie dobrze A jeszcze nie wygląda? Bo u boku Twojej B7 prezentuje się całkiem zacnie I ten kolor! 1
Adam87 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 7 godzin temu, R4xx napisał: A jeszcze nie wygląda? Bo u boku Twojej B7 prezentuje się całkiem zacnie I ten kolor! Kilku rzeczy w B6 brakuje względem twojej Ale dzięki również za miłe słowa Będę śledził temat..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się