Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BEX] Dolphin Gray | E4J | 320/288mm | 222HP/335Nm | TIP+DP | 380cc | Ulter Φ90 | CLH | Auto_Gauges | 18"_RS4 | by R4xx


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

A4 B6 1.8T BEX 222KM/335Nm '04r

Przyszła kolej i na mnie :rolleyes:

Samochód zakupiony wiosną 2019 roku. Była to uczciwa, nielakierowana powtórnie seria sprowadzona ze Szwecji. Przed zakupem oprócz pomiarów lakieru sprawdzony został również skład spalin oraz ewentualna obecność dwutlenku węgla w płynie chłodzącym z pomyślnym wynikiem. Oprócz głębokiej rysy idącej przez cały bok samochodu, „wypiaskowanych” zderzaków i niewielkiego wgniecenia na tylnej masce, nie stwierdzono innych defektów. Wnętrze świetnie utrzymane, terminowo wykonywane serwisy potwierdzone dokumentami i pisemna gwarancja autentyczności przebiegu. Znalazł się egzemplarz, w który można zainwestować sporo czasu i pieniędzy. Udało mi się kupić go w komisie (nigdy nawet nie pomyślałbym, że kupię samochód w takim miejscu). Powrotu do domu na długo nie zapomnę :rolleyes:

Kolor: LX7Z Dolphin Grey / Delphingrau Metallic

Napęd: FWD z 6 - biegową skrzynią biegów

Zawieszenie: Sportowe 1BE

Wersja: E4J S-line

 

Na wyposażeniu m.in.:

nadwozie:

  • hak holowniczy, zdejmowany
  • tylny spoiler
  • listwy progowe
  • listwy chrom
  • spryski reflektorów

wnętrze:

  • tempomat
  • sportowe fotele
  • grzane przednie fotele
  • elektryczna regulacja lędźwi
  • wszystkie szyby sterowane elektrycznie
  • materiały wykończeniowe typu "Speed" i skóra
  • aluminiowe dekory
  • sportowa kierownica
  • podłokietnik
  • poduszki powietrzne z dezaktywacją poduszki pasażera
  • boczne poduszki powietrzne
  • dodatkowe oświetlenie wewnętrzne
  • siatka oddzielająca strefę bagażową

BEXik po zakupie przywitał mnie błaganiem o przeprowadzenie następujących napraw:

  • wymiana szklanek
  • wspawanie nowej plecionki wydechu
  • wymiana końcówek drążków kierowniczych
  • wprasowanie nowych tulei wahaczy dolnych
  • wymiana łączników i gumek stabilizatora
  • wstawienie nowego, przedniego błotnika
  • wymiana mechanizmu tylnej wycieraczki
  • nowe świece
  • wymiana łożyska koła
  • naprawa mechanizmu podnoszenia szyby
  • wymiana bagnetu
  • nowy zatrzask klapki podłokietnika
  • wymiana popękanych kierunkowskazów bocznych
  • wymiana rurki i zaworu odmy

a od siebie:

  • kompletny rozrząd
  • uzupełnienie wygłuszenia maski
  • założenie osłony podszybia
  • nowy akumulator
  • wymiana płynu hamulcowego i płynu wspomagania
  • wymiana poduszek pod silnikiem

Po ogarnięciu powyższych, stopniowo można było zająć się wydawaniem majątku, na rzeczy, bez których samochód pewnie i tak jeździły doskonale :grin:

Lista przeprowadzonych i planowanych modyfikacji:

  1. Montaż instalacji gazowej STAG z zapasem do 250 KM - zrobione
  2. Wymiana tylnych lamp - zrobione
  3. Malowanie pokrywy zaworów i kolektora dolotowego - zrobione
  4. Letni komplet alufelg – odświeżone Audi RS4 18” - zrobione
  5. Montaż downpipe - zrobione
  6. Podłączenie wskaźników: boost, ciśnienie i temp. oleju - zrobione
  7. Wymiana TIP na silikonowy - zrobione
  8. Swap przednich hamulców na 320mm - zrobione
  9. Swap tylnych hamulców na 288mm - zrobione
  10. Wygłuszenie drzwi - zrobione
  11. Wymiana głośników - zrobione
  12. Przyciemnienie szyb - zrobione
  13. Odświeżenie lakieru (odpryski z przodu i głęboka, chamska rysa przez całe auto) - zrobione
  14. Montaż modułu bluetooth - zrobione
  15. Wymiana końcówek wydechu na Ulter N1-90RS - zrobione
  16. Montaż modułu DRL - zrobione
  17. Regeneracja przełącznika świateł i zmiana panelu regulacji dla opcji „CLH” - zrobione
  18. Zmiana wtryskiwaczy benzynowych na wydajniejsze - zrobione
  19. Chiptuning by @gregor10  - zrobione
  20. Usunięcie SAI (programowe i fizyczne) - zrobione
  21. Montaż mgiełkowych spryskiwaczy - zrobione
  22. Regeneracja reflektorów z malowaniem środka - zrobione
  23. Obniżenie przodu na talerzykach z B5 - zrobione
  24. Zimowy komplet alufelg – odświeżone DOTZ 18” - zrobione
  25. Pilot z B7 - zrobione
  26. Zaślepka zapalniczki - zrobione
  27. Ścięta kierownica z A4 B8 Lift - zrobione
  28. Nowa gałka zmiany biegów (z A4 B8) - zrobione
  29. Nowy mieszek gałki zmiany biegów - zrobione
  30. Nakładka dźwigni hamulca ręcznego - zrobione
  31. Przełącznik świateł z funkcją AUTO  - zrobione
  32. Lusterko z czujnikiem zmierzchu - zrobione
  33. Aktywacja CLH - zrobione
  34. Nowe światła przeciwmgielne
  35. Ledowe oświetlenie wnętrza
  36. Konserwacja podwozia
  37. Oklejenie/wymiana zjedzonych chromów - zrobione
  38. Poprawa/budowa wydechu (względy głównie akustyczne)
  39. Rozbudowa AUDIO (może jakaś 4-kanałówka i coś mocniejszego w bagażnik)

Małe fotostory:

1. Zdjęcie z dnia zakupu:

001.jpg

 

2. Wymiana hydropopychaczy, uszczelka troszkę podciekała, więc przy okazji malowanko:

002A.jpg

 

Po czasie kolektor uznał, że jednak chce być pomalowany raz jeszcze, więc zrobił się pomarańczowy :facepalm:. Trzeba było malować jeszcze raz: :decayed:

002B.jpg

 

3. Felgi, na których go kupiłem wyglądały przeokropnie a że mam lekką korbę na punkcie kół - od razu wpadły 18" 8J RS4:

003A.jpg

 

4. Idąc za ciosem, przydałoby się też coś na zimę. Z czasem dorobiłem się ładnych DOTZ Shuriken 18" 8J:

003B.jpg

 

5. Posiadacze 1.8T wiedzą, co lubi dziać się ze smokiem w Naszych silnikach. Musowo wpadł wskaźnik ciśnienia oleju i 2 inne żeby nie było mu smutno: :tonguemad:

004.jpg

 

6. Z uwagi na planowany chip i kończące się hamulce, postanowiłem, że ogarnę to porządnie (ukłony dla @rs dziadek za rewelacyjną robotę):

Swap przodu na 320mm:

005A.jpg

 

7. Swap tyłu na 288mm:

005B.jpg

 

8. Nadszedł czas na likwidację chamskiej rysy ciągnącej się od przedniego błotka po tylną lampę. Przy okazji aż żal byłoby nie odświeżyć frontu i tyłu auta: :rolleyes:

006.jpg

 

9. Do pełni zadowolenia brakowało końcówek wydechu:

007.jpg

 

10. Przełącznik i panel regulacji wysokości świecenia świateł były już mocno zmęczone. Coś się poregenerowało, a coś wpadło nowe (drugi potencjometr służy za wył. modułu DRL :cwaniak:):

008.jpg

 

11. Nadszedł czas na kolejny krok przed wizytą u tunera: (Greta będzie niezadowolona :bag:):

009A.jpg

 

12. Nie wiem czy ten silikonowy TIP daje jakiś efekt, ale jest piękny, więc wylądował pod maską a razem z nim wydajniejsze wtryski, żeby paliwa nigdy nie zabrakło:

009B.jpg

 

13. Podróż do Jasła z wizytą u @gregor10. Długo zwlekałem z tą wizytą i to był mój wielki błąd: :evil:

009C.jpg

 

14. Strasznie drażnił mnie przód samochodu zawieszony dużo wyżej względem tyłu. Talerzyki z B5 ukoiły mój ból:

010.jpg

 

15. Reflektory zaczęły parować, wieczorami widoczność była tragiczna - przyszła kolej na regenerację z malowaniem środka.

Zastanawiałem się nad doposażeniem samochodu w jedną z rzeczy, nad której brakiem najbardziej ubolewam - xenon, ale po relacjach widzianych na forum z montażu układu na razie się w to nie pakuję.

011.jpg

 

To tyle jeśli chodzi o modyfikacje, jakie udało mi się przeprowadzić do tej pory. Plany są, chęci też. Czekamy na wiosnę:dance:

A na razie cieszę się z tego co mam i delikatnie upalam :bicz:

Aktualne zdjęcia:

012A.jpg

012B.jpg

013D.jpg

013B.jpg

013A.jpg

013C.jpg

013E.jpg

Kontynuacja poniżej - zapraszam i pozdrawiam :rolleyes:

Edytowane przez R4xx
Update listy modów
  • Pomoc techniczna 8
Opublikowano

Naprawdę piękny i zadbany BEX. Widać serce które wkładasz w projekt. Powodzenia!

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ładnie działasz!

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Sztos robota :thumbup1:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ładna sztuka wyszła :thumbup1: Graty furki 

Bardzo ładny wstęp :D tak powinno to wyglądać :guma:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Prawidłowe i kompleksowe podejście do tematu . :thumbup1:

Pomyśl nad gwintem , przód przydałoby się obniżyć. No i 19ki zrobiłyby tu robotę. :whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@zeflik, @george, @Unf, @raaf, @dekiel 13 dziękuję Wam za miłe słowa! Przyjemnie czyta się pochlebne opinie na temat swojego auta :zyzol:

4 godziny temu, dekiel 13 napisał:

Pomyśl nad gwintem , przód przydałoby się obniżyć. No i 19ki zrobiłyby tu robotę. :whistling:

Wiele nie brakowało a byłyby Pompei 19ki :cheesy:Temat w przyszłości na pewno jeszcze do rozważenia. Bałbym się jedynie wpływu Naszych cudownych dróg na te koła. A gwint.. pomyślę jak mi ten zawias wysiądzie. Bardzo nie chciałbym też z auta robić taczki (nigdy nie jechałem na porządnym gwincie przyznam szczerze). Musiałbym kiedyś zakosztować takiej jazdy i zobaczyć jak to tak naprawdę wygląda. 

Opublikowano

Mam Eibach Pro Street S i nie narzekam. Jest super , nawet powiedziałbym tył jest lekko zbyt miękki. Po za ty,m 'spasy' zrobisz tylko gwintem a auto masz dopieszczone  więc jak najbardziej by tu pasował.

Drogi to fakt zależy po jakich jeżdzisz.

Opublikowano (edytowane)

Bardzo fajnie prowadzisz temat, kolor mega, takiego szukałem, ale niestety nie trafiłem na zadowalający mnie egzemplarz... 

Auto prezentuje się mega, sporo już zrobione, oby tak dalej ??

Oj bixy by się tu przydały jak nie wiem ?

Będę śledził i zaglądał... 

Edytowane przez kamil-vag
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 godzinę temu, dekiel 13 napisał:

Mam Eibach Pro Street S i nie narzekam. Jest super , nawet powiedziałbym tył jest lekko zbyt miękki. Po za ty,m 'spasy' zrobisz tylko gwintem a auto masz dopieszczone  więc jak najbardziej by tu pasował.

Drogi to fakt zależy po jakich jeżdzisz.

Samochód klepie sporo kilometrów, wozi mnie wszędzie, także drogi są mocno różnorodne, choć staram się unikać dróg lokalnych na nieznanym terenie. Zaciekawiłeś mnie tym gwintem. Na pewno pochylę się nad tematem, kiedy przyjdzie na to czas. Rewelacyjnie byłoby móc dopieścić prześwity, bo co prawda na talerzach z B5 jest lepiej, ale do ideału trochę brakuje. 

19 minut temu, kamil-vag napisał:

Bardzo fajnie prowadzisz temat, kolor mega, takiego szukałem, ale niestety nie trafiłem na zadowalający mnie egzemplarz... 

Auto prezentuje się mega, sporo już zrobione, oby tak dalej ??

Oj bixy by się tu przydały jak nie wiem ?

Będę śledził i zaglądał... 

Dzięki wielkie! :thumbup:.

Kolor faktycznie fascynujący, ale dostrzegłem to dopiero, kiedy zobaczyłem go "na żywo". Handlarze dobrze postarali się, żeby samochód prezentował się jak najlepiej :cheesy:. Później dopełnieniem było już tylko/aż lakierowanie i korekta całej reszty.

Bixy mi się marzą, zwykłe lampy słabo świecą. Miałem nadzieję, że po regeneracji moich będzie lepiej, ale różnica w świeceniu powalająca nie jest. Szkoda, że wyposażyli mi auto tylko w spryski reflektorów i pożałowali pozostałych elementów układanki :unsure:

Opublikowano
8 godzin temu, R4xx napisał:

Rewelacyjnie byłoby móc dopieścić prześwity, bo co prawda na talerzach z B5 jest lepiej, ale do ideału trochę brakuje. 

Wydaje mi się, że problem tyłu będącego niżej tkwi w ubitych sprężynach przez lata, u Ciebie jest jeszcze LPG. Podkładki i sprężyny o wyższej kategorii wagowej rozwiązałyby sprawę. Dokładki od B5 to tylko usuwanie symptomów, a nie przyczyn.

Opublikowano
9 godzin temu, R4xx napisał:

Bixy mi się marzą, zwykłe lampy słabo świecą. Miałem nadzieję, że po regeneracji moich będzie lepiej, ale różnica w świeceniu powalająca nie jest. Szkoda, że wyposażyli mi auto tylko w spryski reflektorów i pożałowali pozostałych elementów układanki :unsure:

Jak masz trochę pojęcia i chęci to dołożenie samo poziomu to nie jest duży problem, schematy na forum są itd, moduł, dwa czujniki, trochę przewodów i można to zrobić jak ja na podwórku z podnośnika...

Lampy jak już na swoich potrzebowałeś to też szukać kpl bixy za 600-700, trochę je odświeżyć, założyć soczewki z b8 lub evoxr i jest mega poprawa w świeceniu... 

Opublikowano

Bardzo schludnie napisany temat, przyjemnie się czyta a też prace wykonane konkretne przy aucie. Na pewno będę obserwował bo auto robi wrażenie. Powodzenia w dalszych modach :wink::a4fan::good:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, R4xx napisał:

@zeflik, @george, @Unf, @raaf, @dekiel 13 dziękuję Wam za miłe słowa! Przyjemnie czyta się pochlebne opinie na temat swojego auta :zyzol:

Wiele nie brakowało a byłyby Pompei 19ki :cheesy:Temat w przyszłości na pewno jeszcze do rozważenia. Bałbym się jedynie wpływu Naszych cudownych dróg na te koła. A gwint.. pomyślę jak mi ten zawias wysiądzie. Bardzo nie chciałbym też z auta robić taczki (nigdy nie jechałem na porządnym gwincie przyznam szczerze). Musiałbym kiedyś zakosztować takiej jazdy i zobaczyć jak to tak naprawdę wygląda. 

nie ni fura kozak a tak wtrącę się jeżdże na pompei 19 ET33 9J od prawie 3 lat i nic się nie dzieje i gwint na aucie fakt gówniany gwint ale gwint 

Edytowane przez marky2552
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.01.2021 o 09:58, kamil-vag napisał:

Jak masz trochę pojęcia i chęci to dołożenie samo poziomu to nie jest duży problem, schematy na forum są itd, moduł, dwa czujniki, trochę przewodów i można to zrobić jak ja na podwórku z podnośnika...

Lampy jak już na swoich potrzebowałeś to też szukać kpl bixy za 600-700, trochę je odświeżyć, założyć soczewki z b8 lub evoxr i jest mega poprawa w świeceniu... 

Będzie robione, namówiłeś mnie. Przyjdzie wiosna a wraz z nią dłuższe i cieplejsze dni. Spokojnie krok po kroku i może uda mi się cały układ dorzucić w zadawalający mnie estetyczny sposób. Widziałem na zdjęciach, jak świecą Twoje lampy - rewelacja.

14 godzin temu, BartoszSoldier napisał:

Bardzo schludnie napisany temat, przyjemnie się czyta a też prace wykonane konkretne przy aucie. Na pewno będę obserwował bo auto robi wrażenie. Powodzenia w dalszych modach :wink::a4fan::good:

Dzięki za miłe słowo. Postaram się nie zawieść i temat stale rozwijać :wink:

14 godzin temu, marky2552 napisał:

nie ni fura kozak a tak wtrącę się jeżdże na pompei 19 ET33 9J od prawie 3 lat i nic się nie dzieje i gwint na aucie fakt gówniany gwint ale gwint 

Burzycie mi światopogląd :decayed: 19tki + gwint w moim wykonaniu - "przeciwniku niskich profili i sztywnych wozideł". Ale fakt jest taki, że ani na 19stkach ani na gwincie nigdy nie jeździłem a moje obecne przekonanie nie jest poparte żadnym doświadczeniem. Może faktycznie warto dać temu szansę. Kiedy mój obecny zawias będzie bliższy naturalnemu rozkładowi - będę miał się nad czym poważnie zastanawiać :thumbup:

Edytowane przez R4xx
Opublikowano
10 minut temu, R4xx napisał:

Burzycie mi światopogląd :decayed: 19tki + gwint w moim wykonaniu - "przeciwniku niskich profili i sztywnych wozideł". Ale fakt jest taki, że ani na 19stkach ani na gwincie nigdy nie jeździłem a moje obecne przekonanie nie jest poparte żadnym doświadczeniem. Może faktycznie warto dać temu szansę. Kiedy mój obecny zawias będzie bliższy naturalnemu rozkładowi - będę miał się nad czym poważnie zastanawiać :thumbup:

dokładki z cupry nie masz, więc nie ma co urywać :D najwyżej będziesz jeździł 3km/h na każdym spowalniaczu :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
19 minut temu, 3r4 napisał:

dokładki z cupry nie masz, więc nie ma co urywać :D najwyżej będziesz jeździł 3km/h na każdym spowalniaczu :decayed:

Już tak jeżdżę :decayed:

Opublikowano (edytowane)

O kur.. fajna B6:drool3:

Żeby moja chociaż w połowie tak wyglądała... to już będzie dobrze:wink4:

Edytowane przez Adam87
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
4 godziny temu, Adam87 napisał:

O kur.. fajna B6:drool3:

Dzięki :wink4:

4 godziny temu, Adam87 napisał:

Żeby moja chociaż w połowie tak wyglądała... to już będzie dobrze

A jeszcze nie wygląda? Bo u boku Twojej B7 prezentuje się całkiem zacnie B) I ten kolor! :drunk:

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
7 godzin temu, R4xx napisał:

A jeszcze nie wygląda? Bo u boku Twojej B7 prezentuje się całkiem zacnie B) I ten kolor! :drunk:

 

Kilku rzeczy w B6 brakuje względem twojej:wink4:

Ale dzięki również za miłe słowa:hi:

Będę śledził temat..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...