Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Angielski czterołapny AVFant *Quattro* *320/288* *LZ5C* *FMIC* *Bi-LED* *GTC1549VZ* *Sachs Performance*+18


Ivanek

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Ivanek napisał(a):

Blisko 5 lat ??‍♂️

Ja odkąd mam gwint i pierwszy raz wyrwałem zderzak na podobnym krawężniku co Ty, nie odważyłbym się już nigdy parkować gdziekolwiek przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj szybka operacja spontaniczna, zestaw naprawczy lewego zacisku, popiskuje hamulec I skrzypi przy hamowaniu. 

 

Rozebrany zacisk, wyczyszczony, nasmarowany, skrzypi dalej. Gumki bardzo ładne, tłoczek czysty. Kolega mechanik zauważył, że cały zacisk się rusza podczas naciskania hamulca. Podejrzewa, że trzeba jakieś tulejki teflonowe do prowadnic. Ma to rację bytu? Prawy hamulec zachowuje się normalnie. 

 

320mm zaciski z B7 3.0 TDI. 

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno ten system hamulcowy pracuje totalnie na sucho, zamówiłem z ATE gumki prowadnic i te zatyczki. 

@Wandejjesteś w stanie coś doradzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzpienie w gumowych tulejach mają pracować na sucho. Często otwory w zacisku na gumowe tuleje są już zowalizowanie przez co robi się tam luz. Do czyszczenia otworów jest specjalny przyrząd z ATE 03.9314-1395.1, szczotka-honownica, która ma nie powodować zowalizowania otworów, co jest raczej nieuniknione przy szorowaniu ich papierem ściernym, czy innym pilnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja u siebie tulejki na smarze do hamulców dawałem, 4-ty rok jeździ i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ivanek napisał(a):

Podobno ten system hamulcowy pracuje totalnie na sucho, zamówiłem z ATE gumki prowadnic i te zatyczki. 

@Wandejjesteś w stanie coś doradzić? 

Tak 320mm ATE zaciski maja prowadnice na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miły dzień. W tym roku pierwsze odkurzanie, mycie wnętrza i zewnętrza. Wyprawa na spot rozpoczęcia sezonu w Gliwicach. Przyjaciel podpuścił mnie żeby wziąć udział w wydechu ON, mówię spróbuję pojadę. 

 

No i efekt pierwszego miejsca, 117dB bez strzałów, 121dB z 

Średnia 119dB

Szkoda, że oliwa 10W40 ?

IMG_20230603_205857.thumb.jpg.e48f6bb6560a1e064cbac148d388cc3e.jpgIMG_20230603_205851.thumb.jpg.a7c047f185282fffc920310b5e86a2a0.jpgIMG_20230603_205711.thumb.jpg.5fd0933f5b89e1def1911a0f04849d42.jpg

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda , że nie dałes znac wczesniej , jestem z okolic Gliwic i wpadłbym pooglądać : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Mukade93 napisał(a):

To było wczoraj na auchanie? Bo coś widziałem że był jakiś zlot

Tak na Auchan ul. Rybnicka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro serwis olejowy na grubo. 

Olej w skrzyni, dyfrze, silniku, płukanie silnika oraz wtrysków. 

Będzie co robić :)

IMG_20230607_163438.thumb.jpg.02e6db610ce7d0a960722290a9a73cd3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ivanek napisał(a):

Jutro serwis olejowy na grubo. 

Olej w skrzyni, dyfrze, silniku, płukanie silnika oraz wtrysków. 

Będzie co robić :)

IMG_20230607_163438.thumb.jpg.02e6db610ce7d0a960722290a9a73cd3.jpg

Będzie detoks ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukałem TECem wtryski , jest różnica po. Auto chodzi ciszej i równiej na wolnych.  Silnik pobierał TECa bezpośrednio z butelki do wyczerpania go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dekiel 13 napisał(a):

Płukałem TECem wtryski , jest różnica po. Auto chodzi ciszej i równiej na wolnych.  Silnik pobierał TECa bezpośrednio z butelki do wyczerpania go.

Tak też dziś zrobię :)

Mam logi wtrysków przed zabiegiem, zrobię na dniach po. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blisko 8 godzin pracy dziś przy aucie. 

Z początku wlana płukanka do silnika, zrobiona płukanka wtryskiwaczy, obie równocześnie. Trwało to około 40 minut. 

Syf na filterku został fajny, korekty przed i po wrzucę później z laptopa. 

 

IMG_20230608_092032.thumb.jpg.1138f29ec909f7d3680e4538e5173422.jpgreceived_291950746709623.thumb.jpeg.6a5aa5be618ae6d68c84e69ce3ebe99f.jpegreceived_1010278976999715.thumb.jpeg.2904671e2b3bd60b6c71db96e790ee5b.jpeg

 

 

W międzyczasie wymieniłem filtr powietrza, kabinowy, paliwowy. 

Potem zabrałem się za spuszczenie oleju silnikowego oraz wymianę filtra oleju. Uzupełniłem motor 300ml ceratec oraz 3.6l oleju, ponownie Valvoline all-climate. 

Następnie zrzut oleju ze skrzyni biegów, nie był jakoś bardzo brudny oraz zalanie Valvoline w ilości około 3,3l. 

Następnie olej w dyferencjale, weszło 1,6l ale tu kolega mnie uratował dając 1l oleju, nie wiem dlaczego kupiłem tylko 4l a miałem kupić 5l....

Ten z dyfra śmierdział okrutnie. 

 

IMG_20230608_121159.thumb.jpg.1f6db9779783699f50d26e91e3f0446e.jpg

 

W dalszej części zabrałem się modyfikacje short shifter z tego poradnika. 

Zeszło z tym z dwie godziny ale jak dla mnie było warto, cierpliwości się przyda dużo. 

 

IMG_20230608_142917.thumb.jpg.1640c6a1073b3eee82aa9897698d0427.jpgIMG_20230608_143042.thumb.jpg.5da6b9333a1271e132fa17638e3e62f5.jpgIMG_20230608_143613.thumb.jpg.95955fae30529754d80ed0e0aafb7f62.jpgIMG_20230608_145632.thumb.jpg.a50d266751854a73f32f09e4f8d5a3db.jpgIMG_20230608_145636.thumb.jpg.7d09888da5737dfb9ef50ef0b90f965a.jpgIMG_20230608_150303.thumb.jpg.083b9da709c5f86a49a1c72d4b86e6ff.jpgIMG_20230608_153529.thumb.jpg.6efa5f3b54513469b11278f2b7cadab9.jpgIMG_20230608_153529.thumb.jpg.6efa5f3b54513469b11278f2b7cadab9.jpg

 

 

Zdjęcia nie oddają efektu, szkoda, że nie zmierzyłem tego miarą ale obstawiam około 30-50% różnicy, pierwsze pare kilometrów i bardzo przyjemnie się jeździ, lewarka samego z siebie nie skracałem i według mnie jest idealnie.

Teraz efekty...

 

                                 PRZED                                                                    PO

IMG_20230608_170538.thumb.jpg.94c399bb54adc3c5fcfaa2a57dd25ba4.jpgIMG_20230608_132905.thumb.jpg.7161a9a1497cd6bb2f5faa857cb2b813.jpgIMG_20230608_170525.thumb.jpg.485485d2349cd670288d7369b631c30e.jpgIMG_20230608_132843.thumb.jpg.a87073a8880a50654e4b263920a1aa84.jpgIMG_20230608_170532.thumb.jpg.536669bba5338bc8e81e36946994ec41.jpgIMG_20230608_132858.thumb.jpg.5261e31803741a9a30bf5bfb7a640af9.jpg

 

 

 

Logi bipów i korekt, podzielone są na dwa, widać po dacie. Nie wiem co myśleć, bipy lepsze ale wtryski ciężko powiedzieć, może za mało pojeździłem.
korekty  bipy

 

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadła dziś naklejeczka, ku uciesze eko oszołomów :)

received_798607251708303.thumb.jpeg.64c09da42d5395afbdcaa14cc65d52cc.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za ironia życia, dwa lata temu zakopałem się nad jeziorem Pogoria IV , dziś kilometr dalej na plaży tego samego jeziora znalazłem osłonę dolną silnika. Ubrudzona srogo, wyczyściłem i będzie do założenia. Myślę jakie spinki do tego kupić. 

Lina przydała się do wyciągnięcia polówki od brata :polew:
image.png.41cc137be195d8b9d0abfa5a394ec339.png

image.png.2d1f38940e227049ef53bde1b27214ad.pngimage.png.69238d4b211c6058353ae88e875a2bc3.png

Edytowane przez Ivanek
  • Lubię to 1
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie numery ma ta osłona :

4b0 863 823 g 

W teorii jest do A6 C5, myślicie że spasuje do B6? 

Dla porównania obie:

received_1511709642700538.thumb.jpeg.9404baa0df57f59590aa8a23f674295b.jpeg

Screenshot_2023-06-20-19-41-26-21_a038fdda0361bc57fee075193df50ddc.thumb.jpg.0327e9a0d55933fcf816ad94ad2ed5cf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buy original pins , AliExpress pins or similar are bad , bat quality it will break after a month or two i know i did buy it all from Alie Express   ,and then give them away with some of my old OEM bolts ,   and then i did  buy all buckles and pins new OEM , it is expensive but it wort it . In front of the lower center grill,  there   is a three pins shorter than the rest of pins  ,

 

IMG-20230621-085239.jpg

 

This one bolt cost almost 7 euro

Like i said, i did buy all of them new , and some  pins more then  once because stupid mechanics didn't have a 2 second of their time to put it properly , If you twist it properly it need   little twist and you can hit it , scrape it and it won't fool out if you twist it gently in the buckle ,  with the short screwdriver or best 2  , 5 , 10 cents coin

 

 

This short  pin have a rubber gasket , you put gasket between bumper and protective engine  plastic

 

 

PRNT.SC

Captured with Lightshot

This b6 doesn't have bolts like that , and buckles similar shape of buckels but hole is not the same  , buckle OEM on protective plastic are different size some small some bigger i cant remember , two or four are bigger then the rest .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MarioR34

Today I'll go to shop and buy some M6 screws and screw buckels, at first I should to match this engine cover to my car, because from numbers it's for A6 C5, so we will see. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...