Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Angielski czterołapny AVFant *Quattro* *320/288* *LZ5C* *FMIC* *Bi-LED* *GTC1549VZ* *Sachs Performance*+18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, dazwid napisał:

Fajny projekt i wszystko dobrze opisane, przyjemnie się czyta :thumbup1:

Dzięki, to motywuje do dalszych opisów i działań :)  
Widziałem, że w Twoim wątku moje wypowiedzi i innych użytkowników zostały usunięte.

Opublikowano
2 minuty temu, Ivanek napisał:

Dzięki, to motywuje do dalszych opisów i działań :)  
Widziałem, że w Twoim wątku moje wypowiedzi i innych użytkowników zostały usunięte.

Moderator usunął tylko kłótnie o to, że Twój samochód ma kierownicę po prawej stronie. Któryś z użytkowników niepotrzebnie był wulgarny :wink:

Opublikowano
2 minuty temu, dazwid napisał:

Moderator usunął tylko kłótnie o to, że Twój samochód ma kierownicę po prawej stronie. Któryś z użytkowników niepotrzebnie był wulgarny :wink:

Dobrze, że naszych całych wątków nie usunęli bo my jesteśmy odmieńcami przecież :buahaha: 

A tak wracając na tory motoryzacyjne, to przez pewien moment myślałem o Eibachu ale już teraz jest dostatecznie nisko, od ziemii do nadkola 645mm to niby dupci nie urywa ale z przodu prześwit 15cm + stabilizator jest najniższym punktem i nie raz już zahaczyłem.

Opublikowano
2 minuty temu, Ivanek napisał:

Dobrze, że naszych całych wątków nie usunęli bo my jesteśmy odmieńcami przecież :buahaha: 

A tak wracając na tory motoryzacyjne, to przez pewien moment myślałem o Eibachu ale już teraz jest dostatecznie nisko, od ziemii do nadkola 645mm to niby dupci nie urywa ale z przodu prześwit 15cm + stabilizator jest najniższym punktem i nie raz już zahaczyłem.

A to tak nisko siedzi na seryjnych sprężynach? Jaki tu masz zawias? 

Opublikowano
29 minut temu, dazwid napisał:

A to tak nisko siedzi na seryjnych sprężynach? Jaki tu masz zawias? 

1BE oryginalne, klasy wagowe się zgadzają zgodnie z quattro dla 1.9 TDI, no usportowiony wóz, tylko do sportowych wrażeń profil nie większy niż 40 i wtedy jest apetycznie, choć stabilizatory mogłyby być grubsze.
Urodził mi się pomysł odnośnie sprzedaży 18" i zużycia tych wielosezonów na 17" na które właśnie przeszedłem niedawno. Odmalować, kupić 235/45R17 wielosezony z Vredestein i śmigać, komfort jest o wiele lepszy.

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie z lampami uważaj jak trafisz na kogoś kumatego i nie będzie z Twojej winy :) 

Ogólnie fajny projekt na szczęście mogę napisać co mi się nie podoba :)

Edytowane przez SkOs
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Ivanek napisał:

1BE oryginalne, klasy wagowe się zgadzają zgodnie z quattro dla 1.9 TDI, no usportowiony wóz, tylko do sportowych wrażeń profil nie większy niż 40 i wtedy jest apetycznie, choć stabilizatory mogłyby być grubsze.
Urodził mi się pomysł odnośnie sprzedaży 18" i zużycia tych wielosezonów na 17" na które właśnie przeszedłem niedawno. Odmalować, kupić 235/45R17 wielosezony z Vredestein i śmigać, komfort jest o wiele lepszy.

Po zdjęciach wygląda, że fajnie nisko i równo siedzi jak na standardowe 1BE :thumbup1: 

Ja bym nie schodził na niższy rozmiar koła, jednak to dużo odejmuje od wyglądu. Wolałbym założyć oponę z większym profilem jeżeli chciałbym poprawić komfort, niż mniejszą felgę. 

Opublikowano
9 minut temu, dazwid napisał:

Po zdjęciach wygląda, że fajnie nisko i równo siedzi jak na standardowe 1BE :thumbup1: 

Ja bym nie schodził na niższy rozmiar koła, jednak to dużo odejmuje od wyglądu. Wolałbym założyć oponę z większym profilem jeżeli chciałbym poprawić komfort, niż mniejszą felgę. 

Pół roku za mną na 225/40R18 i co mogę powiedzieć, fakt że letnia guma to jednak twardsza guma ale większą robotę zrobił niższy profil przez co boki opony tak nie pracowały i nie było gumowo, ale jak na 1BE to zęby wibrują, a w rejonie Katowic drogi nie są złe.
Pod kątem wizualnym to tak szczerze, srebrne 17" wyglądają optycznie tak jak czarne 18". Kompletnie mi to nie wadzi obecnie, jak zawsze marzyłem o RS'ach tak teraz ucieszyłem się, że wracam na 'komfortowe 17"

Opublikowano

Ja mam 1BV + Eibachy i nie czuje aż takiej przepaści między 225/40/18 a zimowymi 205/55/16,i tak jak na "usportowiony" zawias jest to dość miękkie.

Opublikowano
19 godzin temu, Marfiol napisał:

Ja mam 1BV + Eibachy i nie czuje aż takiej przepaści między 225/40/18 a zimowymi 205/55/16,i tak jak na "usportowiony" zawias jest to dość miękkie.

No to u mnie tak jak pisałem, przejście z 225/40R18 <-> 225/45R17 jest bardzo odczuwalne.

Swoją drogą, to wczoraj udało się wymienić uszkodzone sprzegiełko alternatora + pasek PK, nie zwróciliśmy uwagi jaka data była na starym pasku.
W końcu cisza na wolnych obrotach i podczas skręcania na postoju. 
Sprzęgiełko INA, pasek INA i całość wraz z robotą przez znajomego mechanika przyszła mnie 175zł i jakieś 30 minut pogawędki :)
W międzyczasie wpadł drugi mechanik z miasta co bawił się w fajne swapy, z A5 TDI wyszło 'S5' z silnikiem VR6 o pojemności 3.0l w dodatku ze sporym turbo.

Zaproponował mi turbo 1549 sprawne tylko uszkodzony aktuator który i tak u mnie byłby zbędny, za 200zł niby warto ale pytanie czy iść w takie mody :D? W teorii wtryski podadzą te 200-220KM, fmic już siedzi, właściwie to turbo jest ogranicznikiem ale obawiam się o dwumasę.

Opublikowano

@Ivanek bierz bez zastanowienia, zawsze możesz pogonić dalej :)

Opublikowano

Też tak rozmyślam nad tym u siebie,i się chyba zdecyduje na większe turbo i fmica bo program już nie starcza :P

U mnie dwumas i sprzęgło pewnie i tak zaniedlugo klęknie,bo są od nowości podobno nie zmieniane. Zestaw od BRD obskoczy ponoć nawet te 500Nm

Opublikowano
22 minuty temu, artroskk napisał:

@Ivanek bierz bez zastanowienia, zawsze możesz pogonić dalej :)

No właśnie myślę nad tym czy może gonić dalej czy wkładać, czy trzymać jak te moje ori klęknie.

20 minut temu, Marfiol napisał:

Też tak rozmyślam nad tym u siebie,i się chyba zdecyduje na większe turbo i fmica bo program już nie starcza :P

U mnie dwumas i sprzęgło pewnie i tak zaniedlugo klęknie,bo są od nowości podobno nie zmieniane. Zestaw od BRD obskoczy ponoć nawet te 500Nm

To 1549 i tak poda akurat tyle co BA wytrzymają także taki sweetspot, nowsza konstrukcja od BRD i nie słynie, przynajmniej nie słyszałem żeby późno wstawała, wręcz delikatnie lepiej jak 1749.
Jak widziałem to Turki i Rumunii to w polówkach na DSG cisną z tego po 220-240KM także obficie.
Sprzęgło BRD od AVF różni się tylko i wyłącznie dociskiem także mój pomysł na sprzęgło jeśli bedę robić przy założeniu że wpadnie 1549 to tylko i wyłącznie nowa tarcza + obicie w kevlar, o ile dwumasa będzie okej.

Opublikowano

Po co Ci to gtc z uszkodzonym aktuatorem? Chyba że jest uszkodzone jedynie gniazdo wtyczki jak to czasem bywa, wtedy warto kupić jeśli sprawna :)

Opublikowano
8 godzin temu, staniek napisał:

Po co Ci to gtc z uszkodzonym aktuatorem? Chyba że jest uszkodzone jedynie gniazdo wtyczki jak to czasem bywa, wtedy warto kupić jeśli sprawna :)

bo i tak sterowanie trzeba przerobić na podciśnienie

Opublikowano

W sumie nie wiem czy myślimy/pieszemu o tym samym turbo. Jeśli piszesz o gtc1549vz z nowszych 177mio konnych modeli audi to tej turbosprężarki nie trzeba przerabiać, bo ma normalna podciśnieniową gruszkę.

Opublikowano
W dniu 4.12.2021 o 02:37, staniek napisał:

W sumie nie wiem czy myślimy/pieszemu o tym samym turbo. Jeśli piszesz o gtc1549vz z nowszych 177mio konnych modeli audi to tej turbosprężarki nie trzeba przerabiać, bo ma normalna podciśnieniową gruszkę.

 

pytanie co on też miał na myśli, ja myślałem o tej gtc co piszesz

Opublikowano

Poproś ewentualnie gościa o foto tego turbo i będzie wiadomo co uszkodzone.

Ogólnie to jakbyś brał/szukał tej turbiny to aktuator nie może być ruszany. Tam nawet sztanga nie ma regulacji/jest zaspawana i dlatego ważne jest żeby aktuator był nie dotykany.

No i ogólnie niestety jest trochę przeróbek żeby to siadło do AVF'a.

Opublikowano
W dniu 5.12.2021 o 13:27, staniek napisał:

Poproś ewentualnie gościa o foto tego turbo i będzie wiadomo co uszkodzone.

Ogólnie to jakbyś brał/szukał tej turbiny to aktuator nie może być ruszany. Tam nawet sztanga nie ma regulacji/jest zaspawana i dlatego ważne jest żeby aktuator był nie dotykany.

No i ogólnie niestety jest trochę przeróbek żeby to siadło do AVF'a.

Nawet nie mogę znaleźć tu na forum żadnej wzmianki odnośnie tego turbo

Opublikowano (edytowane)

Coś tam nas forum jest o tej sprężarce. Parę lat temu kolega  @diabelek69 (jeśli nie pomyliłem osób) wklejał wykres swojego avf'a z tym turbo.

Ogólnie nieźle wstaje, da się ją zamontować na Ori kolektor bez spawania, zrobi jakoś pod 200 koni 400 Nm w 8v z tego co się czyta.

Mam to turbo u siebie już jakiś czas, ale sprzęgło mi się ślizgało i soft był robiony pod sprzęgło niestety. Zostało 178 koni i chyba niecałe 380 Nm. No i od dwóch lat nie mogę się wybrać nas korektę softu :( może na wiosnę o tym pomyślę.

 

Edytowane przez staniek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...