edekl77 Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 Witam serdecznie klubowiczów. Mam problem, ponieważ jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić (wykręcić) stan sond lambda i komputera. Po tym zabiegu pojawił mi się błąd P0130 (usterka elektryczna sondy chyba przed katem) , wymieniłem ją na nową ale błąd jest nadal. Chciałem sprawdzić czy dochodzi sygnał do kompa ale wychodzą mi dziwne pomiary (jeden pin we wtyczce = cztery przy komputerze) więc proszę o rozpiskę pinów przy kompie jeśli ktoś takie posiada. Moje auto to A4 B6 z 2001r. 2.0 alt (benzyna /gaz). dziękuję i pozdrawiwm
MaTeo85 Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 dla rocznika 2004 ale powinno być to samo Audi A4 B6 - 1 - ALT Engine.pdf
DarekS4 Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 49 minut temu, edekl77 napisał: dziwne pomiary (jeden pin we wtyczce = cztery przy komputerze) No bo jak np. zmierzyłeś masę to tak będzie. tak samo zmierzyłbyś masę na innym czujniku między sondą to też byś miał przejście.
edekl77 Opublikowano 17 Maja 2021 Autor Opublikowano 17 Maja 2021 czyli które to są piny we wtyczce ecu? na niej są numery od 82 do 113 a wtyczka sondy ma 6 pinów zaś z sondy wychodzi 5 przewodów.
Skowrix Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 Masz na schemacie zaznaczone gdzie biegną przewody z sondy do ECU: wtyczka sondy - wtyczka komputera 5 - 51 1 - 70 6 - 52 2 - 71 4 - 5
edekl77 Opublikowano 17 Maja 2021 Autor Opublikowano 17 Maja 2021 14 minut temu, MaTeo85 napisał: masz jak byk podane 51, 70, 52, 71, 5 TAK,TAK a czujnik prędkości obrotowej silnika?
MaTeo85 Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 dostałeś schemat dla całego silnika, tam jest wszystko podane. podpowiem na stronie 9. 1
edekl77 Opublikowano 17 Maja 2021 Autor Opublikowano 17 Maja 2021 2 minuty temu, MaTeo85 napisał: dostałeś schemat dla całego silnika, tam jest wszystko podane. podpowiem na stronie 9. czyli 82 i 90?
MaTeo85 Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 brawo, już umiesz czytać schematy. pamiętaj że to jest dla aut po 2003 roku, Ty masz 2001 więc jakieś rozbieżności mogą się pojawić ale to zweryfikujesz na żywo w aucie. 1
Dmma Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Jeżeli mógłbym się podpiąć to równiez mam pytanie odnośnie wtyczki do ecu. A4b6 2.4 bdv rok 2002, nr ECU 8e0 909 552a.Do auta dołożyłem tempomat zakodowalem wszystko hulało przy skrzyni automatycznej multitronic jednak byłem zmuszony na swapa na skrzynie manualną. Po swapie auto straciło tempomat po przejżeniu forum ogarnąłem sobie czujnik sprzegla który dołożyłem jednak gdy chciałem podpiąć się pod pin39(w którymś temacie ktoś podał że w tym silniku trzeba się właśnie wpiac pod pin39 w wtyczce ECU). U mnie wygląda to tak że w wtyczce która idzie do ECU pod pinem 39 nie ma przewodu. Może ktoś pomoże i poda pod którym pinem jest sygnał do czujnika sprzegla
Skowrix Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Jeżeli miałeś automat to nie było w nim czujnika sprzęgła i zapewne dlatego nie masz przewodu we wtyce.
Dmma Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 (edytowane) Tylko pytanie który pin od tego jest czy po prostu samemu dołożyć ten pin Edytowane 18 Maja 2021 przez Dmma
Skowrix Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Dla silnika BDV czujnik sprzęgła (F36) podpięty ma być do pinu 39 w ECU więc musisz dołożyć przewód na ten pin do wtyczki.
Dmma Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 A nic nie uszkodzę dokładając sam przewody, laikiem jestem wolę się upewnić
Skowrix Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Osobiście jeszcze nie miałem w rękach wtyczki do ECU ME7.5 ale w większości wtyczek automotive wystarczy wypiąć wtyczkę, odbezpieczyć piny (zazwyczaj jakaś kolorowa zapadka), wsunąć nowy pin z przewodem (będziesz potrzebował pinu/konektora dedykowanego dla danej wtyczki), zabezpieczyć piny dźwignią i podpiąć wtyczkę. Jeżeli jednak masz jakieś wątpliwości to lepiej zlecić to komuś ogarniętemu.
Dmma Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Ogólnie z tym myślę nie będzie problemu bardziej chodzi mi o jakieś przepięcie, spalenie ECU itp
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się