Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna praca AJM.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie posiadam drugie auto z tym silnikim 1,9tdi o jakiegoś czasu zauważyłem że auto strasznie rzuca na wolnych obrotach tak jak by miało zaraz zgasnąć wtedy są bardzo duże skoki obrotów  , to samo się dzieje jak dojeżdżam do skrzyżowania albo świateł , wszystko to dzieje się na ciepłym silniku , na zimnym zero problemu . Mógł by ktoś coś doradzić?  Aktualnie jestem po za krajem i muszę coś z tym zrobić żeby wrócić? 

Opublikowano

Najpierw diagnoza vagiem. Logi statyczne i dynamiczne.

Możliwe że już siadły uszczelnienia na pompkach?

Opublikowano
1 godzinę temu, Hezen napisał:

Najpierw diagnoza vagiem. Logi statyczne i dynamiczne.

Możliwe że już siadły uszczelnienia na pompkach?

Właśnie szukam kabla żeby kupić . Ale czy wtedy też na wysokich obrotach by nie zariował?

Opublikowano

Jak na razie to typowe objawy problemów z uszczelnieniami pompek . 

Jeżeli oleju nie przybywa i poza biegiem jałowym na ciepłym auto jeździ normalnie to powinieneś bez problemu wrócić do kraju :)

Oczywiście wskazane jest aby go nie pałować po drodze, w miarę delikatnie się obchodzić z pedałem gazu i nie przekraczać 120km/h :decayed:

Opublikowano
1 minutę temu, piotrsob1 napisał:

Jak na razie to typowe objawy problemów z uszczelnieniami pompek . 

Jeżeli oleju nie przybywa i poza biegiem jałowym na ciepłym auto jeździ normalnie to powinieneś bez problemu wrócić do kraju :)

Oczywiście wskazane jest aby go nie pałować po drodze, w miarę delikatnie się obchodzić z pedałem gazu i nie przekraczać 120km/h :decayed:

Tak auto normalnie jeździ i oleju też nie przybywa? dobrze wiedzieć tylko jest jakiś sposób żeby sprawdzić? 

Opublikowano

Zrób na rozgrzanym loga grup 013, 018 i 023 , loguj kilka minut na biegu jałowym.

Jak korekcje na którymś z cylindrów będą dochodzić w okolice +3 to zwiększ obroty silnika w okolice 2,5k RPM na 20-30  sekund.

Jeżeli po odpuszczeniu gazu korekcja na tym cylindrze znacząco spadnie , po czym będzie ponownie stopniowo rosła i w okolicach +2 zacznie telepać motorówką to na 99% masz przyczynę :whistling:

Po tym jak szybko telepanie powraca po zejściu na wolne obroty można wstępnie ocenić skale problemu z uszczelnieniem.

Jeżeli trwa to kilkanaście sekund lub dłużej to problem nie jest duży, ale jeżeli korekcje po zejściu z obrotów od razu na którymś garku przyjmują wartość około +3 to problem jest w stadium zaawansowanym , albo jego przyczyna nie leży w uszczelnieniu ...:hi:

Opublikowano
1 godzinę temu, piotrsob1 napisał:

Zrób na rozgrzanym loga grup 013, 018 i 023 , loguj kilka minut na biegu jałowym.

Jak korekcje na którymś z cylindrów będą dochodzić w okolice +3 to zwiększ obroty silnika w okolice 2,5k RPM na 20-30  sekund.

Jeżeli po odpuszczeniu gazu korekcja na tym cylindrze znacząco spadnie , po czym będzie ponownie stopniowo rosła i w okolicach +2 zacznie telepać motorówką to na 99% masz przyczynę :whistling:

Po tym jak szybko telepanie powraca po zejściu na wolne obroty można wstępnie ocenić skale problemu z uszczelnieniem.

Jeżeli trwa to kilkanaście sekund lub dłużej to problem nie jest duży, ale jeżeli korekcje po zejściu z obrotów od razu na którymś garku przyjmują wartość około +3 to problem jest w stadium zaawansowanym , albo jego przyczyna nie leży w uszczelnieniu ...:hi:

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź , szukam kabla co może być ciężkie ?

Opublikowano
2 godziny temu, Dragon7820 napisał:

szukam kabla co może być ciężkie

Byś nie pisał takich bzdur chociaż :wink: bo na necie jest tego tyle że głowa boli.

Bardziej bym się tym martwił czy to będziesz umiał obsłużyć.

Opublikowano
Godzinę temu, Pieterb napisał:

Byś nie pisał takich bzdur chociaż :wink: bo na necie jest tego tyle że głowa boli.

Bardziej bym się tym martwił czy to będziesz umiał obsłużyć.

Czytasz ze zrozumieniem? Jestem po za granicami kraju kupienie na serwisie w pl odpada problem odbioru . Wystarczy czytać cały wątek a nie jedna wypowiedź.

Opublikowano

Na amazonie albo ebayu jak poszukasz to też kupisz. Do usuwania błędów, logów wystarczy najtańszy chińczyk i do tego pełna wersja vag-com albo vcds ?

Opublikowano

Ludzie czy moje pytanie dotyczy kupna kabla??? Jeśli mógł bym go dostarczyć tu to bym z domu swój wysłał.... 

Opublikowano

Bez kabla nic nie zrobisz, bo tak to można Ci doradzić wymianę całego silnika nie znając błędów, jakie ECU ma w sobie lub inne systemy.

Opublikowano
30 minut temu, Langista napisał:

Bez kabla nic nie zrobisz, bo tak to można Ci doradzić wymianę całego silnika nie znając błędów, jakie ECU ma w sobie lub inne systemy.

Wiem kolego szukam tu kabla jak tylko znajdę dam znać 

Opublikowano
2 godziny temu, Dragon7820 napisał:

Czytasz ze zrozumieniem? Jestem po za granicami kraju kupienie na serwisie w pl odpada problem odbioru . Wystarczy czytać cały wątek a nie jedna wypowiedź.

Czytam ale skoro nie chcesz tam mechanikowi zapłacić to tylko zakup cie ratuje i samodzielna diagnoza i naprawa.

Podejrzewam tylko że nie będziesz w stanie tego naprawić sam, więc bawienie się w samodzielne diagnozy może być bez sensu.

Opublikowano

Kabel będę miał w sobotę , sprawdziłem przepustnice i wydaje mi się że tam gdzieś puszcza olej , do tego nie przybywa mi oleju a auto czasami na wolnych gaśnie , chyba to nie będą te uszczelnienia . Jutro zrobię krótki filmik żeby pokazać jak mocno faluja obroty 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...