seba1-2 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Witam, przedstawiam wam SWAP w moim wykonaniu czyli przejście z AHU 90ps na AVF 130PS oraz skrzyni 6 Do SWAP'a potrzebne sa - silnik AVF 131PS kompletny razem z instalacją i kompem, dawca to PASSAT FL - skrzynia 6 z łapami + lewarek zmiany biegów + sanki + rozrusznik jeśli oczywiście chcemy mieć sprzęgło 240mm - smok z pompą paliwa do 131ps + przekaźnik pompy paliwa - chłodnica paliwa - przepływomierz od 131ps( ja dorzucę do tego jeszcze puszkę filtra, rurę gumową łączącą przepływkę z turbo, harmonijkę plastikową górną od 131ps) - schematy elektryczne niezbędne aby wszystko właściwie podłączyć Zaczynamy na początek musimy ściągnąć zderzak widać mojego FMIC-a, potem ściągamy cały pas przedni musimy również odkręcić maskę abyśmy mieli podejście do wciągarki, potem odkręcamy wszystkie kable przewody ja również odkręciłem skrzynie, no to jedziemy najpierw silnik potem skrzynia wyciągamy lewarek zmiany biegów, trochę środek trzeba rozebrać odkręcamy cztery nakrętki i mamy go... w jego miejsce montujemy taki pod skrzynie 6 biegową w swoim starym wozie miałem nowy komplet sprzęgła czyli koło jednomasowe, tarczę, docisk i łożysko oporowe wszystko to przerzuciłem do mojego nowego serca AVF wszystko pasuje plug&play, miałem w tym silniku [AVF] dwumasa ale zrezygnowałem z niego. Jeśli ktoś chce skrzynie 6 i stare sprzęgło 228mm to rozrusznik zostaje stary natomiast jeśli ktoś chce 6 i sprzęgło 240mm to rozrusznik jest inny Jednomas zamontowany oraz wymieniony został uszczelniacz na wale przerobienie egr, wywalone klapy oraz zawory wszystko zastało zaślepione kolejnym etapem było zamontowanie pompy paliwa oraz przekaźnika i poprowadzenia zasilania pod deską rozdzielczą, okazało się wskazania poziomu paliwa jest odwrotne z faktycznym, długo główkowałem nad tym problemem i udało się pokonać ten problem, odwróciłem płytkę plastikową wraz z płytką drukowaną o 180 stopni, dogiąłem odpowiednio pływak i w rezultacie mam wszystko ok fotki niestety nie zrobiłem po drodze montażu, pasa przedniego pojawił się kolejny problem odbijak środkowy silnika trzeba było odciąć skrócić i przespawać w inne miejsce do tego musiałem założyć chłodnice paliwa umiejscowiłem ją nad FMIC -em przed chłodnicą wody, ta chłodnica paliwa jest dość spora więc mam obawy co do nadmiernego wzrostu temperatury, mam nadzieję że będzie wszystko ok chyba najtrudniej było połączyć instalację elektryczną z nowego silnika do starej instalacji samochodu, nie powiem że wszystko jest już ok ale silnik pali, natomiast aby pompa paliwa podała paliwo trzeba zainstalować przekaźnik i podłączyć go pod ecu, VAG komunikuje się bez zarzutu połączenie istalacji AWX/AVF z AHU/1Z/AFN przewód przy kostce ////////przewód przy instalacji silnika kostka 1 (czarno filetowa) 1.wolny 2.niebiesko zielony - niebiesko zielony 3.wolny 4.niebiesko biały - niebiesko biały 5.niebiesko czerwony - niebiesko czerwony 6.niebiesko żółty - niebiesko żółty 7.niebiesko brązowy - niebiesko brązowy 8.wolny 9.brązowo czerwony - brązowo czerwony 10.wolne kostka 2 (jasno brązowo fioletowy) 1.wolne 2.wolne 3.żółty (wolny) 4.niebieski - niebieski 5.niebiesko czarny - niebiesko czarny 6.wolne 7.wolne 8.wolne 9.biało niebieski (wolne) 10.wolne kostka 3 (czerwono fioletowy) 1.czarny - czarny 2.wolne 3.czerwono czarny - czerwono czarny 4.czerwony (wolny) 5.wolne 6.wolne kostka 4 (żółto fioletowy) 1.niebieski (wolne) 2.zielono czarny - zielono czarny 3.wolne 4.czerwony - czerwony 5.brązowy - brązowo żółty 6.czerwono niebieski - czerwono niebieski 7.wolne 8.czerwono biały - czerwono biały 9.czarno żółty (wolne) 10.wolne kostka 5 (biało fioletowy) 1.żółty - żółto niebieski 2.czerwnony - żółto fioletowy 3.brązowo czerwony - brązowo czerwony 4.szaro żółty - szaro żółty 5.wolny 6.brązowo zielony (wolny) 7.wolne 8.czerwono czarny - czerwono czarny 9.czerwono szary - czerwono szary 10.czerwono żółty - czerwono zielony Wielkie dzięki za pomoc kolegom dudi75, grzanek85 oraz jaro4444
wojtekce Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 wyjmij piasty ze skrzyń i porównaj prawdopodobnie bedzie pasować wtedy tylko podmianka robota
Rogalotti Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Jezeli tak to wymien półosie. Chociaz to bardzo dziwne co piszesz bo przewaznie własnie przekładalismy przeguby wewnetrzne. Który rocznik jest tej A4 ?. Jaki masz model skrzyni 6tki ?. Nie zapomnij o dodatkowej chłodnicy paliwa, usunieciu immo ze sterownika, przerobieniu badz wymianie sanek pod-silnikowych. Pozdrawiam.
seba1-2 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 witam Witku, moja a4 jest z 1997r 90ps skrzynia 5, a ta skrzynia 6 jest z audi który rok to nie wiem, silnik dziś już odpalił mam całą instalację elektryczną + sterownik, wszystko podeszło mi pod stare sanki dlaczego miałbym je wymieniać?? bo mam takie pod skrzynie 6 a jeśli chodzi o przeniesienie napędu właśnie myślałem o wymianie przegubów wewnętrznych
jaro4444 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 a ta skrzynia 6 jest z audi który rok to nie wiem Na moje oko to jest skrzynia 6 nowszych typów, podparta z tyłu tylko jedną łapą. Czy do niej udało Ci się przykręcić łapy od 5 biegowej? Skoro tak to mam skrzynię HCF i mogę ją zamontować w jakimś starszym modelu
Tukan Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Jak to jest ze sprzegło 228mm pasuje do skrzyni 6?Tam nie ma przypadkiem 240mm?
Michallo33 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Gratulacje i wielki szacun, wracając do pytania Tukana to o ile sie nie mylę to w AHU jest sprzegło 230mm i w AWX też jest 230mm ale już w AVF240mm wiec może masz AWX i skrzynie 6? ale to są tylko moje przypuszczenia i czekam na bardziej sprawdzone info.
seba1-2 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 silnik jest od passata AVF 131 PS 1.9TDI 2002r, sprzęgło od avf jest większe ale tak jak pisałem miałem cały praktycznie nowy zestaw jednomasa + sprzegło z ahu/1z wiec założyłem go do avf :gwizdanie:
seba1-2 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 co ja poradzę kamilu jak jestem ciebie nie ma :gwizdanie: a co do Q to da się zrobić, skłamał bym jak bym powiedział że nie rozglądałem za gratami powiem jeszcze tak problem skrzyni rozwiązany, to nie ta skrzynia, gość ma mi przysłać drugą tak to jest jak się ktoś nie zna na oznaczeniach
dudi75 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Co do chlodnicy paliwa to mam w tym samym miejscu i takich samych gabarytow .Nie mam problemow z nadmiernym wzrostem temperatury
Rogalotti Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Skrzynia na bank jest od swiezszego widac to po uzebrowaniu obudowy. Dlatego nie musiałes zmieniac sanek. Do starszych 6tek nie podchodza łapy od 5tki i trzeba kombinowac albo wymieniac sanki od auta z 6cio biegowa skrzynia. Chłodnice paliwa bedziesz podłączał na dopływ czy na odpływ paliwa do baku ? Pozdrawiam
seba1-2 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Witku chłodnice podłączyłem na dopływ paliwa, nie wiem czy dobrze ale mówiliście że wtryski potrzebują chłodniejszego paliwa wiec dałem ma dopływ, kosztorys będzie na koniec ale cena na razie nie przekroczyła 3500zł, jeśli chodzi o instalacje elektryczną trzeba było wszystkie kostki te co są przy ecu przelutować i poprowadzić nowe przykładowo do pompy paliwa, jeszcze nie wszystko gra ale już jest nie źle
dudi75 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Ja chlodnice paliwa zapodalem na odplywie. To malutkie te koszty ,naszczescie sam to wszystko robisz bo w innym razie to tyle kasy na to by ci poszlo .Teraz szukaj turbinki BDR i pompek AL
kuba84 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 więc jak jest lepiej podpiąć tą pompę pod dopływ czy odpływ paliwa ? Jestem w trakcie swapa w A3 tez na PD i ta informacja będzie cenna Poza tym czarny czy niebieski przewód jest dopływem (zasilaniem) paliwa
Rogalotti Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Na odpływ. A który przewód jest dopływem a który odpływem poznasz po kierunku strzałki na nim Pozdrawiam.
seba1-2 Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 według mnie dlatego powinno się dać na odpływie ze względu na temp. jaka panuje na lub jak kto woli w głowicy, paliwo powrotne jest gorące więc jest potrzeba jego schłodzenia zanim wróci do baku, fura już ukończona na ostatnim etapie okazało się że fura nie reaguje na potencjometr gazu, kable łączyłem ze starymi wtyczkami po kolorach, a w białej wtyczce trzeba było połączyć tak samo jak są piny w białej wtyczce od silnika avf (passat) :yeee:
seba1-2 Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Opublikowano 17 Maja 2009 :decayed: :decayed: :decayed: :kox: :kox: :kox: :kox: :notworthy: :notworthy: :notworthy: teraz chip by się sprzydał bo moje ahu lepiej chodziło :gwizdanie: jednomas z 1Z w AVF sprawuje się bez najmniejszego problemu
seba1-2 Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Opublikowano 17 Maja 2009 no zobaczymy jak fundusze pozwolą to : - turbo brd lub gt 22 - pompki AL lub sportowe od rogala a potem to zobaczę, wiadomo człowiek zawszę głodny
ArtJG Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Rogal możesz jeszcze wytłumaczyc dlaczego no odływie dać chłodniczke ? Przegladałem etke i tam widac ze seryjnie jest na dopływie Pzdr Chłodnica paliwa jest potrzebna w tym silniku, ponieważ jest on na pompowtryskach. Jak wiadomo,w systemie pompowtryskiwaczy wytwarzane jest wysokie ciśnienie wtrysku paliwa. Duże ciśnienie wtrysku pociąga za sobą wzrost temperatury paliwa. "Niewykorzystane" paliwo powraca do zbiornika paliwa dlatego trzeba je chłodzić, bo inaczej mogłoby dojść do małego BOOM
Kowi87 Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Seba i jak tam po swapie wszystko juz ogarnąłeś, wszystko działa? bo zamierzam też taki swap zrobić, wiesz moze czy skrzynia z AFNa Quattro podejdzie do silnika AWX? Druga sprawa żeby rozłożyc instalacje lektryczna trzeba rozdupcyć wnętrze auta w jakimś większym stopniu? Noi trzecia sprawa, pisałes coś o schematach elektycznych, masz je jeszcze?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się