Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b6 2.5 piszczenie, dziwna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra dzis pojechalem do motoryzacyjnego i zamówiłem ową metalowa uszczelkę, bo podejrzewam, że to przez nią jednak..bo tam nic w tym miejscu na zdjeciu nie ma. Czy smarnąć to jeszcze jakimś silikonem? I z jaka mocą to dokrecic? Po złożeniu na starej uszczelce normalnie miałem wyciek jakby ktoś lał od góry i tylko na zapalonym silniku.. Czy ktoś się orientuję czy to to?

Opublikowano

I  jak uporałeś się z naprawą ?

Opublikowano

Wybaczcie, tak uporalem się,nie było czasu by powiadomić, że wszystko gra. Dla potomnych wymieniajcie wszystkie uszczelki, które ruszacie.. Ja przez brak dostępności danej uszczelki musiałem cała robote robić 2x. Teraz bede zajmowal się diagnostyką bo coś nie halo jest.

Opublikowano

Sprawa wygląda tak, na zimno ciezko odpala musi z 3 razy zakręcić nim złapie i do tego dymi przez chwile od odpalenia, do czasu rozgrzania w zakresie 1700 obrotów szarpie(tak jakby w momencie wstawania turbiny) na 1 i 2 biegu na reszcie nie odczuwalne. Jak sie rozgrzeje pali dobrze i nie kopci oraz nie przerywa. Samochód zachowuje się tak od momentu powrotu od mechanika, przed tak nie było. Domyślam sie, że może to być spowodowane kątem wtrysku bądź przestawionym rozrządem. Jakieś pomysły? 

Opublikowano

z twojego opisu stawiam na pompe (ale bez kompa tego nie sprawdzisz ) ,

a rozrząd to sam sprawdzisz  

Opublikowano

Może być źle rozrząd ustawiony, i na zimnym ma ciężko zapalić, mógł też złośliwie paść czujnik położenia jednego z wałków lub wału korbowego, może być wadliwy czujnik temperatury silnika i pokazuje ciągle jakby był rozgrzany / zimny ale to bardzo mało prawdopodobna opcja, bo na zimnym kopci czyli mieszanka bogata.

Opublikowano

Mam kompa więc to nie problem, wystarczą mi wskazówki i będę sprawdzał. Ja bardziej obstawiałbym coś z rozrządem, kątem wtrysku bądź jak wyżej kolega napisal jakieś czujniki czy coś.. Samochód nie kopcił i odpalał na przysłowiowego strzała przed mechanikiem. Zresztą sam nie wiec co tam pogrzebane było.. Jutro coś podziałam..

Opublikowano

Pomoże ktoś zinterpretować to?

20210810_221612.jpg

20210810_221602.jpg

20210810_221417.jpg

Opublikowano

Bo z tego co wyczytałem na innym forum to w "za późnym" powinna być wartość 0.00 do -1.5 a ja tu mam 4.6.

Opublikowano

Wyczytałem, że wartość z oznaczeniem ZGMP to jakby w minus, dobrze? Bo jeśli tak to chyba musiałbym zmienić wartość z 4.6ZGMP na wartość 1.0ZGMP(+/-0.5) czy dobrze to rozumuje??

Opublikowano

Dodam, że auto było rozgrzane do temperatury roboczej.

Opublikowano

Czyli 2ZGMP to jakby -2? To nie bedzie zbyt w minus? Nie lepiej 1.5? A moment dokrecenia tych śrub imbus to 20Nm? Bo ja tu mam tak dowalone te śruby a do tego zjechane, że szok..

Opublikowano

Czyli, żeby to troche zwiększyć to kręcę zgodnie z wskazówkami zegara? Z góry dziękuję za odpowiedz.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma żadnych minusów przed liczbą. To jest bug w Twoim programie. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla tej jednostki jest 2° po GPZ (czyli gdy w drugim okienku pojawi Ci się "za późny"). Na tyle musisz ustawić. Kręcąc w lewo opóźniasz zapłon, kręcąc w prawo wyprzedzasz. Moment dokręcenia to 20Nm.

20210811_165707.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czyli po prostu musze wyprzedzić kręcąc zgodnie z wskazówkami zegara i trafić w wartość 2 i tyle.

Opublikowano

Jak juz ogarne to dam znać czy je lepiej

Opublikowano (edytowane)

Dobra udało mi się, lecz te 2GMP to był maks, juz dalej nic nie mogę, a po dokreceniu wartość 2.2GMP do przyjęcia? Jeśli nie uda mi się osiągnąć tej wartości 2 przez koniec regulacji to oznacza, że rozrząd zle ustawiony?

Edytowane przez Damian98
Opublikowano

Albo rozrząd o jeden ząbek przestawiony albo pompa ma usterkę. 

Opublikowano

Okej dzięki za odpowiedź, zobacze co się będzie działo jak ostygnie, na ciepło pali od strzała. Problem był na zimnym, jak będzie okej to jeszcze spróbuję dociagnac do tych 2 i tak zostawię. A z rozrządem chyba pojadę gdzieś na sprawdzenie, bo nie mam blokad i też nie bardzo wiem jak to sprawdzić. Chyba, że po logach można zobaczyć jakiś odchył? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...