Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ASN] A4 B6 2002


Adi2071

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

2 miesiące temu kupiłem autko, dokładnie A4 b6 z 2002 roku quattro w Tiptronicu. Po przejechaniu około 2 tys km przy ostrzejszej jezdzie pokazuje się kontrolka check engine. Po chwili znika. Podłączyłem do komputera (do Delphi) i pokazało Sonda Lamda 1 oraz wypadanie zapłonu na 5 i 6 cylindrze. Wiem, że są 4 sondy, 2 z lewej i 2 z prawej w tym 1 przed katem a druga za. Idąc tą drogą to sonda 1 będzie przed katalizatorem. Tylko pytanie czy strona lewa czy prawa? Proszę o pomoc i jakiej firmy sonde kupić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie o tym zapomniałem. Już dodane. Skan z przed 10 minut.

IMG_20210928_180722.jpg

 

Edytowane przez Adi2071
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest błąd sondy za katem, a który to bank1 to pytaj wujka google. Juz dawno sam byś znalazł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Adi2071 napisał:

Jak bym znalazł to w google nie pisał bym na forum. 

5 sekund z życia mi zwróć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest Akurat o S1 (sonda numer 1) i B1 (bank numer 1). Według tego co piszesz jest to sonda za katalizatorem (z tematu który wysłałeś nie  wyczytałem nic). Bank 1 to od strony pasarzera więc strona prawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Adi2071 napisał:

Tutaj jest Akurat o S1 (sonda numer 1) i B1 (bank numer 1). Według tego co piszesz jest to sonda za katalizatorem (z tematu który wysłałeś nie  wyczytałem nic). Bank 1 to od strony pasarzera więc strona prawa. 

No i analogicznie jest z sondami za katem. Masz dwie głowice, dwa kolektory wydechowe więc chodzi o sondę za katem po stronie pasażera, ja prdl. Szukałeś który to bank1 więc chyba jasne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

No i analogicznie jest z sondami za katem. Masz dwie głowice, dwa kolektory wydechowe więc chodzi o sondę za katem po stronie pasażera, ja prdl. Szukałeś który to bank1 więc chyba jasne?

I bardzo dziękuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło przegonić samochód na bęzynie w trybie sport i problem z sondą zniką. Co do wypadania zapłonów to walnięta jest świeca na 5 cylindrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd to zużyta sonda i żadne przeganianie Ci nie pomoże. Po wymianie sondy zrób test sprawności katalizatorów, przypchane też powodują wypadanie zapłonów a na dłuższą metę, pęknięcie głowicy lub bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2021 o 13:27, Langista napisał:

Ten błąd to zużyta sonda i żadne przeganianie Ci nie pomoże. Po wymianie sondy zrób test sprawności katalizatorów, przypchane też powodują wypadanie zapłonów a na dłuższą metę, pęknięcie głowicy lub bloku silnika.

Wypadanie zapłonów jest tylko na LPG. Zacząłem jezdzić na bęzynie i błąd z sondą znikną, problem z wypadaniem zapłonów tak samo. Wystarczy, że przełączę na LPG, dam mu zacznę agresywnie jezdzić i pojawia się wypadanie zapłonów.

Edytowane przez Adi2071
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z wtryskiwaczami gazowymi albo trzeba wyregulować gaz. Często błąd sondy występuje przy źle wystrojonym lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja jest Zavoli / BRC. Nigdzie o niej nie znalazłem informacji ani oponi jak się sprawuje. Wolał bym STAGa. 

Edytowane przez Adi2071
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś zrobił loga 2+33 z jazdy na lpg oraz podał korekty z grupy 32 to by było widać jak jest wystrojone. Poza tym jeśli masz brc to wg mnie najgorszy shit, bo samemu nic tam nie można za bardzo zdziałać, a dostępy do sterowników są poblokowane i tylko serwis z autoryzacją może się połączyć, a takich speców w Polsce od brc, którzy się znają to na palcach jednej ręki można policzyć.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Jakbyś zrobił loga 2+33 z jazdy na lpg oraz podał korekty z grupy 32 to by było widać jak jest wystrojone. Poza tym jeśli masz brc to wg mnie najgorszy shit, bo samemu nic tam nie można za bardzo zdziałać, a dostępy do sterowników są poblokowane i tylko serwis z autoryzacją może się połączyć, a takich speców w Polsce od brc, którzy się znają to na palcach jednej ręki można policzyć.

Akurat byłem u mechanika który podpinał się pod sterownik instalacji gazowej. Sprawdzał i wszystko było w porządku. Na zimnym zilniku, na gazie silnik falował. Zmieniłem filtr powietrza na Pipercross PP1598 i się potrafiła sprawność silnika ale możliwe, że od tego momentu zaczyna wypadać zapłon chodź po wymianie i 1k kilometrów było wszystko w porządku. Możliwe, że jest za uboga mieszanka gazu, lub uszkodzone, zanieczyszczone wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Adi2071 napisał:

Akurat byłem u mechanika który podpinał się pod sterownik instalacji gazowej. Sprawdzał i wszystko było w porządku.

Tak jak Ci już kolega powyżej napisał, bez zrobienia logów nie będziesz wiedział jak jest wystrojone.

Co z tego, że mechanik podpiął się pod sterownik LPG, tam może być wg. Niego wszystko ok a korekty mogą być do du.. .

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adi2071 napisał:

Akurat byłem u mechanika który podpinał się pod sterownik instalacji gazowej. Sprawdzał i wszystko było w porządku. Na zimnym zilniku, na gazie silnik falował. Zmieniłem filtr powietrza na Pipercross PP1598 i się potrafiła sprawność silnika ale możliwe, że od tego momentu zaczyna wypadać zapłon chodź po wymianie i 1k kilometrów było wszystko w porządku. Możliwe, że jest za uboga mieszanka gazu, lub uszkodzone, zanieczyszczone wtryski.

Wyregulować instalacje lpg na korekty ecu,oczywiście tylko w trakcie jazdy autem jest to możliwe,a nie poprzez poklikanie na mapce która niczego nie odzwierciedla. Trzeba sprawdzić też czy reduktor wyrabia ciśnieniowo i termicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pila24 napisał:

Wyregulować instalacje lpg na korekty ecu

90% 'serwisów LPG' jak wypalisz do nich z takim tekstem to zzielenieje a przynajmniej tych w mojej okolicy :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Skowrix napisał:

90% 'serwisów LPG' jak wypalisz do nich z takim tekstem to zzielenieje a przynajmniej tych w mojej okolicy :D 

Jak mają sondę AFR to bez problemu.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...