Adi2071 Opublikowano 28 Września 2021 Opublikowano 28 Września 2021 Witam, 2 miesiące temu kupiłem autko, dokładnie A4 b6 z 2002 roku quattro w Tiptronicu. Po przejechaniu około 2 tys km przy ostrzejszej jezdzie pokazuje się kontrolka check engine. Po chwili znika. Podłączyłem do komputera (do Delphi) i pokazało Sonda Lamda 1 oraz wypadanie zapłonu na 5 i 6 cylindrze. Wiem, że są 4 sondy, 2 z lewej i 2 z prawej w tym 1 przed katem a druga za. Idąc tą drogą to sonda 1 będzie przed katalizatorem. Tylko pytanie czy strona lewa czy prawa? Proszę o pomoc i jakiej firmy sonde kupić. Pozdrawiam.
przem8 Opublikowano 28 Września 2021 Opublikowano 28 Września 2021 A kody błędów to co? Skąd teraz mamy wiedzieć?
Adi2071 Opublikowano 28 Września 2021 Autor Opublikowano 28 Września 2021 (edytowane) Faktycznie o tym zapomniałem. Już dodane. Skan z przed 10 minut. Edytowane 28 Września 2021 przez Adi2071
przem8 Opublikowano 28 Września 2021 Opublikowano 28 Września 2021 To jest błąd sondy za katem, a który to bank1 to pytaj wujka google. Juz dawno sam byś znalazł.
Adi2071 Opublikowano 28 Września 2021 Autor Opublikowano 28 Września 2021 Jak bym znalazł to w google nie pisał bym na forum.
przem8 Opublikowano 28 Września 2021 Opublikowano 28 Września 2021 16 minut temu, Adi2071 napisał: Jak bym znalazł to w google nie pisał bym na forum. 5 sekund z życia mi zwróć
Adi2071 Opublikowano 28 Września 2021 Autor Opublikowano 28 Września 2021 Tutaj jest Akurat o S1 (sonda numer 1) i B1 (bank numer 1). Według tego co piszesz jest to sonda za katalizatorem (z tematu który wysłałeś nie wyczytałem nic). Bank 1 to od strony pasarzera więc strona prawa.
przem8 Opublikowano 28 Września 2021 Opublikowano 28 Września 2021 Teraz, Adi2071 napisał: Tutaj jest Akurat o S1 (sonda numer 1) i B1 (bank numer 1). Według tego co piszesz jest to sonda za katalizatorem (z tematu który wysłałeś nie wyczytałem nic). Bank 1 to od strony pasarzera więc strona prawa. No i analogicznie jest z sondami za katem. Masz dwie głowice, dwa kolektory wydechowe więc chodzi o sondę za katem po stronie pasażera, ja prdl. Szukałeś który to bank1 więc chyba jasne?
Adi2071 Opublikowano 28 Września 2021 Autor Opublikowano 28 Września 2021 2 minuty temu, przem8 napisał: No i analogicznie jest z sondami za katem. Masz dwie głowice, dwa kolektory wydechowe więc chodzi o sondę za katem po stronie pasażera, ja prdl. Szukałeś który to bank1 więc chyba jasne? I bardzo dziękuje.
Adi2071 Opublikowano 3 Października 2021 Autor Opublikowano 3 Października 2021 Wystarczyło przegonić samochód na bęzynie w trybie sport i problem z sondą zniką. Co do wypadania zapłonów to walnięta jest świeca na 5 cylindrze.
Langista Opublikowano 3 Października 2021 Opublikowano 3 Października 2021 Ten błąd to zużyta sonda i żadne przeganianie Ci nie pomoże. Po wymianie sondy zrób test sprawności katalizatorów, przypchane też powodują wypadanie zapłonów a na dłuższą metę, pęknięcie głowicy lub bloku silnika.
Adi2071 Opublikowano 10 Października 2021 Autor Opublikowano 10 Października 2021 (edytowane) W dniu 3.10.2021 o 13:27, Langista napisał: Ten błąd to zużyta sonda i żadne przeganianie Ci nie pomoże. Po wymianie sondy zrób test sprawności katalizatorów, przypchane też powodują wypadanie zapłonów a na dłuższą metę, pęknięcie głowicy lub bloku silnika. Wypadanie zapłonów jest tylko na LPG. Zacząłem jezdzić na bęzynie i błąd z sondą znikną, problem z wypadaniem zapłonów tak samo. Wystarczy, że przełączę na LPG, dam mu zacznę agresywnie jezdzić i pojawia się wypadanie zapłonów. Edytowane 10 Października 2021 przez Adi2071
przem8 Opublikowano 10 Października 2021 Opublikowano 10 Października 2021 Masz problem z wtryskiwaczami gazowymi albo trzeba wyregulować gaz. Często błąd sondy występuje przy źle wystrojonym lpg.
Adi2071 Opublikowano 10 Października 2021 Autor Opublikowano 10 Października 2021 (edytowane) Instalacja jest Zavoli / BRC. Nigdzie o niej nie znalazłem informacji ani oponi jak się sprawuje. Wolał bym STAGa. Edytowane 10 Października 2021 przez Adi2071
przem8 Opublikowano 10 Października 2021 Opublikowano 10 Października 2021 (edytowane) Jakbyś zrobił loga 2+33 z jazdy na lpg oraz podał korekty z grupy 32 to by było widać jak jest wystrojone. Poza tym jeśli masz brc to wg mnie najgorszy shit, bo samemu nic tam nie można za bardzo zdziałać, a dostępy do sterowników są poblokowane i tylko serwis z autoryzacją może się połączyć, a takich speców w Polsce od brc, którzy się znają to na palcach jednej ręki można policzyć. Edytowane 10 Października 2021 przez przem8
Adi2071 Opublikowano 10 Października 2021 Autor Opublikowano 10 Października 2021 1 godzinę temu, przem8 napisał: Jakbyś zrobił loga 2+33 z jazdy na lpg oraz podał korekty z grupy 32 to by było widać jak jest wystrojone. Poza tym jeśli masz brc to wg mnie najgorszy shit, bo samemu nic tam nie można za bardzo zdziałać, a dostępy do sterowników są poblokowane i tylko serwis z autoryzacją może się połączyć, a takich speców w Polsce od brc, którzy się znają to na palcach jednej ręki można policzyć. Akurat byłem u mechanika który podpinał się pod sterownik instalacji gazowej. Sprawdzał i wszystko było w porządku. Na zimnym zilniku, na gazie silnik falował. Zmieniłem filtr powietrza na Pipercross PP1598 i się potrafiła sprawność silnika ale możliwe, że od tego momentu zaczyna wypadać zapłon chodź po wymianie i 1k kilometrów było wszystko w porządku. Możliwe, że jest za uboga mieszanka gazu, lub uszkodzone, zanieczyszczone wtryski.
pelonek1 Opublikowano 10 Października 2021 Opublikowano 10 Października 2021 (edytowane) 8 minut temu, Adi2071 napisał: Akurat byłem u mechanika który podpinał się pod sterownik instalacji gazowej. Sprawdzał i wszystko było w porządku. Tak jak Ci już kolega powyżej napisał, bez zrobienia logów nie będziesz wiedział jak jest wystrojone. Co z tego, że mechanik podpiął się pod sterownik LPG, tam może być wg. Niego wszystko ok a korekty mogą być do du.. . Edytowane 10 Października 2021 przez pelonek1
pila24 Opublikowano 10 Października 2021 Opublikowano 10 Października 2021 4 godziny temu, Adi2071 napisał: Akurat byłem u mechanika który podpinał się pod sterownik instalacji gazowej. Sprawdzał i wszystko było w porządku. Na zimnym zilniku, na gazie silnik falował. Zmieniłem filtr powietrza na Pipercross PP1598 i się potrafiła sprawność silnika ale możliwe, że od tego momentu zaczyna wypadać zapłon chodź po wymianie i 1k kilometrów było wszystko w porządku. Możliwe, że jest za uboga mieszanka gazu, lub uszkodzone, zanieczyszczone wtryski. Wyregulować instalacje lpg na korekty ecu,oczywiście tylko w trakcie jazdy autem jest to możliwe,a nie poprzez poklikanie na mapce która niczego nie odzwierciedla. Trzeba sprawdzić też czy reduktor wyrabia ciśnieniowo i termicznie.
Skowrix Opublikowano 10 Października 2021 Opublikowano 10 Października 2021 3 godziny temu, pila24 napisał: Wyregulować instalacje lpg na korekty ecu 90% 'serwisów LPG' jak wypalisz do nich z takim tekstem to zzielenieje a przynajmniej tych w mojej okolicy
Dev Opublikowano 10 Października 2021 Opublikowano 10 Października 2021 15 minut temu, Skowrix napisał: 90% 'serwisów LPG' jak wypalisz do nich z takim tekstem to zzielenieje a przynajmniej tych w mojej okolicy Jak mają sondę AFR to bez problemu.....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się