Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki następca A4 B7? Co kupiliście?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Zakładam temat do luźnej dyskusji, gdyż sam stoję przed taką decyzją. U mnie następcą miała być A6 C7, oczywiście w avancie, jednak aby pasowała do moich wymagań to muszę przygotować lekko 80-100k, trochę drogo. C7 w okolicach 60k raczej same biedne egzemplarze znalazłem, często wyposażenia mniej niż w mojej b7 :kox:. C7 z usa raczej odpada, bo sedan będzie za mały, a szkoda bo 3.0t w tipie ciągle mi się marzy. 

Myślę jeszcze nad :

- Q5 polift owe z USA 

- Volvo Xc60 1 gen z końcówki produkcji raczej z usa 

- Mondeo Mk5

- Ford Escape z okolic 2018r

- Dodge Durango polifotowe, po 14 roku. Wszystkie powyższe z benzynie. 

Podzielcie się co Wy kupiliście, czy jesteście zadowoleni, jak się Wam sprawują wózki. 

Pozdro :hi:

Edytowane przez jolley
Opublikowano

Pomyśl o Passacie B8 BiTDI, mam i polecam :)

240 koni, 4x4, DSG DQ500... A koszty utrzymania niewiele wieksze niż zwykłego 2.0 TDI CR.

Tez myslalem nad C7 ale wtedy jak szukałem w budżecie który miałem nic ciekawego nie było.

Ja swojego kupiłem jakieś pół roku temu, ceny też był normalniejsze, ale teraz jak widze że za takiego jak kupiłem trzeba by prawie 10 więcej dać.

 

Opublikowano
46 minut temu, golden87 napisał:

Pomyśl o Passacie B8 BiTDI, mam i polecam :)

240 koni, 4x4, DSG DQ500... A koszty utrzymania niewiele wieksze niż zwykłego 2.0 TDI CR.

Tez myslalem nad C7 ale wtedy jak szukałem w budżecie który miałem nic ciekawego nie było.

Ja swojego kupiłem jakieś pół roku temu, ceny też był normalniejsze, ale teraz jak widze że za takiego jak kupiłem trzeba by prawie 10 więcej dać.

 

Jezdzilem takim, bo sasiad kupil. 100 w mgnieniu oka i ta przyjemnosc wyprzedzania bezcenna :D

Opublikowano

S4 B8

Opublikowano
W dniu 11.10.2021 o 13:34, golden87 napisał:

Pomyśl o Passacie B8 BiTDI, mam i polecam :)

Ja swojego kupiłem jakieś pół roku temu, ceny też był normalniejsze, ale teraz jak widze że za takiego jak kupiłem trzeba by prawie 10 więcej dać.

 

również brałem go pod uwagę ze względu na dobry motor, ale ceny stały się tak szalone, że odchodzi na dalszy plan. Znajomy ma i ładnie to jedzie :whistling:

 

W dniu 11.10.2021 o 16:19, Dev napisał:

S4 B8

lepiej by było S6 C7 ale to już inny przedział finansowy. Ewentualnie ciągle siedzi w głowie A6 C7 z tym samym silnikiem co S4 b8 tzn. 3.0t. Aktualnie swoją B7 dałem na detailing i wziąłem taką a6 od szwagra. Pięknie to jeździ :rolleyes:

Opublikowano
W dniu 1.11.2021 o 22:48, jolley napisał:

Ewentualnie ciągle siedzi w głowie A6 C7 z tym samym silnikiem co S4 b8 tzn. 3.0t

Poszedłem w A6C7 3.0 TDI i o dziwo mimo, że kopciuch to nie jest tak źle :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja co prawda po B6 ale po tym jakie są teraz ceny poszedłem w Golfa 7 2.0 TDI z chipsem na 200KM i jestem zadowolony. Audi teraz to porażka jeśli chodzi o ceny.... póki możesz odpuść zakup. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja szukałbym porządnego klasyka z jak najmniejszą ilością elektroniki.

Opublikowano

Panowie, wracam do tematu.
Zakupione zostało A6 C7 3.0tfsi z czipsem na 410 kunia. Wszystko super, dobrze uderzony jak na usa, wersja prestige, wentylowane dupska, ale nie czuję tego auta. Mam wrażenie, że dla moich potrzeb to jednak przerost formy nad treścią i był to raczej zakup - bo chciałem taką mieć :kox:. W głównej mierze jeżdżę po mieście, w dodatku krótkie odcinki po 3 czy 5km. Spalanie niestety dramat po przejściu z LPG :whistling: Liczyłem, że średnio wyjdzie +/- z 13L (trasa będzie obniżała moje spalanie hehe) ale przy tak krótkich odcinkach to ciężko zejść poniżej 18L przy dziadkowej jeździe, bo w sumie nie ma gdzie się rozpędzić.
I tu pytanie po moim wstępie. Czy przy takich, w dużej mierze krótkich odcinkach jest jakaś alternatywa? Rozważam jeszcze B8.5 w dieslu, ale nie wiem czy nie będę bujał się z dpf i w myślach wspominał bezproblemowe jednak B7 z 1.8t.
B7 jest już rezerwacja za 35k, ale mimo dobrej ceny ciągle szkoda mi to sprzedać, bo jednak tylko eksploatacja mnie interesuje, aczkolwiek przydałoby się coś większego.

ps. 3.0tfsi jest mega, ale chyba naprawdę nie mam gdzie tym jeździć, żeby na codzień wykorzystać choć 30% potencjału :eusathink:

Opublikowano
45 minut temu, jolley napisał:

Panowie, wracam do tematu.
Zakupione zostało A6 C7 3.0tfsi z czipsem na 410 kunia. Wszystko super, dobrze uderzony jak na usa, wersja prestige, wentylowane dupska, ale nie czuję tego auta. Mam wrażenie, że dla moich potrzeb to jednak przerost formy nad treścią i był to raczej zakup - bo chciałem taką mieć :kox:. W głównej mierze jeżdżę po mieście, w dodatku krótkie odcinki po 3 czy 5km. Spalanie niestety dramat po przejściu z LPG :whistling: Liczyłem, że średnio wyjdzie +/- z 13L (trasa będzie obniżała moje spalanie hehe) ale przy tak krótkich odcinkach to ciężko zejść poniżej 18L przy dziadkowej jeździe, bo w sumie nie ma gdzie się rozpędzić.
I tu pytanie po moim wstępie. Czy przy takich, w dużej mierze krótkich odcinkach jest jakaś alternatywa? Rozważam jeszcze B8.5 w dieslu, ale nie wiem czy nie będę bujał się z dpf i w myślach wspominał bezproblemowe jednak B7 z 1.8t.
B7 jest już rezerwacja za 35k, ale mimo dobrej ceny ciągle szkoda mi to sprzedać, bo jednak tylko eksploatacja mnie interesuje, aczkolwiek przydałoby się coś większego.

ps. 3.0tfsi jest mega, ale chyba naprawdę nie mam gdzie tym jeździć, żeby na codzień wykorzystać choć 30% potencjału :eusathink:

Niestety, ale te nowsze auta to już w większości problemy.

Na pewno nie bierz diesla po mieście, bo to się mija z celem. Wiecznie będzie zimny.
C7 to nie są auta do miast. Cieszę sie, że nie wziałem 3.0 TFSI, bo z takim spalaniem bez LPG bym oszalał :D

Moje c7 3.0 Tdi potrzebuje około 6-8 km aby temperatura weszła na 80-90 stopni, ale tylko jeżeli temperatury są powyżej 0, bo poniżej potrzeba więcej.
Krótkie odcinki w mieście na zimnym to jakieś 12-13 litrów. Trasa 7-8 więc jednak spora różnica.

 

Opublikowano
W dniu 3.01.2022 o 01:03, Emejcz napisał:

C7 to nie są auta do miast.

a dlaczego nie? swoim jeździłem 4,5 roku i mam zgoła odmienne zdanie. teraz Q7 też jeżdżę i bez problemu parkuję w mieście... wcześniej e klasą dokładnie tak samo ;)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Ja swoim 3.0 TFSI jeżdżę do pracy 16 km w jedną stronę, średnia spalania 10.8 litra(liczone z tankownia), diesla  nie chciałbym z uwagi na DPF i wolne rozgrzewanie. Fakt faktem, że 3.0 TFSI na krótkich odcinkach 2-5 KM lubi sporo wypić. Jak się rozgrzeje to spalanie jest na prawdę na satysfakcjonującym poziomie.

Miałem robić stage 2 i zastanawiam się czy jest sens, ze względu na nowy taryfikator....

Edytowane przez audicoman
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

nie no robiąc dziennie 3-5km to A6 3.0 TFSI to dobry wybór :decayed: ale szpan jest :grin:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 4.01.2022 o 14:19, marcin_o23 napisał:

nie no robiąc dziennie 3-5km to A6 3.0 TFSI to dobry wybór :decayed: ale szpan jest :grin:

Szefie, robię dziennie głównie po kilka odcinków 3-5km, a nie 3-5 dziennie. Tu cały ambaras 

Opublikowano

to tak było pół żartem, ogólnie taka 2 tonowa krowa z takim silnikiem to niestety na krótkim odcinku trochę spali, dla mnie sporo

Opublikowano (edytowane)

dzięki wszystkim za komentarze ! :hi:
Wychodzi na to, że albo muszę przeprowadzić się gdzieś na wieś, albo przenieść firmę za miasto, żeby robić dłuższe dystanse hehe

Ciężka sprawa z tymi samochodami :whistling:
Wpadłem w czeluścia otomoto i zacząłem przeglądać nawet octavie 3 z 1.4tsi, ale zwykłe octavie wyglądają mega słabo, szczególnie w środku, do tego dsg gdzie nikt nigdy nie słyszał o wymianie oleju ;d
Chyba się cała sprawa skończy na sprzedaży b7 i c7 a zakupie b8.5, nawet w multi i z głowy. Szkoda, że jednak a4 nie daje zbyt dużo miejsca, a szykuje mi się kolejny wózek - 2gie w drodze :gicior:

Edytowane przez jolley
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 8.01.2022 o 12:27, jolley napisał:

dzięki wszystkim za komentarze ! :hi:
Wychodzi na to, że albo muszę przeprowadzić się gdzieś na wieś, albo przenieść firmę za miasto, żeby robić dłuższe dystanse hehe

Ciężka sprawa z tymi samochodami :whistling:
Wpadłem w czeluścia otomoto i zacząłem przeglądać nawet octavie 3 z 1.4tsi, ale zwykłe octavie wyglądają mega słabo, szczególnie w środku, do tego dsg gdzie nikt nigdy nie słyszał o wymianie oleju ;d
Chyba się cała sprawa skończy na sprzedaży b7 i c7 a zakupie b8.5, nawet w multi i z głowy. Szkoda, że jednak a4 nie daje zbyt dużo miejsca, a szykuje mi się kolejny wózek - 2gie w drodze :gicior:

A q5 większe? Jeden pies co B8

Opublikowano
Godzinę temu, Wandej napisał:

A q5 większe? Jeden pies co B8

Nie zgodzę się z Tobą jeździłem jednym i drugim. Pomimo tej samej płyty podłogowej w Q5 czuć, że jest większe. 

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, duzy616 napisał:

Pomimo tej samej płyty podłogowej w Q5 czuć, że jest większe. 

To są marginalne niewyczuwalne różnice jeżeli chodzi o miejsce  z przodu szczególnie dla kierowcy.

B8 i Q5 są podobnie ciasne, choć trochę przestronniejsze od B6/B7.
C7 jest od nich znacznie większe choć tunel środkowy wciąż jest za szeroki i niepotrzebnie zabiera miejsce.


Przymierzałem się do różnych aut i marek i jeżeli chodzi o miejsce dla kierowcy to jeszcze W204 i E klasy mają podobnie dużo miejsca do C7.

To jest ogromna wada nowszych aut - z zewnątrz napompowane, a w środku dla karaluchów.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Superb

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...