ZiP Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 W dniu 27.11.2023 o 13:15, Muskel1 napisał(a): Tak da radę. Jak otworzysz maskę, to po lewej stronie w komorze silnika, pod czerwoną zaślepką, masz miejsce na biegun plusowy i po prawej stronie od niego, biegun minusowy (karoserii). Na prostowniku musisz także ustawić tryb ładowania na AGM.
ZiP Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 Mam jeszcze pytanie : podłączyłem ten czerwono czarny i pokazywał mi 12,2V po chwili „des” z tego co czytałem to odsiarczanie. Po kilku minutach pokazał FULL 😒 nic się nie działo. mam jeszcze jeden prostownik od BMW - info ze strony producenta „Prostownik BMW Motorrad Plus Wysokiej jakości prostownik BMW Motorrad Plus, oprócz ładowania konwencjonalnych akumulatorów kwasowo-ołowiowych i akumulatorów bezobsługowych (żelowych/AGM), umożliwia również w pełni automatyczne, sterowane mikroprocesorowo ładowanie i konserwowanie wszystkich oryginalnych litowo-jonowych akumulatorów rozruchowych BMW Motorrad o napięciu 12 V i pojemności od 6 do 60 Ah.” ładuje tak jak na zdjęciu : czy mogę nim ładować swój akumulator?
Muskel1 Opublikowano 29 Listopada 2023 Autor Opublikowano 29 Listopada 2023 Ten BMW ładuje prądem 2.5A to stosunkowo nisko. Poces ładowania będzie dłuższy.
ZiP Opublikowano 2 Grudnia 2023 Opublikowano 2 Grudnia 2023 W dniu 29.11.2023 o 15:56, Muskel1 napisał(a): Ten BMW ładuje prądem 2.5A to stosunkowo nisko. Poces ładowania będzie dłuższy. Dziękuje za porady, pomoc. Podłączyłem go na około 30h, z tych 12.6V pokazało się Full na ładowarce i 14,5V. Zauważyłem że pod kołem, akumulatorem w bagażniku pojawiła się woda. Wytarłem do sucha, zobaczę czy coś się rozlało czy gdzieś cieknie. Moje pytanie, czy to jakiś odpowietrznik?
Langista Opublikowano 2 Grudnia 2023 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Otwór technologiczny, w procesie zanurzania całej budy w kadzi czyszczącej tamtędy między innymi wypływa chemia.
janusz75 Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia co o tym sądzicie?.. Batimex baterie, akumulatory, ładowarki :: Akumulator Audi A4 4K0915989A 1500mAh LiFePO4 3.2V Batimex baterie, akumulatory, ładowarki :: Akumulator Audi A4 4K0915989A 1500mAh LiFePO4 3.2V WWW.BATIMEX.PL
Muskel1 Opublikowano 17 Stycznia Autor Opublikowano 17 Stycznia Trudno powiedzieć. Nie stosowałem nigdy ich akumulatorków.
janusz75 Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia na tą chwilę jeszcze Nie potrzebuje... chociaż wg. zaleceń producenta należałoby już powoli się przymierzać... oryginał leci koło 500pln. te które przesłałem cenowo wypadają dobrze... tylko nie wiem czy warto ryzykować?..
midiLED Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Oryginalnie siedzi tam tylko jeden akumulator 18650 1,1Ah 10A prądu rozładowania i max 1,1A ładowania, drugie ogniwo jest fejkowe tj. plastikowa rurka tylko po to by pasowało w miejsce w module Gateway. Dodatkowy żółty przewód jest podłączony do czujnika NTC do pomiaru temperatury a druga jego nóżka do minusa akumulatora. NIe ma tu filozofii, wystarczy podstawowa umiejętność lutowania i troszkę zdolności manualnych, ogniwo może mieć większą pojemność niż oryginał tak jak i reszta parametrów nie powinna być gorsza od oryginału. Podejdzie ogniwo Li-Fe ale pewnie i Li-jon spokojnie dało by radę , koszt ogniwa firmowego to około 30-50zł, tak więc koszt oryginału ( u mnie siedział 18650 Sony Li-Fe ) to totalnie oderwanie od rzeczywistości, tak zarabia się na marce . Pozdrawiam serdecznie Pozdrawiam.
janusz75 Opublikowano 28 Stycznia Opublikowano 28 Stycznia W dniu 27.01.2024 o 19:05, midiLED napisał(a): Oryginalnie siedzi tam tylko jeden akumulator 18650 1,1Ah 10A prądu rozładowania i max 1,1A ładowania, drugie ogniwo jest fejkowe tj. plastikowa rurka tylko po to by pasowało w miejsce w module Gateway. Dodatkowy żółty przewód jest podłączony do czujnika NTC do pomiaru temperatury a druga jego nóżka do minusa akumulatora. NIe ma tu filozofii, wystarczy podstawowa umiejętność lutowania i troszkę zdolności manualnych, ogniwo może mieć większą pojemność niż oryginał tak jak i reszta parametrów nie powinna być gorsza od oryginału. Podejdzie ogniwo Li-Fe ale pewnie i Li-jon spokojnie dało by radę , koszt ogniwa firmowego to około 30-50zł, tak więc koszt oryginału ( u mnie siedział 18650 Sony Li-Fe ) to totalnie oderwanie od rzeczywistości, tak zarabia się na marce . Pozdrawiam serdecznie Pozdrawiam. wszystko Ok... to, że cena tego akumulatorka w ASO to "nieporozumienie" jest w ogóle poza konkursem... bardzo ładnie "rozkminiłeś" temat i zapewne jest tak jak piszesz... aby cokolwiek samemu kupować i później modyfikować należy "zapewnić" max. bezpieczeństwo... i to mnie osobiście blokuje... jak wiadomo niektóre ogniwa są niewiele warte, ale co gorsza też i niebezpieczne (niestabilne) widać to dobrze po nieorginalnych i jak się okazuje niewiele wartych bateriach do telefonów, laptopów i innych urządzeń... i tu jak Kogoś "docisnie" można zaryzykować... ale akumulator o którym piszemy jest wbudowany w getwaya który co gorsza jest zainstalowany pod tylną kanapą... nawet nie chcę myśleć co w przypadku jak takie ogniwo/akumulator zacznie "umierać" przy okazji wytwarzając ciepło...
midiLED Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia Oczywiście trzeba byś świadomym co się robi brak doświadczenia w danej dziedzinie powinien skutecznie odciągnąć użytkownika auta od samodzielnej ingerencji. Ja z racji obcowania na co dzień z ogniwami wszelakiego rodzaju mam świadomość tematu i zrobiłem to na własną odpowiedzialność. Co do zapłonu ogniw to bardziej narażone są tu ogniwa Litowo jonowe niż Litowo polimerowe i inne ich odmiany, zapłon z reguły następuje gdy ogniwa są przeładowane i lub przegrzane , lit po zapłonie jest praktycznie nie do ugaszenia. Producent świadomie zastosował takie ogniwo i jak do tej pory nie słyszałem by dochodziło do samozapłonu Audi z tego powodu, zastosowanie identycznego ogniwa lub nawet lepszego nie ma możliwości zwiększyć ryzyka takiego wypadku, problemem może być tu jedynie niedbałość montażu takiego pakietu przez prywatną osobę. Samo ogniwo ma w sobie wbudowaną blaszkę bimetaliczną i gdy dojdzie do zwarcia bezpośredniego plusa z masą nagrzanie ogniwa powinno spowodować rozłączenie biegunu dodatniego akumulatora, dodatkowo w obwodzie tego " pakietu " mamy wbudowany bezpiecznik który się podczas zwarcia przepala, sam układ ładowania który jest tu kluczowy wbudowany jest zapewne w Gateway i w niego nie ingerujemy, na dodatek mamy też zainstalowany w pakiecie czujnik NTC czuwający nad temperaturą ogniwa i gdy moduł Gateway za pomocą tego czujnika zarejestruje przekroczenie dozwolonej temperatury nastąpi też rozłączenie akumulatora. Jedynym stanem którego nie da się kontrolować to zapłon wewnętrzny ogniwa i tego się nie przeskoczy jednak w ogniwie Li-Fe jest on bardzo mało prawdopodobny i w zasadzie w każdym ogniwie Li-jon a z praktyki wiemy że musi dojść do uszkodzenia mechanicznego takiego ogniwa lub po prostu elektronika zabezpieczająca ogniwa jest źle zaprojektowana. Ja w swoim przypadku oceniłem ryzyko na znikome i zastosowałem ogniwo wysokiej jakości, pakiet złożyłem z zachowanie staranności i nie mam jakichkolwiek obaw ( w sumie złożyłem go lepiej niż ten który siedział oryginalnie ) że coś złego się wydarzyć może. Osobą nie znającym się na temacie ogniw odradzam grzebania samemu przy tym akumulatorku bo faktycznie w skrajnym przypadku może dojść do nieszczęścia. Pozdrawiam serdecznie
wuPiotrek Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia Panowie nie przesadzacie trochę w temacie tej bateryjki? Ten zamiennik z batimex będzie 100% ok i myślę że można by było nawet gdzieś to przypiąć na forum żeby nikt więcej nie musiał płacić 10x tyle za zakup w aso. Wg sprzedawcy jest to LiFePO4 czyli tak jak fabryczne ogniwo, nic tylko wymieniać.
midiLED Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia (edytowane) Jeśli się przyglądniemy temu aku z Batimexu to akumulator który tam siedzi ma wydajność prądową 3A ciągłego i 5A w impulsie tu nota http://www.batimex.pl/zdjecia/pdf/1865p1500.pdf Oryginalny natomiast ma 10A ciągłego, chodzi tu zapewne o połączenie SOS przez GSM nie wiem ile to mocy potrzebuje ale pewnie gdy mamy słaby zasięg to pobór przekracza 3A a może i 5A więc pewnie to 10A jest tu wskazane, nie wiem czy chciał bym polegać na takim co w impulsie chwilowo dopuszcza 5A . Edytowane 29 Stycznia przez midiLED
simon__75 Opublikowano 29 Sierpnia Opublikowano 29 Sierpnia Czy po wymianie tego akumulatorka należy coś kodować ? Adaptować ? Ogólnie zmieniać programowo ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się