Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2022 Opublikowano 26 Listopada 2022 Ilość popiołu nie pasuje do przebiegu.
Koozly1 Opublikowano 26 Listopada 2022 Opublikowano 26 Listopada 2022 W sensie? Co masz na myśli ? Co polecasz zrobić wypalanie ręczne w czasie jazdy czy myjka ?
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2022 Opublikowano 26 Listopada 2022 (edytowane) Przy takim przebiegu nie ma szans abyś miał tylko 0,05 l popiołu. Prawdopodobnie wartość popiołu została wyzerowana. Pytanie tylko czy została tyljo wyzerowana, czy może wyzerowana po czyszczeniu/wymianie filtra. Edytowane 26 Listopada 2022 przez Muskel1
Koozly1 Opublikowano 26 Listopada 2022 Opublikowano 26 Listopada 2022 W poniedziałek wymieniłem olej na nowy, czujnik wymieniłem jakies 2 tyg wyzerowalem i adaptowalem na nowo.
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2022 Opublikowano 26 Listopada 2022 5 godzin temu, Koozly1 napisał(a): W poniedziałek wymieniłem olej na nowy, czujnik wymieniłem jakies 2 tyg wyzerowalem i adaptowalem na nowo. Czujnik RC i olej nie mają nic wspólnego z wartością popiołu olejowego. Jest ona wyliczana przez sterownik silnika.
sebaa Opublikowano 27 Listopada 2022 Opublikowano 27 Listopada 2022 Są dwie opcje: Masz DPF mocno zapchany, szybko rośnie wartość zmierzona i chce się wypalać. DPF w jakimś stopniu zapchany (w jakim niewiadomo), po wykasowaniu zawartości popiołu olejowego sterownik silnika myśli ze jest nowy, a po odczytach z czujnika różnicy ciśnień wychodzi mu coś innego przez co chce wypalać. Zmierzona jak i obliczona pokazują że sterownik chce wypalić. Weź mu pozwól, najlepiej komp podpięty i na drogę i obserwuj do jakich wartości Ci się wypali, oraz jak się one będą zmieniać wraz z przebiegiem. Przy okazji możesz zrobić loga z różnicy ciśnień. Wartość na biegu jałowym, oraz powiedzmy 3-4 bieg i od minimalnych obrotów pedał w podłogę.
Koozly1 Opublikowano 27 Listopada 2022 Opublikowano 27 Listopada 2022 Sprobuje go wypalić podczas jazdy ustawie ręcznie. Zmierzę potem wartości. A z logami zaczekam bo nie kumam jak to zrobić
mazur1990 Opublikowano 27 Listopada 2022 Opublikowano 27 Listopada 2022 (edytowane) Zrob log dynamiczny na blokach. Rożnica ciśnienia, czas od ostatniego wypalenia, obliczona masa popiolu, zmierzona masa popiołu. Log dynamiczny robimy na 3 biegu od obrotów 1500obr/min do 4000obr/min gaz w podłodze cały czas musi być. Jeżeli roznica ciśnienia będzie powyżej 200hPa to DPF czyscimy. U mnie przy 340tys. km zawartośc popiołu wynosiła ok 0.24 i rożnica cisniania ok 220hPa wypalanie odbywało się co zbiornik paliwa. Po czyszczeniu różnica ciśnienia była ok 110hPa. Jak zrobisz pomiar wszystko będziesz wiedział. Edytowane 27 Listopada 2022 przez mazur1990
Koozly1 Opublikowano 29 Listopada 2022 Opublikowano 29 Listopada 2022 W dniu 27.11.2022 o 09:00, sebaa napisał(a): Są dwie opcje: Masz DPF mocno zapchany, szybko rośnie wartość zmierzona i chce się wypalać. DPF w jakimś stopniu zapchany (w jakim niewiadomo), po wykasowaniu zawartości popiołu olejowego sterownik silnika myśli ze jest nowy, a po odczytach z czujnika różnicy ciśnień wychodzi mu coś innego przez co chce wypalać. Zmierzona jak i obliczona pokazują że sterownik chce wypalić. Weź mu pozwól, najlepiej komp podpięty i na drogę i obserwuj do jakich wartości Ci się wypali, oraz jak się one będą zmieniać wraz z przebiegiem. Przy okazji możesz zrobić loga z różnicy ciśnień. Wartość na biegu jałowym, oraz powiedzmy 3-4 bieg i od minimalnych obrotów pedał w podłogę. Wypalił mi się przy trasie ok 500km do 2-3g sadzy. Ręcznie nie próbowałem sam podczas jazdy. Ale dalej zauważyłem ze wypala się co 40-100km. Żenujące sprawdziłem wtryski to mam takie pomiary po trasie i na rozgrzanym silniku.
Koozly1 Opublikowano 29 Listopada 2022 Opublikowano 29 Listopada 2022 Mam automat ale spróbuje zrobić na manualnym. Log w jakiś sposób robimy przy pomocy drugiego kierowcy czy jakiś będzie zapis jak podłączę vcds
sebaa Opublikowano 29 Listopada 2022 Opublikowano 29 Listopada 2022 Oleju nie ubywa? Wtryski są w miarę OK. Log by dużo rozjaśnił. Ewentualnie pamiętasz jaka jest różnica ciśnień np przy obrotach jałowych i 2500 obrotów? W VCDSie masz w pomiarach rozszerzonych "zapis danych". Ale z tego co piszesz na 90% DPF do czyszczenia.
Koozly1 Opublikowano 29 Listopada 2022 Opublikowano 29 Listopada 2022 Od wymiany do wymiany ok 0.5-0.75l. Nie pamietam muszę chyba zrobić te logi, wyczytam gdzieś na Google jak użyć vcds tych pomiarów. Mycie dpf krzyczą ok 700-1000 z wyjęciem umyciem i włożeniem dpf. Bo w b8 maja ciezki dostęp
mazur1990 Opublikowano 29 Listopada 2022 Opublikowano 29 Listopada 2022 Stajesz na zatoczcze, szykujesz bloki, startujesz, masz 3 bieg, wciskasz start, gaz w podloge dojdzie do 4tys. obr puszczasz gaz i klik stop na vcds. Zjezdzasz na zatoczle zapisujesz plik i wracasz do domu 1
Koozly1 Opublikowano 12 Grudnia 2022 Opublikowano 12 Grudnia 2022 W dniu 29.11.2022 o 13:32, sebaa napisał(a): Oleju nie ubywa? Wtryski są w miarę OK. Log by dużo rozjaśnił. Ewentualnie pamiętasz jaka jest różnica ciśnień np przy obrotach jałowych i 2500 obrotów? W VCDSie masz w pomiarach rozszerzonych "zapis danych". Ale z tego co piszesz na 90% DPF do czyszczenia. Na jałowym 9hpa na 2500 obrotów 60hpa
Koozly1 Opublikowano 12 Grudnia 2022 Opublikowano 12 Grudnia 2022 Z dzisiaj po trasie mi.sie wypalił i wygląda tak teraz.
sebaa Opublikowano 13 Grudnia 2022 Opublikowano 13 Grudnia 2022 Jeśli czujnik różnicy ciśnień OK, to filtr przepchany. Albo ktoś źle go wyczyścił i wykasował zawartość popiołu, albo nawet bez czyszczenia wykasował.
Koozly1 Opublikowano 13 Grudnia 2022 Opublikowano 13 Grudnia 2022 Wymieniałem czujnik ciśnienia spalin kilka razy w ciągu bo kupowałem trefne i nastawiałem ustawienia zerowe i wykonałem adaptacje. Może przez to ? Nie oryginalny wypalał mi co 400km ale palił się check zmieniłem na używany wypalał się co 80km aż kupiłem nowy boscha i ten wypala się ok 40km
Muskel1 Opublikowano 13 Grudnia 2022 Opublikowano 13 Grudnia 2022 1 minutę temu, Koozly1 napisał(a): Wymieniałem czujnik ciśnienia spalin kilka razy w ciągu bo kupowałem trefne i nastawiałem ustawienia zerowe i wykonałem adaptacje. Może przez to ? Nie oryginalny wypalał mi co 400km ale palił się check zmieniłem na używany wypalał się co 80km aż kupiłem nowy boscha i ten wypala się ok 40km Czujnik tylko nowy oryginalny z numerem z ASO.
sebaa Opublikowano 13 Grudnia 2022 Opublikowano 13 Grudnia 2022 Masz praktycznie wykasowaną zawartość popiołu, co dla samochodu oznacza że filtr powinien być drożny. Jednakże z czujnika różnicy ciśnień dostaje prawdziwe/nieprawdziwe(?) informacje pokazujące, ze filtr jest zapchany, nabija szybko wartość zmierzoną i próbuje filtr wypalać. Tak jak mówi Muskel1, lepiej kupić oryginał z ASO niż się bawić w jakieś zamienniki czy używki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się