Damlok24 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Hej, Czy jest tu jakiś szaleniec, który próbował zrobić kolektor wydechowy chłodzony cieczą do TDIka? Myślę nad takim czymś, ale na internecie nie ma za dużo informacji. Cel zabiegu: szybsze nagrzewanie się silnika. Docelowe podłączenia cieczy: w szeregu, za chłodnicą spalin EGRa. Myślałem wpierw o projekcie takiego kolektora z aluminium, czyli grubsza sprawa, ale przerobienie oryginalnego żeliwnego też brzmi nie tak źle, a na pewno będzie taniej i łatwiej.
nadybek Opublikowano 13 Czerwca 2022 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Szaleniec... A jak temperatura plynu bedzie miala 90st to co zrobisz w korku? Jeszcze powiedz ze dpf nadal jest na pokładzie. Szybkie nagrzewanie= sprawny egr, oslona pod silnikiem, uszczelka maski na pasie przednim, wysokie stezenie G12 (woda ma wysoka pojemnosc cieplna) i odpowiednio ciezka noga a nie zmiana biegow przy 1400obr. W zime ogrzewanie postojowe jest cud miód malina.
Damlok24 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2022 Jeśli chodzi o przegrzanie to nie obawiam się go bardzo. Takie rozwiązanie jest już wprowadzone seryjnie: Po to jest dmuchawa, żeby schłodzić chłodnicę jak będzie za wysoka temperatura. DPF jest. Pewnie pijesz do tego, że temperatura spalin będzie za niska do wypalenia. Też o tym myślałem i może być to prawda, choć z drugiej strony auto jest po chipie, więc EGT też wyższa. Z tego co napisałeś o szybkim nagrzewaniu to wszystko jest. Płyn jest z większą ilością koncentratu. Co do cięższej nogi, hmmm szkoda turbinę katować gdy olej jeszcze zimny.
nadybek Opublikowano 13 Czerwca 2022 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Wiesz ze przy wypalaniu spaliny osiagaja ponad 800*C? Plyn na sciankach wymiennika zacznie wrzec jak nie dobierzesz odpowiedniego przeplywu. Co chcesz uzyskać? Zmniejszyc spalanie? Ulżyć motorowni?
Muskel1 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Opublikowano 13 Czerwca 2022 6 minut temu, nadybek napisał: Wiesz ze przy wypalaniu spaliny osiagaja ponad 800*C? Trochę przdobrzyłeś, spaliny przed i za dpfem w czasie aktywnej regeneracji to temperatura około 600°C
nadybek Opublikowano 13 Czerwca 2022 Opublikowano 13 Czerwca 2022 (edytowane) Jak jednoczesnie przyspieszasz to ponad 800 az do ograniczenia bodajrze na 830. Dluuugo jezdzilem z laptopem jak mialem problem z dpfem Takie tam przykladowe... Edytowane 13 Czerwca 2022 przez nadybek
Muskel1 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Jak dajesz w piec to nie dziwne, że wychylenia są większe. Miałem na myśli normalną jazdę ze stałą lub lekko zmienną prędkością.
Damlok24 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2022 1 godzinę temu, nadybek napisał: Wiesz ze przy wypalaniu spaliny osiagaja ponad 800*C? Plyn na sciankach wymiennika zacznie wrzec jak nie dobierzesz odpowiedniego przeplywu. Co chcesz uzyskać? Zmniejszyc spalanie? Ulżyć motorowni? W sumie nie wiem jaki jest przepływ przez chłodnicę spalin, ale zakładam, że jest ona w szeregu na małym obiegu, więc przepływ powinien być wystarczający. Cel jak wyżej: szybsze nagrzewanie silnika, a przez to mniejsze spalanie i mniejsze zużycie silnika przy zimnych startach.
Langista Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Tańsze i bardziej rozsądne rozwiązanie to Webasto. Nie wymyślaj czegoś, co już istnieje a zwłaszcza w taki sposób.
krzychuG Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Zaadaptować aktywną żaluzje chłodnicy.
Langista Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 To nie polonez, masz termostat, który trzyma mały obieg zamknięty do czasu nagrzania sprawna chłodnica EGR i to wszystko co potrzebne.
krzychuG Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Skoro jest stosowane nowszych audi czy bmw to znaczy że coś daje.
Langista Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 W nowszych, innych silnikach, gdybyś miał pojęcie jak to działa, nie dawał byś takich pomysłów. Z resztą, chcecie to psujcie sobie auta i róbcie kolejne niedokończone projekty na miarę tuningu ciałka. Szkoda tylko tego, kto potem tą rzeźbę będzie musiał ogarnąć tak, aby działała.
krzychuG Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Nie przesadzaj ,najprościej można by to nawet zrobić bez elektroniki, ze sterowaniem siłownikiem opartym na bimetalu i nie musi przysłaniać calutkiej chłodnicy. Jak ktoś trochę robi przy autkach to na pewno by sobie poradził ,a taki co tylko klepie w klawisze to go wyzwanie przerośnie.
Damlok24 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2022 Temat Webasto w sumie rozwiązuje problem, ale nie jest to tanie rozwiązanie oraz jakby nie patrzeć zjada ON. Dorzucenie świec nurnikowych (podgrzewających płyn chłodniczy) - tańsze, ale zjada ON pośrednio także. Żaluzje aktywne czy pasywne - nie spodziewam się dużego efektu. Ogólnie mam założone gąbki niepalne wokół pokrywy zaworów, ale nie po to aby szybciej się grzał ? Zastanawiam się czy może taki pampers na miskę olejową też nie pomoże. W nowych to się stosuje. Obstawiam jednak, że wiele nie daje. Btw, niby EGR sprawny. Może warto wyjąć chłodnicę spalin i ja wyczyścić?
nadybek Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Chlodnicy nie warto czyscic bo po 10km bedzie wygladala tak samo.
krzychuG Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 6 godzin temu, Damlok24 napisał: Żaluzje aktywne czy pasywne - nie spodziewam się dużego efektu. Zasłoń tekturą to się przekonasz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się