karbonek Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Próbuję już któryś dzień z rzędu odkręcić śrubę na której trzyma się wiskoza. Śróba ani drgnie. Próbowałem odkręcać z paskiem klinowym, ale ta rolka ściąga pasek i później się ślizga jak robię mocną dźwignię. Odkręciłem alternator i próbowałem zablokować rolkę kluczem imbusowym poprzez jedną z dziurek które się na rolce znajdują. Niestety klucz został ucięty po zrobieniu dźwigni Nie mam już pomysłu jak odkręcić tą śrubę... Zastanawiałem się nad odkręceniem tego całego stopu na którym jest wisko i coś tam jeszcze w tym jakaś pompa, ale to będzie chyba ostateczność. Czy jest możliwość, że to uszkodzone wisko ma odwrotny gwint niż to nowe i cały czas próbuję dokręcić tą śrubę a nie na odwrót? Możecie mi coś jeszcze doradzić? Palnik mam, ale boję się że uszkodzę łożysko w które wkręca się śruba mocująca wisko ;(
rav Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Witam Próbowałeś spryskać śrubę jakiś płynem penetrującym ? Może pomoże. ______________ Pozdrawam Rafał
karbonek Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Psikałem przed zabraniem się do roboty 3 dni pod rząd i śróby od alternatora eleganco zeszły. Wydaje mi się, że ta śruba prawie nic nie dostała bo jak ruszam kluczem czuję jakby tylko lekko jej gówka wystawała
Rudi Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Sóby na wisko ogólnie ciężko odręcić. Ja kiedyś próbowałm w omedze i się poddałem Najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś dobrego warsztatu, to ci podpowiedzą. I jeszcze jedno, mógłbyś dać jakąś fotkę, bo nie bardzo wiem o którą śróbę ci chodzi.
karbonek Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Chodzi o śróbę do której dostęp jest przez szczelinę pod alternatorem, śruba jest na imbus 8. Jeżeli to nie rozjaśniło to wrzucę jakąś fotkę wieczorkiem.
Rudi Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Bardzo by pomogło, bo patrzyłem na etce, ale na rysunkach nie bardzo to widać.
miro72 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Witam. Ja zablokowałem koło kluczem do odkręcania tarcz szlifierki kątowej. Udało się od razu. Pozdrawiam.
pawelmienko Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 w kazym wisko jest lewy gwint inaczej by ci sie samo odkrecilo
krzysiek23 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 ja zablokowalem to kluczem od filtra oleju ale lancuchowym bo u mnie niema otworu blokujacego na kole tu jest miej wiecej jak to wyglada zdjecia sruby nie mam bo aparatu tam nie wcisnalem,ogolnie mialem fotorelacje wzucic na warsztat z wymiany sprzegielka i lozysk z alternatorze BOSHA 120A,ale nie moge sie zebrac napisac.....ale odrazu mowie klucz w 2 strone nie podzialal tzn.przy skrecaniu,uzylem pilnika do drewna oczywiscie odkrecalem to na przedluzce na klucz,sruba ciezko szla a ty jak juz to odkrecisz daj nowa srube bo moze juz wyrobilo sie lekko gniazdo imbusa
karbonek Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Śrubę kupiłem nową razem z wisko. W mojej nie ma już niczego co jest na Twoim zdjeciu od klucza po stronie chłodnicy...
rikardo Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Śrubę kupiłem nową razem z wisko. W mojej nie ma już niczego co jest na Twoim zdjeciu od klucza po stronie chłodnicy... Musisz mieć identyczne wisko jak na powyższych zdjęciach, ja mam rocznik 99 i jest identyczne. Odkręciłem je podobnie jak koledzy ci doradzili. Spiłowałem i rozpiłowałem klucz w rozmiarze 30 albo 32 i przytrzymałem wisko za sześciokant znajdujący się pomiędzy kołem pasowym a wiatrakiem. Z tego co pamiętam to gwint śruby jest prawy.
karbonek Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Nowe wisko ma sześciokąt, stare nie, jest okrągłe. Nawet nie musiałbym rozpiłowywać klucza, ponieważ nie mam wiatraka na wisko
Krzy0 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Ja porzyczałem z warsztatu sam.duży klucz zaba i lapalem kolo pasowe i bez problemu,gwint jest prawy
Lishoo Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Ehh a ja się mordowałem chyba z godzinę z tym wiskiem, bo wyczytałem że jest lewy gwint.. a okazało się że jest zwykły, czyli prawy A rolkę od wiska chwyciłem w klucz do filtrów, który już ktoś wcześniej polecił
karbonek Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Poradziłem sobie. Porzyczyłem od mechanika porządną żabę i imbusa na grzechotce. Chwilę się posiłowałem i w końcu puściła :gwizdanie:
ROBERT Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Ja porzyczałem z warsztatu sam.duży klucz zaba i lapalem kolo pasowe i bez problemu,gwint jest prawy Dokładnie jak pisze kolega Nowe wisko ma sześciokąt, stare nie, jest okrągłe. Tu się mylisz kolego ja zakupiłem ori wisko BEHR z 2008r. i jest okrągłe,a stare z 1999r. było na sześciokąt.
mlodyy Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Witam\ zdejmij zderzak i cala reszte czas okolo 1 godzina i dostep bedziesz mial idealny
Voucher Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 A powiedzcie mi, dostane takie wisko w IC. Mam je do wymiany gdyz posypalo mi sie w nim łożysko . I czy jest ona w komplecie z tą rolką z tyłu?: No i jeszcze pytanie, jaki tam jest w końcu gwint?
karbonek Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Wisko jest całe w sprzedaży, gwint jest odwrotny.
starter2 Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 to prawy czy lewy jest gwint?? ja próbuje odkrecic w lewo bo tak wyczytałem i nic ale chyba juz mi się śruba obrobiła ;( ;( ;(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się