Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF/Turbina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, kupując samochód nie myślałem że pierwszym postem będzie od razu problem z silnikiem.

Ale na temat, dwa miesiące temu kupiłem Audi A4B8 2.0 TDI CJCA Multitronic 176 tysi przebiegu.

Kupiłem i od razu wymieniłem rozrząd oleje itp. Samochód śmiga wszystko okej ale sprawdziłem spalanie przy tankowaniu no i wychodziło w okolicy 8-9/100km więc oddałem samochód do mechanika żeby zerknął czy wszystko okej, trasy raczej 20min trasa 70km/h plus miasto 10min  (wcześniej zdarzyło mi się kilka razy że po zgaszeniu chodził wentylator przez 2-3 minuty i wiem że to oznaka prawdopodobnego wypalania DPF)

Wyszło, że DPF zatkany. Z tego co mechanik mówił było 15-17 gram popiołu i próbował wypalić go ale nie mógł. No okej DPF do czyszczenia, ale przy demontażu DPF okazało się że turbo jest trochę zasyfione. Z jego rozeznania i napraw tych silników mówi, że dziwne bo po tym przebiegu nie powinno być problemów z takimi rzeczami.

Olej nowy zalany przy 177 000 tysi, teraz 180 000 i zero komunikatów ze strony oleju. 

Możliwe, że silnik bierze powoli olej i DPF za kilka tysi znowu będzie do czyszczenia? Wtryski na kompie w normie. 

Opublikowano
33 minuty temu, rafauuu napisał:

wcześniej zdarzyło mi się kilka razy że po zgaszeniu chodził wentylator przez 2-3 minuty

dopalał DPF dlatego błędem było gaszenie silnika

Opublikowano
1 godzinę temu, czareq napisał:

dopalał DPF dlatego błędem było gaszenie silnika

teraz to wiem, martwi mnie ta turbina.

Opublikowano
4 godziny temu, rafauuu napisał:

sprawdziłem spalanie przy tankowaniu no i wychodziło w okolicy 8-9/100km więc oddałem samochód do mechanika żeby zerknął czy wszystko okej, trasy raczej 20min trasa 70km/h plus miasto 10min 

 U mnie przy podobnych trasach spalanie w okolicy 6 litrów. Muskając pedał gazu na 4 biegu na rozgrzanym silniku schodzę poniżej 5 więc masz zdecydowanie za wysokie.

Jeśli DPF jest zapchany i powoduje to zawyżone spalanie,a jeździsz normalnie to na chłopski rozum będzie to powodowało większą produkcje sadzy,a  tym samym turbina będzie zawalona (nadmiar paliwa w stosunku do ilości tlenu).

Co do spalania oleju wszystko jest możliwe, ale to Twój samochód i to Ty powinieneś wiedzieć czy Ci oleju ubywa czy nie.

 

Przebieg jakoś weryfikowałeś? Przy tym przebiegu nic się nie powinno dziać. Możliwe, że ktoś zamulał ostro po mieście i DPF padaka, albo faktycznie ten olej bierze. Wiesz moze jaką wartość w DPFie ma pozycja oil ash (popiół olejowy)?

 

Wypierz DPFa, niech mechanik go później wyzeruje, Muskel na forum zawsze zaleca wymianę czujnika ciśnień, więc możesz to zrobić a turbiną się póki co nie przejmuj.

Opublikowano
Godzinę temu, sebaa napisał:

 U mnie przy podobnych trasach spalanie w okolicy 6 litrów. Muskając pedał gazu na 4 biegu na rozgrzanym silniku schodzę poniżej 5 więc masz zdecydowanie za wysokie.

Jeśli DPF jest zapchany i powoduje to zawyżone spalanie,a jeździsz normalnie to na chłopski rozum będzie to powodowało większą produkcje sadzy,a  tym samym turbina będzie zawalona (nadmiar paliwa w stosunku do ilości tlenu).

Co do spalania oleju wszystko jest możliwe, ale to Twój samochód i to Ty powinieneś wiedzieć czy Ci oleju ubywa czy nie.

 

Przebieg jakoś weryfikowałeś? Przy tym przebiegu nic się nie powinno dziać. Możliwe, że ktoś zamulał ostro po mieście i DPF padaka, albo faktycznie ten olej bierze. Wiesz moze jaką wartość w DPFie ma pozycja oil ash (popiół olejowy)?

 

Wypierz DPFa, niech mechanik go później wyzeruje, Muskel na forum zawsze zaleca wymianę czujnika ciśnień, więc możesz to zrobić a turbiną się póki co nie przejmuj.

 

Mechanior tylko wspominał o tych 15 i 17 gram popiołu i że nie mógł go wypalić.

Coś mówił jeszcze, że przed próbą wypalenia miał 15 gram a po 17.

 

Co do przebiegu, według ASO w 2018 roku miał 109 tysi i na tym koniec. Książka jest do końca ale to książka..

 

Przeczytałem forum i powiedziałem żeby wymienił też czujnik ciśnienia.

Opublikowano

Musiałeś coś źle zrozumieć z tymi 15-17 g. Nie chodziło o popiół tylko pewnie o sadzę. Popiołu nie da się wypalić. Jest on pozostałością po wypalaniu sadzy i gromadzi się z biegiem czasu w dpfie. Gdy osiągnie wartość 175 ml dla Twojego silnika, należy dpf oddać do profesjonalnego wyczyszczenia lub wymienić na nowy (oryginalny, nie zamiennik).

Opublikowano
10 godzin temu, Muskel1 napisał:

Musiałeś coś źle zrozumieć z tymi 15-17 g. Nie chodziło o popiół tylko pewnie o sadzę. Popiołu nie da się wypalić. Jest on pozostałością po wypalaniu sadzy i gromadzi się z biegiem czasu w dpfie. Gdy osiągnie wartość 175 ml dla Twojego silnika, należy dpf oddać do profesjonalnego wyczyszczenia lub wymienić na nowy (oryginalny, nie zamiennik).

 

DPF już idzie do czyszczenia, martwi mnie ta brudna turbina.

Opublikowano

Co masz na myśli pisząc turbo trochę zasyfione, jak brudne jaki to osad i czy ze strony zimnej czy gorącej

Opublikowano

Jak już nastukałeś 13 tys km od wymiany oleju to kupuj zestaw i bierz się za wymianę.

Opublikowano

DPF wyczyszczony i miało być dobrze,  a jest jeszcze gorzej.. 

Wczoraj komunikat o stanie minimalnym stanie oleju.

Od wymiany oleju 6 000 km.

Silnik do remontu?

Opublikowano

Skoro woła oleju, a była zalana odpowiednia ilość to albo wycieki, albo przepala olej, co by również potwierdzał zapchany DPF. Winne turbo, albo silnik do remontu. Możesz sprawdzić kompresje, to już jakiś obraz stanu silnika będzie.

Opublikowano (edytowane)

Czy przy remoncie silnika (pierścienie, tłoki, tuleje, honowanie) powinno się też wymieniać bądź posprawdzać panewki korbowodowe? Podobnie pompę oleju?

Są jakieś słyszalne objawy zużytych panewek?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Tak słychać zużyte panewki ale w tedy już jest za późno żeby je wymieniać. Trzeba szlifować wał z czym różnie bywa.

Panewki to parę złotych przy kosztach całego remontu więc nie masz się nad czym zastanawiać tylko wymieniać.

 

Opublikowano (edytowane)

Panewki główne wału są OK  - korbowodowe do wymiany. Imbus w pompie oleju wyrobiony także też do wymiany - przynajmniej wszystko odnośnie silnika będzie zrobione + turbina + czyszczenie dpf.  Na dotarcie przez 1000km można zalać z powrotem spuszczony olej, który był zmieniany w październiku i zrobione może było na nim z 300 km?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.12.2022 o 16:21, Elhape napisał(a):

Tak słychać zużyte panewki ale w tedy już jest za późno żeby je wymieniać. Trzeba szlifować wał z czym różnie bywa.

Panewki to parę złotych przy kosztach całego remontu więc nie masz się nad czym zastanawiać tylko wymieniać.

 

Panewki główne wału są OK  - korbowodowe do wymiany. Imbus w pompie oleju wyrobiony także też do wymiany - przynajmniej wszystko odnośnie silnika będzie zrobione + turbina + czyszczenie dpf.  Na dotarcie przez 1000km można zalać z powrotem spuszczony olej, który był zmieniany w październiku i zrobione było na nim tylko 300 km?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Wszystko można tylko nie wszystko ma sens.

Ja bym nie wlał do "nowego" silnika starego oleju nawet gdybym nie zrobił na nim 1km tylko przelał go przez zajechany silnik.

Po za tym często stosuje się specjalny olej przy docieraniu silnika, ale to już musisz dowiedzieć się u osoby która to składa bo są różne szkoły a w końcu to on składa i on za to odpowiada ;)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...