Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 3.0 TDI Quattro Cabrio - tuleje przednich sanek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

 

Jestem posiadaczem B7 3.0 TDI (BKN) Quattro z nadwoziem Cabrio z manualną skrzynią 6MT. Po wizycie u mechanika okazało się, że muszę wymienić komplet przednich wahaczy. Niestety mechanik stwierdził też mocno skorodowane przednie sanki i również zalecił wymianę. 

 

Ustaliłem, że sanki odpowiednie do mojej wersji mają oznaczenie: 8H0399315Q. Udało mi się kupić takie używane w przyzwoitym stanie, ale pojechały jeszcze do piaskowania i malowania.

 

Mam jednak problem z tulejami, które też chcę wymienić. Te które były zamontowane w zakupionych sankach są całkowicie metalowe (chyba aluminiowe) i dwie były pęknięte. Szukałem nowych odpowiedników, ale niczego nie znalazłem. Nie udało mi się nawet ustalić numeru części dla tych elementów. Jedyne jakie znalazłem w sprzedaży są gumowo-metalowe. Dwie przednie tuleje różnią się trochę od 2 zamontowanych po przeciwnej stronie, na zdjęciu poniżej przednia i tylna. 

IMG_20221022_134900.thumb.jpg.0711e2db0deee3040fe28393336bec49.jpg

 

Czy orientuje się ktoś, czy takie metalowe tuleje są w ogóle do zdobycia lub ew. czy można je czymś zastąpić?

 

Pozdrawiam,

Piotr

Opublikowano

W ASO kupisz oryginalne bez kombinowania.

Opublikowano

Nie kupi, te lite tuleje w Cabrio nie występują jako osobna cześć, to integralna część sanek do Cabrio, wiec jak aso to tylko całe sanki. 

Opublikowano

@Muskel1 i @soul87, dzięki za podpowiedzi. 

 

Kontaktowałem się z ASO i faktycznie te tuleje nie występują osobno. Zapytałem jeszcze o cenę całych nowych sanek i czekam na odpowiedz. 

 

Czy orientuje się ktoś, czy średnica otworów na tuleje oraz ich wysokość jest identyczna dla wszystkich typów sanek w B6/B7 ?  Widziałem, że można kupić aluminiowe tuleje (jak w linku poniżej), ale w opisie wymieniane są jako zamiennik "zwykłych" gumowo-metalowych. Czy ktoś próbował/ma doświadczenie z takimi? 

 

SIDMOTORSPORT.PL

Przednie aluminiowe tuleje ramy pomocniczej Audi B5/B6/B7 i C5

 

Pozdrawiam,

Piotr

Opublikowano

Jak są pełne to ja bym poliuretany wsadził 

Opublikowano
W dniu 3.11.2022 o 19:40, Langista napisał(a):

Jak są pełne to ja bym poliuretany wsadził 

Dzięki. Jest to jakiś pomysł.

 

Szukałem takich i znalazłem na przykład taki zestaw: 

POLIURETANY.OLKUSZ.PL

Indeks: KPLP1540Tuleje przednich sanek - AUDI A4 / A6 - 4szt. 

 

 

Zastanawia mnie to, że w tym komplecie są 4 takie same tuleje. U mnie dwie przednie różnią się trochę wymiarami od tych zlokalizowanych bliżej skrzyni. Jutro pomierzę i zobaczę jakie są różnice. Macie pojęcie, czy w wersjach z dachem też są różnice w wymiarach tulei przedniego wózka?

 

Pozdrawiam,

Piotr

Opublikowano

Nie wiem czy to dobry pomysł, poliuretany będą miekksze niz sztywne ori tuleje które pewnie usztywaniają konstrukcje auta w cabrio.

Opublikowano

Cześć Piotr ja mam inne pytanie może pomożesz masz ten samochód może na kanale lub podnośniku? Jeśli tak to czy mógłbyś mi zrobić zdjęcie mocowań wsporników (na podwoziu) usztywniających i ten wymiar na zdjęciu.  Sprzyda mi się to przy swapie na Quattro.:)

aa.jpg.abf7c0b60147081c20ccb1b64c5a3420.jpg

Opublikowano

Sprawdź średnicę tych tulei co masz w cabrio bo może się okazać że będzie to samo co w sedanie czy avancie. Ze zwykłej wersji tuleje mają chyba 80mm średnicy ale nie pamiętam dokładnie, jak chcesz sztywne to wtedy z zawiasu 1BV dostępne tylko w aso za około 200zl sztuka jak dobrze pamietam. (4 takie same).

 

Opublikowano
25 minut temu, MaTeo85 napisał(a):

Sprawdź średnicę tych tulei co masz w cabrio bo może się okazać że będzie to samo co w sedanie czy avancie. Ze zwykłej wersji tuleje mają chyba 80mm średnicy ale nie pamiętam dokładnie, jak chcesz sztywne to wtedy z zawiasu 1BV dostępne tylko w aso za około 200zl sztuka jak dobrze pamietam. (4 takie same).

 

w Cabrio tam nie ma tuleji gumowych, tam są wsadzone metalowe LITE stalowe tuleje. Wiec cokolwiek innego bedzie miekksze. 

Opublikowano

Teraz ogarniam, przeglądam na telefonie i na tych tulejach ten czarny nalot wyglądał trochę jak guma, po powiększeniu faktycznie widać że są lite.

 

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze raz się Ja wtrącę.  Jak ci się nie uda kupić a chcesz mieć pełne stalowe czy aluminiowe to mogę ci je wykonać. Reszte priv

Edytowane przez morelo
Opublikowano
13 godzin temu, morelo napisał(a):

Cześć Piotr ja mam inne pytanie może pomożesz masz ten samochód może na kanale lub podnośniku? Jeśli tak to czy mógłbyś mi zrobić zdjęcie mocowań wsporników (na podwoziu) usztywniających i ten wymiar na zdjęciu.  Sprzyda mi się to przy swapie na Quattro.:)

Cześć, 

 

Pewnie że mogę pomóc :) Akurat mam sanki po renowacji (niestety ciągle jeszcze bez tulei). Odległość między środkami tych otworów to między 19,7 a 19,8 cm. 

image.png.8c11b89a70470e05c4dbd5b0cb134603.png

 

Jeśli chodzi o drugi temat "zdjęcia tego", to rozumiem, że chciałbyś zdjęcie po zdemontowaniu tych wsporników? Jak auto dotrze w końcu na wymianę wózka, to wtedy mogę zrobić. Niestety na razie nie mogę przewidzieć kiedy to będzie. 

 

Pozdrawiam,

Piotr

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 godzin temu, soul87 napisał(a):

Nie wiem czy to dobry pomysł, poliuretany będą miekksze niz sztywne ori tuleje które pewnie usztywaniają konstrukcje auta w cabrio.

Ma to sens. Może tak być, że sztywne tuleje w Cabrio pełnią również taką funkcję. 

 

Szkoda, że producent nie przewidział ich wymiany. Są one dość trwałe, ale nie wieczne. Sanki które odnawiam po to, żeby wymienić w moim aucie są chyba z 2008 roku. Wszystkie cztery tuleje które wymontowałem, w dolnej części są już utlenione (to musi być przynajmniej częściowo aluminium), a dwie z nich mają znaczące pęknięcia. 

 

Sprawdzałem ile kosztowałyby fabrycznie nowe sanki z oryginalnymi tulejami w ASO. Zaproponowali cenę trochę poniżej 8k PLN brutto :kwasny:

 

Spróbuję napisać do producenta tych aluminiowych przewidywanych jako zamiennik za metalowo-gumowe i zapytać, czy przewidywali również ich montaż w Cabrio: 

SIDMOTORSPORT.PL

Przednie aluminiowe tuleje ramy pomocniczej Audi B5/B6/B7 i C5

 

 

Pozdrawiam,

Piotr

Opublikowano
7 godzin temu, soul87 napisał(a):

w Cabrio tam nie ma tuleji gumowych, tam są wsadzone metalowe LITE stalowe tuleje. Wiec cokolwiek innego bedzie miekksze. 

 

Dodam tylko, że nie jest to chyba stal. Nie korodują jak stal na rdzawo. Tu korozja wygląda jak utlenione aluminium, ale 'wżery' są miejscami dosyć głębokie.

 

Same tuleje nie są też całkiem jednorodne. Na zdjęciu od spodu widać, że jest to taka konstrukcja przestrzenna, gdzie tuleja wewnętrzna połączona jest z płaszczem zewnętrznym za pomocą 10 łączników. 

 

Materiał jest też stosunkowo miękki. Odkształca się po mocnym uderzeniu młotkiem :glupek2:

 

image.png.4a1bd74d719c8ae7b254ed39dc58bc1a.png

 

Pozdrawiam,

Piotr

Opublikowano
6 godzin temu, morelo napisał(a):

Jeszcze raz się Ja wtrącę.  Jak ci się nie uda kupić a chcesz mieć pełne stalowe czy aluminiowe to mogę ci je wykonać. Reszte priv

Dzięki, rozważę propozycję. Jak nic innego nie wymyślę, to trzeba będzie dorobić :)

Opublikowano

Czyli nic innego jak aluminium. Załóż poliuretany, skontaktuj się z firmą która takie wykonuje i pewnie będą już znali temat.

Opublikowano
9 godzin temu, piooooter napisał(a):

Jeśli chodzi o drugi temat "zdjęcia tego", to rozumiem, że chciałbyś zdjęcie po zdemontowaniu tych wsporników? Jak auto dotrze w końcu na wymianę wózka, to wtedy mogę zrobić. Niestety na razie nie mogę przewidzieć kiedy to będzie. 

Tak dziękuje.:thumbup1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...