Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nagar pod pokrywą zaworów (ocena), wymiana oleju


Mhl_

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, tass napisał(a):

Szkoda braku braku innych rodzajów oleju w teście, obstawiam, że przekładniowy wypadł by dużo lepiej i wedle tych testów najlepiej jeździć na "glucie" do składania silnika.

OK, ja tu nikogo do niczego nie na mawiam, nie chce już tu kolędze w temacie tu robić syfu, bo można nad tym debatować w nieskończoności a ja nie jestem aż takim znawcą by wdawać się w jakąś polemikę techniczną, także ode mnie koniec.

 

PS jest test gęstego oleju, chyba nie obejrzałeś do końca, jest nawet Kujawski.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się oglądać kolejny raz ale był to "glut" jak określiłem to wcześniej, tzn środek do składania silników, nie olej o ile dobrze pamiętam. Ja też nie jestem żadnym expertem, po prostu wyrażamy swoją opinie, każdy ma prawo myśleć co innego i robić to co uważa za słuszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Langista napisał(a):

Pierwsze co trzeba zrobić, to nalać na tłoki antykoxu, czy innej chemii, która potrafi sobie z nagarem między pierścieniami poradzić, tak jak to napisał @przem8 teraz już pewnie silnik zalany nowym olejem to i tak szkoda, ale przy następnej wymianie dobrze było by to zrobić, w tedy też znowu zdjąć tą pokrywę i mechanicznie nagar wyczyścić, to samo z głowicą. Miska olejowa w dół, pompa oleju w dół i na dole silnika to samo.

Jeszcze nie wymieniałem, pewnie na dniach odstawie auto do warsztatu, więc okazja na zrobienie tego niby będzie.
Miskę miałem w planie zrzucać żeby wyczyścić smoka, więc prędzej czy później to zrobię pewnie, na razie się jednak powstrzymuję bo niby było widać, że miska była zrzucana, więc ktoś tam już coś pewnie czyścił.
Nie wiem tylko jak z głowicą, pomijając fakt, że pewnie jak mechanik zacznie rozbierać silnik to przy okazji coś tam wyjdzie i zrobi się z tego remont silnika :lol: a po za tym nagarem i, że od czasu do czasu trzeba zrobić dolewkę oleju to w sumie nic się nie dzieje.


No nic, mniej więcej uzyskałem co chciałem, coś trzeba będzie podziałać z tym nagarem.
Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naiwnie łudzisz się, że ktoś tam coś czyścił, skoro silnik w takim stanie jest. Prędzej uwierzę, że z tego mazutu, który pływał w tym silniku, zaczęło szczać przy misce i ktoś jedynie to uszczelnił. Jak kompresja dobra to nie ma co się w remonty pchać niepotrzebnie. Olej pobiera prawdopodobnie przez zapchane pierścienie olejowe, i na tym się skupić trzeba. Jak olej z gładzi cylindrów zacznie wracać przez kanały olejowe w tłokach i nadal będzie pobór oleju, to w tedy zostaje jedynie głowica do zrobienia.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagnij też przewód zasilajacy turbo w oliwe

jak masz taki syf pod deklem i w misce to na 100% przewód też

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj dla porównania 249tyś, ale w szwabii do 180tyś lali LongLife także cała butelka środka do mycia silnika wywalona tylko na mycie pokrywy. To jest tak zapieczone że trzeba drzeć szczotą. Płukanka tego nie ruszy nie ma bata. 

1546A74C-61E8-49A2-938C-4EABFD5DCCE4.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo pomaga temperatura. Ja takie elementy najpierw podgrzewam na grzejniki do ok 50 stopni a potem stosuje chemię, dokładnie to :

 

ALLEGRO.PL

Jak dotąd najlepsze co stosowałem. Najpierw pryskam, czekam minutę i miękkim pędzlem oczyszczam powierzchnię. Efekt

IMG_20220712_092836.thumb.jpg.45fd982349cb3d67f41736cc1df3510d.jpgIMG_20220907_134736.thumb.jpg.48f324426f2afe44508d962fe961bd32.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Langista napisał(a):

Bardzo pomaga temperatura. Ja takie elementy najpierw podgrzewam na grzejniki do ok 50 stopni a potem stosuje chemię, dokładnie to :

 

ALLEGRO.PL

Jak dotąd najlepsze co stosowałem. Najpierw pryskam, czekam minutę i miękkim pędzlem oczyszczam powierzchnię. Efekt

IMG_20220712_092836.thumb.jpg.45fd982349cb3d67f41736cc1df3510d.jpgIMG_20220907_134736.thumb.jpg.48f324426f2afe44508d962fe961bd32.jpg

Ja dokładnie stosowałem ten środek co Ty. Tylko jest jeden problem - na nim napisane wyraźnie nie używać do aluminium… dzięki temu pokrywa zaworów dostała takich białych zacieków że musiałem ją malować farbą termiczną i wypiekać w piekarniku xd 

A tak btw środek bardzo dobry!

61A4729F-37B7-4013-B070-AF1FED1BC57F.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można używać do aluminium, nie można tylko pozwolić aby wyschło. W kilku miejscach mi wyschło i zrobiły się takie białe naloty ale potem spryskałem to na nowo i wyczyściłem bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio u siebie lukłem tam bo tak się naczytałem i jest podobnie, także szkopy te LongLife'y lały tam ostro a to zmora tych motorów niestety. W sumie nie nie tylko tych.

Może w lecie wezmę się za wyczyszczenie tego trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pieterb napisał(a):

Ostatnio u siebie lukłem tam bo tak się naczytałem i jest podobnie, także szkopy te LongLife'y lały tam ostro a to zmora tych motorów niestety. W sumie nie nie tylko tych.

Może w lecie wezmę się za wyczyszczenie tego trochę.


Bierz się czym prędzej. Motur z każdym dniem dostaje po d*pie, o turbinie nie wspominając. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej obmywający ten syf, traci parametry, panewki i gładzie proszą o pomoc. Wstawię na dniach swoje gładzie to zobaczysz działanie nagaru w pełnej krasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok jak wiem z czym mam do czynienia.

Ale sami piszecie że to się tak trzyma że nie idzie tego byle czym odmyć a olej to wymywa? O to mi chodziło właśnie.

 

Ale fotki pokaż chętnie zobaczę.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stosuj na aluminium mocnych środków czeszących na elementy które nie zostaną później czymś zabezpieczone, aluminium po takim zabiegu bardzo szybko się utlenia. Widać to po silnikach i osprzęcie jak ktoś zastosował mocną chemię tworzy się warstwa utlenionego aluminium, wewnątrz sinika olej zrobi swoje i zabezpieczy. Z zewnątrz lepiej jest mechanicznie czyścić np.

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminium się utlenia, bo ludzie trzymają to pod gołym niebem, w komorze silnika takie utlenienie metalu nie wystąpi, o ile auto będzie jeżdżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2023 o 20:03, Dominojahaś napisał(a):

Tutaj dla porównania 249tyś, ale w szwabii do 180tyś lali LongLife także cała butelka środka do mycia silnika wywalona tylko na mycie pokrywy. To jest tak zapieczone że trzeba drzeć szczotą. Płukanka tego nie ruszy nie ma bata. 

1546A74C-61E8-49A2-938C-4EABFD5DCCE4.jpeg

 

jak to zdjęcie było robione przed czyszczeniem to i tak chyba nie ma tragedii w porównaniu do mojego ;)

 


Od rozpoczęcia tematu nie przejechałem nawet tysiąca kilometrów, więc nie robiłem nic jeszcze, ale pewnie w najbliższym czasie odstawie do mechanika i na razie się zaleje lepszy olej i wyczyści miskę ze smokiem, ewentualnie coś pokombinujemy z tą chemią na tłoki. Następną wymianę oleju zrobię szybciej niż te 10k km, skoro płukanki nie wiele tu wniosą a ja nie chce rozbierać pół jednostki żeby to doczyścić to będzie musiało na razie wystarczyć, i tak to się będzie powoli kręcić.

 

 

W dniu 15.01.2023 o 01:37, tass napisał(a):

Oba oleje raczej ciężko dostępne w sklepach stacjonarnych, najłatwiej kupić na internetach. Polecają Motula bo jest przereklamowany, nie są to tragiczne oleje, ale czy są warte tej ceny to wątpie.

 

Polecisz jakiś sprawdzony sklep internetowy gdzie można bez problemu zamówić te oleje? Bez ryzyka, że przyjedzie jakaś słabej jakości podróbka.
Bo jak nie będzie innego wyjścia to już chyba wezmę tego motula... :facepalm:

Edytowane przez Mhl_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mhl_ napisał(a):

Polecisz jakiś sprawdzony sklep internetowy gdzie można bez problemu zamówić te oleje? Bez ryzyka, że przyjedzie jakaś słabej jakości podróbka.

Bo jak nie będzie innego wyjścia to już chyba wezmę tego motula... :facepalm:

WWW.KOLEGABERLIN.PL

Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40 5L w pełni syntetyczny olej silnikowy do użytku przez cały rok. Zmniejsza tarcie w silniku i zapewnia optymalną ochronę przed zużyciem. Prowadzi to do oszczędności...

 

ALLEGRO.PL
LEJOLEJ.PL

Na tej aukcji nabywasz :

Ryzyko trafienia podróbki istnieje chyba, że bierze się olej bezpośrednio od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tass napisał(a):
WWW.KOLEGABERLIN.PL

Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40 5L w pełni syntetyczny olej silnikowy do użytku przez cały rok. Zmniejsza tarcie w silniku i zapewnia optymalną ochronę przed zużyciem. Prowadzi to do oszczędności...

 

ALLEGRO.PL
LEJOLEJ.PL

Na tej aukcji nabywasz :

Ryzyko trafienia podróbki istnieje chyba, że bierze się olej bezpośrednio od producenta.


No i tu jest właśnie problem, żeby jakiś syf nie przyjechał :facepalm: ale widzę, że sklep z pierwszego linku ma dużo pozytywnych ocen chociażby na ceneo, więc chyba jest w porządku, szkoda tylko, że Eurola tam nie ma, bo z kolei ten drugi sklep nie ma żadnych ocen
Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...