Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Indigoblau Passeratti B5.5 by kamil-vag


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, kamil-vag napisał(a):

Nowe uszczelnienie:

Jakiej uszczelki użyłeś?

Ja pamiętam, że w Golfie 4, który żona kiedyś miała, właśnie to samo było. Uszczelniłem klejem do szyb.

Opublikowano
7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jakiej uszczelki użyłeś?

to uszczelka samoprzylepna typu E, chociaż nie wiem czy nie lepiej by się sprawdziła typu D, na razie jest super, bo zero wody po otwarciu drzwi, nie chciałem na sylikon czy butyl bo to problem przy kolejnym ściąganiu blachy. Trzeba rwać na siłę, a taka uszczelka wystarcza i blacha odchodzi bez problemu po odkręceniu.

Opublikowano
1 minutę temu, kamil-vag napisał(a):

nie chciałem na sylikon czy butyl bo to problem przy kolejnym ściąganiu blachy.

Dokładnie, ale po tym zabiegu auto mieliśmy jakieś 3 lata w posiadaniu i na szczęście nie musiałem rozbierać drzwi.

Czy nowy właściciel musiał się z tym szarpać to nie wiem, ale może też miał szczęcie. Jak nie to pewnie dobrze przeklinał przy ściąganiu:whistling:

Opublikowano

Jak rozebrałeś tą blachę to była już wcześniej ruszana? Kilka tych drzwi rozebrałem już i o ile nikt tego wcześniej nie ruszał i nie powyginał, to nawet na starym kleju było szczelne, także z latami żeby samo puściło to aż trudno uwierzyć..

Opublikowano

Ta uszczelka gumowa z wiekiem parcieje i kruszy się. Nikt nie musi rozbierać aby było nieszczelne:wink:

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Ta uszczelka gumowa z wiekiem parcieje i kruszy się.

@Langista dokładnie tak jak Muskiel1 napisał

Opublikowano

Ciekawe, bo passaty B5 rozbierałem i te uszczelki nie ruszane trzymały niemożliwie, nawet bym nie pomyślał że mogą sparcieć 🤔 a raczej nie tyle co uszczelki a warstwa kleju butylowego.

Opublikowano

Z resztą w Golfie 6 problem też występował. Ale tam wymieniłem cały podnośnik szyby razem z tą blachą.

 

Teraz w Golfe 7 do tej pory nie miałem problemów, ale czytałem, że problem też występuje, tyle że z uszczelkami pod głośnikami. Być może jeszcze za wcześnie u mnie bo auto stosunkowo nowe. Pożyjemy zobaczymy:decayed:

Opublikowano (edytowane)

Przypomniałeś mi Kamil moją walkę z tym uszczelnieniem... :

https://forum.vw-passat.pl/topic/21141-woda-w-samochodzie/?do=findComment&comment=1339168

 

A propos uszczelnień w Passacie - sprawdź jego stan pod sterownikiem silnika. Z tego co pamiętam mój przypadek nie był jednostkowy

FORUM.VW-PASSAT.PL

Witam Dwa dni temu wracajac do domu podczas ulewnego deszczu zaczełą mrygac mi kontrolka swiec zarowych oraz przestal dzialac pedal gazu. Jedyny fart to ze stalo sie to blisko domu takze sie jakos...

 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
35 minut temu, Tomnik napisał(a):

A propos uszczelnień w Passacie - sprawdź jego stan pod sterownikiem silnika. Z tego co pamiętam mój przypadek nie był jednostkowy

Problem istniejący nadal, nawet w Passacie B8... Nic się nie nauczyli w tym Wolfsburgu:rolleyes:

Opublikowano

Passat śmiga, kosztów na razie nie generuje, leje olej napędowy i wozi tu i tam ;) 

Ale mimo uszczelnienia drzwi dalej widziałem, że zbiera się woda i robi się mokry dywanik pod nogami pasażera z przodu.

Postanowiłem podnieść wykładzinę i znaleźć miejsce przecieku. Okazało się, że jakimś cudem woda lała się od strony grodzi do środka przez uszczelkę od odpływu skroplin klimatyzacji.

 

399654826_6949177375137583_2106840578037620520_n.thumb.jpg.beb0557e422617bd62e0502dc2efda1a.jpg

 

400722981_6949177475137573_931724636315416020_n.thumb.jpg.2f5896c6fd031db8efda6a65d11c9f2d.jpg

 

Wyciągnąłem ją, wyczyściłem i wkleiłem na specjalny uszczelniacz. Całą noc padało i dzisiaj rano suchutko, więc myślę, że będzie dobrze. Dodatkowo uszczelniłem jeszcze zapobiegawczo obudowę filtra kabinowego i nawet wspornik akumulatora odkręciłem, żeby zobaczyć czy gdzieś tam jeszcze nie stoi woda itd... Do auta wrzucona farelka i elektryczny osuszacz powietrza, udało się zebrać trochę wody. 

 

Skrzynia dalej szumi, ale nie mam na nią w ogóle weny. Sprawdziłem stan oleju, jest OK, ale wystarczy podnieść auto i zakręcić kołem i już wiadomo o co chodzi...

 

Pod osłonę górną silnika podkleiłem piankę 16mm i zamontowałem na zimę co by się szybciej grzał. 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Witam po zimie ;)

Ogólnie pastuch jeździ bez większych awarii, ale przy wymianie kół na letnie niestety moją uwagę zwrócił stan tylnych hamulców. Przód wygląda dość dobrze, tarcze ładnie dotarte i klocki grube, ale tył wołał o pomstę do nieba. A po zdjęciu tarcz w ogóle zwątpiłem, czy uda się cokolwiek tu zdziałać...

433666916_284546278023385_4636949815333643493_n.thumb.jpg.531fad566850bc8362347099f4fd9d4c.jpg

 

434100021_387946890794337_1993517492616617802_n.thumb.jpg.84e98522dc9dd01d0513ec02ca0e25e6.jpg

 

Uwierzcie lub nie ale pół dnia lania odrdzewiacza, napierdzielania młotkiem i przecinakiem w śruby żeby je zluzować, potem wbijałem torx 45 i udao się odkręcić to dziadostwo. Niestety wychodzi rąbek czasu i zaniedbania poprzednich właścicieli...

 

Po zdjęciu piast z grubsza opukanie i oczyszczenie z syfu i rdzy:

435010963_633424402304044_6143788487467201982_n.thumb.jpg.a464360962ed06bab1e2ce6974bf5242.jpg

 

Jak widać z osłon tarcz zostało niewiele :grin:

 

434531118_1098745184696006_5997693868822237296_n.thumb.jpg.8a8aeff1803d5d6011cf9db5ac787daa.jpg

 

434620182_721741533372655_3148338537864983902_n.thumb.jpg.9faace8d53235cc564260c474b239f8d.jpg

 

Zapadła decyzja o zakupie:

  • nowych jarzm (Vika 66151726901),
  • przewodów hamulcowych (SKV 35SKV206 + 35SKV207),
  • osłon pyłoszczelnych tłoczków zacisków (TRW SJ1039)
  • tarcz i klocków (TRW DF2651 + TRW GDB1330)
  • osłon tarcz (Abakus 131-07-617 i 131-07-618)
  • nowe śruby jarzm M10x1.5 20mm

Przy okazji gdzie dostałem belkę pociągnąłem inhibitorem korozji od Chemikal Poland i na to farba. Zabezpieczyłem też na ile potrafiłem końcówki progów.

 

434567410_795890672411658_2315064955909095563_n.thumb.jpg.aa9a367b63686a709a0dfc4d055d0c69.jpg

 

434561188_1119471702703849_8282589685118076834_n.jpg

 

No i gotowy do odpowietrzenia zacisków:

434642713_455283830283839_6638046989330402311_n.thumb.jpg.36f8182eb0cae9c672e6f9b8496f74c1.jpg

 

435015473_958184868955953_8302575687914852591_n.thumb.jpg.703fd0d4358f24ddb99de2c00e1c3667.jpg

 

Powiem Wam, że tył musiał już naprawdę słąbo hamować, bo różnica pod nogą jest teraz ogromna, ręczny trzyma jak głupi, nie muszę go mocno ciągnąć do samej góry. 

Jest poprawna i wizualna i fizyczna w hamowaniu.
 

Co dalej ? 

Kupione radio Android - więc pewnie niedługo wleci relacja z montażu, no i udało się dość blisko dorwać skrzynię DQS z A6 C5. 

Mam też komplet jednomasu Valeo z BRD ale trochę się obawiam o tą skrzynię 6, żeby zaraz nie padła znowu. Więc nie wiem czy nie poczekać i nie wrzucić dwumasy...

Edytowane przez kamil-vag
  • Lubię to 4
  • Super 2
Opublikowano (edytowane)

Kamil albo grubo albo wcale 😅

Profi robota :thumbup1:

 

Radia jestem bardzo ciekaw - ja z mojego w a4 byłem bardzo zadowolony. 

Edytowane przez lewiatan1989
  • Super 1
Opublikowano

Ładnie ogarnięte, zresztą jak zawsze :)


Nawiązując do tematu hebli, jeszcze nigdy nie miałem tak zdziadziałych tarcz po zimie. Fakt, że bardzo mało jeżdżę w zimie, ale to czym sypią jezdnię żre jak diabli!

 

Pozdr

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wymiana przewodów elastycznych na te w stalowym oplocie też robi mega robotę, pedał hamulca jest o wiele czulszy, no ale już po fakcie bo masz 'po robocie'.

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, staniek napisał(a):

Nawiązując do tematu hebli, jeszcze nigdy nie miałem tak zdziadziałych tarcz po zimie.

To raczej efekt kilku lat nie jednej zimy, nikt tam po prostu nie zaglądał, klocki były niby nowe starline, ale same klocki hamulcy nie uratują hehe

 

27 minut temu, Langista napisał(a):

Wymiana przewodów elastycznych na te w stalowym oplocie też robi mega robotę, pedał hamulca jest o wiele czulszy

Zapamiętam 😉

 

7 godzin temu, lewiatan1989 napisał(a):

Radia jestem bardzo ciekaw - ja z mojego w a4 byłem bardzo zadowolony. 

Jutro przyjdzie wtyka quadlock pod 2 din to może ogarnę podłączenie, bo jeszcze muszę pożyczyć CANy z klimatronika albo z licznika.

Opublikowano

Elegancko!

Nie chcesz może jagody zabezpieczyć od dołu? 😄

Opublikowano
9 godzin temu, kamil-vag napisał(a):

no i udało się dość blisko dorwać skrzynię DQS z A6 C5. 

Pod względem przełożeń będzie jak HCK? DQS jak dobrze pamiętam jest z 2,5 TDI a to są długie skrzynie.

Opublikowano
W dniu 14.04.2024 o 22:34, george napisał(a):

Pod względem przełożeń będzie jak HCK?

 

Mariusz, jak to rozszyfrujesz to będziesz wiedział ;) FRK to ta co jest teraz.

HCKDODQS.png.fb6ca979f44029c99fd40e4833fc7a95.png

Opublikowano

Wczoraj wieczorem zamontowałem Androida. Do podłączenia wykorzystałem opcje z CAN, pociągnąłem CAN L i CAN H z klimatronika, i w sumie radio działa na 4 przewodach, CANy oraz stały plus z masą. 

 

Jedyne co nie działa na ten moment to kierownica MF. Prawdopodobnie uda mi się to uruchomić ale muszę zmienić przekaźnik kierownicy z 452 na 451 z obsługą CAN.

 

Samo radio z 4GB RAM działa płynnie, dźwięk dobrej jakości i stacje FM w sumie lepiej łapie jak na ori.

 

Jestem zadowolony ze zmiany. Wizualnie może nie jest to spas 100%, ale ujdzie biorąc pod uwagę funkcjonalność.

 

Chyba nie ma się czego bać kupując teraz Androida, odpowiednia ilość ramu sprawia że te radia działają płynnie, szybko i jakośc dźwięku też jest naprawdę OK.

 

IMG_20240420_114055.thumb.jpg.cf5c906d6cef50a6811d3f10a0a9ca05.jpg

 

 

  • Lubię to 3
  • Super 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...