Muskel1 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 3 godziny temu, kamil-vag napisał(a): Nowe uszczelnienie: Jakiej uszczelki użyłeś? Ja pamiętam, że w Golfie 4, który żona kiedyś miała, właśnie to samo było. Uszczelniłem klejem do szyb.
kamil-vag Opublikowano 3 Września 2023 Autor Opublikowano 3 Września 2023 7 minut temu, Muskel1 napisał(a): Jakiej uszczelki użyłeś? to uszczelka samoprzylepna typu E, chociaż nie wiem czy nie lepiej by się sprawdziła typu D, na razie jest super, bo zero wody po otwarciu drzwi, nie chciałem na sylikon czy butyl bo to problem przy kolejnym ściąganiu blachy. Trzeba rwać na siłę, a taka uszczelka wystarcza i blacha odchodzi bez problemu po odkręceniu.
Muskel1 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 1 minutę temu, kamil-vag napisał(a): nie chciałem na sylikon czy butyl bo to problem przy kolejnym ściąganiu blachy. Dokładnie, ale po tym zabiegu auto mieliśmy jakieś 3 lata w posiadaniu i na szczęście nie musiałem rozbierać drzwi. Czy nowy właściciel musiał się z tym szarpać to nie wiem, ale może też miał szczęcie. Jak nie to pewnie dobrze przeklinał przy ściąganiu
Langista Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 Jak rozebrałeś tą blachę to była już wcześniej ruszana? Kilka tych drzwi rozebrałem już i o ile nikt tego wcześniej nie ruszał i nie powyginał, to nawet na starym kleju było szczelne, także z latami żeby samo puściło to aż trudno uwierzyć..
Muskel1 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 Ta uszczelka gumowa z wiekiem parcieje i kruszy się. Nikt nie musi rozbierać aby było nieszczelne
kamil-vag Opublikowano 3 Września 2023 Autor Opublikowano 3 Września 2023 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Ta uszczelka gumowa z wiekiem parcieje i kruszy się. @Langista dokładnie tak jak Muskiel1 napisał
Langista Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 Ciekawe, bo passaty B5 rozbierałem i te uszczelki nie ruszane trzymały niemożliwie, nawet bym nie pomyślał że mogą sparcieć 🤔 a raczej nie tyle co uszczelki a warstwa kleju butylowego.
Muskel1 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 Z resztą w Golfie 6 problem też występował. Ale tam wymieniłem cały podnośnik szyby razem z tą blachą. Teraz w Golfe 7 do tej pory nie miałem problemów, ale czytałem, że problem też występuje, tyle że z uszczelkami pod głośnikami. Być może jeszcze za wcześnie u mnie bo auto stosunkowo nowe. Pożyjemy zobaczymy
Tomnik Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 (edytowane) Przypomniałeś mi Kamil moją walkę z tym uszczelnieniem... : https://forum.vw-passat.pl/topic/21141-woda-w-samochodzie/?do=findComment&comment=1339168 A propos uszczelnień w Passacie - sprawdź jego stan pod sterownikiem silnika. Z tego co pamiętam mój przypadek nie był jednostkowy : Migająca kontrolka świec żarowych i brak reakcji pedału gazu - Silnik, skrzynia biegów - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Witam Dwa dni temu wracajac do domu podczas ulewnego deszczu zaczełą mrygac mi kontrolka swiec zarowych oraz przestal dzialac pedal gazu. Jedyny fart to ze stalo sie to blisko domu takze sie jakos... Edytowane 3 Września 2023 przez Tomnik
Muskel1 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 35 minut temu, Tomnik napisał(a): A propos uszczelnień w Passacie - sprawdź jego stan pod sterownikiem silnika. Z tego co pamiętam mój przypadek nie był jednostkowy : Migająca kontrolka świec żarowych i brak reakcji pedału gazu - Silnik, skrzynia biegów - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Problem istniejący nadal, nawet w Passacie B8... Nic się nie nauczyli w tym Wolfsburgu
kamil-vag Opublikowano 17 Listopada 2023 Autor Opublikowano 17 Listopada 2023 Passat śmiga, kosztów na razie nie generuje, leje olej napędowy i wozi tu i tam Ale mimo uszczelnienia drzwi dalej widziałem, że zbiera się woda i robi się mokry dywanik pod nogami pasażera z przodu. Postanowiłem podnieść wykładzinę i znaleźć miejsce przecieku. Okazało się, że jakimś cudem woda lała się od strony grodzi do środka przez uszczelkę od odpływu skroplin klimatyzacji. Wyciągnąłem ją, wyczyściłem i wkleiłem na specjalny uszczelniacz. Całą noc padało i dzisiaj rano suchutko, więc myślę, że będzie dobrze. Dodatkowo uszczelniłem jeszcze zapobiegawczo obudowę filtra kabinowego i nawet wspornik akumulatora odkręciłem, żeby zobaczyć czy gdzieś tam jeszcze nie stoi woda itd... Do auta wrzucona farelka i elektryczny osuszacz powietrza, udało się zebrać trochę wody. Skrzynia dalej szumi, ale nie mam na nią w ogóle weny. Sprawdziłem stan oleju, jest OK, ale wystarczy podnieść auto i zakręcić kołem i już wiadomo o co chodzi... Pod osłonę górną silnika podkleiłem piankę 16mm i zamontowałem na zimę co by się szybciej grzał. 1
kamil-vag Opublikowano 14 Kwietnia Autor Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) Witam po zimie Ogólnie pastuch jeździ bez większych awarii, ale przy wymianie kół na letnie niestety moją uwagę zwrócił stan tylnych hamulców. Przód wygląda dość dobrze, tarcze ładnie dotarte i klocki grube, ale tył wołał o pomstę do nieba. A po zdjęciu tarcz w ogóle zwątpiłem, czy uda się cokolwiek tu zdziałać... Uwierzcie lub nie ale pół dnia lania odrdzewiacza, napierdzielania młotkiem i przecinakiem w śruby żeby je zluzować, potem wbijałem torx 45 i udao się odkręcić to dziadostwo. Niestety wychodzi rąbek czasu i zaniedbania poprzednich właścicieli... Po zdjęciu piast z grubsza opukanie i oczyszczenie z syfu i rdzy: Jak widać z osłon tarcz zostało niewiele Zapadła decyzja o zakupie: nowych jarzm (Vika 66151726901), przewodów hamulcowych (SKV 35SKV206 + 35SKV207), osłon pyłoszczelnych tłoczków zacisków (TRW SJ1039) tarcz i klocków (TRW DF2651 + TRW GDB1330) osłon tarcz (Abakus 131-07-617 i 131-07-618) nowe śruby jarzm M10x1.5 20mm Przy okazji gdzie dostałem belkę pociągnąłem inhibitorem korozji od Chemikal Poland i na to farba. Zabezpieczyłem też na ile potrafiłem końcówki progów. No i gotowy do odpowietrzenia zacisków: Powiem Wam, że tył musiał już naprawdę słąbo hamować, bo różnica pod nogą jest teraz ogromna, ręczny trzyma jak głupi, nie muszę go mocno ciągnąć do samej góry. Jest poprawna i wizualna i fizyczna w hamowaniu. Co dalej ? Kupione radio Android - więc pewnie niedługo wleci relacja z montażu, no i udało się dość blisko dorwać skrzynię DQS z A6 C5. Mam też komplet jednomasu Valeo z BRD ale trochę się obawiam o tą skrzynię 6, żeby zaraz nie padła znowu. Więc nie wiem czy nie poczekać i nie wrzucić dwumasy... Edytowane 14 Kwietnia przez kamil-vag 4 2
lewiatan1989 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) Kamil albo grubo albo wcale 😅 Profi robota Radia jestem bardzo ciekaw - ja z mojego w a4 byłem bardzo zadowolony. Edytowane 14 Kwietnia przez lewiatan1989 1
staniek Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia Ładnie ogarnięte, zresztą jak zawsze Nawiązując do tematu hebli, jeszcze nigdy nie miałem tak zdziadziałych tarcz po zimie. Fakt, że bardzo mało jeżdżę w zimie, ale to czym sypią jezdnię żre jak diabli! Pozdr 1
Langista Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia Wymiana przewodów elastycznych na te w stalowym oplocie też robi mega robotę, pedał hamulca jest o wiele czulszy, no ale już po fakcie bo masz 'po robocie'. 1
kamil-vag Opublikowano 14 Kwietnia Autor Opublikowano 14 Kwietnia 3 godziny temu, staniek napisał(a): Nawiązując do tematu hebli, jeszcze nigdy nie miałem tak zdziadziałych tarcz po zimie. To raczej efekt kilku lat nie jednej zimy, nikt tam po prostu nie zaglądał, klocki były niby nowe starline, ale same klocki hamulcy nie uratują hehe 27 minut temu, Langista napisał(a): Wymiana przewodów elastycznych na te w stalowym oplocie też robi mega robotę, pedał hamulca jest o wiele czulszy Zapamiętam 😉 7 godzin temu, lewiatan1989 napisał(a): Radia jestem bardzo ciekaw - ja z mojego w a4 byłem bardzo zadowolony. Jutro przyjdzie wtyka quadlock pod 2 din to może ogarnę podłączenie, bo jeszcze muszę pożyczyć CANy z klimatronika albo z licznika.
kosik25 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia Elegancko! Nie chcesz może jagody zabezpieczyć od dołu? 😄
george Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia 9 godzin temu, kamil-vag napisał(a): no i udało się dość blisko dorwać skrzynię DQS z A6 C5. Pod względem przełożeń będzie jak HCK? DQS jak dobrze pamiętam jest z 2,5 TDI a to są długie skrzynie.
kamil-vag Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia W dniu 14.04.2024 o 22:34, george napisał(a): Pod względem przełożeń będzie jak HCK? Mariusz, jak to rozszyfrujesz to będziesz wiedział FRK to ta co jest teraz.
kamil-vag Opublikowano 20 Kwietnia Autor Opublikowano 20 Kwietnia Wczoraj wieczorem zamontowałem Androida. Do podłączenia wykorzystałem opcje z CAN, pociągnąłem CAN L i CAN H z klimatronika, i w sumie radio działa na 4 przewodach, CANy oraz stały plus z masą. Jedyne co nie działa na ten moment to kierownica MF. Prawdopodobnie uda mi się to uruchomić ale muszę zmienić przekaźnik kierownicy z 452 na 451 z obsługą CAN. Samo radio z 4GB RAM działa płynnie, dźwięk dobrej jakości i stacje FM w sumie lepiej łapie jak na ori. Jestem zadowolony ze zmiany. Wizualnie może nie jest to spas 100%, ale ujdzie biorąc pod uwagę funkcjonalność. Chyba nie ma się czego bać kupując teraz Androida, odpowiednia ilość ramu sprawia że te radia działają płynnie, szybko i jakośc dźwięku też jest naprawdę OK. 3 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się