minimum93 Opublikowano 29 Maja 2024 Opublikowano 29 Maja 2024 Ja mam u Siebie lampy EU, zakupiłem adaptery aczkolwiek teraz myślę że i bez można to zrobić, następnie zakodowane wszystko VCP jak wyżej i działa. Pliki moge podesłać natomiast będzie prawdopodobnie tak jak napisał @Muskel1
Damianex Opublikowano 5 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2024 Wydaje mi się że nie będzie konieczne kodowanie nawet. Jeśli są kostki przełożone to to będzie P&P
Koalakm Opublikowano 17 Czerwca 2024 Opublikowano 17 Czerwca 2024 W dniu 31.05.2023 o 20:45, Damianex napisał(a): 10. Udało się, jedziemy na przegląd. Brawo za tutorial i dzieki! W dniu 16.02.2024 o 17:18, Muskel1 napisał(a): Nie ma, tylko Anglik ma w prawej. Na schemacie jest pokazana także wersja pod Anglika. W Lampie EU na ruch prawostronny nie ma w nie diód w tamtym miejscu. Czyli w aucie z USA przy przerobce tylnych lamp nalezy dolozyc tylko w jednej lampie przeciwmgielne? Pytam bo tak wlasnie mam, a ekspert ktory koduje (a naprawde zjadl na tym zeby) mowil ze na schemacie jest w obu lampach (nie wiem czy to ma znaczenie ale chodzi o A4 B9 Allroad - 2018 rok), choc byc moze pomylil schematy i patrzyl na anglika? Idac dalej podlaczony uruchomiony jest ten przeciwmgielny, jednak po wlaczeniu wywala blad zarowki (ale przeciwmgielny swieci). Ekspert stwierdzil ze dioda ma za mala rezystancje w tej lampie... Co sadzicie?
Muskel1 Opublikowano 17 Czerwca 2024 Opublikowano 17 Czerwca 2024 Godzinę temu, Koalakm napisał(a): , a ekspert ktory koduje (a naprawde zjadl na tym zeby) mowil ze na schemacie jest w obu lampach (nie wiem czy to ma znaczenie ale chodzi o A4 B9 Allroad - 2018 rok), To słaby ten expert.
damiand3 Opublikowano 19 Czerwca 2024 Opublikowano 19 Czerwca 2024 Siadam do przeróbki lamp tył do Q5 80a ( przed lift ), z pływającym kierunkiem. Przerobiłem instrukcję, porównałem diody, w prezentowanej A4 są PLCC-6, natomiast w lampach mojej Q5 są PLCC-4. Wylutowane diody czerwone, przylutowane diody - LED SMD OSRAM LY E67F-ABBB-46-1, YELLOW PLCC-4. Podpinam lampę pod zasilacz laboratoryjny, diody ogólnie wstają przy napięciu ok 7V - i tu pojawia się problem, bo niestety nie wszystkie. Wysypuje się się 5 diód z 27, ale potrafi np. nie wstać 1 z 3 na konkretnym pakiecie. Diody zostały sprawdzone pojedynczo - działają. Zwiększanie napięcia, nie zmienia sytuacji. Przed demontażem testowane czerwone diody, działały prawidłowo. A teraz pytania: 1. Czy ktoś miał taki problem? Czy zamówiłem złe diody, i powinny mieć inne napięcie pracy / inną oporowość? ( Jutro będę wpinał do auta, zobaczyć czy coś się zmieni ale nie wróżę tu poprawy sytuacji stąd pytanie ) 2. Czy w samej lampie jest jeszcze coś do zmiany, czy de fakto powinna podejść zmiana LEDów, następnie montaż i parametryzacja VCP ( de facto odpięcie stopu )
mati0618 Opublikowano 19 Czerwca 2024 Opublikowano 19 Czerwca 2024 Ad. 2 Po przeróbce wystarczy parametryzacja VCP, robiłem u siebie tydzień temu i wszystko gra
Elwis328 Opublikowano 6 Lipca 2024 Opublikowano 6 Lipca 2024 W dniu 19.06.2024 o 18:52, mati0618 napisał(a): Ad. 2 Po przeróbce wystarczy parametryzacja VCP, robiłem u siebie tydzień temu i wszystko gra Mogę prosić o instrukcje by to zrobić vcp właśnie w Q5 co piszesz.
Muskel1 Opublikowano 6 Lipca 2024 Opublikowano 6 Lipca 2024 Masz wszystko na pierwszej stronie opisane, dokładniej się już nie da. 1
marwrd Opublikowano 8 Sierpnia 2024 Opublikowano 8 Sierpnia 2024 Witam podepne się pod temat lamp, jak to wyglada z przeróbką lamp tył w B9 po 2020r. czy lampy są rozcinane i sklejane/spawane, czy rozklejanie są klosze od obudowy ? Nie wiem czy lepiej szukać lamp w wersji eu czy dać przerabiać.?
kiwip Opublikowano 15 Sierpnia 2024 Opublikowano 15 Sierpnia 2024 Rozcinane z tyłu. Wizualnie w tego nie widać, ale w większości przypadków, przy nieumiejętnemu połączenie wyciętych elentów lampy zaczynają parować. Na pewno taniej wyniesie przeróbka niż zakup eu
splawik8 Opublikowano 18 Sierpnia 2024 Opublikowano 18 Sierpnia 2024 Przy klejeniu najlepiej użyć kleju dwuskładnikowego i lampy odłożyć w pozycji leżącej najlepiej na 24h żeby później nie parowało nic. Pytanie czy do lamp Matrix polifowych wgrywa się te same pliki ? W lampie zewnętrznej polifta jest też gniazdo pod wtyczkę wbudowane w lampę. Ktoś ma jakiś sensowny pomysł jak puścić dodatkowy przewód ?
skyhunterA4B9 Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia W dniu 31.05.2023 o 20:45, Damianex napisał(a): Cześć, z racji iż wielokrotnie znalazłem pomoc na forum postanowiłem też podzielić się małym osiągnięciem, mianowicie wymianie diod LED z czerwonych na pomarańczowe + programowanie BCM2. 1. Najprostszy temat - programowanie BCM2. Na dzień dzisiejszy (31.05.23) NIE DA SIĘ PODŁĄCZYĆ do modułu BCM2 (jeśli dobrze pamiętam to moduł 46) za pomocą chińskiego vcds ani VCP. Próbowałem podłączyć się nawet oryginalnym vcds ale nie znalazłem security code do zmian wartości w blokach. Reasumując KONIECZNY jest oryginalny VCP (możliwe, że inny program też da radę ale ja sprawdziłem VCP). Na forum elektrody ładnie opisał problem i rozwiązanie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3579923.html 2.Po zmianie parametrów BCM2 konieczne jest wyprowadzenie dodatkowych pinów do lamp w błotnikach. Piny muszą być wyprowadzone z modułu BCM2, z czarnego złącza PIN1 (T17b) do pinu w prawej lampie w błotnik; oraz z brązowej kostki (T17a) PIN2 do lewej zewnętrznej lampy. W obu lampach wyciągnięte przewody idą do białych przewodów w lampach w błotniki. Przewody powinno puścić się tak jak idą fabrycznie wzdłuż wiązki, jednak ja to zrobiłem zdejmując plastik czarny osłaniający przez całą długość belkę bagażnika i puściłem przewody wewnątrz tej belki - da się. Tutaj linki gdzie są opisane przydatne info do tego punktu. -https://www.audi-club.ru/threads/usa-otkljuchenie-stopov-ot-povorotov-nuzhna-pomosch.521320/ -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 3. Kostki/ złącza - najpierw złącza w klapie - NIC TAM NIE RUSZAMY. Teraz kostki w lampach w błotnik. W USA kostki są na 4 piny, w UE są na 5 pinów. Piątym pinem po stronie auta jest przewód z BCM który musi spiąć się z białym przewodem od kierunkowskazów w lampie zewnętrznej. można zostawić kostki 4pin i przepiąć piny i jedna ścieżka będzie szła obok kostki - będzie działać. Jeśli ma być poprawnie koniecznie trzeba kupić kostki 5 pin ( ja kupiłem na wtyczkolandia.pl - 50zł) przydatne linki do pkt 3. -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000485.pdf -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000135.pdf -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 4. Najgorsze teraz - rozłożenie lamp. Osobiście podjąłem próbę rozklejenia lamp tak jak można rozkleić przednie, jednak występuje tam twardy klej i uszkodziłem klosz mimo opalarki, widziałem na allegro jakieś rozpuszczalniki do tego typu kleju ale nie wiem jak działają. Po przeszukaniu olx zobaczyłem że renomowane firmy najwyższej jakości itp tną obudowy lamp a później je sklejają ze sobą, tak też zrobiłem, potrzebny jest dremel bądź inna multiszlifierka oraz tarczka i pewna ręka - nie polecam robić tego w domu bo żona może nie być zadowolona z drobinek plastiku które będą wszędzie. Konieczny jest też kompresor pod ręką aby wydmuchać resztki plastikowych opiłków z lamp. 5. Diody LED - Osram LY-G6SP warto kupić około 75 diod na wszelki wypadek ( na wszystkie lampy w sedanie to chyba 68 diod potrzeba) więc zostanie kilka na zapas, diody mają 6 nóżek 6. W przypadku lamp w klapę konieczne jest rozkręcenie lamp za pomocą TORX zwykłego sześcioramiennego (niestety nie pamiętam numeru ale jest wszędzie dostępny ten torx) i następnie rozcięcie obudowy, warto ciąć obudowę jak najbliżej klosza, łatwiej wyjmie się płytki. Ważne info - ścieżka cięcia musi być minimum między kloszem a łbem śruby która trzyma płytkę. po wyjęciu płytki należy przalutować diody od kierunkowskazów i złożyć lampę. 7.Lampy w błotniki - jeśli chodzi o diody to wszystko wygląda tak samo jak w lampie w klapę. Różnica jest taka, że do rozkręcenia potrzebny jest TORX 5-cioramienny TS20 - ja znalazłem go na allegro - w marketach był brak. Po przelatowaniu diod konieczne jest rozdzielenie fizyczne kierunkowskazu i stopu. W oryginalnej lampie EU prawdopodobnie wlutowana jest gdzieś dioda która zmienia ścieżkę którą idzie napięcie i to wtedy działa. Jednak przy przeróbce USA->EU konieczne jest rozcięcie jednego przewodu który odpowiada właśnie za "+" do płytki z diodami STOP'u. Jest to przewód łączący kostkę szesciopinową z kostką trzypinową, Przerwać należy czarny przewód pierwszy od prawej (podczas pracy warto zaopatrzyć się w zasilacz 12v 1A i sprawdzać postęp prac i czy dobry przewód przecinamy). Przewód ktory wychodzi z głównej płytki warto zaizolować gdyż będzie w nim napięcie gdy włączymy kierunkowskaz, przewód który doprowadza napięcie na płytkę z diodami STOP trzeba wyprowadzić na zewnątrz lampy i jest to jeden z pinów w 5-cio pinowej wtyczce lampy. 8. Sklejanie ! użyłem jakiegoś kleju przewidzianego do ABS'u, zużyłem 1/4 tego pojemnika widocznego na zdjęciu. Ku mojemu zdziwieniu mimo świetnego klejenia jedna z lamp przeciekała i to zdrowo - okazało się ze puścił oryginalny twardy klej na jednej z lamp - prawdopodobnie od drgań multiszlifierki - po sklejeniu i radości warto palcami pozaciskać na łączenie obudowy z kloszem w miejscach GDZIE NIE BYŁO PRZEZ NAS CIĘTE i sprawdzić czy nic "nie trzeszczy". 9. Przed sklejeniem proponuje złożyć lampę ( bo i tak trzeba) i podłączyć do auta czy wszystko gra. 10. Udało się, jedziemy na przegląd. Cenne uwagi dzięki za obszerne wyjaśnienia. Dzięki Tobie udało mi się samodzielnie to zrobić bez większych strat Zaopatrzyłem się w odpowiednie diody dremelka i odpowiednie kleje Wszystko działa jak należy W ramach wdzięczności bardzo chętnie pomogę komuś innemu kto chce w ten sposób przerobić lampy posiadam odpowiednie wyposażenie Hot Air itp 1
Koalakm Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia W dniu 1.01.2025 o 17:19, skyhunterA4B9 napisał(a): Cenne uwagi dzięki za obszerne wyjaśnienia. Dzięki Tobie udało mi się samodzielnie to zrobić bez większych strat Zaopatrzyłem się w odpowiednie diody dremelka i odpowiednie kleje Wszystko działa jak należy W ramach wdzięczności bardzo chętnie pomogę komuś innemu kto chce w ten sposób przerobić lampy posiadam odpowiednie wyposażenie Hot Air itp Brawo! Dzieki za oferte pomocy Ja zlecalem przerobienie. Zrobione jest ok. Mam jedynie problem ze przy aktywacji przeciwmgielnego wywala komunikat o bledzie zarowki (ale przeciwmgielny swieci) - osoba ktora robila konwersje i kodowala stwierdzila ze diody od przeciwmgielnego pewnie sa zlej opornosci czy cos - choc nie chce mi sie wierzyc... Moze masz jakies doswiadczenie w tym temacie?
MaTeo85 Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia Nie wiem jak w A4 ale w lampach w A5 (przerabiałem na początku grudnia) cała linia od przeciwmgielnego nie jest obsadzona komponentami więc wlutowanie samych diod niewiele da, może w a4 jest podobnie i oporność lini jest przez to nieprawidłowa. Znajdę chwilę to postaram się wrzucić opis i foty bo jest dużo różnic w lampach od A4 i A5.
Koalakm Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia 5 minut temu, MaTeo85 napisał(a): Nie wiem jak w A4 ale w lampach w A5 (przerabiałem na początku grudnia) cała linia od przeciwmgielnego nie jest obsadzona komponentami więc wlutowanie samych diod niewiele da, może w a4 jest podobnie i oporność lini jest przez to nieprawidłowa. Znajdę chwilę to postaram się wrzucić opis i foty bo jest dużo różnic w lampach od A4 i A5. nie do konca rozumiem. Wiem ze diody zostaly dozolone i swieca -yle ze komunikat o usterce zarowki sie pojawia..
MaTeo85 Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia Diody świecą bo coś tam zostało wlutowane ale pytanie czy prawidłowe wartości rezystorów, czy prawidłowe diody i czy całość daje odpowiednią rezystancję na której opiera się sterownik krzycząc o błędzie?
Koalakm Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia Godzinę temu, MaTeo85 napisał(a): Diody świecą bo coś tam zostało wlutowane ale pytanie czy prawidłowe wartości rezystorów, czy prawidłowe diody i czy całość daje odpowiednią rezystancję na której opiera się sterownik krzycząc o błędzie? no tak wlasnie stwierdzil ten co kodowal. Dlatego zapytalem czy moze ktos zna ten temat i ma jakies doswiadczenie - bo ja nie wiem jakie diody tam zostaly dolozone. Zapytalem tez bo opcje sa 2: 1. Faktycznie zle diody 2. Jednak cos nie tak z podlaczeniem / kodowaniem.
Muskel1 Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia Tylnych lamp się nie koduje. Odpowiedni zestaw danych decyduje o sterowaniu tylnymi lampami.
MaTeo85 Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia Tu masz pcb lampy z A5 gdzie brakuje 3 diod od przeciwmgielnego oraz sporej ilosci komponentów w jej dolnej czesci ktore są czescią lini przeciwmgielnych. Złe dobranie parametrow tych komponentów mlze powodowac wyswietlanie błędu na zegarach przy włączeniu. niestety przerobka tych lamp jest dosyć męcząca. ale jeśli w Twoim wypadku robiła to jakaś firma, to reklamuj niech zrobią poprawnie, bo za 1000zł czy nawet więcej (srednio chyba tyle biorą za przerobienie) to wszystko powinno działać bez błędów. 1
revo205 Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Dobrze rozumiem że mając lampę EU i samochód z ameryki to dociągam żyłę z modułu BCM2 do pinu numer 3 we wtyczce piny 3 4 przesuwam na 4 i 5? Drugie pytanie jakie piny są potrzebne do podłączenia przewodów w module BCM2?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się