Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Fabrycznie nowe A4 B9 40TDI - znaczne zużycie oleju: czy to normalne?


Fatal1ty

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Fatal1ty napisał(a):

Czy wg was jest sens robić niezależną ekspertyzę u rzeczoznawczy samochodowego i wchodzić na drogę sądową ?

Jak najbardziej. Przy takim zużyciu oleju dpf już pewnie nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ten sam problem. 4/5 tys km i dolewka. Aktualny przebieg 25 tys km. Nawet sami panowie z Audi Ingolstadt narzekają na flotę samochodów służbowych z 2022 z silnikami 40TDI, którzy jeżdżą po Europie. 😅 Bez znaczenia czy to A4, A6 czy Q5 we wszystkich ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko co producent zrobi w takim przypadku. Czy będzie w najbliższej przyszłości jakaś akcja serwisowa ? Czy stwierdzą, że wszystko jest w normach i tematu nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie ile takich przypadków i co się dzieje, jak wada materiałowa to może być nawet wymiana silnika i duże koszty, trudno uwierzyć aby remontowali silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polaczki za małe szaraczki żeby wymusić akcje serwisową, będzie piłeczka odbijana tak długo aż gwarancja się skończy i potem niech się buja. ASO nie przeprowadzi nigdy remontu silnika, zawsze jak coś było nie halo to silnik szedł na złom/handel i wstawiali nowy. Tutaj nowy silnik to wartość połowy auta, będą się bronić rękami i nogami żeby się z tego wywinąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2024 o 08:33, Fatal1ty napisał(a):

Jak audi pokochałem za model B8 tak samo znienawidziłem za B9 ... Dzisiejsze AUDI to totalny syf 

No to albo masz pecha albo coś rzeczywiście "poprawili" w nowych poliftach. Ja (odpukać) złego słowa nie powiem o B9, jak do tej pory bezproblemowy samochód choć 200 tysi mu już pykło.

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo jest w skodach z 2.0 tdi. Po części może to być związane z przejściem na olej 0W20 w tych silnikach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co olej ma z tym wspólnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne musieli dostosować silnik do oleju 0W20 i coś poszło nie tak. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak związku 

Albo zyebali temat pierscieni jak w tfsi albo coś z odmą jak w ALTku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje abys napisal pismo (tak papierowe podpisane pismo) - opisz dokladnie sytuacje. Wyslij do centrali Audi, opisz w jakim serwisie zglaszales wielokrotnie, ze mialo sie unormowac, ze cos niby potem robili ale zero efektu. Napisz ze prosisz o pomoc w tym temacie bo kupiles nowe auta za sporo pieniedzy i dokladnie rzecz ujmujac "nie przystoi" to marce audi takie cuda.

Znajomy mial problem z braniem oleju w q7 - wymienili silnik.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...