Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Popularna usterka w Audi A4 B9. Tuleja lub sworzeń wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jakiś czas temu byłem w serwisie ze swoją A4 B9 1.4 TFSI, przebieg 110k. Serwisant powiedział, że "coś" się zerwało i za jakiś czas będzie trzeba to naprawić. Teraz jest ten czas naprawy, ale już nie pamiętam co on miał na myśli i nie wiem co mówić umawiając się na serwis. Wspominał, że jest to popularna usterka w A4 B9. Pamiętam, że to było połączenie dwóch słów, czyli np. "tuleja wahacza" lub "sworzeń wahacza". Wspominał, że ta część znajduje się zarówno z tyłu jak i z przodu samochodu. Chodziło o przód auta, ale mówił, że w obrębie tej części wyróżnia się jeszcze przód i tył. Czyli np, tuleje wahacza przedniego ale sam wahacz ma 2 tuleje (z przodu i z tyłu, ale nie chodzi o przód i tył auta tylko o przód i tył tej części). Czy to możliwe, że to wahacz czy może o coś innego?

Opublikowano (edytowane)

co to w ogóle za pytanie .. jedź do mechanika niech zdiagnozuje i wymieni. 

może to być guma wahacza górnego przedniego zawieszenia, są dwa te wahacze (drążki) i każdy ma dwa elementy ruchome (gumę i końcówkę). 

ale to w ogóle temat bez sensu, oddaj auto do naprawy 

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano

Z pewnością miał na myśli tuleje górnych wahaczy. Z przodu masz 2 górne wahacze, przedni i tylni i tam właśnie pękają gumy w tulejach tych wahaczy. Można kupić same tuleje, są poprawione wersje. Też u siebie wymieniałem przy niecałych 60.000 km z tego co pamiętam.

Opublikowano

Dokładnie jak pisze Muskel1, tuleje górnych wachaczy, u mnie też ostatnio przy zmianie opon mechanik zauważył pęknięcia na tulejach i tak jak piszesz, powiedział że to częste w B9. 

Opublikowano

@Muskel1 Nie będę zakładał nowego wątku, ale czy mógłbys doradzić jakie firmy najlepiej kupić wahacze? Przy wymianie opon okazało się, że u mnie również górne wahacze są do wymiany.

Opublikowano

Nie wymieniaj całych wahaczy.  Wystarczy tuleje gumowe wymienić. W ASO też wymieniają tylko tuleje gumowe, tam mi też wymienili. Nie ma po co niepotrzebnie kasy wydawać. Numer oryginalnych poprawionych tuleji to 4N0407515

Opublikowano

@Muskel1 dziękuję za szybką odpowiedź. Tak też zrobię, jeszcze jedno szybkie pytanie, czy przy okazji wymiany tuleji kupić od razu nowe śruby do wahaczy?

Opublikowano (edytowane)

Tak, śruby też nowe. Tu masz rachunek z wyszczególnionymi numerami części. Śruby też tam widnieją.

 

20240615_150858.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

@Muskel1 super, jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc!

Opublikowano

A z tego co słuszałem to audi jest też znane z tego że śruba która trzyma dwa ramiona tego wahacza lubi się zapiekać i nie da się jej wyjąc .

W takiej sytuacji możliwe że nie da się uratować wahacza. 

Ale może jakiś mechanik się wypowieco tam piszczy .

 

Nie ma może zamiennika z poliuretanu ? 

Opublikowano

Tak znana jest z zapiekania się ze względu na to, że zwrotnica jest aluminiowa a śruba stalowa. W B8 musiałem wymienić całą zwrotnicę, bo kawałek zwrotnicy u góry pękł.

Opublikowano
W dniu 15.06.2024 o 14:33, Muskel1 napisał(a):

Nie wymieniaj całych wahaczy.  Wystarczy tuleje gumowe wymienić. W ASO też wymieniają tylko tuleje gumowe, tam mi też wymienili. Nie ma po co niepotrzebnie kasy wydawać. Numer oryginalnych poprawionych tuleji to 4N0407515

Pytanie czy dobre sworznie.

 

Opublikowano

Czy Audi poprawiło te felerne tuleje , czy po prostu trzeba samemu wymienić i tak z czasem ?

Opublikowano

Tak,  4N0.. zastąpiło pierwsze z numerem 8W0...

Opublikowano

Cześć,

 

mam luz na sworzniu, lewej strony, przednia oś, górny przedni wahacz. (foto w zał)

Znalazłem nr części:
8W0 407 505 C

8W0 407 506 C

 

W wahaczu firmy Lemforder widzę, że sprzedawane z tuleja.

Czymś się od siebie różnią te części?

W ASO pod tymi numerem części kryje się sam wahacz ze sworzniem czy razem z tuleja? 

Jeśli razem z tuleja to po czym poznać jaka tuleja jest w komplecie, czy poprawiona wersja?

Rozumiem, że jak wymieniam wahacz ze względu na sworzeń, to tuleje też?

Producent Lemforder jest OK, czy lepiej ASO? Na all Lemforder ok 150zł z tuleja. Czekam na wycenę z ASO więc nie mam porównania.

20240730_152752.jpg

Opublikowano

8W0 407 505 C to jest lewa strona

8W0 407 506 C to jest prawa strona

Pewnie są inaczej wygięte jeśli pytasz o różnicę ;)

Nie spotkałem się jeszcze z takim wahaczem bez tulei także ten z ASO też będzie z tuleją.

To jest właśnie minus w zawieszeniu audi, że wystuka się tylko sworzeń a trzeba wymieniać cały wahacz wraz z tuleją.

Lemforder to najwyższa półka w zamiennikach i wszyscy chwalą ale skoro Lem jest za 150zł to chyba nie ma się co zastanawiać bo jak patrzę to oryginał 900zł kosztuje ;)

Opublikowano
W dniu 15.06.2024 o 14:33, Muskel1 napisał(a):

Nie wymieniaj całych wahaczy.  Wystarczy tuleje gumowe wymienić. W ASO też wymieniają tylko tuleje gumowe, tam mi też wymienili. Nie ma po co niepotrzebnie kasy wydawać. Numer oryginalnych poprawionych tuleji to 4N0407515


Cześć,

 

czy wymienione przez Ciebie tuleje będą również pasować do allroada 2017 2.0TDI ? 
 

pozdrawiam 

Opublikowano

Musisz po VINie spawdzić.

Opublikowano

Dzięki za info. Ma ktoś na forum może możliwość sprawdzenia części po VIN? 
 

pozdrawiam 

Opublikowano

Mamy na forum dział części, tam zadajemy takie pytania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...