Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt szybkie zapełnianie się filtra DPF w Audi A4 B8 2.0TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez vcu,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej zacząłem drążyć temat DPFu w swoim samochodzie, ponieważ nie wypala mi się tak rzadko jak bym chciał.

Silnik CJCB 136KM po mapie na 174KM, soft w sterowniku przed DG.

 

Problem jest taki, że za szybko rośnie wartość sadzy zmierzonej i to ona zawsze rozpoczyna wypalanie. Zazwyczaj jest tak, że jeśli zmierzona osiągnie 18g (obliczona masa sadzy ma wtedy w okolicach 10-12g) wypalanie się rozpoczyna. Dystans pomiędzy wypalaniami to jest około 180-220km. Niestety powinno być na odwrót – obliczona masa sadzy ma rosnąć szybciej i to ona ma zaczynać proces wypalania.

Co zauważyłem to, że najszybciej wartość sadzy zmierzonej rośnie na zimnym silniku zanim się zagrzeje. Zaraz po odpaleniu przez dystans około 5km potrafi ona urosnąć o 2 do 3g. Natomiast jeśli silnik się już zagrzeje to wartość rośnie już powoli, w zależności od stylu jazdy – 10 do 50mg/km.

Jeśli chodzi o czujnik różnicy ciśnień to wartości bym powiedział że są idealne. Od razu po wypaleniu:

Bieg jałowy – 7hPa

2.5k obrotów na luzie – 30hPa

Przeciągnięcie na 3biegu do 4k obrotów – 170hPa

Natomiast wartości gdy zmierzona masa sadzy wynosi 18g są takie:

Bieg jałowy – 13hPa

2.5k obrotów na luzie – 50hPa

Przeciągnięcie na 3biegu do 4k obrotów – 300hPa

Offset czujnika różnicy ciśnień – 1hPa

 

Sam proces wypalania przebiega jak najbardziej pomyślnie, temperatury osiąga na obu czujnikach 650-680stopni. Wychodzi na to że coś bardzo szybko zapycha mi filtr.

 

Co było już robione:

7tyś km temu czyszczenie DPF bo miał już 0.27l popiołu oraz przy okazji regeneracja turbo – zero poprawy

Sprawdzenie zaworu EGR – sprawny

Dolot – szczelny

Teraz jestem świeżo po wymianie wtrysków na nowe – również zero poprawy.

Zawsze lałem do baku Archoil AR6900D, teraz ostatnie 4tankowania nie lałem i również nie widzę różnicy. 

Oleju nie bierze od wymiany do wymiany (10tyś km) nic nie trzeba dolewać. Ani razu też nie zgasiłem auta podczas wypalania filtra.

Błędów w sterowniku – BRAK.

Jeśli chodzi o przewbiegi to jest procentowo 60/40 (trasa/miasto)%

A więc co może powodować mi jeszcze szybkie zapychanie filtra? Jakie parametry mogę sprawdzić jeszcze w VCDS? Jaki komponent jeszcze można wziąć pod uwagę? Klapa gasząca? Czujnik(czego?) A może wina mapy podnoszącej moc?

Pozdrawiam

Opublikowano

Może to być źle wyczyszczony filtr.

Opublikowano

Jaki przebieg auta ?

Opublikowano
12 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Jaki przebieg auta ?

357kkm

49 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Może to być źle wyczyszczony filtr.

To już będzie ostateczność - jeśli nic innego się nie znajdzie to trzeba będzie go jeszcze raz wyciągnąć i zawieź tym razem do innej firmy.

Opublikowano

Zabiłeś filtr jeżdżąc do momentu aż osiągnął 270 ml. W takich przypadkach nawet czyszczenie nic nie pomoże.

Opublikowano
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Zabiłeś filtr jeżdżąc do momentu aż osiągnął 270 ml. W takich przypadkach nawet czyszczenie nic nie pomoże.

Dokładnie ,a być może jest fizycznie uszkodzony i blokuje przepływ z takim przebiegiem to możliwe.

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Dokładnie ,a być może jest fizycznie uszkodzony i blokuje przepływ z takim przebiegiem to możliwe.

Fizycznie uszkodzony nie był, firma czyszcząca sprawdzała kamerą. 

Przepływu jako tako nie blokuje bo nawet jak jest blisko wypalania to wartości ciśnienia różnicowego są w normie. 

Jak już kupiłem samochód to miał te 0.27l popiołu niestety

 

Edytowane przez vcu
Opublikowano

Wychodzi na to, że czyszczenie dpf w większości przypadków to pic na wodę, bo jak trafiają na myjkę to już jest za późno. Widziałem ostatnio kilka filmikow, w których dpf po czyszczeniu miał gorsze parametry niż mój, który jest zapełniony teoretycznie prawie w 90%.  Ale jest podnieta, bo różnica ciśnień po takim zabiegu na jałowych nie wynosi 20 tylko 9hPa, co wg mnie jest wartością kiepską... 

Opublikowano
38 minut temu, vcu napisał(a):

Przepływu jako tako nie blokuje bo nawet jak jest blisko wypalania to wartości ciśnienia różnicowego są w normie. 

Jak na wyczyszczony filtr nie są w normie.

Opublikowano

Te wartościi różnicowe nie są w normie sprawnego filtra , wolne obroty takie prawie prawie, ale pod obciżeniem za wysoka wartość, a obciążenie nie było pełne. Do kitu naprawiania takiej usterki jak nie wiadomo czy soft ok.

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, przem8 napisał(a):

Wychodzi na to, że czyszczenie dpf w większości przypadków to pic na wodę, bo jak trafiają na myjkę to już jest za późno

Pomimo tego, że wartość popiołu jest wartością wyliczoną a nie  rzeczywistą (zmierzoną), jestem zdania, że powinno przestrzegać się wytycznych producenta i wymienić/wyczyścić filtr gdy osiągnie wartość krańcową zapełnienia. Niestety ale są tacy, którzy twierdzą, że to tylko wartość obliczona i dajej jeżdżą, bo nie mają żadnych objawów i dpf im się normalnie wypala. I tak jeżdżą aż im się jakieś problemy pojawią, a wtedy dpf jest tak zapchany, że żadne mycie nie pomaga.

 

Nie piję tu do właściciela, bo już takie auto kupił, ale przed kupnem diesla, jednym z podstawowych parametrów jake powinno się sprawdzać, to właśnie stan dpf.

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Pomimo tego, że wartość popiołu jest wartością wyliczoną a nie  rzeczywistą (zmierzoną), jestem zdania, że powinno przestrzegać się wytycznych producenta i wymienić/wyczyścić filtr gdy osiągnie wartość krańcową zapełnienia. Niestety ale są tacy, którzy twierdzą, że to tylko wartość obliczona i dajej jeżdżą, bo nie mają żadnych objawów i dpf im się normalnie wypala. I tak jeżdżą aż im się jakieś problemy pojawią, a wtedy dpf jest tak zapchany, że żadne mycie nie pomaga.

 

Nie piję tu do właściciela, bo już takie auto kupił, ale przed kupnem diesla, jednym z podstawowych parametrów jake powinno się sprawdzać, to właśnie stan dpf.

Niestety większość użytkowników nie serwisuje na bieżąco samochodów, naprawiają dopiero jak coś się zepsuje. 

Zatem muszę się zainteresować wymianą filtra na nowy.

Opublikowano

Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, ile kosztuje nowy oryginalny dpf?

Opublikowano
3 godziny temu, vcu napisał(a):

Fizycznie uszkodzony nie był, firma czyszcząca sprawdzała kamerą. 

Sprawdzą początek i koniec. Może w środku wkład jest nadtopiony? Z tego co tak się słyszy o DPFach, to najczęściej zabijają się blisko ścianek, bo tam temperatury są niższe. Po wypaleniu, czy czyszczeniu na pierwszy rzut oka jest wszystko OK. Jednak w związku z tym, ze nie działa całą powierzchnią, to i zdolność magazynowania sadzy jest mniejsza. Nie mówiąc już o tym, że może jest słabo wyczyszczony i przez to zabity popiołem.

 

3 godziny temu, vcu napisał(a):

Przepływu jako tako nie blokuje bo nawet jak jest blisko wypalania to wartości ciśnienia różnicowego są w normie. 

Ja bym dyplomatycznie powiedział, że nie są najgorsze... U mnie dane z wczoraj. 110 km po wypalaniu.

Różnica ciśnień na jałowych 3 hPa, przy 2500 obrotów 14-15 hPa. Przed samym wypalaniem jest na jałowych w okolicach 7 a przy 2500 obrotów około 18-20. Przy butowaniu na 4 biegu widziałem wyższe wartości niż u Ciebie. Wymieniałeś czujnik różnicy ciśnień? Masz softa, niewiadomo jak jest zrobiony i czy nie podkapca. Co do wymiany DPFa, to cena Cię z butów wyp.... Ja na Twoim miejscu wróciłbym do serii i obserwował efekty. Na drugim miejscu DPF do ponownego prania z naciskiem, żeby się przyłożyli.

Opublikowano

Zamienniki nie wchodzą w grę? Jakie są opinie?

Opublikowano

Szrot.

Opublikowano

Wobec powyższych faktów tylko wymiana.

Opublikowano

Tak myślę i właśnie zapomniałem zapytać jaką masz teraz wartość popiołu olejowego po zresetowaniu? Ustawili Ci na zero?

Jak tak, to może być też powodem takiego zachowania. 

Opublikowano
3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak myślę i właśnie zapomniałem zapytać jaką masz teraz wartość popiołu olejowego po zresetowaniu? Ustawili Ci na zero?

Jak tak, to może być też powodem takiego zachowania. 

Tak jest 0.00l. Jak to? Czyli lepiej było tego nie zerować?

Opublikowano

Nie, kompletne zerowanie powinno przeprowadzać się po wymianie na fabrycznie nowy.

 

Czyszczone filtry nie mają takich samych parametrów jak nowe i dlatego sterownik silnika może interpretować dane z czujnika różnicy ciśnień właśnie jako zapchanie sadzą, gdyż wartości te nie pasują do fabrycznie nowego.

Z tego względu przy czyszczonych dpfach powinno ustawić się nieco wyższą wartość (przynajmniej 10.000 km).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...