Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie rozrządu w Audi A4 B6 1.8T BFB


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez AdrianoA4B6,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, przem8 napisał(a):

Jak są puste szklanki to będą problemy z odpalaniem i będzie nierówno pracować zanim się nie napełni.

U mnie prawie 20 minut auto chodziło na wolnych obrotach zanim się napełnily. Tak brzmiał przy pierwszym odpaleniu. Może coś ci pomoże. 

Edytowane przez KubaS1988
Opublikowano

KubaS1988, ale Tobie chociaż odpalił i pracował silnik... Mi zaś wogóle nie chce odpalić bo odrazu gaśnie i jeszcze przy okazji czymś tam sobie strzeli 

Opublikowano

No jak napinacz się rozpadł to jak ma być synchro na wałkach.

Opublikowano

Ślizgi . Właśnie rozbieram ponownie wszystko i patrzę co się stało 

Opublikowano
2 godziny temu, AdrianoA4B6 napisał(a):

EDIT - może wezmę się za ponowne sprawdzenie rozrządu pasek łańcuch a potem porozpinam wszystko i zdemontuję głowicę? popatrzyli byśmy co tam się dzieje 

Sprawdź jeszcze raz rozrząd zanim zdejmiesz głowicę. Wstaw jakieś z foto jak to jest ustawione. Zdjęcie wałków rób jedno żeby było można zobaczyć znaki i liczyć ogniwa na łańcuchu. 

Opublikowano

Do następnego odpalenia nie składaj przodu z chłodnicami. Szkoda roboty jak trzeba będzie poprawiać. Chwile bez płynu pochodzi nic mu nie będzie. A zdążysz sprawdzić jak chodzi i ustawienie rozrządu. 

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, AdrianoA4B6 napisał(a):

Jak myślicie co to za wypust ? Znalazłem to dopiero co ... Może ttym powinienem się sugerować 

Tak, to pewny znak. Rowek ma się zgrywać z tym szpicem w dziurze. Ale musisz go znaleźć, bo to nie to. Tak to ma wyglądać image.png.1f66e604580167361300259f0f9a13dc.png

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

IMG_20240916_151543.jpg

IMG_20240916_151510.jpg

IMG_20240916_151447.jpg

 

8 godzin temu, KubaS1988 napisał(a):

Do następnego odpalenia nie składaj przodu z chłodnicami. Szkoda roboty jak trzeba będzie poprawiać. Chwile bez płynu pochodzi nic mu nie będzie. A zdążysz sprawdzić jak chodzi i ustawienie rozrządu. 

Ja mam pas w trybie serwisowym bo tak najłatwiej a jak zdemontować cały pas i odstawić na bok to nie wiem . Chciałbym odkręcić śrubki chłodnicy klimy , położyć ja na ziemi z podłączonymi wężami a dalej to nie wiem 

Opublikowano

Ten wypust na kole zamachowym który nagrałeś jest po to żeby odkręcić dwie śruby które trzymają miskę oleju. 

Opublikowano

Panowie , na kole wału korbowego to na 100% musi być dobrze ustawione .. 😐 

A wtedy na górze znaki się pokrywają, na łańcuchu i walkach także .. 16 ogniw jest ...

Silnik dalej ma focha na mnie a mnie już krew zalewa 

 

6 godzin temu, KubaS1988 napisał(a):

Ten wypust na kole zamachowym który nagrałeś jest po to żeby odkręcić dwie śruby które trzymają miskę oleju. 

Aha okej dobrze wiedzieć , na przyszłość sprawdzę smok i zaleje świeżym olejem jak tylko silnik odpali 

 

Jeszcze raz ja . Wyjaśniło się . Przewalilem rozrząd o 180° 😕 z tyłu znalazłem kreseczkę w otworze, o którym wcześniej nie miałem pojęcia , z przodu na kole wału nie pokrywa się idealnie tylko jest niecały centymetr w lewo ... góra ? No nóż ... Owszem 1 tłok jest w GMP lecz 180% dalej niż być powinien .. co teraz robić eh

Screenshot_2024-09-16-17-52-22-055_com.miui.gallery.jpg

IMG_20240916_175243.jpg

IMG_20240916_175252.jpg

Opublikowano

coś to narobił

 

myślę że pasek był luźny i przeskoczył

 

przestaw raz jeszcze na dobre znaki i zakręć jak zapali to ok i będzie ciśnienie

ale myślę że zawory oberwały

Opublikowano
32 minuty temu, hopek03 napisał(a):

ale myślę że zawory oberwały

Może nie. Jak pasek nie przeskoczył. Pisał przed pierwszym odpaleniem ze kręcił ręcznie wałem i nic nie blokowało. Ustaw jeszcze raz na znaki

Opublikowano (edytowane)

Tak się zastanawiam jak ten motor działał z takim napinaczem i czy pracował dobrze przed wymianą. I ciekawe jak te opiłki mu zaszkodziły.

 

Nie wiem jak tyś tego bajzlu narobił bo niby sprawdzałeś i tłok 1 był w gmp a tu nagle o 180 przestawiony, jak? Bo coś tu nie się nie zgadza albo nie do końca odpisujesz prawdę.

Powodzenia mimo wszystko.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Pieterb napisał(a):

Tak się zastanawiam jak ten motor działał z takim napinaczem i czy pracował dobrze przed wymianą. I ciekawe jak te opiłki mu zaszkodziły.

 

Nie wiem jak tyś tego bajzlu narobił bo niby sprawdzałeś i tłok 1 był w gmp a tu nagle o 180 przestawiony, jak? Bo coś tu nie się nie zgadza albo nie do końca odpisujesz prawdę.

Powodzenia mimo wszystko.

wiesz, sporo mojej winy bo zwlekałem ponad 6 miesiecy z naprawą tego, zaczeło sie od dzwieku ktory sie nasilał tydzień za tygodniem aż pojawił sie nowy dzwiek tarcia sie łańcuszka o metal... ale jak widac na fotkach to jeden ślizg troche sie połamał sie reszta została a drugi wyglądał jak skocznia w której są wyżłobienia na narty

------> nie sprawdziłem na obudowie sprzegla znaku bo nie wiedziałem gdzie go szukać. teraz wiem, widziałem kreske i do niej bede sie jutro stosować.

 

Podczas obrotu dolnym kołem pasowym wału 2 razy, pierwszy tłok aż dwukrotnie znajdzie się w gmp. U mnie finalnie okazało się tak że .. pierwszym razem.. łańcuch wałki i znaki pokrywa-koło wałka OK , a dolne koło wału... Wystarczy ustawić wcięcie w kole z nacięciem bądź kreską na obudowie rozrządu dolnej.. o tym wiemy . Ale nie każdy wie (ja też nie wiedziałem) że dodatkowo MUSOWO(!) spojrzeć na obudowę skrzyni biegów, pod paroma przewodami i wężami , tam jest pojedyncze okrągłe okienko w którym MUSI (!) pojawic się kreseczka .. jeśli jej nie ma znaczy że jest po drugiej stronie . 180° dalej i wtedy robimy 1 pełen obrót wałem w prawo (co nam dodaje drugie 180° i razem mamy 360° czyli to samo co 0) i wtedy ukazuje się kreseczka i koło pasowe wału licuje ze znakiem na obudowie . Czyli opcje są dwie albo jeden obrót i wałem i mamy 180° (kreska po drugiej stronie) albo mamy 360° i kreska wraca do nas wtedy zakładamy pasek naciągamy i sprawdzamy wszystkie pokrycia znaków plus ta kreska w okienku i dopiero wtedy rozrząd jest okej .

Mam nadzieję że w jasny sposób to wytłumaczyłem :) u mnie podejrzewam że szkód już nie cofnę i pozostanie mi demontaż głowicy ,planowanie jej , nowe zawory których zakup przetrzepie mi kieszenie, do tego sprawdzić tłoki pierścienie miskę olejowo a może dodatkowo sterownik silnika 

Edytowane przez AdrianoA4B6
Opublikowano

Może jeszcze ustaw rozrząd i sprawdź kompresje. Będzie wiadomo czy zawory dostały. 

Opublikowano

Żeby to teraz zgrać jak ma być to tylko wykręcić wałki z głowicy ( i świece żeby łatwo się obracał wał ) , ustawić GMP 1 tłok i spowrotem włożyć wałki i ustawić wszystko na kreski. 

Opublikowano

Cześć. Nadal jestem laikiem . Rozrząd już złożyłem na znaki wszędzie lecz co z tego jak za pierwszym razem złożyłem źle i uruchomiłem silnik . Tego co się stało już nie cofnę . Oddaje na serwis niech się tym zajmą . Mógłbym ja zdjąć głowice i wymienić zawory ale z moim doświadczeniem nie wiem nawet jak do tego przystąpić . Wielkim błędem było to że się za to zabrałem . Z resztą posłuchajcie sami :(

Opublikowano

A oto znalezione błędy

IMG_20240917_131413.jpg

Opublikowano

Błąd od złej synchronizacji rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...