przem8 Opublikowano Środa o 10:36 Opublikowano Środa o 10:36 Podkładki pod wtryskami powinno się wymieniać co 200tys więc przy okazji można oddać wtryskiwacze do sprawdzenia ale do zaufanej firmy żeby od razu nie naciągają na regenerację jak to zazwyczaj ma miejsce.
46lukasz Opublikowano Środa o 17:14 Opublikowano Środa o 17:14 Właśnie znalazłem ten temat, u mnie jest taka sama sytuacja tylko ze platforma B8.5 i silnik CNHA, ale myślę ze technologicznie podobny. Często jeżdżona ta sama trasą ok 165km i tez zauważyłem troche większe spalanie. Kiedyś było norma około 5.5L a teraz poniżej 6.5 lub czasami 7L nie schodzi. Do tego dokładnie tak samo jak u Ciebie: chwilowe spalanie tez skacze dziwnie pomiędzy wartościami, droga płaska i prędkość stała na tempomacie, a spalanie chwile pokaże 5.2L, chwile potem 6L, potem 7L na jakiś czas i tak w kółko. I tak samo przy jeździe z górki, czasem pokażę blisko 0.2L a czasem 3 lub 4L U ciebie to pojawiło się to od razu po serwisie, w którym jedyną rzeczą która odstawała od normy było zrobienie płukanki. Ja u siebie do tej pory zrobiłem płukankę 2 razy (z powodu małego poboru oleju, na co wygląda ze płukanka pomogła), ale większe spalanie pojawiło się długi czas po fakcie, wiec nie sądzę ze to od tego, ale każdy przypadek może być inny. Jak cos jeszcze się dowiesz to daj znać 👍
mk_welding Opublikowano Czwartek o 05:55 Autor Opublikowano Czwartek o 05:55 Byłem wczoraj u elektryka (dobry spec). W jego opinii z mojego opisu dolegliwości samochodu problem dotyczy dpf i pod tym kątem odbyła się u niego diagnoza. Przeanalizowaliśmy częstotliwość wypalania aktywnego oraz ciśnienie zwrotne w dpf. Wyszło, że na biegu jałowym ciśnienie zwrotne jest w okolicach 32 hPa, a aktywne wypalanie pojawia się co 150-250 km. Podczas trzymania samochodu podczas jazdy na 3 tys obrotów ciśnienie zwrotne w dpf oscylowało w okolicach 100 hPa. W ocenie elektryka takie wartości świadczą o zapchanym dpf, ale zaznaczając, że nie jest to jeszcze katastrofa i można go odratować prawidłowym wypalaniem. Zdrowy dpf ponoć załącza aktywne wypalanie w okolicach 1000 km, a ciśnienie zwrotne na biegu jałowym oscyluje w granicach 5-10 hPa. Tutaj przyznam się bez bicia, że w momencie zakupu samochodu nie wiedziałem, że ma on coś takiego jak aktywne wypalanie, nie wiedziałem z czym to się wiąże i jak postępować więc często jak gasiłem silnik to wył wentylator i też nie wiedziałem dlaczego. Dopiero teraz mi uświadomiono jak ważne jest aby w momencie gdy obroty wskakują na około 1 tys na postoju to jeździć/czekać aż spadną spowrotem w granice 800. Tak więc na ten moment najprawdopodobniejsza przyczyna to zapchany dpf w wyniku częstego przerywania aktywnego wypalania co powoduje wzrost spalania i nierówną pracę silnika. Rozwiązanie tego w moim przypadku (120 tys przebiegu - nie tak stare auto) to prawidłowa jazda, kontrolowanie aby aktywne wypalanie dobiegało do końca, monitorowanie czy sytuacja się poprawia no i teraz jakieś trasy dodać aby ten dpf zregenerować szybciej. Dodatkowo został zmieniony soft ECU z najnowszego (numer bodajże 9.9.9) na starszy soft (o jeden stopień) który ma ponoć poprawić komfort jazdy, bo ten najnowszy to nic nie wnosi do silnika tylko podkręca restrykcje związane z emisją spalin. Po pierwszym dniu jazdy mogę stwierdzić, że jakby auto, szczególnie zmiana biegów wydaje się być "przyjemniejsza", ale to potrzeba czasu, bo może to zwykły efekt placebo? Pytanie do wszystkich, co myślicie o regeneracji dpf i który rodzaj regeneracji (chemiczna, ultradźwiękowa czy jakaś inna) jest najlepsza wg was? Pytam, bo słyszałem właśnie, że te chemiczne czyszczenie to tylko wypłukuje wszystkie właściwości ceramicznego wkładu i tak na prawdę zostaje zwykły dpf z cegła w środku i najlepszym sposobem to własnie wypalanie sadzy ogniem (aktywne wypalanie).
RALF76 Opublikowano Czwartek o 06:41 Opublikowano Czwartek o 06:41 43 minuty temu, mk_welding napisał(a): Zdrowy dpf ponoć załącza aktywne wypalanie w okolicach 1000 km, napewno nie w 2.0 TDI i to w modelu a4 b9 - moze w a4b8 ale wątpię bo tam faktycznie interwał jest dłuższy, w a4b9 i pokrewne w tych latach średnio 400-450km się wypala a w trasie 600, jazda typowo miejska pewnie max 300km
mk_welding Opublikowano Czwartek o 08:06 Autor Opublikowano Czwartek o 08:06 Godzinę temu, RALF76 napisał(a): napewno nie w 2.0 TDI i to w modelu a4 b9 - moze w a4b8 ale wątpię bo tam faktycznie interwał jest dłuższy, w a4b9 i pokrewne w tych latach średnio 400-450km się wypala a w trasie 600, jazda typowo miejska pewnie max 300km Nawet jeśli, to nie zmienia faktu, że dpf jest zapchany. Co z regeneracją zewnętrzna, ma ona sens i z jakiego jej rodzaju korzystać?
Muskel1 Opublikowano Czwartek o 08:11 Opublikowano Czwartek o 08:11 Tego dpf już jaczej nie wyczyścisz. Moim zdaniem jest zapchany na amen. Tak to jest jak się jeździ ponad 300kkm z pierwszym dpfem.
mk_welding Opublikowano Czwartek o 08:22 Autor Opublikowano Czwartek o 08:22 9 minut temu, Muskel1 napisał(a): Tego dpf już jaczej nie wyczyścisz. Moim zdaniem jest zapchany na amen. Tak to jest jak się jeździ ponad 300kkm z pierwszym dpfem. jakie 300kkm? samochód ma zaledwie 120 tyś
Muskel1 Opublikowano Czwartek o 08:24 Opublikowano Czwartek o 08:24 120kkm i 32 hPa na wolnych obrotach? To masz tam poważne problemy z silnikiem albo skręcony przebieg o 200kkm...
RALF76 Opublikowano Czwartek o 08:38 Opublikowano Czwartek o 08:38 31 minut temu, mk_welding napisał(a): Nawet jeśli, to nie zmienia faktu, że dpf jest zapchany. oczywiście, odniosłem się do herezji że zdrowy dpf wypala się co 1000km w a4b9 2.0 TDI
mk_welding Opublikowano Czwartek o 08:59 Autor Opublikowano Czwartek o 08:59 33 minuty temu, Muskel1 napisał(a): 120kkm i 32 hPa na wolnych obrotach? To masz tam poważne problemy z silnikiem albo skręcony przebieg o 200kkm... przeczytaj dokładnie historię postu jeżeli jesteś zainteresowany, nie chcę się powtarzać drugi raz. Samochód nie jest kręcony to żaden niemiec czy inny ulep.
RALF76 Opublikowano Czwartek o 09:40 Opublikowano Czwartek o 09:40 41 minut temu, mk_welding napisał(a): Samochód nie jest kręcony to żaden niemiec czy inny ulep. jaka jest zawartość popiołu wg VCDS?
mk_welding Opublikowano Czwartek o 09:42 Autor Opublikowano Czwartek o 09:42 Teraz, RALF76 napisał(a): jaka jest zawartość popiołu wg VCDS? niedostałem tej informacji lub nieusłyszałem, a sam nie posiadam narzędzia diagnostycznego. Zamierzam zamówić OBDeleven to obserwacji dpf to wtedy będę mógł sprawdzić.
RALF76 Opublikowano Czwartek o 09:47 Opublikowano Czwartek o 09:47 (edytowane) 14 minut temu, mk_welding napisał(a): niedostałem tej informacji lub nieusłyszałem, a sam nie posiadam narzędzia diagnostycznego. Zamierzam zamówić OBDeleven to obserwacji dpf to wtedy będę mógł sprawdzić. jeśli przebieg 120 to nie powinno być problemów z dpf, być moze jak kolega Muskel coś z przebiegiem albo coś zabiło dpf (np: wtryski które były wadliwe i to przy takim przebiegu???) - stąd moje pytanie było o zawartość popiołu, sprawdź tą wartość.. ps. pisałeś w historii że ktoś czyścił dpf?? po co skoro do 200tys nie powinno być żadnego z tym kłopotu? rozumiem wtryski ktoś zalał paliwem noname i padły. ps. Olej bierze? Edytowane Czwartek o 09:56 przez RALF76
przem8 Opublikowano Czwartek o 09:49 Opublikowano Czwartek o 09:49 Ostatnio sprawdzałem stan dpf w a6c7 z bliźniaczym silnikiem z przebiegiem 117tys. Różnica ciśnień przy pełnym obciążeniu wynosiła około 440hpa, a zawartość popiołu coś ponad 30g. Samochód jeździł niby tylko trasy, a różnica ciśnień 2x większa niż u mnie przy przebiegu 275 tys i zapelnieniu 70g popiołem. Właściciel nie skarżył się na spalanie, które jest śmiesznie niskie w porównaniu do mojego.
Koalakm Opublikowano Czwartek o 09:50 Opublikowano Czwartek o 09:50 49 minut temu, mk_welding napisał(a): przeczytaj dokładnie historię postu jeżeli jesteś zainteresowany, nie chcę się powtarzać drugi raz. Samochód nie jest kręcony to żaden niemiec czy inny ulep. skoro kolega Muskel napisal ze tam musi byc jakis problem albo skrecony przebieg - to tak musi byc. Jezeli mozna wyeliminowac skrecony przebieg (a z opisu Twojego wynika ze to niemozliwe aby byl krecony) to pozostaje wlasnie jakas inna przyczyna. Muskel zna sie na tych sprawach wiec na pewno Ci dobrze doradzi podobnie RALF76. Sprawdz dane o ktorych napisal RALF76.
RALF76 Opublikowano Czwartek o 09:52 Opublikowano Czwartek o 09:52 2 minuty temu, przem8 napisał(a): Ostatnio sprawdzałem stan dpf w a6c7 z bliźniaczym silnikiem z przebiegiem 117tys. Różnica ciśnień przy pełnym obciążeniu wynosiła około 440hpa, a zawartość popiołu coś ponad 30g. Samochód jeździł niby tylko trasy, a różnica ciśnień 2x większa niż u mnie przy przebiegu 275 tys i zapelnieniu 70g popiołem. Właściciel nie skarżył się na spalanie, które jest śmiesznie niskie w porównaniu do mojego. z którego roku to A6 c7?
RALF76 Opublikowano Czwartek o 09:56 Opublikowano Czwartek o 09:56 2 minuty temu, przem8 napisał(a): 2018r. w tych latach nie występuje nadmierny pobór oleju więc to nie ta przyczyna, rozumiem w a6c7 nie było poboru zwiększonego?
mk_welding Opublikowano Czwartek o 09:59 Autor Opublikowano Czwartek o 09:59 Teraz, Koalakm napisał(a): skoro kolega Muskel napisal ze tam musi byc jakis problem albo skrecony przebieg - to tak musi byc. Jezeli mozna wyeliminowac skrecony przebieg (a z opisu Twojego wynika ze to niemozliwe aby byl krecony) to pozostaje wlasnie jakas inna przyczyna. Muskel zna sie na tych sprawach wiec na pewno Ci dobrze doradzi podobnie RALF76. Sprawdz dane o ktorych napisal RALF76. Przyczyna jest napisana kilka postów wyżej. Samochód jest z polskiego salonu po spłacie leasingu od razu sprzedany (dla mnie). Przyczyna zapchanego filtru napisałem kilka postów wyżej. Brak wiedzy na temat aktywnego wypalania spowodował to, że przez półtora roku (bo tyle te auto mam) samochód był gaszony nie patrząc na to czy dpf sie wypala czy nie. To jest przyczyna GŁÓWNA takiego stanu rzeczy. Nie wiem w jaki sposób był jeżdżony przez poprzedniego właściciela, może robił to samo co ja, a może nie. Z silnikiem jest wszystko w porządku, nie ma żadnych błędów wszystko było serwisowane w pore, wtryski dwa wymienione, ich poprawność dawkowania potwierdzona diagnostycznie komputerowo i próbą przelewów. Możecie zadać pytanie czemu ani w ASO ani u mechanika nikt nie powiedział, że zapchany dpf. Odpowiedź prosta, dla kasy. Jak wczoraj analizowaliśmy wyniki które pokazywał komputer odnośnie pracy dpf, to on nie krzyczy, że awaria wymień dpf. Działa? Działa to o co chodzi, gdyby nie działał to by były błędy przecież tak? Ani w ASO ani u mechanika nikt nie pokusił sie o interpretacje ciśnienia różnicy w dpf dlaczego jest takie wysokie, nikt nawet nie sprawdził tego na obrotach. A nawet jeśli sprawdził to po co ma informować że jest źle, skoro jebnie i przyjadę znowu dać zarobić? Sorry takie są czasy, a samochody są robione dla zarobku a nie dla żadnej ekologii. Znaleźć uczciwego fachowca który usiądzie obok i opowie dlaczego coś jest nie tak to ciężko obecnie. Może i zarżnąłem swojego dpf swoim brakiem wiedzy, ale na ten moment spróbuje odratować zgodnie z tym co wczoraj usłyszałem. Jeżeli się nie poprawi to trudno, kupie nowy dpf żaden problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się