IRO293 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Witam! Tak jak w temacie, trasy krótkie, do pracy 11km. Mam kostkę DPF CONTROL która informuje, że nastepuje wypalanie, dzieje się tak przy 23 gr sadzy, jak się wypali zostaje 6 gramów. Dodam tylko, że silnik długo się nagrzewa, 90 st łapie po 20km, podczas temp na zewnątrz +2 Macie jakieś sugestie? Pozdrawiam!
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Jaki przebieg? Jaki profil jazdy? Jaka wartość popiołu olejowego?
IRO293 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Jaki przebieg? Jaki profil jazdy? Jaka wartość popiołu olejowego? Cześć, przebieg 91 tyś jazda umiarkowana, wartość popiołu olejowego, nie mam pojęcia.
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Jazda umiarkowana mi nic nie mówi. Jaki profil oznacza, jakie odcinki przebywasz? Jeździsz krótkie odcinki, czy długie? Wartość popiołu odczytaj ze sterownika.
IRO293 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): Jazda umiarkowana mi nic nie mówi. Jaki profil oznacza, jakie odcinki przebywasz? Jeździsz krótkie odcinki, czy długie? Wartość popiołu odczytaj ze sterownika. Do pracy 11km w jedną stronę, czasami po miejscu 5 do 20km rzadko długie trasy.
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Więc się nie dziw, że interwały regeneracji są krótsze. Niedogrzane auto produkuje więcej sadzy. Poza tym te silniki EA288 mają interwały regeneracji 300-350 km.
IRO293 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): Więc się nie dziw, że interwały regeneracji są krótsze. Niedogrzane auto produkuje więcej sadzy. Poza tym te silniki EA288 mają interwały regeneracji 300-350 km. Myślisz że może być problem np z termostatem skoro potrzebuje aż 20 km zeby złapać temperaturę?
IRO293 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Te silniki tak mają. Radzisz jeszcze zwrócić jeszcze uwagę na tą wartość popiołu olejowego?
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Jeżeli rzeczywiście masz 91kkm to nie powinna osiągnąć max. wartości. Sprawdź sobie aby wiedzieć ile masz.
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 (edytowane) zrób softa, podniesiesz moc i zmniejszysz zuzycie paliwa bedzie sie rzadziej wypalał warunek, tylko u qumatego tunera Edytowane 30 Grudnia 2024 przez Dev
RALF76 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 (edytowane) 2 godziny temu, IRO293 napisał(a): Myślisz że może być problem np z termostatem skoro potrzebuje aż 20 km zeby złapać temperaturę? za dużo, 7-10km max bynajmniej u mnie tak łapie 90 na zegarach przy tej temperaturze na zewnątrz, coś masz nie tak... tymbardziej jedziesz trasą jak rozumiem min 90 km/h Edytowane 30 Grudnia 2024 przez RALF76
IRO293 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 20 minut temu, RALF76 napisał(a): za dużo, 7-10km max bynajmniej u mnie tak łapie 90 na zegarach przy tej temperaturze na zewnątrz, coś masz nie tak... tymbardziej jedziesz trasą jak rozumiem min 90 km/h Też mi się wydaje że, jest coś nie tak...
IRO293 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 57 minut temu, Dev napisał(a): zrób softa, podniesiesz moc i zmniejszysz zuzycie paliwa bedzie sie rzadziej wypalał warunek, tylko u qumatego tunera Jest 190km i wystarczy 🙂
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 52 minuty temu, IRO293 napisał(a): Jest 190km i wystarczy 🙂 No to sie nie dziw że tak często wypala Ci DPFa, a jak wypala DPFa to leje gnojówe w olej silnikowy, a jak olej napędowy w oleju silnikowym to w d..e dostaje motor
IRO293 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 49 minut temu, Dev napisał(a): No to sie nie dziw że tak często wypala Ci DPFa, a jak wypala DPFa to leje gnojówe w olej silnikowy, a jak olej napędowy w oleju silnikowym to w d..e dostaje motor Ja się nie dziwię tylko pytam czy to normalne, a według twojej teorii to powinienem mieć w tym Audi 600 koni żeby bylo ok? 🙂 Dzięki za takie porady...
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 A czy ja Ci tu pisze o 600kM czy o pozbyciu się problemu częstego wypalania DPFu ? No i Zrób tez porządek z nagrzewaniem się silnika bo to ma olbrzymi wpływ na DPFa
ELLIOTT Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Jaki olej w silniku? Między niektórymi formulacjami wychodzi różnica 10km dłuższe nagrzewanie oleju do temperatury roboczej.
przem8 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Dolewaj archoil 6900 do zwyklego ON i będzie się wypalać nawet 100km później ale najpierw zainteresuj się wymianą termostatu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się