Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobrzy chiptunerzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Rzadko bywam na forum (drugi raz) ale pragnę wyrazić swoja w temacie chiptuning oraz wymiana oleju.Pewnie ktoś sie spyta jaki to ma związek.Ano juz spieszę z wyjaśnieniem: dnia 31.07.09 (stan licznika 140tys km) bylem specjalnie w Warszawie celem chipowania mojej niuni (krotka entuzjastyczna wzmianka o tym 11.08.09)Wszystko przebiegło zgodnie z planem, pokrywając sie w pelni z wcześniejszymi pozytywnymi recenzjami na temat poziomu usług Rogalottiego.Korzystając z okazji wstąpiłem do sklepu kolegi z forum Tom77 (o ktorym również mam jak najlepsze zdanie)po kilka części m.in po ten słynny olej Motul. Skorzystałem z wymiany go na miejscu poniżej w warsztacie które nie obyło sie bez malego zamieszania spowodowanego (z racji dziwnego modelu mojej niuni)ilością potrzebnego oleju silnikowego-9 litrów.Po kilku dolewkach i zielonym świetle od mechanika,nie podejrzewając niczego,mając przeczucie bycia fachowo obsłużonym,ruszyłem w drogę powrotna.Przechodząc do sedna sprawy: minęło 8 miesięcy, stan licznika 148 tkm.Jakieś tysiąc przebiegu wstecz mierząc olej(pierwszy raz od czasu wymiany,niedolewajac w miedzyczasie)bagnetem stwierdziłem stan centymetr ponad maxymalny poziom(kulkę na bagnecie). Na ta chwile nasuwa sie pytanie czy za duża ilość oleju w silniku(po wymianie w Warszawie)spowodowała uszkodzenie uszczelki pod głowica, czy w momencie mierzenia znajdująca sie w(uszkodzonym przez chiptuning silniku) oleju woda podwyższyła jego poziom. Osobiście na podstawie(wtedy)normalnej konsystencji oleju lobbuje za tym pierwszym,czyli za fuszerka mechanika/olejarza. Faktem jest: przy przebiegu 148tys km auto zaczyna kopcić niebiesko/białym dymem co jak sie okazalo jest wynikiem uszkodzonej uszczelki pod głowica. Większość posiadaczy Audi (i nie tylko) wie czym to grozi i z jakimi kosztami jest związane.W najgorszym przypadku można zostać z karoseria i skrzynia biegów.Nie pisze tego zeby sie wypłakać lub kogoś bezpodstawnie oskarżać.Dalej mam jak najlepsze zdanie co do kompetencji w/w osób,choć powyższe fakty nie wyglądają na zbieg okoliczności i domagają sie winnego.Jako konkluzje,pragnę tylko zauważyć ze każdemu z nas może sie zdarzyć cos co zaważy na jego postrzeganiu ludzi i zjawisk innym niż nakazywal by to zdrowy rozsadek i ogólne mniemanie.Krotko mówiąc: forum pomaga,ale nie gwarantuje. Pozdrawiam i życzę wszystkim,zeby każdy urodzil sie mechanikiem samochodowym ;)

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szyszczak no przykra sprawa ale ja czegoś nie rozumiem piszesz ,,Dalej mam jak najlepsze zdanie co do kompetencji w/w osób,choć powyższe fakty nie wyglądają na zbieg okoliczności i domagają sie winnego."więc za winego uważasz siebie ?Czy o sobie też masz jak najlepsze zdanie ? 1000 km w stecz to u Ciebie ok.1 m-c (8000 / 8m-c) dziwne że piszesz to po miesiącu w dodatku gorący temat pisane o 2 w nocy ? :mysli:

Druga sprawa w tym temacie dużo łatwiej o tekst lizusowski niż o głos krytyki.

Opublikowano

Ilość oleju ma się nijak do głowicy, ewentulanie wywali Ci uszczelnienia na wale korbowodowym. Rozumiem, że 1 kkm temu mierzyłeś olej i było go za dużo. Jaki miał kolor, czy motor stał na równym i czy był zimny?

Opublikowano

szyszczak13 oczywiscie nikogo nie bronie , i przykra sprawa , ale pamietaj o tym ze to uzywany samochod z przebiegiem 150 tys. To jest juz troche , do tego program zazwyczaj zacheca do kozystanie z tego do motorownia daje wiec zwasze jest ryzyko ze cos sie moze wysrac .....

Opublikowano

Masz wtryski do wymiany,szybko nalezy wymienic tez olej na swiezy, inaczej czeka cie wymiana silnika

Opublikowano

No niestety niektóre BKN-y mialy wadliwe wtryski.Kolega Miron sie o tym przekonal :wink4:

Opublikowano

moim zdaniem tez winne sa lejace wtryski....

jazda na takiej mieszance oleju z ropa szybko zniszczy Twoj silnik, a juz wtedy zupelnie bedziesz szukal winnych dookola. a to po prostu ten typ tak czasami ma...

Opublikowano

Witam Wszystkich.

Drodzy mam pytanie...

Macie moze namiary na dobry zaklad w okolicy Rybnik-Raciborz

Auto to A4 b7 1.9

Dzieki za pomoc

Opublikowano

szyszczak13: sprawdzcie dobrze czy to nie wina wtryskiwaczy. Takie jasne chmurki to nie tylko moze byc olej. Zreszta jak powachasz spaliny to bedzie wiadomo z czego powstały.

Generalnie - przez 1cm wiecej oleju na bagnecie to moze wywalic uszczelniacz wału, wałka albo uszczelniacze w turbinie ALE NIE KONIECZNIE. Co do chip tuningu w 3.0TDi jest mało prawdopodobne zeby podnosło głowe po programie poniewaz boost podnosi sie o niecałe 0,1bara !. Zreszta nie da sie uszkodzic tego silnika programem poniewaz ma bardzo nisko ustawione limitery termiczne wzgledem każdej temperatury. Szybciej zlimituje moc niz zaszkodzisz silnikowi.

I po raz kolejny powtarzam że pod każdym ASO stoi mnóstwo zepsutych seryjnych samochodów wiec wiazanie każdej usterki silnika ze zrobioeniem czipsa jest mało miarodajne.

Pozdrawiam

Opublikowano

Zgadzam się w pełni. Tym bardziej, że to dymienie pewnie jest na wolnych obrotach po jakiejś chwili od zatrzymania.

A zwiększony stan oleju (rozcieńczony przez ropkę) albo doprowadzi do zatarcia silnika, ale tez taki silnik może się rozkręcić i zrobi bum urywając korby.

Opublikowano

Zgadzam się w pełni. Tym bardziej, że to dymienie pewnie jest na wolnych obrotach po jakiejś chwili od zatrzymania.

A zwiększony stan oleju (rozcieńczony przez ropkę) albo doprowadzi do zatarcia silnika, ale tez taki silnik może się rozkręcić i zrobi bum urywając korby.

Dokładnie zobaczcie ile na allegro mozna kupic 3.0tdi na czesci, leje wtrysk wypala dziure. Miesza sie olej z ropa motor sie zaciera.

Generalnie juz coraz wiecej Klientów przyjezdza na usuniecie SPRAWNEGO DPFa !!. Jak pytam dlaczego to mówia, że jezdzac w cyklu miejskim tak czesto go wypala ze przybywa "oleju" na bagnecie. Taki "olej" jeszcze do tego czesto Castrol longlive który to ASO wymienia co 30kkm spowoduje wczesniej czy pózniej zgon motoru na bank.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam ponownie :hi:

Zna ktos z Was ten zaklad? V-tech oddzial na slasku w Jastrzębiu-Zdrój?

Dziekuje za informacje :notworthy:

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie :hi:

Zna ktos z Was ten zaklad? V-tech oddzial na slasku w Jastrzębiu-Zdrój?

Dziekuje za informacje :notworthy:

Pozdrawiam

Program dla nich pisze szef w fili Krakow V-piro :wink4: Jednak lepiej jedz do Aligatora,CompSportu.Dlaczego poczytaj forum wszystkiego sie dowiesz :)
Opublikowano

Czy w kujawsko-pomorskim są jacyś dobrzy chip tunerzy? Kiedyś słyszałem, że tdi z audi a4 90km nie można zchipować, jeśli jest starszy niż 1997 rok, czy to prawda?

Opublikowano

Kiedyś słyszałem, że tdi z audi a4 90km nie można zchipować, jeśli jest starszy niż 1997 rok, czy to prawda?

Nie prawda
Opublikowano

Dzięki. Zapytałem dlatego, że szukam ładnej a4. Ogólnie wolałbym zadbaną 90km i ją zachipować, niż dojechaną 110km i nic bym z nią nie mógł zrobić prawda?

Opublikowano

Dzięki. Zapytałem dlatego, że szukam ładnej a4. Ogólnie wolałbym zadbaną 90km i ją zachipować, niż dojechaną 110km i nic bym z nią nie mógł zrobić prawda?

Kolego, poczytaj trochę, bo wypisujesz jakieś brednie :gwizdanie:

Witam ponownie :hi:

Zna ktos z Was ten zaklad? V-tech oddzial na slasku w Jastrzębiu-Zdrój?

Dziekuje za informacje :notworthy:

Pozdrawiam

Ci "szpece" mogą Ci jedynie wgrać gotowca i skasować tyle samo co dynosoft czy compsport :gwizdanie:

Opublikowano

Hmmm panowie Kogo polecie z wielkopolski/lubuskiego ????? kto ma hamownie 4x4 i robi dobry sofcik ??? chodzi o A4 2.5 TDI 180KM AKE ......

Pozdrawiam Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...