Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Hamulec ręczny, a napęd Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wiesz jak bym widział ze zapierdzielasz za mna bo masz Q i by było ślisko specjalnie bym nie to ze ci nie zjechał bym ci przychamował i ciekaw jestem czy poboczem czy na haku czy na wstecznym byś hamował :good:

kolego góral, cos Ci się chyba w głowie poprzestawiało, ze jestes taki mądry

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

sorki za OT

Opublikowano

kowi 87 grozisz mi :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :good:

przepije kropka jak dansil filmik wstawi :good:

:polew:

I ja czekam na filmik :tongue4:

:good:

Kolego MARiOLiNi :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

za dużo filmów :thumbdown:

dobra nasmiali my sie tutaj przy kieliszczku już dosc a teraz

Spokojnej nocki

Opublikowano

Tak się zastanawiam ile jeszcze stron o "d_upie Maryni" przybędzie w tym temacie?

Dziwne, ale Audi AG zaznacza, że przy badaniu na rolkach aut z quattro prędkośc rolek nie powinna przekraczac 6km/h :confused4: tak sobie myślę, że może im chodzic o trwałośc napędu :mysli:

Pozdro i owocnych testów :good:

EOT

Opublikowano

a w niektórych modelach również tylnego

dla niedowiarków :naughty:

sl273223.jpg

Opublikowano

Jezuu jak tu czytam co niektórych to sikam ze śmiechu , tak pitolicie że aż strach , w nowych audi nie ma ręcznej blokady dyfrów bo robi to EDC przez do hamowanie koła bez przyczepności (dyfer "myśli" że jest równe obciążenie i kręci wszystkie koła) proste. Ręczny zaciągamy jak chcemy sie pobawić i zblokujemy tylną oś tylko z zaciągniętym ręcznym . A ja wy chcecie nakręcić filmik że tył stoi na ręcznym a przód pali gume to ja kurva nie wiem heheh, :polew: I już przestańcie pitolić bo wstyd.

Opublikowano

Jezuu jak tu czytam co niektórych to sikam ze śmiechu , tak pitolicie że aż strach , w nowych audi nie ma ręcznej blokady dyfrów bo robi to EDC przez do hamowanie koła bez przyczepności (dyfer "myśli" że jest równe obciążenie i kręci wszystkie koła) proste. Ręczny zaciągamy jak chcemy sie pobawić i zblokujemy tylną oś tylko z zaciągniętym ręcznym . A ja wy chcecie nakręcić filmik że tył stoi na ręcznym a przód pali gume to ja kurva nie wiem heheh, :polew: I już przestańcie pitolić bo wstyd.

Nie, chodziło tu o filmik na rolce z tylnymi kołami, a nie o ręczny :gwizdanie:

Opublikowano

Jeden uj wiadomo o co chodzi

Opublikowano

Jezuu jak tu czytam co niektórych to sikam ze śmiechu , tak pitolicie że aż strach , w nowych audi nie ma ręcznej blokady dyfrów bo robi to EDC przez do hamowanie koła bez przyczepności (dyfer "myśli" że jest równe obciążenie i kręci wszystkie koła) proste. Ręczny zaciągamy jak chcemy sie pobawić i zblokujemy tylną oś tylko z zaciągniętym ręcznym . A ja wy chcecie nakręcić filmik że tył stoi na ręcznym a przód pali gume to ja kurva nie wiem heheh, :polew: I już przestańcie pitolić bo wstyd.

a ja czekam na filmik i uj :polew: :polew: :polew: a jak nie to na darmowe piwsko jedziemy do wisły :polew: :polew: :polew:

:kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox:

Opublikowano

Za każdy kolejny post nie związany z tematem leci ostrzeżenie. :hi:

Opublikowano

sprawdzałem dzisiaj na śliskiej nawierzchni

nie ma mozliwości zablokowania całkowicie tylnej osi

torsen na to nie pozwoli, ale....

tak jak pisałem wcześniej ręczny może zablokowac tylko jedno koło

jeżeli zablokuje całkowicie tylną oś, zablokuje sie również przód

innej mozliwości nie ma

amen

i niech ktos juz zamknie ten temat

Opublikowano

sprawdzałem dzisiaj na śliskiej nawierzchni

nie ma mozliwości zablokowania całkowicie tylnej osi

torsen na to nie pozwoli, ale....

tak jak pisałem wcześniej ręczny może zablokowac tylko jedno koło

jeżeli zablokuje całkowicie tylną oś, zablokuje sie również przód

innej mozliwości nie ma

amen

i niech ktos juz zamknie ten temat

dzięki kolego za test i teraz wszystko jasne :cool1: :cool1: :cool1::good: :good:

Opublikowano

prosze tematu nie zamykać bo filmik postaram sie wrzucic na temat tego blokowania tylnej osi

Opublikowano

raczej jednego tylnego koła, nie osi......

Opublikowano (edytowane)

piszę, tylko dlatego tego posta, że może ktoś jak ja szukać takiego zagadnienia i trafić na ten rozwinięty acz niedokończony wątek...
wiem, że strasznie mega odgrzany kotlet ale jest tu konkretna dyskusja na temat, który mnie bardzo interesuje od kiedy mam quattro i spadł śnieg... 
widzę, że koledzy, którzy się nie zgadzali z Devem i Góralem to potrafili tylko dużo teoretyzować i mało zwracali uwagi na istotne fakty, ciekawe czy po tylu latach zmienili zdanie...
ciągłe gadanie, że na biegu da się zblokować tylne koła - ustawiliście ziomków z obu stron i patrzeliście na obie osie przód/tył? Z dyskusji wynika, że nie... Ciekawe czy koledzy przez te lata próbowali zaciągnąć ręczny na biegu na luźnej nawierzchni i zaraz dawać w palnik - kolejny raz z dyskusji wynika, że nie... Jest mówione o zduszeniu silnika, to jest moment kiedy napędy dostają strasznie w d*pę, nawet na śniegu... jeśli nie był odpuszczony ręczny do końca a wduszony już gaz to napęd telepie wydając okropne dźwięki.
Ręczny jest bardzo przydatny do zarzucenia w naszych autach jak i w RWD i FWD... kolejny śmieszny argument, że w autach RWD się nie używa ręcznego do zarzucenia :o ciekawe dlaczego każdy pro drifter ma w aucie hydrołapę - -polecam pooglądać filmiki...
W każdym razie podsumowując na temat - ręczny w aucie z quattro - można używać, wciskając sprzęgło, zarzut, puścić ręczny, następnie sprzęgło(ew. strzał ze sprzęgła) i ogień na tłoki, dzięki ręcznemu zarzucamy przed zakrętem i pokonujemy go bokiem tak jak chcieliśmy nie tracąc mocy i nie niszcząc napędów (mowa o mokrym, głównie o śniegu - na suchym auto musi posiadać bardzo dużą moc i hydrołapę)...
Bez sprzęgła wam "zdusza" auto bo torsen hamuje obie osie, gdyż jest to połączone, leci moc z przodu na tył wałem i powiedzmy, że ktoś ten wał próbuję zatrzymać fizycznie... nie oba tylne koła, jak wyżej wspomnianie, się zblokują, może auto wpaść w poślizg ale wcale nie zatrzymując oba tylne koła...
zakręt pokonujemy dzięki ręcznemu dużo ciaśniej, nie wspominając o zarzuceniu na ręcznym z prędkości i zrobieniu bączka w miejscu...
Przyciskiem ESP/ASR czy co tam jeszcze zawsze musimy wyłączyć kontrolę trakcji!
Na koniec mały filmik, patrzymy na tylną oś, jak widać rs4 śnieg nie potrzebny, ręczny owszem, słychać, że gaz został odpuszczony:

Mam nadzieję, że to rozwieje wątpliwości byłych uczestników rozmowy oraz przyszły posiadaczy quattro, którzy trafią na ten temat, peace!

Edytowane przez bjoern
Opublikowano (edytowane)

gaz był zdjęty ale bylo wcisniete sprzęgło 

Budowa i działanie Torsena nie pozwoli na równoczesne sprzężenie skrzyni i silnika z równoczesnym zaciągnięcie hamulca ręcznego. ręczny spowoduje przyhamowanie tylnej osi a poprzez układ napędowy również przodu.

 

było by to możliwe tylko w przypadku gdyby zamiast Torsena był zwykły planetarny mechanizm rozbudowy.

dlaczego ?

Tak jak mówiłem, wynika to z samego działania Torsena, w tym mechanizmie napęd jest przenoszony na oś (połoś) gdzie jest większy opór a w zwykłym mechanizmie tam gdzie jest lżej.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

o to samo mi chodziło przecież :) pozdro :)

Opublikowano
W dniu 24.06.2009 o 22:11, Kowi87 napisał:

dlatego że to jest stały naped na 4 koła a nie jak w pasku odłączany, zaciagając ręczny stawiasz opór napędowi co raczej na nic dobrego nie wpływa, z resztą po co ręczny zaciagać w samochodzi w którym wystarczy dac troche wiećej gazu przy skręcaniu na śliskiej nawierzchni a juzsie go bokiem pokonuje

Zgadza się, stały 4x4

Ręczny jest do postoju jedynie, przynajmniej u mnie. Pozdrawiam. 

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.09.2020 o 17:37, Łukasz 2.6 quattro napisał:

Ręczny jest do postoju jedynie, przynajmniej u mnie. Pozdrawiam. 

U mnie też , na obydwu filmikach lekka głupota dawno temu , bez użycia ręcznego i Bóg wie ilu koni mechanicznych :decayed:

 

 

PS

Filmiki pochodzą mniej więcej z okresu gdy założono ten temat, także chyba kotleta nie odgrzałem :P:D

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...