lapek85 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 wiesz jak bym widział ze zapierdzielasz za mna bo masz Q i by było ślisko specjalnie bym nie to ze ci nie zjechał bym ci przychamował i ciekaw jestem czy poboczem czy na haku czy na wstecznym byś hamował kolego góral, cos Ci się chyba w głowie poprzestawiało, ze jestes taki mądry :thumbdown: sorki za OT
Góral.tz Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 kowi 87 grozisz mi :naughty: :naughty: przepije kropka jak dansil filmik wstawi I ja czekam na filmik Kolego MARiOLiNi :shocked: :shocked: za dużo filmów dobra nasmiali my sie tutaj przy kieliszczku już dosc a teraz Spokojnej nocki
staniek Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Tak się zastanawiam ile jeszcze stron o "d_upie Maryni" przybędzie w tym temacie? Dziwne, ale Audi AG zaznacza, że przy badaniu na rolkach aut z quattro prędkośc rolek nie powinna przekraczac 6km/h tak sobie myślę, że może im chodzic o trwałośc napędu Pozdro i owocnych testów EOT
krzyniek Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 a w niektórych modelach również tylnego dla niedowiarków
ono Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Jezuu jak tu czytam co niektórych to sikam ze śmiechu , tak pitolicie że aż strach , w nowych audi nie ma ręcznej blokady dyfrów bo robi to EDC przez do hamowanie koła bez przyczepności (dyfer "myśli" że jest równe obciążenie i kręci wszystkie koła) proste. Ręczny zaciągamy jak chcemy sie pobawić i zblokujemy tylną oś tylko z zaciągniętym ręcznym . A ja wy chcecie nakręcić filmik że tył stoi na ręcznym a przód pali gume to ja kurva nie wiem heheh, I już przestańcie pitolić bo wstyd.
Kowi87 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Jezuu jak tu czytam co niektórych to sikam ze śmiechu , tak pitolicie że aż strach , w nowych audi nie ma ręcznej blokady dyfrów bo robi to EDC przez do hamowanie koła bez przyczepności (dyfer "myśli" że jest równe obciążenie i kręci wszystkie koła) proste. Ręczny zaciągamy jak chcemy sie pobawić i zblokujemy tylną oś tylko z zaciągniętym ręcznym . A ja wy chcecie nakręcić filmik że tył stoi na ręcznym a przód pali gume to ja kurva nie wiem heheh, I już przestańcie pitolić bo wstyd. Nie, chodziło tu o filmik na rolce z tylnymi kołami, a nie o ręczny :gwizdanie:
MARiOLiNi Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 w nowych audi nie ma ręcznej blokady dyfrów bo robi to EDC raczej EDS (EDL); dobrze, że nie CCC
Góral.tz Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Jezuu jak tu czytam co niektórych to sikam ze śmiechu , tak pitolicie że aż strach , w nowych audi nie ma ręcznej blokady dyfrów bo robi to EDC przez do hamowanie koła bez przyczepności (dyfer "myśli" że jest równe obciążenie i kręci wszystkie koła) proste. Ręczny zaciągamy jak chcemy sie pobawić i zblokujemy tylną oś tylko z zaciągniętym ręcznym . A ja wy chcecie nakręcić filmik że tył stoi na ręcznym a przód pali gume to ja kurva nie wiem heheh, I już przestańcie pitolić bo wstyd. a ja czekam na filmik i uj :polew: a jak nie to na darmowe piwsko jedziemy do wisły :polew: :kox: :kox: :kox:
Nosfer Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Za każdy kolejny post nie związany z tematem leci ostrzeżenie.
Dev Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 sprawdzałem dzisiaj na śliskiej nawierzchni nie ma mozliwości zablokowania całkowicie tylnej osi torsen na to nie pozwoli, ale.... tak jak pisałem wcześniej ręczny może zablokowac tylko jedno koło jeżeli zablokuje całkowicie tylną oś, zablokuje sie również przód innej mozliwości nie ma amen i niech ktos juz zamknie ten temat
Góral.tz Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 sprawdzałem dzisiaj na śliskiej nawierzchni nie ma mozliwości zablokowania całkowicie tylnej osi torsen na to nie pozwoli, ale.... tak jak pisałem wcześniej ręczny może zablokowac tylko jedno koło jeżeli zablokuje całkowicie tylną oś, zablokuje sie również przód innej mozliwości nie ma amen i niech ktos juz zamknie ten temat dzięki kolego za test i teraz wszystko jasne :cool1: :good:
dansli Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 prosze tematu nie zamykać bo filmik postaram sie wrzucic na temat tego blokowania tylnej osi
Dev Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 raczej jednego tylnego koła, nie osi......
bjoern Opublikowano 24 Grudnia 2017 Opublikowano 24 Grudnia 2017 (edytowane) piszę, tylko dlatego tego posta, że może ktoś jak ja szukać takiego zagadnienia i trafić na ten rozwinięty acz niedokończony wątek... wiem, że strasznie mega odgrzany kotlet ale jest tu konkretna dyskusja na temat, który mnie bardzo interesuje od kiedy mam quattro i spadł śnieg... widzę, że koledzy, którzy się nie zgadzali z Devem i Góralem to potrafili tylko dużo teoretyzować i mało zwracali uwagi na istotne fakty, ciekawe czy po tylu latach zmienili zdanie... ciągłe gadanie, że na biegu da się zblokować tylne koła - ustawiliście ziomków z obu stron i patrzeliście na obie osie przód/tył? Z dyskusji wynika, że nie... Ciekawe czy koledzy przez te lata próbowali zaciągnąć ręczny na biegu na luźnej nawierzchni i zaraz dawać w palnik - kolejny raz z dyskusji wynika, że nie... Jest mówione o zduszeniu silnika, to jest moment kiedy napędy dostają strasznie w d*pę, nawet na śniegu... jeśli nie był odpuszczony ręczny do końca a wduszony już gaz to napęd telepie wydając okropne dźwięki. Ręczny jest bardzo przydatny do zarzucenia w naszych autach jak i w RWD i FWD... kolejny śmieszny argument, że w autach RWD się nie używa ręcznego do zarzucenia ciekawe dlaczego każdy pro drifter ma w aucie hydrołapę - -polecam pooglądać filmiki... W każdym razie podsumowując na temat - ręczny w aucie z quattro - można używać, wciskając sprzęgło, zarzut, puścić ręczny, następnie sprzęgło(ew. strzał ze sprzęgła) i ogień na tłoki, dzięki ręcznemu zarzucamy przed zakrętem i pokonujemy go bokiem tak jak chcieliśmy nie tracąc mocy i nie niszcząc napędów (mowa o mokrym, głównie o śniegu - na suchym auto musi posiadać bardzo dużą moc i hydrołapę)... Bez sprzęgła wam "zdusza" auto bo torsen hamuje obie osie, gdyż jest to połączone, leci moc z przodu na tył wałem i powiedzmy, że ktoś ten wał próbuję zatrzymać fizycznie... nie oba tylne koła, jak wyżej wspomnianie, się zblokują, może auto wpaść w poślizg ale wcale nie zatrzymując oba tylne koła... zakręt pokonujemy dzięki ręcznemu dużo ciaśniej, nie wspominając o zarzuceniu na ręcznym z prędkości i zrobieniu bączka w miejscu...Przyciskiem ESP/ASR czy co tam jeszcze zawsze musimy wyłączyć kontrolę trakcji! Na koniec mały filmik, patrzymy na tylną oś, jak widać rs4 śnieg nie potrzebny, ręczny owszem, słychać, że gaz został odpuszczony: Mam nadzieję, że to rozwieje wątpliwości byłych uczestników rozmowy oraz przyszły posiadaczy quattro, którzy trafią na ten temat, peace! Edytowane 24 Grudnia 2017 przez bjoern
Dev Opublikowano 24 Grudnia 2017 Opublikowano 24 Grudnia 2017 (edytowane) gaz był zdjęty ale bylo wcisniete sprzęgło Budowa i działanie Torsena nie pozwoli na równoczesne sprzężenie skrzyni i silnika z równoczesnym zaciągnięcie hamulca ręcznego. ręczny spowoduje przyhamowanie tylnej osi a poprzez układ napędowy również przodu. było by to możliwe tylko w przypadku gdyby zamiast Torsena był zwykły planetarny mechanizm rozbudowy. dlaczego ? Tak jak mówiłem, wynika to z samego działania Torsena, w tym mechanizmie napęd jest przenoszony na oś (połoś) gdzie jest większy opór a w zwykłym mechanizmie tam gdzie jest lżej. Edytowane 24 Grudnia 2017 przez Dev
bjoern Opublikowano 24 Grudnia 2017 Opublikowano 24 Grudnia 2017 o to samo mi chodziło przecież pozdro
Łukasz 2.6 quattro Opublikowano 6 Września 2020 Opublikowano 6 Września 2020 W dniu 24.06.2009 o 22:11, Kowi87 napisał: dlatego że to jest stały naped na 4 koła a nie jak w pasku odłączany, zaciagając ręczny stawiasz opór napędowi co raczej na nic dobrego nie wpływa, z resztą po co ręczny zaciagać w samochodzi w którym wystarczy dac troche wiećej gazu przy skręcaniu na śliskiej nawierzchni a juzsie go bokiem pokonuje Zgadza się, stały 4x4 Ręczny jest do postoju jedynie, przynajmniej u mnie. Pozdrawiam.
piotrsob1 Opublikowano 10 Września 2020 Opublikowano 10 Września 2020 (edytowane) W dniu 6.09.2020 o 17:37, Łukasz 2.6 quattro napisał: Ręczny jest do postoju jedynie, przynajmniej u mnie. Pozdrawiam. U mnie też , na obydwu filmikach lekka głupota dawno temu , bez użycia ręcznego i Bóg wie ilu koni mechanicznych : PS Filmiki pochodzą mniej więcej z okresu gdy założono ten temat, także chyba kotleta nie odgrzałem Edytowane 10 Września 2020 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się