Gregory88 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 siema mam takie pytanie czy faktycznie quatrro 1.8 T spali wiecej od zwyklej ośki??? [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 18-04-2007, 14:18 ] dodany do FAQ
Baltazar Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 tak... różnice są chyba coś ok 1-2L/100km przynajmniej tak czytałem... ale za to jazda jest o wiele przyjemniejsza i bezpieczniejsza ;] wg mnie warte świeczki ;] niestety u siebie nie mam quatro ale następna moja niunia będzie już w nie wyposażona na 100% ;]
Gregory88 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2007 ja wiem ze quattro jest dobre i sie sprawdza w ziemie :biggrin: tylko czy takie wiecej paliwka pociagnie przy 1.8 T w jakich granicach sie ona zmiesci???
Kubeł Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Nie dość, że więcej pali, to jeszcze ma słabsze przyspieszenie od wersji na przedni napęd. Ważną, ale jedyną zaletą quattro są własności jezdne przydające się w niektórych sytuacjach: podjazdy zimą, ostre zakręty przy dużej prędkości, szybka jazda na śliskiej nawierzchni. Jeżeli normalnie auto użytkujesz (jeździsz po mieście, czasem za miasto, na jakiś urlop z rodziną) to daruj sobie quattro, a zaszczędzoną kasę na benzynie wydasz na coś przyjemniejszego. Dodatkową przyjemnością będzie większa dynamika jazdy przednionapędowca. Takie jest moje zdanie.
Gość Murzyn Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Gregory88, jezeli bedziesz jakos rezal koniki i niutki to przydaloby sie juz Quattro bez wzgledu na minimalnie wieksze spalanie. Naprawde nie ma sensu pozniej walczyc z trakcja co do dynamiki to oska tylko pozornie jest szybsza. Musialby byc idealnie przyczepny asfalt, suchutko i ruszanie dopracowane do perfekcji
pet3r Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Nie dość, że więcej pali, to jeszcze ma słabsze przyspieszenie od wersji na przedni napęd. Ważną, ale jedyną zaletą quattro są własności jezdne przydające się w niektórych sytuacjach: podjazdy zimą, ostre zakręty przy dużej prędkości, szybka jazda na śliskiej nawierzchni. Jeżeli normalnie auto użytkujesz (jeździsz po mieście, czasem za miasto, na jakiś urlop z rodziną) to daruj sobie quattro, a zaszczędzoną kasę na benzynie wydasz na coś przyjemniejszego. Dodatkową przyjemnością będzie większa dynamika jazdy przednionapędowca. Takie jest moje zdanie. nie wiesz co piszesz... w przypadku silnika 2.6 np roznice w przyspieszeniu na suchym sa zerowe (w przypadku 0-80 jest to 0.1s roznicy na korzysc quattro), 2.0TFSI przyspiesza do 100 o 0.1s szybciej niz oska, lecz to sa wartosci pomijalne i praktycznie nie mozna powedziec, ze przyspiesza gorzej czy lepiej. za to na mokrym quattro startuje prawie jak na suchym (mozesz przy 5000 obrotow strzelic ze sprzegla bez wiekszych poslizgow), podczas gdy w osce zaczynaja sie problemy z trakcja. ta dodatkowa para napedzajacych kol moze sie przydac takze w ciezkiej sytuacji, typu sucha droga i nagly wjazd na piaszczysty/mokry/oblodzony zakret. roznica w kosztach to 3-8 zl za 100 km wiec wg mnie to znikoma strata za bezpieczenstwo i pewnosc, ktore zapewnia quattro. pewnie nie jezdziles nigdy quattro, skoro tak piszesz. ja mialem okazje i wiem, ze kolejne auto, ktore kupie, tez bedzie mialo quattro.
adamq Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 I dodam, że napęd QUATTRO to nie żaden zwykły stały napęd na cztery koła. Tutaj moment obrotowy przekazywany jest na koła o najlepszej przyczepności.
pet3r Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 wlasnie, z tym, ze w quattro opartym na torsenie wszystkim reguluje mechanika, nie ma elektroniki, ktora moglaby zawiesc. haldex to juz elektronika, ale rozmawiamy o A4 a w A4 stosuje sie torsen. ale nie odchodzmy od tematu, chodzi tu o spalanie
lukaszek13ns Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Witam wszystko zalezy od ciebie ile spali zalezy to od stylu jazdy, ja jezdze spokojnie 2, 2,5 tys.obr i wcale duzo nie pali dlatego nie zakladam gazu. A co do jazdy jest o wiele przyjemniejsza i konfortowa niz na jedna oske i bezpieczniejsza. Wedlug odczytu komputera pokladoweg najmniej na trasie palila mi 7,2 litry a najwiecej nie stety nie pamietam, z tego co czytalem to pali chyba 1L wiecej niz zwykla A4 i ma delikatnie slabszy przyspieszenie.
RafQ Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Sama logika mówi że musi więcej palić, auto ma dodatkowo do uciągnięcia most dyfer więc troszke więcej waży. Ja nie rozumiem podejścia w stylu czy silnik 2,7 pali więcej niż 1,8 czy 4x4 więcej od ośki. Moc nie bierze się z dobrej woli właściciela to paliwo powietrze pojemność i doładowanie, jak ma byc ekonomicznie to bezkonkurencyjne są bilety miesiączne lub semestralne komunikacj miejskiej, jak szybko i bezpiecznie no to niestety trzeba tankować. PS. Szcyt oszukiwania samego siebie znajomy Laguna V6 3,0 uparcie trzyma sie wersji spalanie w mieście 8 - 9 litrów. Fajnie nie:)
staniek Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Pali więcej - około 1-2L, i ma odrobninę mniejszą dynamikę, a jest to spowodowane właśnie większą masą (kiedyś sprawdzałem i wychodzi na to, że moja jest cięższa coś koło 130kg od ośki) i większymi stratami mocy w napędach. Nie zmienia to jednak faktu, że to jest to Pozdrawiam!
hhacek Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 moje stare 100 2.6 auto oska palilo wiecej niz obecne A4 2.8 q tip, napewno masa auta i stardszy model silnika, ja mysle ze jak kupowac to audi to tylko z , a litr czy dwa w ta czy w tamta nie powinny miec znaczenia.
Gregory88 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2007 faktycznie nie jezdzilem jeszcze quattro :frown: bede musial sprobowac skoro roznica jest niewielka a przyjemnosc z jazdy jest wieksza to kto wie byc moze wypatrze jakies 1
Gość rob Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 pali więcej, ale na mokrej nawierzchni czy w zimie to bajka
Waters Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Nie wiem czy dobrze kombinuję ale wydaje mi się że im słabszy silnik tym spalanie w przypadku auta z quattro bedzie większe
Dibo Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Nawet się nie zastanawiaj, bierz quattro A co do spalania i słabszego przyśpieszenia nie odczujesz tego. Jak będe polował na B6 to tylko z
talib1990 Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Nie wiem czy dobrze kombinuję ale wydaje mi się że im słabszy silnik tym spalanie w przypadku auta z quattro bedzie większe napewno coś w tym jest.. bo aby przyspieszyć i potem jechać z sensownymi prędkościami musisz mocniej depnąć niż w przypadku czegoś z większą mocą i momentem.
lukaszek13ns Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Popieram Dibo w 100% zwykly smiertelnik nie odczuje roznicy przyspieszenia miedzy jedna oska a qattro.
stasiu12 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 witam ja mam a4 1.8 T quattro i do tego instalacja gazowa i jestem bardzo zadowolony, spalanie gazu srednio wychodzi 13 litrów i to nie ma wiekszej roznicy czy jade 100 czy 150, przyjemnosc z jazdy bardzo duza, wczesniej mialem mercedesa c klase naped czywisce na tyl i nie ma zadnego porownania do audi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się